O-renkaiden koko? Öljynsuodattimen kannen "tikussa"

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
keef
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1004
Liittynyt: Ma 09.02.2004 21:00

O-renkaiden koko? Öljynsuodattimen kannen "tikussa"

Viesti Kirjoittaja keef »

patruunan läpi menevässä "tikussa" pari o-rengasta. Tietäiskö joku oikeat koot niille? 124 diesel.
aaaaaaaaaaaaaaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: La 28.08.2004 01:10
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja aaaaaaaaaaaaaaa »

En tiä, mutta tulevat uuden suodattimen mukana, ainakin jos kl-osista sen ostat
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17270
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

En tiiä minäkään, mutta muista puhaltaa se putki auki.
wiimax.fi
keef
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1004
Liittynyt: Ma 09.02.2004 21:00

Viesti Kirjoittaja keef »

Ikinä ei ole tullut o- renkaita suodattimen yhteydessä Mann, Fram ja Hengst. Lieneekö KL kohtainen juttu. Tosin ei niitä öljynvaihtoja montaa ole tehty, itse 14 ja sitä ennen naapuri 9 kertaa auton historiassa 8) ei ole edes vanhoissa suodatin laatikoissa niitä o-renkaita.
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja M.K »

6 x 10 x 2 mm
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
aaaaaaaaaaaaaaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: La 28.08.2004 01:10
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja aaaaaaaaaaaaaaa »

keef kirjoitti:Ikinä ei ole tullut o- renkaita suodattimen yhteydessä Mann, Fram ja Hengst. Lieneekö KL kohtainen juttu. Tosin ei niitä öljynvaihtoja montaa ole tehty, itse 14 ja sitä ennen naapuri 9 kertaa auton historiassa 8) ei ole edes vanhoissa suodatin laatikoissa niitä o-renkaita.
Kl:n suodatin muistaakseni Mann, siellä kyllä on O-renkaat ja öljypohjan roppuun se kuparitiiviste, oisinkohan 15 kertaa vaihtanut omaani ne samalla.
Väisänen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 415
Liittynyt: La 13.12.2003 14:50
Paikkakunta: Jämsä.

Viesti Kirjoittaja Väisänen »

Hengst:in suotimessa ei ole mukana muita kuin propun kupari tiiviste,toinen liian pieni kupari tiiviste ja suodattimen kanteen tuleva iso o-rengas,eli ne pienet puuttuu.

Nimim. Juuri öljyt ja suodattimen vaihtanut.
Avatar
janne I
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Su 16.05.2004 17:02
Paikkakunta: jyväskylä

Viesti Kirjoittaja janne I »

Oon ostanut kl-varaosista/jkl putsarit jo 15v(Mann),eikä ikkään ole ollut noita pieniä o-renkaita mukana.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17270
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Minä olen myynyt KL-varaosista putsareita 4 vuotta ja asentanut niitä suodattimia aika moneen autoon, ja nyt täytyy kyllä sanoa ettei niissä taida O-renkaita olla mukana, siis KL numero 219 suodattimessa.

Polttoainesuodattimessa kyllä on.

Onko se, Vänkäri, liian pieni se toinen kuparitiiviste Hengstissä ?
Sehän on siihen kolmisatasen suodattimen "tikun" yläpäähän.
wiimax.fi
aaaaaaaaaaaaaaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: La 28.08.2004 01:10
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja aaaaaaaaaaaaaaa »

janne I kirjoitti:Oon ostanut kl-varaosista/jkl putsarit jo 15v(Mann),eikä ikkään ole ollut noita pieniä o-renkaita mukana.
Kovin käy omituiseksi, kun samaa kl:kin käytetty :shock:

Oiskohan sitten ajatuskatkos ja muistikuvissa nuo dealerin mainitsemat löpösuodattimen tiivisteet..
Väisänen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 415
Liittynyt: La 13.12.2003 14:50
Paikkakunta: Jämsä.

Viesti Kirjoittaja Väisänen »

dealer: Se isompi on oikeasti siihen tikun yläpäähään,mutta käy kuitenkin proppuun,kun ei ollut "oikeaa" propun tiivistettä. (tätä se harrastaminen on rivarin pihalla...)
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17270
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

No niinpäs onkin, Vänkäri, pienihän se on Mannin suodattimessakin se toinen tiiviste kun tarkemmin muistelee.
Öljyproppuun kuuluisi alumiiniprikka, mutta se kuparitiiviste tulee sinne laitettua.

Kyllä nyt, markox, on ajatuskatkos (voi se olla minullakin) - mutta olen ihan varma ettei niitä O-renkaita ole Mannilaisessa mukana. :shock:

Työpaikalla kerran intin että M-Filterissä olisi, ja piti sitten käydä Haapaveden TB:llä purkamassa M-Filterin paketti ja toteamassa että ei, ei ole sielläkään. :oops:

P.S. 6939 eli siinä suodattimessa joka käy uudempiin muovikannella oleviin pönttöihin, ne O-renkaat on mukana - muttei minkäänlaista propun tiivistettä.
wiimax.fi
aaaaaaaaaaaaaaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: La 28.08.2004 01:10
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja aaaaaaaaaaaaaaa »

Kyllä nyt, markox, on ajatuskatkos (voi se olla minullakin) - mutta olen ihan varma ettei niitä O-renkaita ole Mannilaisessa mukana

Voihan vehe, alkaa olemaan oikeasti jo dementtian oireita tässä iässä.

Olin niin varma muistikuvastani, että ajoin vielä auton talliin ja otin suodattimen kannen auki ja tutkin sen tikun.. :lol: en todellakaan ole vaihtanut niitä tiivisteitä siihen jos siinä edes on O-renkaat, niin kovalta ne tuntu.

Muistikuvissa siis kummitteli ne suodattimen O-renkaat.

Vanhuus ei tuu yksin.. :roll:
Vastaa Viestiin