Nyt meinaa mennä sormi suuhun, miksi kilpurimesen 604 moottori meinaa aina vaan ylikuumentua. Ei tee painetta, kansi oikaistu ja koeponnistettu. Letkut ei mene kovaksi. Termostaatti uusi ja siihen porattu pieni ilmareikä.Uusi Griffinin alujäähdytin. Tosin melkein paremmin pysyi lämmöt 606 väykyn jäähdyttimellä. Uusi visko 606:en siivillä. Vesipumpussa siivet paikoillaan. Mitä vielä pitäisi katsoa? Pumpun ajoitus pitää vielä tarkistaa, voisiko liian aikainen tai myöhäinen tehdä lämpöä. Vetää hyvin, tehoa n, 300 heppaa, 1.5 ahdot. Pakoputki ei ole tukossa...
Talvisin tätä ongelmaa ei ole ollut, mutta nyt tuntuu että kuumenee entistä helpommin. Pitää vielä vaihtaa anturi ja tai toinen lämpömittari.
Lämpöongelmaa ahdetussa 60x koneessa?
Re: Lämpöongelmaa ahdetussa 60x koneessa?
En osaa sanoa mikä olisi vialla, mutta lukiessa tuli mieleen että ainakin OM603 turbokoneessa on alunperin pienempi vesipumpun hihnapyörä jolla saadaan pumppu pyörimään nopeammin.
Toinen juttu; sähköflekti viskon tilalle ?
Toinen juttu; sähköflekti viskon tilalle ?
wiimax.fi
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Re: Lämpöongelmaa ahdetussa 60x koneessa?
Onhan vesikanava kannen takapäässä käytössä myös kesällä? Talvella sieltä menee sisäkennolle kierto, mutta kesällä ei kierrä sieltä pois jos ei ole kolmitiehaaraa?
Re: Lämpöongelmaa ahdetussa 60x koneessa?
Jos tuulitunneli puuttu syylärin ja viskon väliltä, viskon teho menee isosti hukkaan. Tai jos se on uutta syyläriä pienempi, reunat kannattaa tukkia.
Sentinkin rako puhaltimen ja kennon välissä vaatii ohjausta, ettei ime ilmaa konehuoneesta ohi.
Sähköinen sikäli parempi, jos sen kiinnittää suoraan syyläriin, ei pääse horimaan ilmaa ohi samalla tavalla.
Sentinkin rako puhaltimen ja kennon välissä vaatii ohjausta, ettei ime ilmaa konehuoneesta ohi.
Sähköinen sikäli parempi, jos sen kiinnittää suoraan syyläriin, ei pääse horimaan ilmaa ohi samalla tavalla.
Re: Lämpöongelmaa ahdetussa 60x koneessa?
Rakennettiin 2mm mustasta muovilevystä tuulitunneli ja kuumenemiset loppu siihen! Imussa todella suuri verrattuna ilman tunnelia olevaan versioon. Varmistelimme lämmöt vielä infrapunamittarilla. Viscolla haetaan varmuutta kilpa-auton toimintaan. Tämä mekaaninen diesel pelittää ilman akkua ja laturiakin ihan hyvin. Siviililiikenteessä toimisi varmasti ilman tunnelia, mutta tällä vedetään kaasu pohjassa kilometritolkulla.Risto113 kirjoitti:Jos tuulitunneli puuttu syylärin ja viskon väliltä, viskon teho menee isosti hukkaan. Tai jos se on uutta syyläriä pienempi, reunat kannattaa tukkia.
Sentinkin rako puhaltimen ja kennon välissä vaatii ohjausta, ettei ime ilmaa konehuoneesta ohi.
Sähköinen sikäli parempi, jos sen kiinnittää suoraan syyläriin, ei pääse horimaan ilmaa ohi samalla tavalla.
Samalla käänsin ajoitusta vähän aikaisemmalleen, kun oli karvan myöhässä. 7mm elementeillä lähtee todella herkästi käyntiin.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Lämpöongelmaa ahdetussa 60x koneessa?
Hyvä että ratkesi.
Tuo tuulitunneli on vähän sellainen outo juttu;
itsestäänselvä asia sitten kun sen toteaa, mutta moni ei tule ajatelleeksi etukäteen.
Vakioautossa ja normi siviiliajossa useimmiten ei haittaa jos puuttuu, helteellä ruuhkassa tai vaunun vedossa lämmöt nousee silti kyllä..
Tuo tuulitunneli on vähän sellainen outo juttu;
itsestäänselvä asia sitten kun sen toteaa, mutta moni ei tule ajatelleeksi etukäteen.
Vakioautossa ja normi siviiliajossa useimmiten ei haittaa jos puuttuu, helteellä ruuhkassa tai vaunun vedossa lämmöt nousee silti kyllä..