ml 280cdi.2008vm tyhjäkäynti
ml 280cdi.2008vm tyhjäkäynti
voiko tyhjäkäyntiä jotenkin nostaa hieman??
Re: ml 280cdi.2008vm tyhjäkäynti
onko mahdollista nostaa tyhjäkäyntiä vähän
No w164 280cdi-2008vm
No w164 280cdi-2008vm
Re: ml 280cdi.2008vm tyhjäkäynti
Tietääkseni ei ole mahdollista. Syy että sitä pitäisi nostaa? autohan itse pitää kierroksia alle 1000rpm kun sitä tarvitaan ja laskee alemmas kun taas ei joten ihmetyttää miksi siihen pitäis ylipäätään puuttua ![Crazy :crazy:](./images/smilies/icon_crazy.gif)
![Crazy :crazy:](./images/smilies/icon_crazy.gif)
Re: ml 280cdi.2008vm tyhjäkäynti
No sitä ihmettelinkin,kun aamulla käy kovempaa kun lämpimänä
Re: ml 280cdi.2008vm tyhjäkäynti
.
On mahdollista muuttaa halutuksi.
On mahdollista muuttaa halutuksi.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: ml 280cdi.2008vm tyhjäkäynti
Ok,mitä kustantaisi,ja missä?
-
- Mersumies
- Viestit: 631
- Liittynyt: La 21.02.2015 14:16
Re: ml 280cdi.2008vm tyhjäkäynti
Täällä kanssa yksi ihmettelijä, miksi sitä pitäisi nostaa?
Jossain bensakoneissa onnistuu starilla, mutta tuo om642 toimii kyllä ihan joka tilanteessa vakioasetuksella, jos kaikki on kunnossa?
Jossain bensakoneissa onnistuu starilla, mutta tuo om642 toimii kyllä ihan joka tilanteessa vakioasetuksella, jos kaikki on kunnossa?
2007 R 320cdi
Re: ml 280cdi.2008vm tyhjäkäynti
Resonoi ikävästi tyhjäkäynnillä,mutta jos nostaa 100 kierrosta,niin ok itseasiassa 50 kierrosta riittäis
Re: ml 280cdi.2008vm tyhjäkäynti
Ne on uudet,hydrolaakerit,just vaihdettu
Re: ml 280cdi.2008vm tyhjäkäynti
Kannattaa varmaan etsiä se resonoinnin kohde ennemmin.
Re: ml 280cdi.2008vm tyhjäkäynti
syy on liian pieni tyhjäkäynti
Re: ml 280cdi.2008vm tyhjäkäynti
Normaali tyhjäkäynti on todella alhainen ja jos kaikki on kunnossa niin ei resonoi eikä täristä joten jossain on vikaa jos näin käypete695 kirjoitti:syy on liian pieni tyhjäkäynti
Re: ml 280cdi.2008vm tyhjäkäynti
kysyin,saako sitä nostettua,ja kuulemma saa,mutta missä,Uudenmaan alueella??
Re: ml 280cdi.2008vm tyhjäkäynti
Ketjua lainaten, mulla on oikeastaan päinvastainen ongelma. 320CDi 2007
Kylmänä kun käynnistää niin tyhjäkäyntin on suunnilleen 950rpm.
Sitten kun kone on lämmin niin pitää noin 800-850 rpm.
Eli siis periaatteessa ihan oikein, mutta pitää olla siis täysin kuuma ja ilmeisesti kiertänyt jo jäähdyttimestäkin kylmät kerran koneen läpi ennenku laskee tyhjäkäynnin.
Ja samaten vaihteisto toimii siis siihen saakka niin, että pitää pienempää vaihdetta, toisinsanoen isompia kierroksia koneessa kunnes on täysin läpi asti lämmin.
Aikaisemmat dieselit on siirtyneet lämpimälle asetukselle suunnilleen sillä paikkeilla kun lämpömittarin viisari on 60 asteen paikkeilla. Joskin olleet nelipyttysiä.
Eli pystyykö jostain vaikuttamaan tuohon että milloin kone tulkitsee olevansa käyntilämpöinen, uskoakseni on merkitystä myös polttoaineen syöttöön ja näinollen kulutukseen.
Kylmänä kun käynnistää niin tyhjäkäyntin on suunnilleen 950rpm.
Sitten kun kone on lämmin niin pitää noin 800-850 rpm.
Eli siis periaatteessa ihan oikein, mutta pitää olla siis täysin kuuma ja ilmeisesti kiertänyt jo jäähdyttimestäkin kylmät kerran koneen läpi ennenku laskee tyhjäkäynnin.
Ja samaten vaihteisto toimii siis siihen saakka niin, että pitää pienempää vaihdetta, toisinsanoen isompia kierroksia koneessa kunnes on täysin läpi asti lämmin.
Aikaisemmat dieselit on siirtyneet lämpimälle asetukselle suunnilleen sillä paikkeilla kun lämpömittarin viisari on 60 asteen paikkeilla. Joskin olleet nelipyttysiä.
Eli pystyykö jostain vaikuttamaan tuohon että milloin kone tulkitsee olevansa käyntilämpöinen, uskoakseni on merkitystä myös polttoaineen syöttöön ja näinollen kulutukseen.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: ml 280cdi.2008vm tyhjäkäynti
Alkuunjarskak kirjoitti:Ketjua lainaten, mulla on oikeastaan päinvastainen ongelma. 320CDi 2007
Kylmänä kun käynnistää niin tyhjäkäyntin on suunnilleen 950rpm.
Sitten kun kone on lämmin niin pitää noin 800-850 rpm.
Eli siis periaatteessa ihan oikein, mutta pitää olla siis täysin kuuma ja ilmeisesti kiertänyt jo jäähdyttimestäkin kylmät kerran koneen läpi ennenku laskee tyhjäkäynnin.
Ja samaten vaihteisto toimii siis siihen saakka niin, että pitää pienempää vaihdetta, toisinsanoen isompia kierroksia koneessa kunnes on täysin läpi asti lämmin.
Aikaisemmat dieselit on siirtyneet lämpimälle asetukselle suunnilleen sillä paikkeilla kun lämpömittarin viisari on 60 asteen paikkeilla. Joskin olleet nelipyttysiä.
Eli pystyykö jostain vaikuttamaan tuohon että milloin kone tulkitsee olevansa käyntilämpöinen, uskoakseni on merkitystä myös polttoaineen syöttöön ja näinollen kulutukseen.
Tarkista että anturit näytää oikeen, akku on kunnossa
Mökkillä
'
'
Re: ml 280cdi.2008vm tyhjäkäynti
Tarkistettu ja näyttää oikein
Ja akkukin on kunnossa.
Senverran oon seurannut että kylmänä 60kmh vauhdissa vaihteisto pitää nelosella ja noin 1800 kierrosta koneessa kunnes lämmöt on normaalissa, jolloin samassa nopeudessa pitää vitosvaihdetta ja kierrokset jotain 1400.
Ja tosiaan aikasempiin mersuihin verrattuna varsin pitkään kestää ennenku tulkitsee että on lämmin kone.
Ja akkukin on kunnossa.
Senverran oon seurannut että kylmänä 60kmh vauhdissa vaihteisto pitää nelosella ja noin 1800 kierrosta koneessa kunnes lämmöt on normaalissa, jolloin samassa nopeudessa pitää vitosvaihdetta ja kierrokset jotain 1400.
Ja tosiaan aikasempiin mersuihin verrattuna varsin pitkään kestää ennenku tulkitsee että on lämmin kone.