Käytettyjä ja uuteen vaihdettuja olivat tietenkin. Olivatko rikkinäisiä lienee lähinnä arvailua. Star on sanonut, että vaihtoon ja kun Star sanoo, niin sitten vaihdetaan.kankkis kirjoitti: ↑Pe 22.04.2022 20:11Taisivat olla rikkinäisiä vaihdettujatilator kirjoitti: ↑Pe 22.04.2022 18:54 Jos oikein olen ymmärtänyt, saa vielä sammuttamisen jälkeen käyntiin kun moottori on lämmin. Jäähtymisen jälkeen ei enää onnistu.
Missä tämä raja menee, olisi tietysti mielenkiintoista tietää. Voisi laittaa lämpömittarin anturiksi sopivan vastuksen, jotta moottori olisi aina lämmin
Raision Vehosta piti vielä aiemmin lisäämäni, että siellä niitä käytettyjä adblue-säiliöitä näytti olevan pitkin lattioita. Sillä paikalla, jossa oma ropposeni oli johdon päässä, oli kolme poistettua säiliötä.
En kyllä mitenkään jaksa uskoa, että tämä koko touhu on todellista. Että yhteen adbluejärjestelmään on entinen laatuautojen valmistaja saanut pesiytymään niin paljon vikaa, että lähes kaikkea on mennyt vaihtoon. On säiliötä, pumppua, letkua, suutinta, nox-anturia. Varmaan jotakin muutakin tähän päälle. Ilmeisesti ainut osa mitä Star ei ole kertaakaan *käskenyt* vaihtamaan on täyttöaukon korkki.
Joko koko systeemi on aidosti täyttä paskaa tai sitten todellisuudessa vikaa on yhdessä osassa ja Star arpoo vaihdettavien osien listan. Syy arpomiseen on siinä, että vikakoodeja kertyy milloin missäkin järjestyksessä ja tämä saa Starin antamaan milloin minkäkin vaihdettavien osien listan.
Yhtenä epäilyni herättävänä asiana on se, että järjestelmä ei tunnista adblue-säiliössä olevan nesteen määrää kun jokin sopiva virhekoodi on päällä. Näin siitä huolimatta, että säiliössä ei ole vikaa.
Vaan mikäs siinä on ehjiä osia vaihdellessa, kun tälle löytyy maksaja.