W213 E-sarja topikki
Re: W213 E-sarja topikki
Puhtaasti makuasia, mutta itse en tykkää sisustan alumiini- ja hiilikuitukoristelistoista. Esim saarni mielestäni paremman näköistä.
Re: W213 E-sarja topikki
Onhan siinä. Varustelistasta löytyy koodi 233. Eikös tuo muovilätkä maskissakin jo siitä kerro?kerranjokin kirjoitti:Tässä olis kolme esimerkkivaihtoehtoa missä olis hyviä varusteita. Ensimmäisen osalta mulle ei ole selvää, onko siinä adaptiivinen vakkari vai ei:
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... =298865856" onclick="window.open(this.href);return false;
C220d T 4-Matic
Re: W213 E-sarja topikki
AMG-paketti on yleensä ollut varuste, joka pitää hintansa käytetyssäkin. Tosin W213 sedanina ja konepellin tähdellä puhuttelee varttuneempaa kansaa, mutta heille eivät välttämättä muut varusteet sitten ole aina niin tärkeitä.kerranjokin kirjoitti: Avantgarde, Exclusive ja AMG-line taitavat olla enemmänkin makuasioita...
Itse ostaisin multibeameilla ja widescreenillä sekä AMG-puskureilla omaan käyttöön.
Re: W213 E-sarja topikki
Mataliahan nämä ovat muutenkin maavaraltaan mutta Avantgarde ja AMG-line ovat vielä matalampia madalletun alustansa kanssa. Minun valintani olisi ilman muuta Exclusive, jos siis tuommoista olisin ostamassa.kerranjokin kirjoitti:
Avantgarde, Exclusive ja AMG-line taitavat olla enemmänkin makuasioita...
Nykyisellä autolla maavaran puolesta jotenkin pärjää mutta edellinen C (Avantgarde + sport-alusta) meni vaihtoon 8kk päästä kun kyllästyin jatkuviin alustaosumiin. Onneksi mitään ei sentään hajonnut. Toki jos ajelee pelkästään hyvillä teillä niin miksei noillakin pärjää. Se on vaan täällä maaseudulla vähän toista, etenkin kelirikkoaikaan.
C220d T 4-Matic
Re: W213 E-sarja topikki
Itselle tärkein kriteeri on neliveto, mutta sitä ei noista hybrideistä löydy. Sen lisäksi Multibeam, Burmester ja täysnahka. Makuasioita taitavat nämä varusteet olla ja varmasti jokseenkin jakavat mielipiteitä. Oma valintani värimaailman suhteen on vaaleat istuimet ja somistelistoihin avohuokoinen ruskea saarni.kerranjokin kirjoitti:Hei kaikille!
Jos sattuisin tuomaan W213 E 350e/300e -Mersun niin mitkäs mersuraadin mielestä ovat ne tärkeimmät varusteet niin omaan käyttöön kuin myytäessä auto eteenpäin? Ajattelisin, että adaptiviinen vakkari, multibeam ja widescreen? Muita kivoja olisivat akustiikkapaketti, burmester ja panoraamakatto.
Avantgarde, Exclusive ja AMG-line taitavat olla enemmänkin makuasioita...
Tämän vuoksi ruksin Air Body Controlin eli ilma-alustan. Huonommille teille saa näppärästi lisää maavaraa napin painalluksella.mol kirjoitti: Mataliahan nämä ovat muutenkin maavaraltaan mutta Avantgarde ja AMG-line ovat vielä matalampia madalletun alustansa kanssa.
S213 220d 4matic -20
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5471
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W213 E-sarja topikki
Eli kohta kaikilla suomen teillä ylä asentoon, sekin on hyvä maavarn lisäksi että ilma alustlla näittä patti patin päälläärzy kirjoitti:Itselle tärkein kriteeri on neliveto, mutta sitä ei noista hybrideistä löydy. Sen lisäksi Multibeam, Burmester ja täysnahka. Makuasioita taitavat nämä varusteet olla ja varmasti jokseenkin jakavat mielipiteitä. Oma valintani värimaailman suhteen on vaaleat istuimet ja somistelistoihin avohuokoinen ruskea saarni.kerranjokin kirjoitti:Hei kaikille!
Jos sattuisin tuomaan W213 E 350e/300e -Mersun niin mitkäs mersuraadin mielestä ovat ne tärkeimmät varusteet niin omaan käyttöön kuin myytäessä auto eteenpäin? Ajattelisin, että adaptiviinen vakkari, multibeam ja widescreen? Muita kivoja olisivat akustiikkapaketti, burmester ja panoraamakatto.
Avantgarde, Exclusive ja AMG-line taitavat olla enemmänkin makuasioita...
Tämän vuoksi ruksin Air Body Controlin eli ilma-alustan. Huonommille teille saa näppärästi lisää maavaraa napin painalluksella.mol kirjoitti: Mataliahan nämä ovat muutenkin maavaraltaan mutta Avantgarde ja AMG-line ovat vielä matalampia madalletun alustansa kanssa.
(jos jossain sattu oleman tasainen kohta niin sinne tehdää sitten tarkoituksella joku möykky)
"polkuja" ajelessa munuaiset, väli levyt ym ei saa niin kovia tärskyjä
. .
Mökkillä
'
'
Re: W213 E-sarja topikki
Jos jälleenmyyntiä ajattelee, niin voisi veikata, että E300e aika paljon haluttavampi 350e:hen verrattuna tuplasti pidemmän rangen takia. Ja kun näillä lataushybrideillä tuntuu jotain imua nykyään olevan. Samat möykyt kontissa kuitenkin molemmissa.kerranjokin kirjoitti:Hei kaikille!
Jos sattuisin tuomaan W213 E 350e/300e -Mersun niin mitkäs mersuraadin mielestä ovat ne tärkeimmät varusteet niin omaan käyttöön kuin myytäessä auto eteenpäin? Ajattelisin, että adaptiviinen vakkari, multibeam ja widescreen? Muita kivoja olisivat akustiikkapaketti, burmester ja panoraamakatto.
Avantgarde, Exclusive ja AMG-line taitavat olla enemmänkin makuasioita...
Lisäksi ottaisin isot digitaaliset näytöt (ainakin kaikissa E300e malleissa käsittääkseni vakiona..), mikä saa sisustan näyttämään paljon modernimmalta ja kestää paremmin aikaa.
Multibeam kyllä todella hyvä ja turvallisuutta lisäävä varuste suomen pimeyteen. Muut varusteet taitaa mennä vähän mieltymysten ja lompakon mukaan.
Re: W213 E-sarja topikki
Hintaero taitaa olla toistaiseksi 10000 euroa 300:n ja 350:n välillä joten se ei ainakaan itseä houkuta kalliimpaan juuri nyt. Ilman muutahan se 300 parempi olisi, mutta ihan eri hintainen autokin nyt ostaessa.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 10
- Liittynyt: Su 31.05.2020 12:52
Re: W213 E-sarja topikki
Samaa mieltä. E 300e/de olisi huomatavasti parempi ja kaikin tavoin haluttavampi. Käytännössä kymppitonni menis enemmän jos samoja varusteita halajaa ja jos hieman vähempään tyytyy, niin reipas 7t€ silti. Autovero on myös uudemmalle pienempi, joten ihan yksi yhteen tuo ei mene. Jos rahasta ei olisi kiinni niin E300de tai C300de tai C 300e 4M olisi ehdottomasti se kannattavin vaihtoehto. Mutta kyllä ne Saksassakin vielä pitkälti yli 40t maksavat.
Oikeastaan aloin Mersua katselemaan noin 30t hintaisesta 350e -karvalakista ja siitä se kasvoi tuohon noin 35t varusteiden takia. Saa luvan olla nyt yläraja.
Oikeastaan aloin Mersua katselemaan noin 30t hintaisesta 350e -karvalakista ja siitä se kasvoi tuohon noin 35t varusteiden takia. Saa luvan olla nyt yläraja.
MB S 350d W222 2016
Jaguar XKR X100 2004
Jaguar XKR X100 2004
Re: W213 E-sarja topikki
Jos ei olisi rahasta kiinni niin en varmaan mersua harkitsisi ollenkaan. Selvennätkö miksi näet nuo diesel hybridit järkeviksi Suomen verotus huomioiden? Odotatko että pikapuolin siirrytään kilometripohjaiseen dieselveroon? En oikein usko että nykymenolla on varaa luopua tuosta verolähteestä.kerranjokin kirjoitti:...Jos rahasta ei olisi kiinni niin E300de tai C300de tai C 300e 4M olisi ehdottomasti se kannattavin vaihtoehto. Mutta kyllä ne Saksassakin vielä pitkälti yli 40t maksavat.
Jos ei olisi tuota dieselveroa niin tuo nykyinen M274 moottori bensankerääjä vaihtuisi välittömästi diesel hybridiin (tai ainakin sitten jos rahat riittäisi).
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 10
- Liittynyt: Su 31.05.2020 12:52
Re: W213 E-sarja topikki
Pidän niitä järkevinä muuten, siis teknisesti edistyksellisinä ja hienoina. Huomioimatta Suomen verotusta. 500-600e käyttövoimavero on mielestäni hyväksyttävä lasku ja maksan sen mielelläni vuosittain. Kunhan ostohinta ei olisi noin vietävän korkea.DBFI kirjoitti:Jos ei olisi rahasta kiinni niin en varmaan mersua harkitsisi ollenkaan. Selvennätkö miksi näet nuo diesel hybridit järkeviksi Suomen verotus huomioiden? Odotatko että pikapuolin siirrytään kilometripohjaiseen dieselveroon? En oikein usko että nykymenolla on varaa luopua tuosta verolähteestä.kerranjokin kirjoitti:...Jos rahasta ei olisi kiinni niin E300de tai C300de tai C 300e 4M olisi ehdottomasti se kannattavin vaihtoehto. Mutta kyllä ne Saksassakin vielä pitkälti yli 40t maksavat.
Jos ei olisi tuota dieselveroa niin tuo nykyinen M274 moottori bensankerääjä vaihtuisi välittömästi diesel hybridiin (tai ainakin sitten jos rahat riittäisi).
MB S 350d W222 2016
Jaguar XKR X100 2004
Jaguar XKR X100 2004
Re: W213 E-sarja topikki
Äänentoisto muuttui seuraavalle tasolle. HIFIX Lahdessa tekee enää vähemmän äänentoisto juttuja. Mutta Mb ja pari muuta merkkiä kuulemma käy vielä. Muu aika menee jatko ohjaamo Sprintereihin yms. W213 command vakiokajareilla on aiemmin saanut jo itse asentamana Rainbow pääkaijutin setin. Nyt on lisäksi Match Up7dsp vahvistin ja W8MB-4 basso pari alkuperäis paikoilla. Maksoi rahaa mutta lopputulos on upea. Ukkelit säätivät settiä tunteja jotta lopputulos tyydytti heitä.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Re: W213 E-sarja topikki
10tkm kokemukset 2017 vuosimallin e220d 4-maticista, farkku. Autolla oli ajettu 170tkm ostohetkellä. Siirryin 370tkm ajetusta 5-sarjan f11 mallin bemarista hieman tuoreempaan Mersuun.
Täällä on jonkin verran ollut keskustelua sisämelusta, jonka kyllä allekirjoitan Bmw:n jälkeen. Autossani on vieläpä akustiikkapaketti, mutta rengasmelu kuuluu silti voimakkaammin sisälle kuin entisessä bemussa. En tiedä muuttaako talvirenkaat tilannetta. Autohan on todella hiljainen sileällä pinnalla, mutta hiemankin karkeampi pinta, niin tilanne muuttuu.
Ajoltaan auto on pehmeä ja kevyt ajaa, mutta sellainen bmwmäinen jämäkkyys puuttuu, joka hieman häiritsee varsinkin pitkää matkaa ajaessa. Selkeästi mukavuuspainotteinen auto.
Äänentoistoa täytyy myös parannella, vakio äänentoisto on selkeästi jäljessä mm edellisestä autosta. Onneksi tuo on kuitenkin päivitettävissä.
Valot ovat loistavat, bemuun piti laittaa lisävalot, tällä saattaisi pärjätä jopa ilman - ellei nyt sitten kuitenkin tule viritettyä led baria keulalle kantavuuden lisäämiseksi. Onko kukaan laitellut näitä, mistä löytyy can väylän liittimet?
Auton kulutus on ollut todella positiivinen yllätys, liekö nämä yksilöitä, mutta ensimmäisen 10tkm:n kulutus on ollut 5,3 litraa /100km, ja tämä on laskettu tankkauksista, ajotietokone näyttää samalle matkalle 5,0, eli aika tarkka on sekin. Sehän ei ilmeisesti huomioi webaston käyttöä. Tien tukkona en ole, mutta osaan toki ajaa taloudellisesti ennakoiden.
Täällä on jonkin verran ollut keskustelua sisämelusta, jonka kyllä allekirjoitan Bmw:n jälkeen. Autossani on vieläpä akustiikkapaketti, mutta rengasmelu kuuluu silti voimakkaammin sisälle kuin entisessä bemussa. En tiedä muuttaako talvirenkaat tilannetta. Autohan on todella hiljainen sileällä pinnalla, mutta hiemankin karkeampi pinta, niin tilanne muuttuu.
Ajoltaan auto on pehmeä ja kevyt ajaa, mutta sellainen bmwmäinen jämäkkyys puuttuu, joka hieman häiritsee varsinkin pitkää matkaa ajaessa. Selkeästi mukavuuspainotteinen auto.
Äänentoistoa täytyy myös parannella, vakio äänentoisto on selkeästi jäljessä mm edellisestä autosta. Onneksi tuo on kuitenkin päivitettävissä.
Valot ovat loistavat, bemuun piti laittaa lisävalot, tällä saattaisi pärjätä jopa ilman - ellei nyt sitten kuitenkin tule viritettyä led baria keulalle kantavuuden lisäämiseksi. Onko kukaan laitellut näitä, mistä löytyy can väylän liittimet?
Auton kulutus on ollut todella positiivinen yllätys, liekö nämä yksilöitä, mutta ensimmäisen 10tkm:n kulutus on ollut 5,3 litraa /100km, ja tämä on laskettu tankkauksista, ajotietokone näyttää samalle matkalle 5,0, eli aika tarkka on sekin. Sehän ei ilmeisesti huomioi webaston käyttöä. Tien tukkona en ole, mutta osaan toki ajaa taloudellisesti ennakoiden.
Viimeksi muokannut makite99, To 17.09.2020 22:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mb s213 e220d 4-Matic avantgarde
Bmw f11 530 xdrive
Bmw 225xe hybrid
Audi A6 c7
Vw Sharan 2.0 TDi
Opel Zafira tourer 2.0 tdci
Volvo v70 d5
Bmw f11 530 xdrive
Bmw 225xe hybrid
Audi A6 c7
Vw Sharan 2.0 TDi
Opel Zafira tourer 2.0 tdci
Volvo v70 d5
Re: W213 E-sarja topikki
Kurkkasin tätäkin keskustelua, koska S213 on ostoslistalla ja ajatuksena jotain Junge Sternen tapaista käytettynä.
Keskustelu näyttää jonkin verran huolestuttavalta, koska herää epäilys, onko OM651 moottoria lukuunottamatta muilta osin varsin mainion W212:n jälkeen korjattu moottori ja rikottu paljon muuta siitä ympäriltä?
Paljonko on voimassaoleva ennätys S/W213 ajomäärässä ennen ensimmäisen alustan nivelen vaihtoa?
Onko S/W213 eri vuosimallien välillä tehty merkittäviä korjauskierroksia ja löytyykö tuotantoviikkoa, jonka jälkeen valmistuneen yksilön ostava selviää todennäköisesti pienemmin harmein? Ajatuksena on siis ajaa satojatuhansia kilometrejä samalla autolla, eli uudehkon auton takuupäivitys tai takaisinkutsu ei riko mielenrauhaa, mutta takuun jälkeiset jatkuvat korjaukset saattavat rikkoakin?
Äänieristyksen varustekoodi taisi olla PAF, mutta mikä on tuo kaikkein tehokkaimpien Ultra High Beam LED-valojen koodi? Tarkoitan siis niitä valoja, joiden mittaustulos S-sarjan nokalla vaati Tekniikan Maailman valokuviotulosteeseen lisäsivun, että koko 280 metriin yltävä 5 luksin käyrä mahtui kuvaan.
Onko 200d koko S/W213 ajan tuo pienikokoisempi 1.6-litrainen versio OM654:sta, vai onko se mallisarjan alkupäässä 1950 cc koneen tehorajoitettu versio?
Keskustelu näyttää jonkin verran huolestuttavalta, koska herää epäilys, onko OM651 moottoria lukuunottamatta muilta osin varsin mainion W212:n jälkeen korjattu moottori ja rikottu paljon muuta siitä ympäriltä?
Paljonko on voimassaoleva ennätys S/W213 ajomäärässä ennen ensimmäisen alustan nivelen vaihtoa?
Onko S/W213 eri vuosimallien välillä tehty merkittäviä korjauskierroksia ja löytyykö tuotantoviikkoa, jonka jälkeen valmistuneen yksilön ostava selviää todennäköisesti pienemmin harmein? Ajatuksena on siis ajaa satojatuhansia kilometrejä samalla autolla, eli uudehkon auton takuupäivitys tai takaisinkutsu ei riko mielenrauhaa, mutta takuun jälkeiset jatkuvat korjaukset saattavat rikkoakin?
Äänieristyksen varustekoodi taisi olla PAF, mutta mikä on tuo kaikkein tehokkaimpien Ultra High Beam LED-valojen koodi? Tarkoitan siis niitä valoja, joiden mittaustulos S-sarjan nokalla vaati Tekniikan Maailman valokuviotulosteeseen lisäsivun, että koko 280 metriin yltävä 5 luksin käyrä mahtui kuvaan.
Onko 200d koko S/W213 ajan tuo pienikokoisempi 1.6-litrainen versio OM654:sta, vai onko se mallisarjan alkupäässä 1950 cc koneen tehorajoitettu versio?
Aina vaan 212, nyt S212
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
Re: W213 E-sarja topikki
Mitkä LEDit sinun autossasi on?makite99 kirjoitti:Valot ovat loistavat, bemuun piti laittaa lisävalot, tällä saattaisi pärjätä jopa ilman
Yhdellä autolla olen onnistunut ajamaan ilman lisävaloasennusta ja se oli S204 pre-facelift, jonka bi-xenonit konvertoin laadukkaalla xenonsarjalla quad-xenoneiksi. Niillä näki juuri ja juuri sen mitä katsoin tarpeelliseksi. Se siistin näköinen auto ilman lisävalokanistereita on jäänyt kaivelemaan mieltä, kun sen on kerran onnistunut kokemaan. Valotehosta en tingi, koska mökkimatka ajetaan Suomen porokolarialtteimman tieosuuden kautta. Lisävalot eivät ole kauniit, mutta vähemmän rumat kuin verinen poron raato konepellillä.
Aina vaan 212, nyt S212
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
Re: W213 E-sarja topikki
740 GLE kirjoitti:Mitkä LEDit sinun autossasi on?makite99 kirjoitti:Valot ovat loistavat, bemuun piti laittaa lisävalot, tällä saattaisi pärjätä jopa ilman
Yhdellä autolla olen onnistunut ajamaan ilman lisävaloasennusta ja se oli S204 pre-facelift, jonka bi-xenonit konvertoin laadukkaalla xenonsarjalla quad-xenoneiksi. Niillä näki juuri ja juuri sen mitä katsoin tarpeelliseksi. Se siistin näköinen auto ilman lisävalokanistereita on jäänyt kaivelemaan mieltä, kun sen on kerran onnistunut kokemaan. Valotehosta en tingi, koska mökkimatka ajetaan Suomen porokolarialtteimman tieosuuden kautta. Lisävalot eivät ole kauniit, mutta vähemmän rumat kuin verinen poron raato konepellillä.
Tässä ovat ne led high performance - valot, joista tosin puuttuu automatiikka pitkien ja lyhyiden vaihtamiseksi. Edellisessä Bmw:ssa oli adaptiiviset xenon valot. Yllätyin todella näiden valotehosta, kun ajelin vesisateessa ma iltana Kemi - Rovaniemi väliä. Lyhyet valaisivat leveästi tuonne noin 100 metriin asti ja pitkillä valaisi tietä arviolta tuonne 250-300 metrin päähän. Toki genesiksen 600 tangolla, mikä olisi vielä tuolla autotallissa saisi saman matka vielä kirkkaammaksi ja kantavuutta hieman lisää, mutta vakiovalot ovat kyllä parhaat, joilla olen ajanut.
Mb s213 e220d 4-Matic avantgarde
Bmw f11 530 xdrive
Bmw 225xe hybrid
Audi A6 c7
Vw Sharan 2.0 TDi
Opel Zafira tourer 2.0 tdci
Volvo v70 d5
Bmw f11 530 xdrive
Bmw 225xe hybrid
Audi A6 c7
Vw Sharan 2.0 TDi
Opel Zafira tourer 2.0 tdci
Volvo v70 d5
Re: W213 E-sarja topikki
Kiitos. Tämä olikin minulle hyvin valaiseva arvio, koska W212 nokalla on kokeiltu 4 eri valojärjestelyä ja X-Vision Genesis siihen lopulta jäi paikalleen.
Mitään moitteita Genesiksestä ei ole, paitsi panelin ulkonäkö, eli mukavampi olisi jos pärjäisi ilman. LED-valojen rinnalle suosittelen silti mieluummin Optibeam Commanderia, jos lisää valoa kaipaa. On vastaava valaisin, mutta paremmin LEDien värilämpötilaan sopivilla kylmemmän värilämpötilan LEDeillä toteutettu.
Mitään moitteita Genesiksestä ei ole, paitsi panelin ulkonäkö, eli mukavampi olisi jos pärjäisi ilman. LED-valojen rinnalle suosittelen silti mieluummin Optibeam Commanderia, jos lisää valoa kaipaa. On vastaava valaisin, mutta paremmin LEDien värilämpötilaan sopivilla kylmemmän värilämpötilan LEDeillä toteutettu.
Aina vaan 212, nyt S212
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
Re: W213 E-sarja topikki
Joissain vaiheessa on moottorin yläkerran rakennetta vahvistettu. Milloin olisi hyvä tieto! Takseissa on nokkien laakerointi remontteja tehty. Voi olla että vika ei esiinny maantieajo autoissa ainakaan aikaisin.740 GLE kirjoitti:Kurkkasin tätäkin keskustelua, koska S213 on ostoslistalla ja ajatuksena jotain Junge Sternen tapaista käytettynä.
Keskustelu näyttää jonkin verran huolestuttavalta, koska herää epäilys, onko OM651 moottoria lukuunottamatta muilta osin varsin mainion W212:n jälkeen korjattu moottori ja rikottu paljon muuta siitä ympäriltä?
Paljonko on voimassaoleva ennätys S/W213 ajomäärässä ennen ensimmäisen alustan nivelen vaihtoa?
Onko S/W213 eri vuosimallien välillä tehty merkittäviä korjauskierroksia ja löytyykö tuotantoviikkoa, jonka jälkeen valmistuneen yksilön ostava selviää todennäköisesti pienemmin harmein? Ajatuksena on siis ajaa satojatuhansia kilometrejä samalla autolla, eli uudehkon auton takuupäivitys tai takaisinkutsu ei riko mielenrauhaa, mutta takuun jälkeiset jatkuvat korjaukset saattavat rikkoakin?
Äänieristyksen varustekoodi taisi olla PAF, mutta mikä on tuo kaikkein tehokkaimpien Ultra High Beam LED-valojen koodi? Tarkoitan siis niitä valoja, joiden mittaustulos S-sarjan nokalla vaati Tekniikan Maailman valokuviotulosteeseen lisäsivun, että koko 280 metriin yltävä 5 luksin käyrä mahtui kuvaan.
Onko 200d koko S/W213 ajan tuo pienikokoisempi 1.6-litrainen versio OM654:sta, vai onko se mallisarjan alkupäässä 1950 cc koneen tehorajoitettu versio?
200d on 150 hv 2.0 paitsi facelift yhteydessä pieneni 1.6 L mutta 160hv.
Alapallo varret saa jo lemförderinä 130e vs orkkis 300. Kestää huonommin joo mutta ei surkeasti.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Re: W213 E-sarja topikki
Minkä kokoiset renkaat mersussasi on? 16" ja 19" renkaiden välillä on varmaan iso ero.makite99 kirjoitti:10tkm kokemukset 2017 vuosimallin e220d 4-maticista, farkku. Autolla oli ajettu 170tkm ostohetkellä. Siirryin 370tkm ajetusta 5-sarjan f11 mallin bemarista hieman tuoreempaan Mersuun.
Täällä on jonkin verran ollut keskustelua sisämelusta, jonka kyllä allekirjoitan Bmw:n jälkeen. Autossani on vieläpä akustiikkapaketti, mutta rengasmelu kuuluu silti voimakkaammin sisälle kuin entisessä bemussa. En tiedä muuttaako talvirenkaat tilannetta. Autohan on todella hiljainen sileällä pinnalla, mutta hiemankin karkeampi pinta, niin tilanne muuttuu.
Re: W213 E-sarja topikki
Mun 213 on hiljaisimmillaan 225/55r17 kitkoilla . Sama koko on kaikista mukavin ajaa muutenkin . Nastarenkaillakin ok!
Auton oma 19 Amg setti on hyvännäköinen mutta meluisa ja epämukava .
Auton oma 19 Amg setti on hyvännäköinen mutta meluisa ja epämukava .
519 Bluetec 1+20
315CDI Prostyle 1+10
316CDI Pegabus 1+8 K13
560SEL
315CDI Prostyle 1+10
316CDI Pegabus 1+8 K13
560SEL
Re: W213 E-sarja topikki
Tässä vakiokoko, eli 225/55-17, continentalit, joissa noin 5-6mm pintaa tällä hetkellä. Talvirenkaina on Pirellin kitkarenkaat. Tuntuu myös olevan todella herkkä tasapainotukselle, tuntui tasaisella sellainen pieni tärinä, ja takarenkaissa oli 10gr heitot...Rey kirjoitti:Minkä kokoiset renkaat mersussasi on? 16" ja 19" renkaiden välillä on varmaan iso ero.makite99 kirjoitti:10tkm kokemukset 2017 vuosimallin e220d 4-maticista, farkku. Autolla oli ajettu 170tkm ostohetkellä. Siirryin 370tkm ajetusta 5-sarjan f11 mallin bemarista hieman tuoreempaan Mersuun.
Täällä on jonkin verran ollut keskustelua sisämelusta, jonka kyllä allekirjoitan Bmw:n jälkeen. Autossani on vieläpä akustiikkapaketti, mutta rengasmelu kuuluu silti voimakkaammin sisälle kuin entisessä bemussa. En tiedä muuttaako talvirenkaat tilannetta. Autohan on todella hiljainen sileällä pinnalla, mutta hiemankin karkeampi pinta, niin tilanne muuttuu.
Mb s213 e220d 4-Matic avantgarde
Bmw f11 530 xdrive
Bmw 225xe hybrid
Audi A6 c7
Vw Sharan 2.0 TDi
Opel Zafira tourer 2.0 tdci
Volvo v70 d5
Bmw f11 530 xdrive
Bmw 225xe hybrid
Audi A6 c7
Vw Sharan 2.0 TDi
Opel Zafira tourer 2.0 tdci
Volvo v70 d5
Re: W213 E-sarja topikki
Mikä tämä ☆-nappi on?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: W213 E-sarja topikki
Samalla symbolilla varustettu nappi on jo prefaceliftin (olettaisin että ainakin vuosimallit 19-20) ohjauspyörässä ja ko. napilla pääsee comandin suosikit -valikkoon.Laaksonen kirjoitti:Mikä tämä ☆-nappi on?
S213 220d 4matic -20
Re: W213 E-sarja topikki
Aika vähissä on ajot, ellei saa dieselveroa kuitattua? W212 vertailussa taloudellisen kuskin bensanelikko kuluttaa vähän yli 8 ja diesel vähän yli 5. Dieselin käyttövoimavero on lähes 700 € ja bensamoottorisen kai jotain 300 € tienoilla? Näillä numeroilla dieselvero on kuitattu alle 7000 km, eli viidennen tankillisen aikana.DBFI kirjoitti:Jos ei olisi rahasta kiinni niin en varmaan mersua harkitsisi ollenkaan. Selvennätkö miksi näet nuo diesel hybridit järkeviksi Suomen verotus huomioiden?kerranjokin kirjoitti:...Jos rahasta ei olisi kiinni niin E300de tai C300de tai C 300e 4M olisi ehdottomasti se kannattavin vaihtoehto. Mutta kyllä ne Saksassakin vielä pitkälti yli 40t maksavat.
Jos ei olisi tuota dieselveroa niin tuo nykyinen M274 moottori bensankerääjä vaihtuisi välittömästi diesel hybridiin (tai ainakin sitten jos rahat riittäisi).
Spritmonitor haku W213 tiedoilla antaa suunnillen samat lukemat, eli dieseliä reilut 5 sadalle ja bensaa reilut 8 sadalle (katson omaln toteutuman kohdalta, eli listan 5. Sijalla). Tankin koko on pienentynyt, mutta Dieselvero katoaa samoilla kilometreillä kuin ennenkin, joten edes 8000 km vuodessa ajavalle bensamoottori on se vaikea perusteltava.
Hybridin kulutus on voimakkaasti ajosyklistä riippuvainen, joten itse kunkin oma kulutus vaihtelee sen mukaan paljonko voi ajaa sähköllä. Mäntämoottoriversioon verrattuna de silti säästää kaikkiin polttiksiin verrattuna, koska autovero, dieselvero ja kulutus pienenevät ajoipa miten tahansa. Be sen sijaan säästää vain sille sopivalla ajosyklillä ja lähinnä patterittomaan bensakrematorioon verrattuna.
Omalta kohdaltani listaa katsoessani de pudottaisi reilun 5 sadalla kulutuksesta pois 2 litraa. Spritmonitorin käyttäjistä peräti 1 onnistuu minusta katsoen ikuisessa kesässä alittamaan bensahybridillään minun vanhan 7G-vaihteisen nokilekani kulutuksen kaikkien muiden polttaessa bensaa enemmän kuin minä dieseliä. Ja siihen sähköt vielä päälle, vaikkei käytännössä paljon merkitsekään. En minä pysty näillä asetuksilla perustelemaan itselleni dieselversioon verrattuna kymppitonnin lisähintaa enemmän ja kalliimpaa polttoainetta kuluttavasta autosta, jonka tavaratila on denaturoitu patterikasalla.
Hybridin osto on nimenomaan "jos ei olisi rahasta kiinni" valinta, koska ajosyklin lisäksi lisähinnan maksamisen mielekkyyden määrää rahoitukseen käytetyn rahamäärän vaihtoehtoiskustannus. Se taas on jokaisen ostajan henkilökohtainen ominaisuus, joka riippuu siitä, mistä autoon käytetty raha on pois.
Aina vaan 212, nyt S212
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
Re: W213 E-sarja topikki
Ettei tässä nyt maine pahasti kärsisi niin tarkennan sen verran että itse ajan dieselillä reilusti alle 8000 km vuodessa. "Dieselvero" näytti viimeksi olleen 740€ ja kulutus pappatyylillä 5,7 litraa sadalla, sama kuin tehtaan ilmoittama keskikulutus.
Kaverin puolesta kyselin dieselhybridin kiinnostavuutta verrattuna bensahybridiin eli vaimolla bensahybridi kulutti aluksi reilusti alle litran sadalla (sähköä loput) ja se auto maksoi uutena vähemmän kuin vastaava diesel (dieselhybridiä ei silloin ollut). Nykyhinnastossa vakiovarustein E 300e jotain 59 k€, E 300de jotain 61 k€. Vastaavan tehoinen "pelkkä diesel" vajaat 94 k€. Ei ehkä reilu vertailu mutta tällä hetkellä ei muuta ole tarjolla.
Nykyisin tuo vaimon hybridi kuluttaa enemmän kun tehtaan ohjeen mukaan autolla ei saa ajaa pätkäajoa. Kertokaapas miten se tehdään niin että tehtaan kulutuslukemiin päsee tai ylipäätään miten hybridillä ajetaan niin ettei bensamoottori käy pätkäajoa? Pitäisi olla joko niin lyhyt työmatka että menee pelkällä sähköllä tai sitten Helsingistä Ouluun että kulkee pelkällä bensalla.
EDIT: vanhan E-plugarin vero näyttää olleen 125 €, faceliftissä kai vähän pienempi.
Kaverin puolesta kyselin dieselhybridin kiinnostavuutta verrattuna bensahybridiin eli vaimolla bensahybridi kulutti aluksi reilusti alle litran sadalla (sähköä loput) ja se auto maksoi uutena vähemmän kuin vastaava diesel (dieselhybridiä ei silloin ollut). Nykyhinnastossa vakiovarustein E 300e jotain 59 k€, E 300de jotain 61 k€. Vastaavan tehoinen "pelkkä diesel" vajaat 94 k€. Ei ehkä reilu vertailu mutta tällä hetkellä ei muuta ole tarjolla.
Nykyisin tuo vaimon hybridi kuluttaa enemmän kun tehtaan ohjeen mukaan autolla ei saa ajaa pätkäajoa. Kertokaapas miten se tehdään niin että tehtaan kulutuslukemiin päsee tai ylipäätään miten hybridillä ajetaan niin ettei bensamoottori käy pätkäajoa? Pitäisi olla joko niin lyhyt työmatka että menee pelkällä sähköllä tai sitten Helsingistä Ouluun että kulkee pelkällä bensalla.
EDIT: vanhan E-plugarin vero näyttää olleen 125 €, faceliftissä kai vähän pienempi.
Viimeksi muokannut DBFI, La 26.09.2020 17:04. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: W213 E-sarja topikki
Mersu poisti E:stä CD-soittimen jo ennen faceliftiä ja nykyisin keskikonsolissa on vain pienet USB-liittimet, jolloin vanhempia isokantaisia muistitikkuja ei voi kytkeä järjestelmään soittaakseen niiltä musiikkia.
Re: W213 E-sarja topikki
Eikös tuo mennyt toisinpäin CD-soittimen kanssa; ensiksi CD-soitinta ei saanut, sitten tuli lisävarusteeksi CD-valmius hansikaslokeroon asennettavalle soittimelle ja säilyi prefaceliftin ioppuun saakka.Laaksonen kirjoitti:Mersu poisti E:stä CD-soittimen jo ennen faceliftiä ja nykyisin keskikonsolissa on vain pienet USB-liittimet, jolloin vanhempia isokantaisia muistitikkuja ei voi kytkeä järjestelmään soittaakseen niiltä musiikkia.
USB-C liitäntään saa kiinni adapterin/hubin tai muistikortinlukijan.
Re: W213 E-sarja topikki
DBFI kirjoitti:Ettei tässä nyt maine pahasti kärsisi niin tarkennan sen verran että itse ajan dieselillä reilusti alle 8000 km vuodessa. "Dieselvero" näytti viimeksi olleen 740€ ja kulutus pappatyylillä 5,7 litraa sadalla, sama kuin tehtaan ilmoittama keskikulutus.
Kaverin puolesta kyselin dieselhybridin kiinnostavuutta verrattuna bensahybridiin eli vaimolla bensahybridi kulutti aluksi reilusti alle litran sadalla (sähköä loput) ja se auto maksoi uutena vähemmän kuin vastaava diesel (dieselhybridiä ei silloin ollut). Nykyhinnastossa vakiovarustein E 300e jotain 59 k€, E 300de jotain 61 k€. Vastaavan tehoinen "pelkkä diesel" vajaat 94 k€. Ei ehkä reilu vertailu mutta tällä hetkellä ei muuta ole tarjolla.
Nykyisin tuo vaimon hybridi kuluttaa enemmän kun tehtaan ohjeen mukaan autolla ei saa ajaa pätkäajoa. Kertokaapas miten se tehdään niin että tehtaan kulutuslukemiin päsee tai ylipäätään miten hybridillä ajetaan niin ettei bensamoottori käy pätkäajoa? Pitäisi olla joko niin lyhyt työmatka että menee pelkällä sähköllä tai sitten Helsingistä Ouluun että kulkee pelkällä bensalla.
EDIT: vanhan E-plugarin vero näyttää olleen 125 €, faceliftissä kai vähän pienempi.
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
Re: W213 E-sarja topikki
Oho, onpa painava. Tarkistin oman ajoneuvoveroni, joka oli tänä vuonna 632 €. Noilla kilometreillä ei periaatteessa "kannata" ajaa dieselillä, mutta jos vaihtoehtona on M27x, niin noin minäkin tekisin.DBFI kirjoitti:Ettei tässä nyt maine pahasti kärsisi niin tarkennan sen verran että itse ajan dieselillä reilusti alle 8000 km vuodessa. "Dieselvero" näytti viimeksi olleen 740€ ja kulutus pappatyylillä 5,7 litraa sadalla, sama kuin tehtaan ilmoittama keskikulutus.
Oma ajosyklini sopii dieselille, mutta perävaunun ja pyörätelineen kuskaaminen sekä talvisin ahkera Webaston käyttö nostavat kulutuksen yli puoli litraa saman ikäluokan pohjalukemia suuremmaksi eli kutakuinkin NEDC normilukemaan.
Vertailu samalla tavalla kulkevaan on tietenkin perusteltua ja noilla numeroilla verraten dieselistä tulee törkeän kallis pääomakulujensa vuoksi. Kuten numeroistanikin näet, minä vertasin taloudellisimpiin dieseleihin, jolloin ostohinnat lähenevät toisiaan. Motoristin autossa ei ole suorituskykyä kuitenkaan, joten en siitä ole tottunut autossa maksamaan.DBFI kirjoitti:Kaverin puolesta kyselin dieselhybridin kiinnostavuutta verrattuna bensahybridiin eli vaimolla bensahybridi kulutti aluksi reilusti alle litran sadalla (sähköä loput) ja se auto maksoi uutena vähemmän kuin vastaava diesel (dieselhybridiä ei silloin ollut). Nykyhinnastossa vakiovarustein E 300e jotain 59 k€, E 300de jotain 61 k€. Vastaavan tehoinen "pelkkä diesel" vajaat 94 k€. Ei ehkä reilu vertailu mutta tällä hetkellä ei muuta ole tarjolla..
Plugari on nykyajan muotiauto, joten se säilyttää arvonsa parhaiten ollen uuden ostajalle edullisin ja käytetyn ostajalle kallein. 2-3 vuotiaan W213:n saa Saksasta suunnilleen 30 k€ dieselinä, ja e maksaa noin kympin lisää ja de vielä lisää. Rajalla autovero tosin kompensoi hintaeroa.
Kuinka pitkälle olette päässeet pelkällä sähköllä ja paljonko polttoainetta alkaa kulua moottorin käynnistyttyä?DBFI kirjoitti:Nykyisin tuo vaimon hybridi kuluttaa enemmän kun tehtaan ohjeen mukaan autolla ei saa ajaa pätkäajoa. Kertokaapas miten se tehdään niin että tehtaan kulutuslukemiin päsee tai ylipäätään miten hybridillä ajetaan niin ettei bensamoottori käy pätkäajoa? Pitäisi olla joko niin lyhyt työmatka että menee pelkällä sähköllä tai sitten Helsingistä Ouluun että kulkee pelkällä bensalla.
Aina vaan 212, nyt S212
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
Re: W213 E-sarja topikki
Eikö näissä ole muistikortinlukijaa?jysi kirjoitti: USB-C liitäntään saa kiinni adapterin/hubin tai muistikortinlukijan.
Aina vaan 212, nyt S212
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä