ml 280cdi.2008vm tyhjäkäynti

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
pete695
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 272
Liittynyt: Ma 14.11.2011 05:21

ml 280cdi.2008vm tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja pete695 »

voiko tyhjäkäyntiä jotenkin nostaa hieman??
pete695
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 272
Liittynyt: Ma 14.11.2011 05:21

Re: ml 280cdi.2008vm tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja pete695 »

onko mahdollista nostaa tyhjäkäyntiä vähän
No w164 280cdi-2008vm
shade_z
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1643
Liittynyt: Ma 22.09.2008 21:17

Re: ml 280cdi.2008vm tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja shade_z »

Tietääkseni ei ole mahdollista. Syy että sitä pitäisi nostaa? autohan itse pitää kierroksia alle 1000rpm kun sitä tarvitaan ja laskee alemmas kun taas ei joten ihmetyttää miksi siihen pitäis ylipäätään puuttua :crazy:
pete695
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 272
Liittynyt: Ma 14.11.2011 05:21

Re: ml 280cdi.2008vm tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja pete695 »

No sitä ihmettelinkin,kun aamulla käy kovempaa kun lämpimänä
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4686
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: ml 280cdi.2008vm tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
On mahdollista muuttaa halutuksi.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
pete695
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 272
Liittynyt: Ma 14.11.2011 05:21

Re: ml 280cdi.2008vm tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja pete695 »

Ok,mitä kustantaisi,ja missä?
Huttiainen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 631
Liittynyt: La 21.02.2015 14:16

Re: ml 280cdi.2008vm tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja Huttiainen »

Täällä kanssa yksi ihmettelijä, miksi sitä pitäisi nostaa?

Jossain bensakoneissa onnistuu starilla, mutta tuo om642 toimii kyllä ihan joka tilanteessa vakioasetuksella, jos kaikki on kunnossa?
2007 R 320cdi
pete695
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 272
Liittynyt: Ma 14.11.2011 05:21

Re: ml 280cdi.2008vm tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja pete695 »

Resonoi ikävästi tyhjäkäynnillä,mutta jos nostaa 100 kierrosta,niin ok itseasiassa 50 kierrosta riittäis
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1556
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: ml 280cdi.2008vm tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Moottorin tyynyt vaihtoon
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
pete695
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 272
Liittynyt: Ma 14.11.2011 05:21

Re: ml 280cdi.2008vm tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja pete695 »

Ne on uudet,hydrolaakerit,just vaihdettu
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4002
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: ml 280cdi.2008vm tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Kannattaa varmaan etsiä se resonoinnin kohde ennemmin.
pete695
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 272
Liittynyt: Ma 14.11.2011 05:21

Re: ml 280cdi.2008vm tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja pete695 »

syy on liian pieni tyhjäkäynti
shade_z
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1643
Liittynyt: Ma 22.09.2008 21:17

Re: ml 280cdi.2008vm tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja shade_z »

pete695 kirjoitti:syy on liian pieni tyhjäkäynti
Normaali tyhjäkäynti on todella alhainen ja jos kaikki on kunnossa niin ei resonoi eikä täristä joten jossain on vikaa jos näin käy
pete695
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 272
Liittynyt: Ma 14.11.2011 05:21

Re: ml 280cdi.2008vm tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja pete695 »

kysyin,saako sitä nostettua,ja kuulemma saa,mutta missä,Uudenmaan alueella??
jarskak
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 485
Liittynyt: Ti 02.10.2007 10:43

Re: ml 280cdi.2008vm tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja jarskak »

Ketjua lainaten, mulla on oikeastaan päinvastainen ongelma. 320CDi 2007
Kylmänä kun käynnistää niin tyhjäkäyntin on suunnilleen 950rpm.
Sitten kun kone on lämmin niin pitää noin 800-850 rpm.
Eli siis periaatteessa ihan oikein, mutta pitää olla siis täysin kuuma ja ilmeisesti kiertänyt jo jäähdyttimestäkin kylmät kerran koneen läpi ennenku laskee tyhjäkäynnin.
Ja samaten vaihteisto toimii siis siihen saakka niin, että pitää pienempää vaihdetta, toisinsanoen isompia kierroksia koneessa kunnes on täysin läpi asti lämmin.
Aikaisemmat dieselit on siirtyneet lämpimälle asetukselle suunnilleen sillä paikkeilla kun lämpömittarin viisari on 60 asteen paikkeilla. Joskin olleet nelipyttysiä.

Eli pystyykö jostain vaikuttamaan tuohon että milloin kone tulkitsee olevansa käyntilämpöinen, uskoakseni on merkitystä myös polttoaineen syöttöön ja näinollen kulutukseen.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: ml 280cdi.2008vm tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

jarskak kirjoitti:Ketjua lainaten, mulla on oikeastaan päinvastainen ongelma. 320CDi 2007
Kylmänä kun käynnistää niin tyhjäkäyntin on suunnilleen 950rpm.
Sitten kun kone on lämmin niin pitää noin 800-850 rpm.
Eli siis periaatteessa ihan oikein, mutta pitää olla siis täysin kuuma ja ilmeisesti kiertänyt jo jäähdyttimestäkin kylmät kerran koneen läpi ennenku laskee tyhjäkäynnin.
Ja samaten vaihteisto toimii siis siihen saakka niin, että pitää pienempää vaihdetta, toisinsanoen isompia kierroksia koneessa kunnes on täysin läpi asti lämmin.
Aikaisemmat dieselit on siirtyneet lämpimälle asetukselle suunnilleen sillä paikkeilla kun lämpömittarin viisari on 60 asteen paikkeilla. Joskin olleet nelipyttysiä.

Eli pystyykö jostain vaikuttamaan tuohon että milloin kone tulkitsee olevansa käyntilämpöinen, uskoakseni on merkitystä myös polttoaineen syöttöön ja näinollen kulutukseen.
Alkuun
Tarkista että anturit näytää oikeen, akku on kunnossa
Mökkillä
'
jarskak
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 485
Liittynyt: Ti 02.10.2007 10:43

Re: ml 280cdi.2008vm tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja jarskak »

Tarkistettu ja näyttää oikein
Ja akkukin on kunnossa.
Senverran oon seurannut että kylmänä 60kmh vauhdissa vaihteisto pitää nelosella ja noin 1800 kierrosta koneessa kunnes lämmöt on normaalissa, jolloin samassa nopeudessa pitää vitosvaihdetta ja kierrokset jotain 1400.
Ja tosiaan aikasempiin mersuihin verrattuna varsin pitkään kestää ennenku tulkitsee että on lämmin kone.
Vastaa Viestiin