Väyrysten hinnat suohon?
Väyrysten hinnat suohon?
Alkuviikosta turisin yhden Vantaalaisen taksikuskin kanssa, ja oli ollut vaihtamassa 200 CDI väyrystään uudempaan. Eli auto oli vm.2000 200cdi ajettu yli 400th. km.
Kuulemma olisivat hyvittäneet vaihdossa 15 th. €. Rintajoupin ostotarjous 13500€. Kyllä markkinahinnat tullet alas viimeaikoina. Mikä mahtaa olla väyrysten hintataso ensisyksynä?
Ihmeellistä on, että väyrysiä saa jo nyt tosi edullisesti, mutta w124:ta myydään vielä lähes väyrysten hintaan.
Kuulemma olisivat hyvittäneet vaihdossa 15 th. €. Rintajoupin ostotarjous 13500€. Kyllä markkinahinnat tullet alas viimeaikoina. Mikä mahtaa olla väyrysten hintataso ensisyksynä?
Ihmeellistä on, että väyrysiä saa jo nyt tosi edullisesti, mutta w124:ta myydään vielä lähes väyrysten hintaan.
w124 200D
Alfa Romeo 164 TS/91
MF 165/69
Mazda B2200 87
Alfa Romeo 164 TS/91
MF 165/69
Mazda B2200 87
Kaikkien nelipyöräisten hinnat ovat painuneet, taitaa olla se kuuluisa kysynnän ja tarjonnan laki, joka tätäkin säätelee.
Tuontiautojen virta ei voi olla vaikuttamatta hyvityshintoihinkaan, vasiten kun kaikilla vähänkin suuremmilla autoliikkeillä on oma osto-organisaatio Keski-Euroopassa ja vähintään Saksassa. Kyllä liikkeet uutta mielellään myyvät, mutta kun käytettyjen tarhassa on rivitolkulla halvemmalla ostettuja uusiotuonteja, niin ei kai se myyjä hirveästi niiden hankintahintaa enempää arvaa hyvitystä tarjota.
Jos Suomivaihdokissa on liian suuri hintalappu, mattimeikäläinen ottaa ja lähtee tuontipelien perään. Hinnat harmonisoituvat hiljalleen., kävisipä niin myös uusien osalta.
Mutta näyttää 124 pitävän pintansa vieläkin, jälleen eilen tuli vastaan taksiajossa oleva peli.
Tuontiautojen virta ei voi olla vaikuttamatta hyvityshintoihinkaan, vasiten kun kaikilla vähänkin suuremmilla autoliikkeillä on oma osto-organisaatio Keski-Euroopassa ja vähintään Saksassa. Kyllä liikkeet uutta mielellään myyvät, mutta kun käytettyjen tarhassa on rivitolkulla halvemmalla ostettuja uusiotuonteja, niin ei kai se myyjä hirveästi niiden hankintahintaa enempää arvaa hyvitystä tarjota.
Jos Suomivaihdokissa on liian suuri hintalappu, mattimeikäläinen ottaa ja lähtee tuontipelien perään. Hinnat harmonisoituvat hiljalleen., kävisipä niin myös uusien osalta.
Mutta näyttää 124 pitävän pintansa vieläkin, jälleen eilen tuli vastaan taksiajossa oleva peli.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Riippuu kai vähän liikkeestäkin, ja vaihtokohteesta. Jos Rintajuppi tarjoaa 13500 niin seuraavana päivänä tuulilasissa komeilisi varmaankin 25000 hintalappu.
Minusta taasen näyttää siltä että esim. väyrysten hinnat ovat pikemmminkin nousseet vuoden takaisista pyynneistä, ainakin dieselin, ja bensavehkeet sitten ovatkin aika harvassa.
C-sarjalaisissa taasen on kyllä nähtävissä selvää laskua, johtunee varmaan juuri siitä että niitä on roudattu tuontiautoina oikein olan takaa.
Mutta eiköhän se suurin hintarysäys ole jo nähty ja alenema alkaa olla maltillisempaa?
Minusta taasen näyttää siltä että esim. väyrysten hinnat ovat pikemmminkin nousseet vuoden takaisista pyynneistä, ainakin dieselin, ja bensavehkeet sitten ovatkin aika harvassa.
C-sarjalaisissa taasen on kyllä nähtävissä selvää laskua, johtunee varmaan juuri siitä että niitä on roudattu tuontiautoina oikein olan takaa.
Mutta eiköhän se suurin hintarysäys ole jo nähty ja alenema alkaa olla maltillisempaa?
zzz
On ne muittenkin hinnat romahtaneet, esimerkiksi omassa C- sarjalaisessa on arvo pudonnut neljän vuoden sisällä yli 13 t €
Nyt en puhu hinnanalennuksesta joka tulee jo siitä kun ajaa uuden auton liikkeestä ulos, vaan markkinat ovat ajaneet hinnat ennen, niin kalliin auton omistajan kannalta päin persettä.
Valtion olisi pitänyt antaa satokorvauksia ennen kuin laski autoveroa, ja tuonti alkoi.
Nyt en puhu hinnanalennuksesta joka tulee jo siitä kun ajaa uuden auton liikkeestä ulos, vaan markkinat ovat ajaneet hinnat ennen, niin kalliin auton omistajan kannalta päin persettä.
Valtion olisi pitänyt antaa satokorvauksia ennen kuin laski autoveroa, ja tuonti alkoi.
Meillä Pohjanmaalla ko.liike on tunnettu "Rinta-Juippina" em.seikasta johtuen.Boss kirjoitti:Riippuu kai vähän liikkeestäkin, ja vaihtokohteesta. Jos Rintajuppi tarjoaa 13500 niin seuraavana päivänä tuulilasissa komeilisi varmaankin 25000 hintalappu.
Minusta taasen näyttää siltä että esim. väyrysten hinnat ovat pikemmminkin nousseet vuoden takaisista pyynneistä, ainakin dieselin, ja bensavehkeet sitten ovatkin aika harvassa.
C-sarjalaisissa taasen on kyllä nähtävissä selvää laskua, johtunee varmaan juuri siitä että niitä on roudattu tuontiautoina oikein olan takaa.
Mutta eiköhän se suurin hintarysäys ole jo nähty ja alenema alkaa olla maltillisempaa?
Uusien autojen myyntipalkkioiden määrästä ei ole kovin tarkkaa tietoa. Mutta eikös se autokauppiaan varsinainen tili kaiketi tehdä vaihtoauton hyvityshinnoittelun ja myyntihinnan välissä, eikä niinkään uuden auton myyntikatteen kautta.
Olisi mielenkiintoista olla muutama tovi kyrpäsenä katossa, kun autojen todellisia vaihtohyvityshintoja määritellään. Tietäsi paremmin, mistä lähtökohdasta voisi hintakeskustelut vielä vakavalla naamalla aloittaa
Tässä tietysti vahinko kiertää, joten käteiskaupalla ja ilman vaihdokkia pitäisi olla liikenteessä.
Tosin väittävät, että käteisostaja on kauppiaalle huonompi asiakas kuin osamaksusopparin tekevä, joka sitten tämän "armopalan" saatuaan ei tohdi hintaa alemmas kinuta, ainakaan kaikissa tapauksissa. Eikä se autokauppiaan talous osamaksuihin kaadu, ties millaisen provikaan niidenkin diilaamisesta pankeilta yms. saavat
Vaan ei pidä myyjiä kadehtia, kauppa on kauppaa, ja sekä myyjälle että ostajalle vapaaehtoista puuhaa. Joskus tosin tapaa myös myyjiä, joiden kelkassa ostaja ei tule kusetetuksi, vaikka sitä tyhmyyksissään oikein kerjäisi Onks se sitä moraalia sit...
Olisi mielenkiintoista olla muutama tovi kyrpäsenä katossa, kun autojen todellisia vaihtohyvityshintoja määritellään. Tietäsi paremmin, mistä lähtökohdasta voisi hintakeskustelut vielä vakavalla naamalla aloittaa
Tässä tietysti vahinko kiertää, joten käteiskaupalla ja ilman vaihdokkia pitäisi olla liikenteessä.
Tosin väittävät, että käteisostaja on kauppiaalle huonompi asiakas kuin osamaksusopparin tekevä, joka sitten tämän "armopalan" saatuaan ei tohdi hintaa alemmas kinuta, ainakaan kaikissa tapauksissa. Eikä se autokauppiaan talous osamaksuihin kaadu, ties millaisen provikaan niidenkin diilaamisesta pankeilta yms. saavat
Vaan ei pidä myyjiä kadehtia, kauppa on kauppaa, ja sekä myyjälle että ostajalle vapaaehtoista puuhaa. Joskus tosin tapaa myös myyjiä, joiden kelkassa ostaja ei tule kusetetuksi, vaikka sitä tyhmyyksissään oikein kerjäisi Onks se sitä moraalia sit...
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Re: Väyrysten hinnat suohon?
Minulle tarjottiin Rinta-Joupilla autostani 55 tmk mutta myin sen sitten toiseen liikkeeseen 63 tmk hinnalla (käteiskauppa). Rinta-Jouppi ostaa halvalla pulaan (talousahdinkoon) joutuneilta kansalaisilta, ja laittaa 15..25 % hintaa lisää ja myy ulos. Kauppa se on joka kannattaa Hassuinta oli ettei Rinta-Joupilla vaivauduttu edes tulemaan katsomaan autoani, joka oli siisti ja siten ihan käypä kapine autokauppiaalle.lai kirjoitti:Alkuviikosta turisin yhden Vantaalaisen taksikuskin kanssa, ja oli ollut vaihtamassa 200 CDI väyrystään uudempaan. Eli auto oli vm.2000 200cdi ajettu yli 400th. km.
Kuulemma olisivat hyvittäneet vaihdossa 15 th. €. Rintajoupin ostotarjous 13500€. Kyllä markkinahinnat tullet alas viimeaikoina. Mikä mahtaa olla väyrysten hintataso ensisyksynä?
Ihmeellistä on, että väyrysiä saa jo nyt tosi edullisesti, mutta w124:ta myydään vielä lähes väyrysten hintaan.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Tuo pitää paikkansa, tuntemani automyyjän mukaan heidän liikkeessään on sisäänostohinnan ohjeistukseksi annettu n.30% myyntikate, eli hyvitetään 7 ja myydään kympillä eli pyynniksi laitetaan 10.990, joku saattaa maksaa vielä tuon 10500€ jolloin tavoite on jo ylitetty 500:lla
Jossakin tapauksissa tietenkin sitten joutuvat tinkimään tavoitteesta ja näin homma pysyy balanssissa.
Ja oma lukunsa on tietysti kaikenkarvaiset autojobbarit, parhaat tilit kuulemma tehdään hintaluokassa n.5000€ autoilla. Ensin haetaan halpa kottero jostain jumalan selän takaa 5000:lla, myyntimeikataan, vaihdetaan soitin ja vanteet ja laitetaan myyntiin 10.000:lla ja joku onneton saattaa jonkun 8000€ maksaakin.
Kalliimmilla autoilla jobbailu ei kuulemma kannata koska bisnes menisi siihen että käyt ostamassa 20:llä auton jonka joudut myymän 10:llä pois
Johtuen siitä että tuon hintaluokan autoja harvemmin enää käteiskaupoilla hankitaan.
Jossakin tapauksissa tietenkin sitten joutuvat tinkimään tavoitteesta ja näin homma pysyy balanssissa.
Ja oma lukunsa on tietysti kaikenkarvaiset autojobbarit, parhaat tilit kuulemma tehdään hintaluokassa n.5000€ autoilla. Ensin haetaan halpa kottero jostain jumalan selän takaa 5000:lla, myyntimeikataan, vaihdetaan soitin ja vanteet ja laitetaan myyntiin 10.000:lla ja joku onneton saattaa jonkun 8000€ maksaakin.
Kalliimmilla autoilla jobbailu ei kuulemma kannata koska bisnes menisi siihen että käyt ostamassa 20:llä auton jonka joudut myymän 10:llä pois
Johtuen siitä että tuon hintaluokan autoja harvemmin enää käteiskaupoilla hankitaan.
Näin se homma toimii!
Ja kaikista tuottoisinta tietenkin on kaupanteko sellaisen asiakkaan kanssa joka omistaa (lue; on rahoituksessa) suhteellisen kalliin auton ja jostain pakottavasta syystä on aikeissa luopua siitä.
Henk. koht. aika monia surullisenkin kuuluisia autokauppoja tehneenä, joissa siis olen ollut ostajana, olen saavuttanut jo nykyisellään sen maagisen tason automyyjien keskuudessa, jolloin tiettyjä avainasioita esiintuomalla, useampikin myyjä on omasta aloitteestaan myöntänyt ettei kauppa ole sinällään järkevä, esim. laskennallisen arvonalennuksen vuoksi.
Autokauppa on liiketoimintaa myyjän toimesta tuottoisimmasta päästä, jota voidaan harjoittaa eri strategioin ja monella eri arvomaailmalla.
Ja kaikista tuottoisinta tietenkin on kaupanteko sellaisen asiakkaan kanssa joka omistaa (lue; on rahoituksessa) suhteellisen kalliin auton ja jostain pakottavasta syystä on aikeissa luopua siitä.
Henk. koht. aika monia surullisenkin kuuluisia autokauppoja tehneenä, joissa siis olen ollut ostajana, olen saavuttanut jo nykyisellään sen maagisen tason automyyjien keskuudessa, jolloin tiettyjä avainasioita esiintuomalla, useampikin myyjä on omasta aloitteestaan myöntänyt ettei kauppa ole sinällään järkevä, esim. laskennallisen arvonalennuksen vuoksi.
Autokauppa on liiketoimintaa myyjän toimesta tuottoisimmasta päästä, jota voidaan harjoittaa eri strategioin ja monella eri arvomaailmalla.
"Sydän ei tunne järjen ääntä"
Sanoi joku, joskus...
Ex:ät, monia käyttö- ja harraste Mersuja
Nykyiset:
MB W210 220CDI Aut. T-modell -02 "viimeisin hankinta, suurinpiirtein kunnossa"
MB W163 320 Aut. -98 "kunnossa, mutta liian kallis käyttökuluiltaan"
MB Unimog 280B 60-luvun lopulta "käyttöentisöity, täysin läpikäyty tekniikka"
MB W202 280 Aut. -93 "projekti"
MB W123 300D Manual -84 "projekti"
MB W123 240D Manual "projekti tai purkuauto"
MB W116 450SEL Automatic -79 "purkuauto"
MB W126 280SE Automatic -84 "purkuauto"
Sanoi joku, joskus...
Ex:ät, monia käyttö- ja harraste Mersuja
Nykyiset:
MB W210 220CDI Aut. T-modell -02 "viimeisin hankinta, suurinpiirtein kunnossa"
MB W163 320 Aut. -98 "kunnossa, mutta liian kallis käyttökuluiltaan"
MB Unimog 280B 60-luvun lopulta "käyttöentisöity, täysin läpikäyty tekniikka"
MB W202 280 Aut. -93 "projekti"
MB W123 300D Manual -84 "projekti"
MB W123 240D Manual "projekti tai purkuauto"
MB W116 450SEL Automatic -79 "purkuauto"
MB W126 280SE Automatic -84 "purkuauto"