W123 300 24v turpo diesel
- Olli Lajunen
- Asiantuntija
- Viestit: 1222
- Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
- Paikkakunta: Yppäri
Erittäin asiallinen konstruktio! Minusta superturbo W123:ssa on (jos mahdollista) vieläkin hienompi juttu kuin W124:ssa. Hatunnoston paikka.
Luulisi tuon coolerinkin riittävän, jos on samaa sarjaa kuin se josta joskus hierottiin kauppaa.
Luulisi tuon coolerinkin riittävän, jos on samaa sarjaa kuin se josta joskus hierottiin kauppaa.
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
- tovayryn
- Tuningspesialisti
- Viestit: 2152
- Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
hieno peli kyl!! Voi siinä jäähä joku miettimään, kun ajaa perässä ja päättää ohittaa, kun ei kehtaa vanhan diikkelin katkussa ajaa, mutta käykin niin että savua on kahta enemmän ja huomaa olevansa yksin tiellä
Näin joulun alla tuli mieleen, että nyt on hyvä selittää pikkulapsille, että millä se joulupukki kerkee joka paikkaan. Sillä on tietenki superturbo
Näin joulun alla tuli mieleen, että nyt on hyvä selittää pikkulapsille, että millä se joulupukki kerkee joka paikkaan. Sillä on tietenki superturbo
X253 glc350e
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
Tänään pääsin kurkistamaan tuon W123 pellin alle.
Hieno on "Rehtijii"n mersu !
Ensivaikutelma oli että konehuone on yllättävän avara, tilaa on joka puolella vaikka kutonen on pitkä ja turbo iso.
Kaikki muutokset on tehty siististi ja kylläpä käydä murisi nätisti tyhjäkäyntiä.
Pitkä lienee odottavan aika että tiet sulaisivat.
Hieno on "Rehtijii"n mersu !
Ensivaikutelma oli että konehuone on yllättävän avara, tilaa on joka puolella vaikka kutonen on pitkä ja turbo iso.
Kaikki muutokset on tehty siististi ja kylläpä käydä murisi nätisti tyhjäkäyntiä.
Pitkä lienee odottavan aika että tiet sulaisivat.
wiimax.fi
Se on kyllä kummallista, kun katsoo sinne 123:sen pellin alle, niin havaitsee että se on huomattavasti tilavampi kuin 124:ssa.
Kyllä Mersu on aina Mersu
W212 220CDI (FL)
Exät:
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
W212 220CDI (FL)
Exät:
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
no niin , nyt on kitkalukkoperä 2.47 välityksellä paikallaan.
on ainaki kierrokset sopivan alhaalla tien päällä. rapiat 2000kiekkaa/100km/h.
hyvin jaksaa lähtä nelosellaki vetämään 80 vauhdista , kun turpiini antaa sopivasti myöten kaasua painettaessa , niin tuleekin jo kierrokset sopivasti vetoalueelle.
tällä välityksellä muuten sais rullien päällä 300km/h rajan rikki , jos vähän
lisäis kierroksia pumpulta.
on ainaki kierrokset sopivan alhaalla tien päällä. rapiat 2000kiekkaa/100km/h.
hyvin jaksaa lähtä nelosellaki vetämään 80 vauhdista , kun turpiini antaa sopivasti myöten kaasua painettaessa , niin tuleekin jo kierrokset sopivasti vetoalueelle.
tällä välityksellä muuten sais rullien päällä 300km/h rajan rikki , jos vähän
lisäis kierroksia pumpulta.
Jos w123 280E menee noilla 185 hyytyvillä bensa hevosilla 200km/h, kyllä tuo huippukuntoinen "tiiliskivi" menee tuolla motilla race-säädöillä varmasti lähelle 250km/h, ainakin mittarin mukaan.rehtijii kirjoitti:tuskinpa tuolla tiiliskivellä paljon yli 200 km/h voi päästä oikiasti.enska kirjoitti:W123 ja 300km/h
Tuo olis aika yhdistelmä Saksan autobahnilla
Mikähän nopeus olisi maantie olosuhteissa?
mikähän se mahtaa olla se ilmanvastus numero w123:ssa, entäs 124:ssa.
Ilmanvastuksista puhukoot viisaammat, se vaan on selvä että w124:ssa huomattavasti alhaisempi ilmanvastus.
124.023
0,29 nelisylinterisissä malleissa, muissa "normaalimalleissa" 0,30 . Tarkkana, pojat.enska kirjoitti:Nus nus 0.30
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Netistä, myyntiesitteistä, tehtaan informaatiosta myyntiorganisaatiolle... onhan näitä. Yksi mukava sivu aiheesta:Heikki H. kirjoitti:Mistä noita arvoja saa? Laineen olavin kirja s. 28-30 on joitain mersuja mainittu. Luvut tyhmästi mallin mukaan ilman että korimallia ilmoitettu.
http://www.ajovalo.net/Ilmanvastus1.htm
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
vakioalusta mulla ainaki tuossa on ja ei oo ollu mitään ongelmia kurveissaMika_M kirjoitti:280E oli ainakin niin hirvittävä ajaa 180km/h jälkeen, että järki voitti ja himmailemaan varovasti, ettei lipsahda mettähallituksen puolelle...
Oliko tässä super123 alustaa rakennerttu (vielä)?
eikä suoralla.
tähän sopiikin hyvin erään jenkkirautamiehen kommentti viime kesältä
kun kävin vähän kyytiä antamassa."tämähän lähtee ja kulukee niinku muskelijenkki mutta sillä erolla että tämä ei kaaju kurvisa"
Teitkö mittarivirheen suhteen mitään? Mulla kun vaihdoin omaan samaa luokkaa olevan perän, niin mittaristoa voi lukea mailimittarina! Vaikuttaa nuo vähäiset kierrokset satasen vauhdissa positiivisesti melutasoon..rehtijii kirjoitti:no niin , nyt on kitkalukkoperä 2.47 välityksellä paikallaan.
on ainaki kierrokset sopivan alhaalla tien päällä.
Tässä projektissa on muuten tyyliä!
Ihan vain näin mersumiesten kesken...
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
no näin ensiapuna käänsin vaan neulaa eri asentoon siten että mittariAntti L. kirjoitti:Teitkö mittarivirheen suhteen mitään? Mulla kun vaihdoin omaan samaa luokkaa olevan perän, niin mittaristoa voi lukea mailimittarina! Vaikuttaa nuo vähäiset kierrokset satasen vauhdissa positiivisesti melutasoon..rehtijii kirjoitti:no niin , nyt on kitkalukkoperä 2.47 välityksellä paikallaan.
on ainaki kierrokset sopivan alhaalla tien päällä.
Tässä projektissa on muuten tyyliä!
näyttää satasen vauhdissa oikeen , gps:n avulla oikea nopeus.
meinaan kyllä laittaa vaijerin väliin semmosen kuorma-autoissa käytetyn
pienen vaihteiston, jolla voi muuttaa vaijerin pyörintänopeutta.
Kerroppa lisää tuosta 'pienestä vaihteistosta', kuten missä vehkeessä on tuollainen? Käytetäänkö sitä kuorma-autojenkin nopeusmittarin vaijerissa vai onko se johonkin muuhun kohteeseen tarkoitettu? Entäs onko ne säädettäviä vai onko niissä vain yksi muuntosuhde? Tuollaista on tullut itsekkin mietittyä, mutta kun en tiennyt mitä ja mistä etsiä..rehtijii kirjoitti: no näin ensiapuna käänsin vaan neulaa eri asentoon siten että mittari
näyttää satasen vauhdissa oikeen , gps:n avulla oikea nopeus.
meinaan kyllä laittaa vaijerin väliin semmosen kuorma-autoissa käytetyn
pienen vaihteiston, jolla voi muuttaa vaijerin pyörintänopeutta.
Ihan vain näin mersumiesten kesken...
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
kyllä niitä on entivanhaan ollu kuorma-autojen mittarivaijereiden välissä.Antti L. kirjoitti:Kerroppa lisää tuosta 'pienestä vaihteistosta', kuten missä vehkeessä on tuollainen? Käytetäänkö sitä kuorma-autojenkin nopeusmittarin vaijerissa vai onko se johonkin muuhun kohteeseen tarkoitettu? Entäs onko ne säädettäviä vai onko niissä vain yksi muuntosuhde? Tuollaista on tullut itsekkin mietittyä, mutta kun en tiennyt mitä ja mistä etsiä..rehtijii kirjoitti: no näin ensiapuna käänsin vaan neulaa eri asentoon siten että mittari
näyttää satasen vauhdissa oikeen , gps:n avulla oikea nopeus.
meinaan kyllä laittaa vaijerin väliin semmosen kuorma-autoissa käytetyn
pienen vaihteiston, jolla voi muuttaa vaijerin pyörintänopeutta.
sinne pystyy vaihtamaan hammaspyöriä joilla välitys sitten muuttuu halutuksi.
kannattaa kysellä mittari/piirturi huoltopisteistä.