dieselöinti ongelma

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Mikke.K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 319
Liittynyt: Ke 19.05.2004 11:55
Paikkakunta: kannus

dieselöinti ongelma

Viesti Kirjoittaja Mikke.K »

mistäs löytyis -85 200D päästötiedot kun pitäis verrata -88 200D
arvoihin, kun katsastussetä vaati kun auto on -88 200B
on kuulemma kiristynyt -87 päästömääräykset mut jos kone
täyttää arvot niin no problem, eli jos vm-85 koneessa samat arvot ollut kuin-88
mallin koneessa. mut jos ei niin sit pitäis varmaan
hommata uudempi kone, vai mistäs ne katsastuksessa tietää
mistä vuosimallista kone on esim -85 vai -88
mut pitäis kyl olla siitä jonkinmoinen lappu mistä autosta kone on.
tulikohan ilmaistua tarpeeksi epäselvästi.
MB W124 300D -85
ex MB S124 250TD -87
ex MB W201 2.0D -86
ex MB W124 3.0D -86
ex MB W124 2.5D-85
ex MB W124 2.0B-88 ex
Avatar
Antti K
Valvoja
Valvoja
Viestit: 447
Liittynyt: To 13.11.2003 18:16
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Antti K »

Väität vaan kivenkovaan, että on samanvuotisesta autosta. Ei ne mitään tarkastamaan ala.
Pena
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 409
Liittynyt: Su 08.02.2004 15:36

Viesti Kirjoittaja Pena »

Koneen vuosiluku on merkattu lohkoon. Pakosarjan puolella, moottorin kiinnikkeen alapuolella, lohkossa. Se pitäs hävittää, muuten.... vaativatko sitten jotakin muuta, jos tuhoaa vuosiluvun?
Avatar
Mikke.K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 319
Liittynyt: Ke 19.05.2004 11:55
Paikkakunta: kannus

Viesti Kirjoittaja Mikke.K »

eiks sit tarvi mitään lappua mistä kone on. kun olen kysellyt konttoreilta
niin pyysivät jotain lappua esim kopio rekisteriotteesta mistä otettu.
jos ei niin sit kai vois sanoa et on -88 mesestä.
vai
MB W124 300D -85
ex MB S124 250TD -87
ex MB W201 2.0D -86
ex MB W124 3.0D -86
ex MB W124 2.5D-85
ex MB W124 2.0B-88 ex
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

Itse tässä taannoin dieselöin vanhan pösö 405 farkun. Konttorilla riitti tuolloin tiedoksi lomakkeisiin laitettavaksi, mistä romiksesta/purkamosta kone oli hankittu.
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Koneen alkuperä kiinnostaa lähinnä varastetun varaosa kaupan estämiseksi.

Taitaa olla vaihtoehdot aika vähänä. Bensakoneissa onnistuu päästönormirajan nostaminen katalysaattorin asennuksella, tai ainakin pitää se pönttö olla. Muuten taitaapi tulla koneen hankinta.
Joku mersupurkaamo??
Avatar
Mikke.K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 319
Liittynyt: Ke 19.05.2004 11:55
Paikkakunta: kannus

Viesti Kirjoittaja Mikke.K »

8 § Auton pakokaasupäästöt moottorin vaihdon tai moottorin muutoksen jälkeen

3 momentti tarkoittaa mm. E15/04 -sääntöä. Ko. momentin tarkoittamissa moottorinvaihdoissa
tai -muutoksissa tulee osoittaa päästövaatimusten (esim.
E15/04) täyttyminen (vaihtoehtoisesti bensiinikäyttöisen henkilö- tai pakettiauton
moottorin tulee olla varustettu taikka se tulee varustaa moottorille sopivalla
katalysaattorilla) ja autoa koskevien käytönaikaisten pakokaasupäästövaatimusten
tulee täyttyä.
Diesel-moottorin päästötason R24 (ja E 24/03) selvittämiseksi riittää käytönaikainen
mittaus. Muutoskatsastettaessa autoon diesel-moottoria, moottorin
päästötasosta edellytetään siis selvitys vasta kun ajoneuvon edellytetään olevan
vähäpäästöinen.

eli pitäiskö riittää pelkkä mittaus konttorilla vai ymmärränkö aivan
väärin eli jos ei vähäpäästöinen tuo bensa vai tuliko 7-87 laki
joka edellytti uudemmat autot että pitää olla vähäpäästöinen
tuo löytyi tuolta aken sivuilta
MB W124 300D -85
ex MB S124 250TD -87
ex MB W201 2.0D -86
ex MB W124 3.0D -86
ex MB W124 2.5D-85
ex MB W124 2.0B-88 ex
Avatar
Ville Komulainen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 651
Liittynyt: Su 20.04.2003 22:05
Paikkakunta: Mellilä

Viesti Kirjoittaja Ville Komulainen »

Vaihdoin -99 vuonna BMW 518 i vm. -87 bensa neloskoneen tilalle kutos turbodieselkoneen jotka olin purkanut -83 vuosimallin autosta.
Katsastuksessa sanoin moottorin olevan samaa vuosimallia, kyselivät kuittia tai jotain todistusta mutta sellaista ei ollut esittää, mutta löivät leiman otteeeseen ilman lippulappujakin.
1978 W123 220D
1997 R170 200SLK
2008 W204 200D
Avatar
Hubimersu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 437
Liittynyt: La 01.11.2003 14:53
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Hubimersu »

Ite vaihdoin tekniikan 85- 200B:stä 88- 300D automaattiin ja ei kyselty mitään päästöistä, ainoastaan alustan eroavuudet, joita ei ole...
Tekniikan otin tax-free autosta ja siittä oli runkonumero ylhäällä katsastuksessa...
Rolling since 2002
S204 300CDI 4matic -11 FL "lumikki"

EX:
W906 315CDI 1+6 k-a Vanha invataksi
C203 200 Kompressor -01
W176 180cdi- 13
S204 220CDI- 09 "kaupparatsun ruoska"
S204 200CDI -11 Facelift 7G tronic "Tuikutettu"
S203 200CDI- 06 Mustiainen "Tuikutettu"
W211 200CDI- 03 Vanha taksi ***tana
S203 200CDI -04 Facelift "Kestosuosikki"
C203 180 -01 Sportcoupe
S202 220CDI Esprit Selection -00
S203 200CDI -01 Paku "Tuikutettu"
W124 230E -91
S202 200CDI -99
W124 300D "hubi"
W124 250D "aztu"
Vastaa Viestiin