W202 automaattilaatikon säätö/huolto
W202 automaattilaatikon säätö/huolto
Elikkä autona on w202 250td ja 722.4 laatikolla.Laatikko on ruvennut vaihtamaan viiveellä eli kun rupeaa vaihetta vaihtamaan niin on sekunnin kahden viive jolloin kierokset nousee ärsyttävästi ja sitten vasta vaihe menee päälle. Vaihe menee kyllä kunnolla ei luista. Voisiko öljynvaihto auttaa tai näissä vissiin on jotain säätöjuttujakin?
Re: W202 automaattilaatikon säätö/huolto
Jos se luisto on 2-3 saa jousisarjan veholta noin 7e hintaan...toinen olisi että säädäpä modulaattoria hieman...yhdessä oli toi luisto ja pienisäätö niin nopeammin vaihtoi ilman luistoa.
Ja tarkista öljyn määryys ensin tietenkin..sitten muita säätöjä.....öljyn vaihto jos alle se 60tkm ei mielestäni auta tollaseen mutta jos vaihdosta ei tietoa ja ajettu yli se 60tkm niin vaihtoon..samamalla se jousi satsi..jos luisto 3-4 niin siihen toinen jousi satsi saatavilla myös.
Ja tarkista öljyn määryys ensin tietenkin..sitten muita säätöjä.....öljyn vaihto jos alle se 60tkm ei mielestäni auta tollaseen mutta jos vaihdosta ei tietoa ja ajettu yli se 60tkm niin vaihtoon..samamalla se jousi satsi..jos luisto 3-4 niin siihen toinen jousi satsi saatavilla myös.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W202 automaattilaatikon säätö/huolto
Millä nimellä ne jouset on ja mihin ne vaihetaan? Ja sitten missä tuo modulaattori sijaitsee?atlas kirjoitti:Jos se luisto on 2-3 saa jousisarjan veholta noin 7e hintaan...toinen olisi että säädäpä modulaattoria hieman...yhdessä oli toi luisto ja pienisäätö niin nopeammin vaihtoi ilman luistoa.
Ja tarkista öljyn määryys ensin tietenkin..sitten muita säätöjä.....öljyn vaihto jos alle se 60tkm ei mielestäni auta tollaseen mutta jos vaihdosta ei tietoa ja ajettu yli se 60tkm niin vaihtoon..samamalla se jousi satsi..jos luisto 3-4 niin siihen toinen jousi satsi saatavilla myös.
Re: W202 automaattilaatikon säätö/huolto
Modulaattori on siinä kun kaasuvaijeri tulee rintapellin eli jarrutehostajan,kytkin sylinterin kohdille..josta lähtee askille myös kick down vaijeri niin kaksi mutteria löysää ja käännä sitä jompaan kumpaan suuntaan hieman.
Jousi sarja pitää ensin tietää onko 2-3 tai 3-4 vaihteille..kuva löytyy tosta forumilta....... 2-3 jousesta minne tulee..toisesta ei tietoa.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=" onclick="window.open(this.href);return false;
Jousi sarja pitää ensin tietää onko 2-3 tai 3-4 vaihteille..kuva löytyy tosta forumilta....... 2-3 jousesta minne tulee..toisesta ei tietoa.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=" onclick="window.open(this.href);return false;
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W202 automaattilaatikon säätö/huolto
Tuo tuntuu tapahtuvan 2-3 ja 3-4 välillä, vähän epäilen niitä jousua kun tuo tuli samanaaikaan kummallekkin välille.
Re: W202 automaattilaatikon säätö/huolto
Eli luistoa kaikilla vaihteilla...ei ole jousi sarjasta nyt vikaaeli säädä modulaattia koska se lisää paineita alemmilla kierroksilla...täysikaasu kierroksilla tai kiihdytyksissähän on täydet paineet josnyt ei sitten modu ole rikki tai säädetty niin että ei täyttä painetta synny.
Tiedän tämän koska säädin yhteen paukahtavaan samanlaiseenautoon jouheammat vaihdot ja sitten alkoi tollanen luisto...eli modulaattorin säädöllä tuli hyvä.
Tiedän tämän koska säädin yhteen paukahtavaan samanlaiseenautoon jouheammat vaihdot ja sitten alkoi tollanen luisto...eli modulaattorin säädöllä tuli hyvä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 10
- Liittynyt: Ke 25.03.2015 18:31
Re: W202 automaattilaatikon säätö/huolto
itselläni samaa vaivaa w202 om605 kamppeessa. että kierrokset nousee turhan korkealle ennenkuin vaihtaa.
Mulla tulee kaasuvaijeri suoraan sähköpurkille mitä ilmeisesti "modulaattoriksi" kutsutaan. Tässä mallissa ei lähde purkilta kuin johtosarja eteenpäin.
Miten tässä mallissa saa säädettyä tuota vaihdon kohtaa?
Onko ollenkaan mahdollista konehuoneen puolelta?
Mulla tulee kaasuvaijeri suoraan sähköpurkille mitä ilmeisesti "modulaattoriksi" kutsutaan. Tässä mallissa ei lähde purkilta kuin johtosarja eteenpäin.
Miten tässä mallissa saa säädettyä tuota vaihdon kohtaa?
Onko ollenkaan mahdollista konehuoneen puolelta?
Re: W202 automaattilaatikon säätö/huolto
Vaihdon kohtaa voit säätää vaijerilla joka lähtee siitä risteyksestä mihin tulee modu ja kaasuvaijeri...eli siinä tuulilasin etupuolella.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 10
- Liittynyt: Ke 25.03.2015 18:31
Re: W202 automaattilaatikon säätö/huolto
Selvä pitääpä tarkistaa.
Ensimmäisenä taidan tarkistaa öljyn määrän laatikossa. kylmänä jos ajaa rinteeseen niin luistattaa liikkeelle lähdössä. Eli vaikuttaa että öljyä ei oo tarpeeksi viime vaihdon yhteydessä laitettu.
öljyn vajaavuus ilmeisesti tekee tuota vaihtokierrosten nostoakin?
Eihän kellään satu olemaan mittatikkua oulun alueella?
Ensimmäisenä taidan tarkistaa öljyn määrän laatikossa. kylmänä jos ajaa rinteeseen niin luistattaa liikkeelle lähdössä. Eli vaikuttaa että öljyä ei oo tarpeeksi viime vaihdon yhteydessä laitettu.
öljyn vajaavuus ilmeisesti tekee tuota vaihtokierrosten nostoakin?
Eihän kellään satu olemaan mittatikkua oulun alueella?