Elikkä on menossa otsikon mukainen tekniikan vaihto.
Lähinnä jäi mietityttämään kun 722.120 sähköplugi on 4 napainen ja navat on päällekkäin ja taas 722.3 lootassa on pyöreä nelinapainen liitin.
Pystyykö nuo vaihtaa keskenään? Onko jollain jotain kokemusta miten johdot pitää olla.
Mitä virkaa sillä sähköliittimellä on?
s123 300TD + 722.120 --> 300TDT+722.3 apuja kaivataan
s123 300TD + 722.120 --> 300TDT+722.3 apuja kaivataan
MB w204 C220CDI -10
MB w201 190E 2.0 -93 Turbo M111 alkoholisti
MB W638 110CDI -99
Ex:
MB CLK 430 V8 -98
MB W201 2.0E -87
MB W201 2.0E -89
MB W639 115CDI -05
MB S202 C200CDI -99
MB S202 C200CDI -99
MB S124 250TDT -89
MB W202 C180 -96
MB W124 200D -89
MB C124 300CE -89
MB S202 C220CDI -99
MB W124 300E -90
MB w202 C250TD -96
MB w201 2.3 automatic -91
MB w124 200E -91
MB w201 2.0 -88
MB w201 190E 2.0 -93 Turbo M111 alkoholisti
MB W638 110CDI -99
Ex:
MB CLK 430 V8 -98
MB W201 2.0E -87
MB W201 2.0E -89
MB W639 115CDI -05
MB S202 C200CDI -99
MB S202 C200CDI -99
MB S124 250TDT -89
MB W202 C180 -96
MB W124 200D -89
MB C124 300CE -89
MB S202 C220CDI -99
MB W124 300E -90
MB w202 C250TD -96
MB w201 2.3 automatic -91
MB w124 200E -91
MB w201 2.0 -88
Re: s123 300TD + 722.120 --> 300TDT+722.3 apuja kaivataan
Osta se alfamerin korjausopas, siinä on kytkentäkaaviot. Eikös siinä mene peruutusvalon johto joka tulee takaisin ja sitten kickdown-solenoidin johto ja maajohto. Saa korjata jos oon väärässä.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: s123 300TD + 722.120 --> 300TDT+722.3 apuja kaivataan
en osta kun ei ole oma auto
sellasta selvisi että siinä on neutral safety switch ja peruutusvalojen ohjaus siinä mutikassa..
pitäs löytää vaan se pinoutti jostai..
sellasta selvisi että siinä on neutral safety switch ja peruutusvalojen ohjaus siinä mutikassa..
pitäs löytää vaan se pinoutti jostai..
MB w204 C220CDI -10
MB w201 190E 2.0 -93 Turbo M111 alkoholisti
MB W638 110CDI -99
Ex:
MB CLK 430 V8 -98
MB W201 2.0E -87
MB W201 2.0E -89
MB W639 115CDI -05
MB S202 C200CDI -99
MB S202 C200CDI -99
MB S124 250TDT -89
MB W202 C180 -96
MB W124 200D -89
MB C124 300CE -89
MB S202 C220CDI -99
MB W124 300E -90
MB w202 C250TD -96
MB w201 2.3 automatic -91
MB w124 200E -91
MB w201 2.0 -88
MB w201 190E 2.0 -93 Turbo M111 alkoholisti
MB W638 110CDI -99
Ex:
MB CLK 430 V8 -98
MB W201 2.0E -87
MB W201 2.0E -89
MB W639 115CDI -05
MB S202 C200CDI -99
MB S202 C200CDI -99
MB S124 250TDT -89
MB W202 C180 -96
MB W124 200D -89
MB C124 300CE -89
MB S202 C220CDI -99
MB W124 300E -90
MB w202 C250TD -96
MB w201 2.3 automatic -91
MB w124 200E -91
MB w201 2.0 -88
Re: s123 300TD + 722.120 --> 300TDT+722.3 apuja kaivataan
Kaksi paksumpaa johtoa on sille vaihde päällä käynnistämisen estävälle kytkimelle kaksi ohuempaa on pakkivalolle, ja kun kyse on vain kytkimestä niin siillähän ei ole toiminnan kannalta väliä kumminpäin ne kaksi johtoa siihen laitetaan.
Re: s123 300TD + 722.120 --> 300TDT+722.3 apuja kaivataan
Kyllä sinne menee johto kaasupolkimen alla olevalta napilta eli se kickdown. Pakkivalolle taitaa mennä oma johto ja sille on laatikon takana kytkin, muistaakseni.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: s123 300TD + 722.120 --> 300TDT+722.3 apuja kaivataan
Kyllä mulla ainakin on kaasupolkimen alla sähkönappi
Edit: perkele, se laatikon takanurkassa oleva magneettiventtiilihän on se kickdown solenoidi. Ja niinku jukkis kirjoitti, paksumpi johto on startin herätejohto joka kulkee virtalukolta vaihteiston kytkimen kautta startille ja peruutusvalon johto samoin. Tuosta peruutusvalon johdosta otetaan myös virta kaasupolkimen alla olevan napin kautta kd-solenoidille.
Edit: perkele, se laatikon takanurkassa oleva magneettiventtiilihän on se kickdown solenoidi. Ja niinku jukkis kirjoitti, paksumpi johto on startin herätejohto joka kulkee virtalukolta vaihteiston kytkimen kautta startille ja peruutusvalon johto samoin. Tuosta peruutusvalon johdosta otetaan myös virta kaasupolkimen alla olevan napin kautta kd-solenoidille.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: s123 300TD + 722.120 --> 300TDT+722.3 apuja kaivataan
Tämä selvisikin jo kun otin yleismittarin eilen kauniiseen käteen ja rupesin mittailemaan. kaikki pelaa. tuli vaan turbon öljyputken halkeamasta öljyt melko suihkulla mäelle ekassa startissa. Huomenna pitäs saada nippuun ja koeajolle.
MB w204 C220CDI -10
MB w201 190E 2.0 -93 Turbo M111 alkoholisti
MB W638 110CDI -99
Ex:
MB CLK 430 V8 -98
MB W201 2.0E -87
MB W201 2.0E -89
MB W639 115CDI -05
MB S202 C200CDI -99
MB S202 C200CDI -99
MB S124 250TDT -89
MB W202 C180 -96
MB W124 200D -89
MB C124 300CE -89
MB S202 C220CDI -99
MB W124 300E -90
MB w202 C250TD -96
MB w201 2.3 automatic -91
MB w124 200E -91
MB w201 2.0 -88
MB w201 190E 2.0 -93 Turbo M111 alkoholisti
MB W638 110CDI -99
Ex:
MB CLK 430 V8 -98
MB W201 2.0E -87
MB W201 2.0E -89
MB W639 115CDI -05
MB S202 C200CDI -99
MB S202 C200CDI -99
MB S124 250TDT -89
MB W202 C180 -96
MB W124 200D -89
MB C124 300CE -89
MB S202 C220CDI -99
MB W124 300E -90
MB w202 C250TD -96
MB w201 2.3 automatic -91
MB w124 200E -91
MB w201 2.0 -88