Laajemmasta en tiedä mutta täällä sama tilanne, auton hankintavaiheessa alle 80tkm mittarissa ja alkuperäiset levyt kierot. Ei kovin pahasti mutta sen verran että tällaisessa autossa häiritsi. Tässä tosin oli levytkin jo sen näköiset että niitä on myös käytetty, Saksan tuonti kun kyseessä niin epäilisin että autobahnilta reippaampi hidastus ja liikennevalot tai iso vesilätäkkö sopivassa kohdassa on voineet riittää aiheuttajaksi.HJP kirjoitti: ↑Pe 11.02.2022 21:21 Onko näissä 213:ssa ollut laajemmin ongelmaa jarrujen täristämisen kanssa? Auto on vm. 2019 ja ajettu n. 80tkm ja ostettaessa merkkiliikkeestä jarrut täristivät selkeästi kaikilla jarrupedaalin asennoilla. Auto oli seissyt hetken lumikasan alla likaisena liikkeen pihalla ja sovittiin että koitan ”sorvata” laikat puhtaiksi tien päällä reilusti jarruttelemalla. Nyt tärinä on vähentynyt mutta edelleen reilummalla jarrunpainalluksella täristää, kokonaan ”puhtaiksi” en ole etulevyjä talvikelillä vielä 1000km aikana saanut.
Auto ollut selkeästi maantieajossa kun keskinopeus koko elinkaarella 63km/h, voi siis olla ettei edellinen omistaja ole paljoa jarrupoljinta painellut. Tarvikelevyt voisin vielä hyväksyä kieroiksi, mutta alkuperäisten levyjen luulisi toimivan vielä tämän verran ajettuina.
W213 E-sarja topikki
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 169
- Liittynyt: Pe 12.11.2010 21:46
- Paikkakunta: Mli
Re: W213 E-sarja topikki
Star @ Mikkeli
Tähdellistä jos jonkinmoista
Tähdellistä jos jonkinmoista
Re: W213 E-sarja topikki
S213 pääasialliselta kuljettajalta tuli reklamaatio, että W212 lasinpesunestesäiliön sininen tulppa on helppo kietaista johtosarjan tai en muista minkä alle siksi aikaa kun kaataa. Mutta 213 sarjassa sama muovitulppa on keskellä aukeaa lakeutta suojamuovin päällä, joten sitä ei saa mihinkään kiinni ja siksi joutuu kaatamaan isosta kannusta yksikätisenä toisella kädellä tulppaa pidellen.
Lisäsin hädissäni tuollaisen, kun en siihen hätään nätimpääkään löytänyt. Pitänee jossain vaiheessa maisemoida tuon tilalle edes musta muoviklipsi, johon sinisen täyttötulpan voi kiinnittää kaatamisen ajaksi.
Lisäsin hädissäni tuollaisen, kun en siihen hätään nätimpääkään löytänyt. Pitänee jossain vaiheessa maisemoida tuon tilalle edes musta muoviklipsi, johon sinisen täyttötulpan voi kiinnittää kaatamisen ajaksi.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Aina vaan 212, nyt S212
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
Re: W213 E-sarja topikki
Sama peli täällä. Liikkeessä pari kuukautta seisseen 45 tkm ajetun auton etulevyissä oli pieni mutta selvästi tuntuva täristys. Se tosin tuntui ja tuntuu pikemminkin paikallaan seisseen auton jarrujen pistemäiseltä tarttumiselta kuin kierolta levyltä, mutta pahapa noista on sanoa kuskin paikalta aivan tarkasti?Henkka1000 kirjoitti: ↑La 12.02.2022 12:50Laajemmasta en tiedä mutta täällä sama tilanne, auton hankintavaiheessa alle 80tkm mittarissa ja alkuperäiset levyt kierot. Ei kovin pahasti mutta sen verran että tällaisessa autossa häiritsi. Tässä tosin oli levytkin jo sen näköiset että niitä on myös käytetty, Saksan tuonti kun kyseessä niin epäilisin että autobahnilta reippaampi hidastus ja liikennevalot tai iso vesilätäkkö sopivassa kohdassa on voineet riittää aiheuttajaksi.HJP kirjoitti: ↑Pe 11.02.2022 21:21 Onko näissä 213:ssa ollut laajemmin ongelmaa jarrujen täristämisen kanssa? Auto on vm. 2019 ja ajettu n. 80tkm ja ostettaessa merkkiliikkeestä jarrut täristivät selkeästi kaikilla jarrupedaalin asennoilla. Auto oli seissyt hetken lumikasan alla likaisena liikkeen pihalla ja sovittiin että koitan ”sorvata” laikat puhtaiksi tien päällä reilusti jarruttelemalla. Nyt tärinä on vähentynyt mutta edelleen reilummalla jarrunpainalluksella täristää, kokonaan ”puhtaiksi” en ole etulevyjä talvikelillä vielä 1000km aikana saanut.
Uudet levyt tulivat auton mukana ja ajattelin heidät vaihtaa jos asia alkaa vaivata. Takkuisen alun jälkeen jarrut ovat selvästi parantuneet, joten täällä saattoi toisaan olla kyse siitä, että levyihin oli jäänyt pienet jäljet paloista auton seistessä paikallaan?
Saattaa tosin olla oire jostain muustakin, koska takalevyt oli aivan juuri vaihdettu ennen kuin auto tuli meille.
Bremboa ja Zimmermannia tilalle vai?
Aina vaan 212, nyt S212
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 169
- Liittynyt: Pe 12.11.2010 21:46
- Paikkakunta: Mli
Re: W213 E-sarja topikki
Täällä tuli kaikki muu Bremboa paitsi takapalat TRW:tä (taisi olla silloin saatavuusasioita jos oikein muistan). Jossain topicissa oli silloin vääntöä hyvistä levyistä ja Brembon laadusta, mutta itsellä ainakin toistaiseksi positiiviset kokemukset.
Star @ Mikkeli
Tähdellistä jos jonkinmoista
Tähdellistä jos jonkinmoista
Re: W213 E-sarja topikki
Tuo on kyllä puute, ettei pesunestesäiliön korkki pysy itsellään auki. Itse ratkaisin tuon laittamalla käsillä olevan jääkiekon sen korkin päälle täytön ajaksi. Klipsi on varmasti parempi740 GLE kirjoitti: ↑La 12.02.2022 22:35 S213 pääasialliselta kuljettajalta tuli reklamaatio, että W212 lasinpesunestesäiliön sininen tulppa on helppo kietaista johtosarjan tai en muista minkä alle siksi aikaa kun kaataa. Mutta 213 sarjassa sama muovitulppa on keskellä aukeaa lakeutta suojamuovin päällä, joten sitä ei saa mihinkään kiinni ja siksi joutuu kaatamaan isosta kannusta yksikätisenä toisella kädellä tulppaa pidellen.
Lisäsin hädissäni tuollaisen, kun en siihen hätään nätimpääkään löytänyt. Pitänee jossain vaiheessa maisemoida tuon tilalle edes musta muoviklipsi, johon sinisen täyttötulpan voi kiinnittää kaatamisen ajaksi.
vesikannu.jpg
S213 -17, W212 -11
Re: W213 E-sarja topikki
vesikannu.jpg
[/quote]
Tuo on kyllä puute, ettei pesunestesäiliön korkki pysy itsellään auki. Itse ratkaisin tuon laittamalla käsillä olevan jääkiekon sen korkin päälle täytön ajaksi. Klipsi on varmasti parempi
[/quote]
Skoda on ratkaissut tämän ongelman kätevästi . Näkyy saavan varaosana tuota sinistä palikkaa. Sais mersu ottaa oppia noin fiksusta oivalluksesta.
[/quote]
Tuo on kyllä puute, ettei pesunestesäiliön korkki pysy itsellään auki. Itse ratkaisin tuon laittamalla käsillä olevan jääkiekon sen korkin päälle täytön ajaksi. Klipsi on varmasti parempi
[/quote]
Skoda on ratkaissut tämän ongelman kätevästi . Näkyy saavan varaosana tuota sinistä palikkaa. Sais mersu ottaa oppia noin fiksusta oivalluksesta.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
MB 220 W213-18 4-matic
Honda Pan-European-94
Honda Pan-European-94
Re: W213 E-sarja topikki
Mutta Mersun korkki on kyllä huono. Tosin olen yhden kerran täyttänyt nesteen omasta autosta nyt vuoden aikana niin ehkä sen kestää.
Akkuasiaan liittyen. Tuossa kun fiksasin autoa, irrottelin sisustan palikoita ja asensin vetokoukun ostamisen jälkeen viime keväänä niin irrottelin akunnapoja ihan surutta varmaan kymmenen kertaa. Ei siinä ollut mitään ongelmaa. Sen verran täytyy vaan aina odottaa että kaikki sähköt on sammunut, eli näyttö pimeänä jne ennekö irrottaa navan. 204:sta ja 211:stä ei uskaltanut irrottaa mitään kun pelkäs että se räjähtää jostakin jännitepiikistä, niinkuin ne yleensä tekikin.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 200D -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 200D -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: W213 E-sarja topikki
Sen verran puolustan tuota korkkia, että se toimii vallan mainiosti W212:ssa, josta se korkki pöllittiin sellaisenaan.
Huti kävi siinä vaiheessa, kun sama osa käytettiin uudelleen W213:ssa ajattelematta, että uudessa autossa keskelle tasaista muovilevyä asemoidulle korkille ei enää löydykään mitään kiinnityspaikaa pesunesteen täytön ajaksi. Pidän näistä ratkaisuista, joissa toimivaa ei lähdetä räpeltämään, vaan esimerkiksi sama öljynsuodatin sopii Volvoihin Amazonista ja S80:n. Vaikka sisukset onkin päivitetty jo moneen kertaan matkan varrella, niin kyllä se sama kierre ja tiivistepinta toimii edelleen. Tässä täyttökorkissa vaan jäi uusiokäytössä miettimättä käyttötilanne loppuun saakka.
Skodat ovat kyllä täynnä hienoja käytännöllisiä oivalluksia. Sateenvarjotelinettä en silti kadehdi, koska W212:ssa on parempi.
Huti kävi siinä vaiheessa, kun sama osa käytettiin uudelleen W213:ssa ajattelematta, että uudessa autossa keskelle tasaista muovilevyä asemoidulle korkille ei enää löydykään mitään kiinnityspaikaa pesunesteen täytön ajaksi. Pidän näistä ratkaisuista, joissa toimivaa ei lähdetä räpeltämään, vaan esimerkiksi sama öljynsuodatin sopii Volvoihin Amazonista ja S80:n. Vaikka sisukset onkin päivitetty jo moneen kertaan matkan varrella, niin kyllä se sama kierre ja tiivistepinta toimii edelleen. Tässä täyttökorkissa vaan jäi uusiokäytössä miettimättä käyttötilanne loppuun saakka.
Skodat ovat kyllä täynnä hienoja käytännöllisiä oivalluksia. Sateenvarjotelinettä en silti kadehdi, koska W212:ssa on parempi.
Aina vaan 212, nyt S212
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
Re: W213 E-sarja topikki
Painan korkin täyttöaukon ja suojamuovin väliin hytin puolelle, siten että korkin päällyspuoli on täyttöaukkoon päin,
hyvin ainakin minulla onnistuu nesteen lisäys
hyvin ainakin minulla onnistuu nesteen lisäys
Re: W213 E-sarja topikki
Pitänee tätä esimerkkiä kokeilla.
Itse taistelen tiellä olevan korkin kanssa joka vuosi kun pitää pissapoika täyttää (enempää omassa ajossa ei nestettä kulukaan, se säiliö pitää täyttää etteivät merkkihuollossa laskuta täytöstä, saattavat laskuttaa vaikka olisi piripinnassa mutta yleensä auttaa jos ei muista huoltoon viedessä mainita, pitäähän huollon täyttö suorittaa vaikka valtaosa kuskeista ei haluaisi kun autolehtien huoltotesti voi osua koska tahansa kohdalle). Vaimon pre-facelift 213:ssa sama mutta on se aika lailla yhtä hankala ollut muissakin mersuissa, sellaisessakin missä purkin kaula on näkyvillä eikä mitään muuta korkin mitan etäisyydellä lähistöllä. En muista onko facelift parannuksissa poistettu se muovipaneeli kuten oman korimallissa (kiinnityspisteet niissäkin näkyy ennallaan, osa vaan puuttuu). Lämmittää mieltä että eivät ole tuohon osaan sijoittaneet viittä eurosenttiä, auton on sitten saanut ostaa euron halvemmalla.
PS. kaikkien autolehtien tilauksen olen lopettanut aikoja sitten.
Re: W213 E-sarja topikki
Tämän artikkelin mukaan nykyisen E-sarjan sedania ei ole enää tarjolla vaan nykymallia saa ainoastaan farmarina (S213):
https://www.auto-motor-und-sport.de/neu ... roduktion/ ?
https://www.auto-motor-und-sport.de/neu ... roduktion/ ?
Re: W213 E-sarja topikki
Näin väittävät. Tai siis saa niitä vielä pitkään jos on jo tilaus vetämässä, uusia tilauksia eivät ota vastaan kun on koko tuotantokapasiteetti varattuna mallin vaihtumiseen asti.
Seuraavan mallisarjan kanssa kannattaakin olla tarkkana ettei pääse loppumaan jos vielä E-korisen ICE auton haluaa.
Näitä ei kauhean vakavasti kannata ottaa, puttis voi sotkea kaikki suunnitelmat pahemman kerran.
Re: W213 E-sarja topikki
Saako sadetunnistimen herkkyyttä muutettua? Hitaampikin asento pyyhkii jatkuvasti lähes kuivaa lasia. Tätä menoo lasi on vuoden päästä vaihtokunnossa.
S213 E300de -20
Re: W213 E-sarja topikki
W214 E63 Amg tulee sitten nelipyttysenä...ei enään kasin murinaaLaaksonen kirjoitti: ↑Ti 15.02.2022 15:01 Tämän artikkelin mukaan nykyisen E-sarjan sedania ei ole enää tarjolla vaan nykymallia saa ainoastaan farmarina (S213):
https://www.auto-motor-und-sport.de/neu ... roduktion/ ?
Re: W213 E-sarja topikki
Samanlainen pyhäinhäväistys kun 2.0 ecoboost mustangissa...S213 kirjoitti: ↑Ti 15.02.2022 18:49W214 E63 Amg tulee sitten nelipyttysenä...ei enään kasin murinaaLaaksonen kirjoitti: ↑Ti 15.02.2022 15:01 Tämän artikkelin mukaan nykyisen E-sarjan sedania ei ole enää tarjolla vaan nykymallia saa ainoastaan farmarina (S213):
https://www.auto-motor-und-sport.de/neu ... roduktion/ ?
S213 E300de -20
Re: W213 E-sarja topikki
Ei kai nelonen muuten niin kauhea ongelma ole mutta jos/kun siitä tulee tehokkaampi versio kuin entiset kasit niin siinähän sitä häpeää on ihan mahdottomasti.kenni_ kirjoitti: ↑Ti 15.02.2022 19:27Samanlainen pyhäinhäväistys kun 2.0 ecoboost mustangissa...S213 kirjoitti: ↑Ti 15.02.2022 18:49W214 E63 Amg tulee sitten nelipyttysenä...ei enään kasin murinaaLaaksonen kirjoitti: ↑Ti 15.02.2022 15:01 Tämän artikkelin mukaan nykyisen E-sarjan sedania ei ole enää tarjolla vaan nykymallia saa ainoastaan farmarina (S213):
https://www.auto-motor-und-sport.de/neu ... roduktion/ ?
Nykytrendi on sitten laittaa ne kasin tai täysmoottorin murinat mankalta. Varsinkin EV-malleissa pitää saada myös sisätilaan polttomoottorin murinaa kun muuten on kai liian hiljaista? Toki kytkettävissä pois päältä.
Re: W213 E-sarja topikki
Murinoista en kommentoi, kun en tunne asiaa, mutta nelisylinterinen Mustang heiluttaa Fordin lippua niin uskottavasti, että se vie muistot saman tien 1973 Escort 1300 Sportiin
Ajatelkaas vaikka saman aikakauden VW vaihteensiirto? Kuin kepin toisessa päässä olisi pakkasessa kohmeiseen mineraaliöljyyn jähmettyneitä muttereita. Datsun 100 A: kaikki vaihteet samassa kohdassa ja pitkä keppi huojuu kuin hullun <PIIP> mielipuolen <PIIP>:ssa. Fiat 127: 1 sisään - BOING. Kakkonen - BOING ja niin edelleen. Paljon ajettu PV, Amazon tai 144: piiiiitkä keppi hakkaa alumiiniseen laatikon kanteen itselleen kunnon liikevarat. 1, 3 ja R melko lailla samassa lovessa. Opel: no sama juttu, mutta yhdistettynä hitaisiin ja takkuaviin synkroihin. Opelin puolustuksena tosin sujuvat vaihdot kun ei lämpimällä laatikolla käytä kytkintä ollenkaan (kun ne synkrot ovat niin hitaat, että on parempi tasata käyntinopeudet itse).
Ford Escort: tönäise vaihdetankoa yhdellä sormella suunnilleen sinne päin ja vaihteisto imaisee selkeällä naksahduksella seuraavan vaihteen sisään.
Uusi Mustang on tämän jatkumo 50 vuoden kehityskaaren jälkeen. Haluaako joku ehdottaa sitä miellyttävämpää vaihteistoa? Jotkut BMW:n ja Volvon Getragilta alihankkimat pääsevät lähelle, mutta minusta tuo Musse on paras mitä olen ikinä kokeillut. En edes harkitsisi tuollaisen auton tilaamista automaatilla.
Ajatelkaas vaikka saman aikakauden VW vaihteensiirto? Kuin kepin toisessa päässä olisi pakkasessa kohmeiseen mineraaliöljyyn jähmettyneitä muttereita. Datsun 100 A: kaikki vaihteet samassa kohdassa ja pitkä keppi huojuu kuin hullun <PIIP> mielipuolen <PIIP>:ssa. Fiat 127: 1 sisään - BOING. Kakkonen - BOING ja niin edelleen. Paljon ajettu PV, Amazon tai 144: piiiiitkä keppi hakkaa alumiiniseen laatikon kanteen itselleen kunnon liikevarat. 1, 3 ja R melko lailla samassa lovessa. Opel: no sama juttu, mutta yhdistettynä hitaisiin ja takkuaviin synkroihin. Opelin puolustuksena tosin sujuvat vaihdot kun ei lämpimällä laatikolla käytä kytkintä ollenkaan (kun ne synkrot ovat niin hitaat, että on parempi tasata käyntinopeudet itse).
Ford Escort: tönäise vaihdetankoa yhdellä sormella suunnilleen sinne päin ja vaihteisto imaisee selkeällä naksahduksella seuraavan vaihteen sisään.
Uusi Mustang on tämän jatkumo 50 vuoden kehityskaaren jälkeen. Haluaako joku ehdottaa sitä miellyttävämpää vaihteistoa? Jotkut BMW:n ja Volvon Getragilta alihankkimat pääsevät lähelle, mutta minusta tuo Musse on paras mitä olen ikinä kokeillut. En edes harkitsisi tuollaisen auton tilaamista automaatilla.
Aina vaan 212, nyt S212
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
Re: W213 E-sarja topikki
Sinällään hieman hassua, kun ajattelee, että tulevan BMW M2:kin tulee olemaan sentään vielä R6:lla:S213 kirjoitti: ↑Ti 15.02.2022 18:49W214 E63 Amg tulee sitten nelipyttysenä...ei enään kasin murinaaLaaksonen kirjoitti: ↑Ti 15.02.2022 15:01 Tämän artikkelin mukaan nykyisen E-sarjan sedania ei ole enää tarjolla vaan nykymallia saa ainoastaan farmarina (S213):
https://www.auto-motor-und-sport.de/neu ... roduktion/ ?
https://www.bmwblog.com/2022/01/03/2023 ... ls-report/
Re: W213 E-sarja topikki
On tuo outoa mutta ei kai pois sulje sitä että E-koriseen tulisi AMG kuutonen jollakin mallimerkinnällä "isompi kuin 63AMG"?Laaksonen kirjoitti: ↑Ke 16.02.2022 15:00Sinällään hieman hassua, kun ajattelee, että tulevan BMW M2:kin tulee olemaan sentään vielä R6:lla:
https://www.bmwblog.com/2022/01/03/2023 ... ls-report/
Re: W213 E-sarja topikki
S-sarjan AMG:tä tulee saamaan vielä hybridi-V8:lla tyyppimerkintänä S73, voisiko R6-moottorinen E...AMG olla E68?DBFI kirjoitti: ↑Ke 16.02.2022 17:18On tuo outoa mutta ei kai pois sulje sitä että E-koriseen tulisi AMG kuutonen jollakin mallimerkinnällä "isompi kuin 63AMG"?Laaksonen kirjoitti: ↑Ke 16.02.2022 15:00Sinällään hieman hassua, kun ajattelee, että tulevan BMW M2:kin tulee olemaan sentään vielä R6:lla:
https://www.bmwblog.com/2022/01/03/2023 ... ls-report/
https://mercedes-world.com/s-class/merc ... s-launched
Re: W213 E-sarja topikki
Tuollaiseen sähkösämpylään olis Wartburg-moodi kova juttu... röpötystä kaiuttimista ja 2T-öljyflakon hansikaslokeroon, kiihdytysten välillä rullataan vapaakytkimellä ilman rekuperaatiota.DBFI kirjoitti: ↑Ti 15.02.2022 19:38Nykytrendi on sitten laittaa ne kasin tai täysmoottorin murinat mankalta. Varsinkin EV-malleissa pitää saada myös sisätilaan polttomoottorin murinaa kun muuten on kai liian hiljaista? Toki kytkettävissä pois päältä.kenni_ kirjoitti: ↑Ti 15.02.2022 19:27Samanlainen pyhäinhäväistys kun 2.0 ecoboost mustangissa...S213 kirjoitti: ↑Ti 15.02.2022 18:49W214 E63 Amg tulee sitten nelipyttysenä...ei enään kasin murinaaLaaksonen kirjoitti: ↑Ti 15.02.2022 15:01 Tämän artikkelin mukaan nykyisen E-sarjan sedania ei ole enää tarjolla vaan nykymallia saa ainoastaan farmarina (S213):
https://www.auto-motor-und-sport.de/neu ... roduktion/ ?
EDIT: unohtui vielä kierrosluvun mukaan kirkastuvat ja väriä kellertävästä kirkkaampaan vaihtavat ambient-sisävalot
Viimeksi muokannut jysi, To 17.02.2022 21:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W213 E-sarja topikki
Juu, saa muutettua, ainakin vediamolla. Muutin omasta e400d:stä. Starilla ei taida enää saada mitään järkevää tehtyä
S213 E400d 11/2018, om656 ainut oikea mb motti!
W447 114cdia 4x4 2019 A1 Valkia Läpijuostava Muumi Vito
W124 230E 1991 hyvillä herkuilla!
VW ID.3 2020 :oops:
ex. VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
ex. VW monta
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu
ex. W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutettu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D 1990
ex. 124 300E 1990
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
ex. W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
W447 114cdia 4x4 2019 A1 Valkia Läpijuostava Muumi Vito
W124 230E 1991 hyvillä herkuilla!
VW ID.3 2020 :oops:
ex. VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
ex. VW monta
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu
ex. W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutettu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D 1990
ex. 124 300E 1990
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
ex. W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
Re: W213 E-sarja topikki
Ok. Missähän paikassa kyseinen homma onnistuis? Onko Tampereen lähistöllä?
S213 E300de -20
Re: W213 E-sarja topikki
Lakkaako tuo tosiaan näyttämästä rangea noin 100km kohdalla?
Re: W213 E-sarja topikki
Mulla ainakin näin, jossain siinä 5 l paikkeilla. Välillä range tippuu 1.5-2 x vauhdilla vaikka keskikulutus näyttää normaalia. Esimerkki:
-matkaa kotiin 120 km ja range alussa 200 km
-50-60 km jälkeen range 110-100 km ja muuttuu "tankkaa" näytöksi
-seuraavana päivänä tankkiin (65 l) mahtuu 63-64 l polttoianetta
Re: W213 E-sarja topikki
Tankki lienee 66l. Paljonko siitä on "varasäiliötä"? Eilen illalla tankkasin Turussa sen verran, että laskin pääseväni Tanskaan. Kun range oli 146km, tuli ilmoitus että varasäiliö käytössä (kulutus n. 6l/100km). Kun range oli 101km, lakkasi range näkymästä. Pääsin kyllä just just Tanskaan, mutta Öresundin alla tunnelissa oli vähän epävarma fiilis. Sataa kilsaa siitä kun rangea ei enää näytetty en kyllä olisi päässyt.
Re: W213 E-sarja topikki
Köyhäilymalleissa E400 saakka ensimmäisen varoituksen triggaava varamäärä on 7 litraa ja sitä isommissa 12 (ilmeisesti isomman 80 litran tankin kera?)
Sitä rajaa en löytänyt, jonka jälkeen tulee tankin kuva tauluun?
Aina vaan 212, nyt S212
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
Re: W213 E-sarja topikki
Ok, eli 7 litraa jäljellä ja 6l/100km = n.117 km rangea. 146km oli siis n. 30 km optimistinen.
Re: W213 E-sarja topikki
Mitä eroa on tarkalleen ottaen ilma-alustaisen farmari-korisen 213:sen ja All-Terrainin alustoissa? Ovatko teknisesti samanlaiset, mutta All-Terrainin alusta vakioasennossa vain ohjelmallisesti korkeammalla?
S213 220d 4matic -20
Re: W213 E-sarja topikki
Mitenkäs autotallin oven avaaja opetetaan? Pari videota löysin, mutta niiden vihjeillä ei vielä lähtenyt toimimaan,