W123 300 24v turpo diesel

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
SamuliS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 315
Liittynyt: To 28.10.2004 18:53

Viesti Kirjoittaja SamuliS »

On se vaan melkonen sleeper! Millaset on teho tavotteet? Pisteet kotiin
Avatar
Olli Lajunen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1222
Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
Paikkakunta: Yppäri

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

Erittäin asiallinen konstruktio! Minusta superturbo W123:ssa on (jos mahdollista) vieläkin hienompi juttu kuin W124:ssa. Hatunnoston paikka.

Luulisi tuon coolerinkin riittävän, jos on samaa sarjaa kuin se josta joskus hierottiin kauppaa.
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
Avatar
rehtijii
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 452
Liittynyt: Ke 12.11.2003 22:12
Paikkakunta: k-joki

Viesti Kirjoittaja rehtijii »

hienosti toimii , on tullu jo usiampi sata kilometriä ajeltua 8)
ekoturpot on kyllä menny äkkiä huonoon kuntoon :roll:
Avatar
matti_h
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 101
Liittynyt: To 25.12.2003 21:17
Paikkakunta: oulun lääni

Viesti Kirjoittaja matti_h »

rehtijii kirjoitti:ekoturpot on kyllä menny äkkiä huonoon kuntoon :roll:
Sillälailla :lol: Ei muuta kun käppyrää esille...
w123 300 turbo diesel
w124E 300d
Avatar
Mece74
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Ti 31.08.2004 19:03

Viesti Kirjoittaja Mece74 »

hieno peli..
Kuinka paljon moottorin ym. korvakkeita ja muita paikkoja joutuu muotoileen kun istuttaa tuon uuden mallin 6- koneen vaakalamppuseen?? jos vaikka itekki innostus vaihtaa konetta vanhukseen, kunhan ensin saa vääränmerkkisen saksalaisen myytyä..
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2152
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

hieno peli kyl!! Voi siinä jäähä joku miettimään, kun ajaa perässä ja päättää ohittaa, kun ei kehtaa vanhan diikkelin katkussa ajaa, mutta käykin niin että savua on kahta enemmän ja huomaa olevansa yksin tiellä :twisted:

Näin joulun alla tuli mieleen, että nyt on hyvä selittää pikkulapsille, että millä se joulupukki kerkee joka paikkaan. Sillä on tietenki superturbo :roll:
X253 glc350e

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi

www.alvastonauto.fi
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17275
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tänään pääsin kurkistamaan tuon W123 pellin alle.
Hieno on "Rehtijii"n mersu !

Ensivaikutelma oli että konehuone on yllättävän avara, tilaa on joka puolella vaikka kutonen on pitkä ja turbo iso.
Kaikki muutokset on tehty siististi ja kylläpä käydä murisi nätisti tyhjäkäyntiä.

Pitkä lienee odottavan aika että tiet sulaisivat. 8)
wiimax.fi
Avatar
Esko R
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 422
Liittynyt: Ti 18.11.2003 23:02
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Esko R »

Se on kyllä kummallista, kun katsoo sinne 123:sen pellin alle, niin havaitsee että se on huomattavasti tilavampi kuin 124:ssa.
Kyllä Mersu on aina Mersu

W212 220CDI (FL)
Exät:
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
Avatar
rehtijii
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 452
Liittynyt: Ke 12.11.2003 22:12
Paikkakunta: k-joki

Viesti Kirjoittaja rehtijii »

no niin , nyt on kitkalukkoperä 2.47 välityksellä paikallaan.
on ainaki kierrokset sopivan alhaalla tien päällä. rapiat 2000kiekkaa/100km/h.
hyvin jaksaa lähtä nelosellaki vetämään 80 vauhdista , kun turpiini antaa sopivasti myöten kaasua painettaessa , niin tuleekin jo kierrokset sopivasti vetoalueelle. :D
tällä välityksellä muuten sais rullien päällä 300km/h rajan rikki , jos vähän
lisäis kierroksia pumpulta. 8)
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Varohan ettei lähe Ekoturbosta pinnat irti kun ajat kolmeasataa rantatiellä 8)
Joku mersupurkaamo??
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17275
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Osasiko se Sievin Veho neuvoa perän kanssa ? :roll:
wiimax.fi
Avatar
rehtijii
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 452
Liittynyt: Ke 12.11.2003 22:12
Paikkakunta: k-joki

Viesti Kirjoittaja rehtijii »

dealer kirjoitti:Osasiko se Sievin Veho neuvoa perän kanssa ? :roll:
eipä sitäkään kiinnostanu tuo homma.

löin hilut paikolleen ja värin kans katottiin yhen paikallisen sepän kans
ja tojettiin että eiku paikalleen vaan.
ei ainakaan vielä kuulunu mitään ylimääräsiä ääniä.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17275
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Aha, hieno homma että on onnistunut noin kivuttomasti.
wiimax.fi
Avatar
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1976
Liittynyt: Ti 17.06.2003 23:21
Paikkakunta: stadi ja sisäkehä

Viesti Kirjoittaja enska »

W123 ja 300km/h :shock: :shock:

Tuo olis aika yhdistelmä Saksan autobahnilla

Mikähän nopeus olisi maantie olosuhteissa?
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Avatar
rehtijii
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 452
Liittynyt: Ke 12.11.2003 22:12
Paikkakunta: k-joki

Viesti Kirjoittaja rehtijii »

enska kirjoitti:W123 ja 300km/h :shock: :shock:

Tuo olis aika yhdistelmä Saksan autobahnilla

Mikähän nopeus olisi maantie olosuhteissa?
tuskinpa tuolla tiiliskivellä paljon yli 200 km/h voi päästä oikiasti. :oops:
mikähän se mahtaa olla se ilmanvastus numero w123:ssa, entäs 124:ssa.
Hemingway
Mersumies
Mersumies
Viestit: 759
Liittynyt: To 15.05.2003 12:31

Viesti Kirjoittaja Hemingway »

rehtijii kirjoitti:
enska kirjoitti:W123 ja 300km/h :shock: :shock:

Tuo olis aika yhdistelmä Saksan autobahnilla

Mikähän nopeus olisi maantie olosuhteissa?
tuskinpa tuolla tiiliskivellä paljon yli 200 km/h voi päästä oikiasti. :oops:
mikähän se mahtaa olla se ilmanvastus numero w123:ssa, entäs 124:ssa.
Jos w123 280E menee noilla 185 hyytyvillä bensa hevosilla 200km/h, kyllä tuo huippukuntoinen "tiiliskivi" menee tuolla motilla race-säädöillä varmasti lähelle 250km/h, ainakin mittarin mukaan.

Ilmanvastuksista puhukoot viisaammat, se vaan on selvä että w124:ssa huomattavasti alhaisempi ilmanvastus.
124.023
Avatar
Heavy
Mersumies
Mersumies
Viestit: 982
Liittynyt: Ke 19.05.2004 00:41

Viesti Kirjoittaja Heavy »

rehtijii kirjoitti:mikähän se mahtaa olla se ilmanvastus numero w123:ssa, entäs 124:ssa.
W123 sedanin ilmanvastuskerroin on 0,42 ja W124 kopassa se taitaa olla 0,29.
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!
Avatar
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1976
Liittynyt: Ti 17.06.2003 23:21
Paikkakunta: stadi ja sisäkehä

Viesti Kirjoittaja enska »

Heavy kirjoitti:
rehtijii kirjoitti:mikähän se mahtaa olla se ilmanvastus numero w123:ssa, entäs 124:ssa.
W123 sedanin ilmanvastuskerroin on 0,42 ja W124 kopassa se taitaa olla 0,29.
Nus nus 0.30 :wink:
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14031
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

enska kirjoitti:Nus nus 0.30 :wink:
0,29 nelisylinterisissä malleissa, muissa "normaalimalleissa" 0,30 ;-). Tarkkana, pojat.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Heikki H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 649
Liittynyt: Ti 09.12.2003 01:04

Viesti Kirjoittaja Heikki H. »

Mistä noita arvoja saa? Laineen olavin kirja s. 28-30 on joitain mersuja mainittu. Luvut tyhmästi mallin mukaan ilman että korimallia ilmoitettu.
So long and thanks for all the fish
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14031
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Heikki H. kirjoitti:Mistä noita arvoja saa? Laineen olavin kirja s. 28-30 on joitain mersuja mainittu. Luvut tyhmästi mallin mukaan ilman että korimallia ilmoitettu.
Netistä, myyntiesitteistä, tehtaan informaatiosta myyntiorganisaatiolle... onhan näitä. Yksi mukava sivu aiheesta:

http://www.ajovalo.net/Ilmanvastus1.htm
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
vihiz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 238
Liittynyt: To 27.05.2004 18:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja vihiz »

S124 ilmanvastuskerroin 0,34
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17275
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Muuten "Bensankulutus gallup" ja tämä turbo123juttu ovat tasoissa sikäli, että molemmissa on 3 sivua ja 81 vastausta tällä hetkellä - vaan bensagallup on luettu 1701 kertaa ja tämä 7605 kertaa. :shock:
wiimax.fi
Avatar
Mika_M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: Ke 04.02.2004 21:31

Viesti Kirjoittaja Mika_M »

280E oli ainakin niin hirvittävä ajaa 180km/h jälkeen, että järki voitti ja himmailemaan varovasti, ettei lipsahda mettähallituksen puolelle...

Oliko tässä super123 alustaa rakennerttu (vielä)?
Avatar
rehtijii
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 452
Liittynyt: Ke 12.11.2003 22:12
Paikkakunta: k-joki

Viesti Kirjoittaja rehtijii »

Mika_M kirjoitti:280E oli ainakin niin hirvittävä ajaa 180km/h jälkeen, että järki voitti ja himmailemaan varovasti, ettei lipsahda mettähallituksen puolelle...

Oliko tässä super123 alustaa rakennerttu (vielä)?
vakioalusta mulla ainaki tuossa on ja ei oo ollu mitään ongelmia kurveissa
eikä suoralla.

tähän sopiikin hyvin erään jenkkirautamiehen kommentti viime kesältä
kun kävin vähän kyytiä antamassa."tämähän lähtee ja kulukee niinku muskelijenkki mutta sillä erolla että tämä ei kaaju kurvisa" :lol:
Avatar
Antti L.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 371
Liittynyt: To 08.04.2004 11:13
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Antti L. »

rehtijii kirjoitti:no niin , nyt on kitkalukkoperä 2.47 välityksellä paikallaan.
on ainaki kierrokset sopivan alhaalla tien päällä.
Teitkö mittarivirheen suhteen mitään? Mulla kun vaihdoin omaan samaa luokkaa olevan perän, niin mittaristoa voi lukea mailimittarina! :D Vaikuttaa nuo vähäiset kierrokset satasen vauhdissa positiivisesti melutasoon..

Tässä projektissa on muuten tyyliä! 8)
Ihan vain näin mersumiesten kesken...

w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
Avatar
rehtijii
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 452
Liittynyt: Ke 12.11.2003 22:12
Paikkakunta: k-joki

Viesti Kirjoittaja rehtijii »

Antti L. kirjoitti:
rehtijii kirjoitti:no niin , nyt on kitkalukkoperä 2.47 välityksellä paikallaan.
on ainaki kierrokset sopivan alhaalla tien päällä.
Teitkö mittarivirheen suhteen mitään? Mulla kun vaihdoin omaan samaa luokkaa olevan perän, niin mittaristoa voi lukea mailimittarina! :D Vaikuttaa nuo vähäiset kierrokset satasen vauhdissa positiivisesti melutasoon..

Tässä projektissa on muuten tyyliä! 8)
no näin ensiapuna käänsin vaan neulaa eri asentoon siten että mittari
näyttää satasen vauhdissa oikeen , gps:n avulla oikea nopeus.
meinaan kyllä laittaa vaijerin väliin semmosen kuorma-autoissa käytetyn
pienen vaihteiston, jolla voi muuttaa vaijerin pyörintänopeutta.
Avatar
Antti L.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 371
Liittynyt: To 08.04.2004 11:13
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Antti L. »

rehtijii kirjoitti: no näin ensiapuna käänsin vaan neulaa eri asentoon siten että mittari
näyttää satasen vauhdissa oikeen , gps:n avulla oikea nopeus.
meinaan kyllä laittaa vaijerin väliin semmosen kuorma-autoissa käytetyn
pienen vaihteiston, jolla voi muuttaa vaijerin pyörintänopeutta.
Kerroppa lisää tuosta 'pienestä vaihteistosta', kuten missä vehkeessä on tuollainen? Käytetäänkö sitä kuorma-autojenkin nopeusmittarin vaijerissa vai onko se johonkin muuhun kohteeseen tarkoitettu? Entäs onko ne säädettäviä vai onko niissä vain yksi muuntosuhde? Tuollaista on tullut itsekkin mietittyä, mutta kun en tiennyt mitä ja mistä etsiä.. :roll:
Ihan vain näin mersumiesten kesken...

w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Kivat oli kyydit!
Harmi vaan ku oli niin liukasta ettei moottori päässyt töihin.
Joku mersupurkaamo??
Avatar
rehtijii
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 452
Liittynyt: Ke 12.11.2003 22:12
Paikkakunta: k-joki

Viesti Kirjoittaja rehtijii »

Antti L. kirjoitti:
rehtijii kirjoitti: no näin ensiapuna käänsin vaan neulaa eri asentoon siten että mittari
näyttää satasen vauhdissa oikeen , gps:n avulla oikea nopeus.
meinaan kyllä laittaa vaijerin väliin semmosen kuorma-autoissa käytetyn
pienen vaihteiston, jolla voi muuttaa vaijerin pyörintänopeutta.
Kerroppa lisää tuosta 'pienestä vaihteistosta', kuten missä vehkeessä on tuollainen? Käytetäänkö sitä kuorma-autojenkin nopeusmittarin vaijerissa vai onko se johonkin muuhun kohteeseen tarkoitettu? Entäs onko ne säädettäviä vai onko niissä vain yksi muuntosuhde? Tuollaista on tullut itsekkin mietittyä, mutta kun en tiennyt mitä ja mistä etsiä.. :roll:
kyllä niitä on entivanhaan ollu kuorma-autojen mittarivaijereiden välissä.
sinne pystyy vaihtamaan hammaspyöriä joilla välitys sitten muuttuu halutuksi.
kannattaa kysellä mittari/piirturi huoltopisteistä.
Vastaa Viestiin