dieselöinti ongelma
dieselöinti ongelma
mistäs löytyis -85 200D päästötiedot kun pitäis verrata -88 200D
arvoihin, kun katsastussetä vaati kun auto on -88 200B
on kuulemma kiristynyt -87 päästömääräykset mut jos kone
täyttää arvot niin no problem, eli jos vm-85 koneessa samat arvot ollut kuin-88
mallin koneessa. mut jos ei niin sit pitäis varmaan
hommata uudempi kone, vai mistäs ne katsastuksessa tietää
mistä vuosimallista kone on esim -85 vai -88
mut pitäis kyl olla siitä jonkinmoinen lappu mistä autosta kone on.
tulikohan ilmaistua tarpeeksi epäselvästi.
arvoihin, kun katsastussetä vaati kun auto on -88 200B
on kuulemma kiristynyt -87 päästömääräykset mut jos kone
täyttää arvot niin no problem, eli jos vm-85 koneessa samat arvot ollut kuin-88
mallin koneessa. mut jos ei niin sit pitäis varmaan
hommata uudempi kone, vai mistäs ne katsastuksessa tietää
mistä vuosimallista kone on esim -85 vai -88
mut pitäis kyl olla siitä jonkinmoinen lappu mistä autosta kone on.
tulikohan ilmaistua tarpeeksi epäselvästi.
MB W124 300D -85
ex MB S124 250TD -87
ex MB W201 2.0D -86
ex MB W124 3.0D -86
ex MB W124 2.5D-85
ex MB W124 2.0B-88 ex
ex MB S124 250TD -87
ex MB W201 2.0D -86
ex MB W124 3.0D -86
ex MB W124 2.5D-85
ex MB W124 2.0B-88 ex
eiks sit tarvi mitään lappua mistä kone on. kun olen kysellyt konttoreilta
niin pyysivät jotain lappua esim kopio rekisteriotteesta mistä otettu.
jos ei niin sit kai vois sanoa et on -88 mesestä.
vai
niin pyysivät jotain lappua esim kopio rekisteriotteesta mistä otettu.
jos ei niin sit kai vois sanoa et on -88 mesestä.
vai
MB W124 300D -85
ex MB S124 250TD -87
ex MB W201 2.0D -86
ex MB W124 3.0D -86
ex MB W124 2.5D-85
ex MB W124 2.0B-88 ex
ex MB S124 250TD -87
ex MB W201 2.0D -86
ex MB W124 3.0D -86
ex MB W124 2.5D-85
ex MB W124 2.0B-88 ex
8 § Auton pakokaasupäästöt moottorin vaihdon tai moottorin muutoksen jälkeen
3 momentti tarkoittaa mm. E15/04 -sääntöä. Ko. momentin tarkoittamissa moottorinvaihdoissa
tai -muutoksissa tulee osoittaa päästövaatimusten (esim.
E15/04) täyttyminen (vaihtoehtoisesti bensiinikäyttöisen henkilö- tai pakettiauton
moottorin tulee olla varustettu taikka se tulee varustaa moottorille sopivalla
katalysaattorilla) ja autoa koskevien käytönaikaisten pakokaasupäästövaatimusten
tulee täyttyä.
Diesel-moottorin päästötason R24 (ja E 24/03) selvittämiseksi riittää käytönaikainen
mittaus. Muutoskatsastettaessa autoon diesel-moottoria, moottorin
päästötasosta edellytetään siis selvitys vasta kun ajoneuvon edellytetään olevan
vähäpäästöinen.
eli pitäiskö riittää pelkkä mittaus konttorilla vai ymmärränkö aivan
väärin eli jos ei vähäpäästöinen tuo bensa vai tuliko 7-87 laki
joka edellytti uudemmat autot että pitää olla vähäpäästöinen
tuo löytyi tuolta aken sivuilta
3 momentti tarkoittaa mm. E15/04 -sääntöä. Ko. momentin tarkoittamissa moottorinvaihdoissa
tai -muutoksissa tulee osoittaa päästövaatimusten (esim.
E15/04) täyttyminen (vaihtoehtoisesti bensiinikäyttöisen henkilö- tai pakettiauton
moottorin tulee olla varustettu taikka se tulee varustaa moottorille sopivalla
katalysaattorilla) ja autoa koskevien käytönaikaisten pakokaasupäästövaatimusten
tulee täyttyä.
Diesel-moottorin päästötason R24 (ja E 24/03) selvittämiseksi riittää käytönaikainen
mittaus. Muutoskatsastettaessa autoon diesel-moottoria, moottorin
päästötasosta edellytetään siis selvitys vasta kun ajoneuvon edellytetään olevan
vähäpäästöinen.
eli pitäiskö riittää pelkkä mittaus konttorilla vai ymmärränkö aivan
väärin eli jos ei vähäpäästöinen tuo bensa vai tuliko 7-87 laki
joka edellytti uudemmat autot että pitää olla vähäpäästöinen
tuo löytyi tuolta aken sivuilta
MB W124 300D -85
ex MB S124 250TD -87
ex MB W201 2.0D -86
ex MB W124 3.0D -86
ex MB W124 2.5D-85
ex MB W124 2.0B-88 ex
ex MB S124 250TD -87
ex MB W201 2.0D -86
ex MB W124 3.0D -86
ex MB W124 2.5D-85
ex MB W124 2.0B-88 ex
- Ville Komulainen
- Asiantuntija
- Viestit: 651
- Liittynyt: Su 20.04.2003 22:05
- Paikkakunta: Mellilä
Vaihdoin -99 vuonna BMW 518 i vm. -87 bensa neloskoneen tilalle kutos turbodieselkoneen jotka olin purkanut -83 vuosimallin autosta.
Katsastuksessa sanoin moottorin olevan samaa vuosimallia, kyselivät kuittia tai jotain todistusta mutta sellaista ei ollut esittää, mutta löivät leiman otteeeseen ilman lippulappujakin.
Katsastuksessa sanoin moottorin olevan samaa vuosimallia, kyselivät kuittia tai jotain todistusta mutta sellaista ei ollut esittää, mutta löivät leiman otteeeseen ilman lippulappujakin.
1978 W123 220D
1997 R170 200SLK
2008 W204 200D
1997 R170 200SLK
2008 W204 200D
Ite vaihdoin tekniikan 85- 200B:stä 88- 300D automaattiin ja ei kyselty mitään päästöistä, ainoastaan alustan eroavuudet, joita ei ole...
Tekniikan otin tax-free autosta ja siittä oli runkonumero ylhäällä katsastuksessa...
Rolling since 2002
Tekniikan otin tax-free autosta ja siittä oli runkonumero ylhäällä katsastuksessa...
Rolling since 2002
S204 300CDI 4matic -11 FL "lumikki"
EX:
W906 315CDI 1+6 k-a Vanha invataksi
C203 200 Kompressor -01
W176 180cdi- 13
S204 220CDI- 09 "kaupparatsun ruoska"
S204 200CDI -11 Facelift 7G tronic "Tuikutettu"
S203 200CDI- 06 Mustiainen "Tuikutettu"
W211 200CDI- 03 Vanha taksi ***tana
S203 200CDI -04 Facelift "Kestosuosikki"
C203 180 -01 Sportcoupe
S202 220CDI Esprit Selection -00
S203 200CDI -01 Paku "Tuikutettu"
W124 230E -91
S202 200CDI -99
W124 300D "hubi"
W124 250D "aztu"
EX:
W906 315CDI 1+6 k-a Vanha invataksi
C203 200 Kompressor -01
W176 180cdi- 13
S204 220CDI- 09 "kaupparatsun ruoska"
S204 200CDI -11 Facelift 7G tronic "Tuikutettu"
S203 200CDI- 06 Mustiainen "Tuikutettu"
W211 200CDI- 03 Vanha taksi ***tana
S203 200CDI -04 Facelift "Kestosuosikki"
C203 180 -01 Sportcoupe
S202 220CDI Esprit Selection -00
S203 200CDI -01 Paku "Tuikutettu"
W124 230E -91
S202 200CDI -99
W124 300D "hubi"
W124 250D "aztu"