W201 2.0 bensa M102 tukkoisena.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Lebbis88
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 103
Liittynyt: Pe 15.07.2011 17:32

W201 2.0 bensa M102 tukkoisena.

Viesti Kirjoittaja Lebbis88 »

Löysin kyllä juttuja foorumilta aiheesta mutta en suoraan vastausta omiin murheisiini. Elikkä tuli tuossa ostettua W201 2.0 bensa,, vm90 kevyet 460000 mittarissa. Auto toimi muuten tosi hienosti mut startatessa oli tosi pitkä vieteri, eli ainoastaan heti sammutuksen jälkeen lähti jokseenkin paremmin käyntiin. Vähintään 10sekuntia joutui sahaamaan joka kerta. Noh, vaihdoin ensimmäiseksi YJ-releen, ei vaikutusta. Seuraavaksi otin ilmanputsarin pois, ja määräjakajan "lautanen" ja sen alapuoli aivan täynnä kökköä. Tyhjensin rätillä ja jarrucleanerillä sen mitä siitä päällipuolelta ylettyi, ilmanputsari takaisin, ja sitten avasin tulpat, oli aivan täynnä harmaata kökköä, puhdistin tulpat ja takas tulille. Auto kävi tosi huonosti eikä vastannut kaasuun, tyhjäkäynti - 500 rpm. Tosi tukkoisen oloinen eikä käynyt kaikilla pytyillä. No sitten ihan uudet tulpat, vaihdoin ne, ei vaikutusta, tosi vaikea saada auto pysymään käynnissä. Kokeilin säätää seosruuvista , pientä muutosta sain tyhjäkäyntiin, mutta tosi huonosti kävi. Sitten lueskelin lisää foorumia, ja aloin etsiä imupuolen alipainevuotoa, määräjakajan alapuolen ja tyhjäkäyntimoottorin välinen letku oli mutkalla ja halki juuresta, vaihdoin sinne toisen letkun, tästä tuloksena sain auton pysymään helposti tyhjäkäynnillä. Seosruuvista koitin säätää lisää mutta sain auton vain sammumaan muutamaan otteeseen, koitin käydä koeajolla, tosi tukkoinen, käy ehkä 2-3 pytyllä vähän väliä. Eli nyt apuja kokeneemmilta mersumiehiltä mitä oon tehnyt "remontin" aikana väärin että sain auton käymään parilla pytyllä ja muijan helvetin kiukkuseks ku kauppakassista tulikin mun vapaa-ajan-vietto-paikka.
Kiitos jo etukäteen.
Kun mersun pistän parkkiin, niin loppuu lässytys.
Lebbis88
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 103
Liittynyt: Pe 15.07.2011 17:32

Re: W201 2.0 bensa M102 tukkoisena.

Viesti Kirjoittaja Lebbis88 »

no sen tietää että korjaamolta saa ostaa autonsa takaisin moninkertaiseen hintaan. kiitos sakke vastauksesta mutta odotan josko joku muu osaisi neuvoa muutakin kuin "vie korjaamoon" sen olisin jo tehnyt jos olisin miljonääri.
Kun mersun pistän parkkiin, niin loppuu lässytys.
Lebbis88
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 103
Liittynyt: Pe 15.07.2011 17:32

Re: W201 2.0 bensa M102 tukkoisena.

Viesti Kirjoittaja Lebbis88 »

jees, elikkä mietin että mihin olisin koskenut remontin aikana muualle kuin ilmanputsariin ja määränjakajaan, vaihdoin tulpat mutta en tulpanjohtoja. Äsken kokeilin hyllystä toisia tulpanjohtoja ja wrum! Mersu laakista käymään, nyt käy ja kulkee hienosti, varmaan täytyy kyllä tuo seos säädättää ennen katsastusta mutta nyt toimii muuten hyvin. Tulpanjohdot sitten oli ilmeisesti vioittunu irrotettaessa vaikka aina kärkipihdeillä otan juuresta ne varovasti irti. Kiitos Sakke88 viestiin reagoimisesta mutta näin tällä kertaa. En
Kun mersun pistän parkkiin, niin loppuu lässytys.
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: W201 2.0 bensa M102 tukkoisena.

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Lebbis88 kirjoitti:jees, elikkä mietin että mihin olisin koskenut remontin aikana muualle kuin ilmanputsariin ja määränjakajaan, vaihdoin tulpat mutta en tulpanjohtoja. Äsken kokeilin hyllystä toisia tulpanjohtoja ja wrum! Mersu laakista käymään, nyt käy ja kulkee hienosti, varmaan täytyy kyllä tuo seos säädättää ennen katsastusta mutta nyt toimii muuten hyvin. Tulpanjohdot sitten oli ilmeisesti vioittunu irrotettaessa vaikka aina kärkipihdeillä otan juuresta ne varovasti irti. Kiitos Sakke88 viestiin reagoimisesta mutta näin tällä kertaa. En

Hyvä että parantui.

Siihen määräjakajan seosruuviin ei kannata koskea ellei ole mitattu ensin että seokset perseellään. Tyhjäkäynti säädetään ilmaruuvilla joka on lisäilmaluistilta tulevassa putkessa (messinkiruuvi lattakannalla siinä ilmanputsarin kotelon ja venakopan välissä, näkyy oikein kevennys putsarin kopassa siinä kohtaa) Tämä siis koskee ruiskupeliä ja ainakin 2.0 mallissa se on (m102.962)
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Vastaa Viestiin