Tarinointia tuontiautoista
- Silakka_E500
- Vakiokalustoa
- Viestit: 86
- Liittynyt: La 29.09.2012 21:27
Re: Tarinointia tuontiautoista
Tuliaisessa ei vissiin ole ihan normialusta, vai saatko mahdollisesti airmaticilla noin alas? Vai onko ihan omissa silmissä vikaa kun kaarenväli on niin piukan oloinen...ja siis hyvällä tavalla
BMW X7 M50D
X166 500
X166 350
Audi Q7 4.2
BMW X5 3.0sd
W211 E500
Volvo V70 T5
X166 500
X166 350
Audi Q7 4.2
BMW X5 3.0sd
W211 E500
Volvo V70 T5
Re: Tarinointia tuontiautoista
tais olla vasta seuraava pikkunen kun sai ilmat
Re: Tarinointia tuontiautoista
Joo kyllä tässä on H&R:n terästä alla. Myös pyörät ovat normaalia ulompana. Pakollinen muutos madaltaa jo tällä vannekoolla.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Olkaahan hereillä, jos teillä on vielä valituskelpoiset autoveropäätökset ja jos olette saaneet oikaisuvaatimukseenne vastauksen nimellä muutos autoveropäätökseen,
sillä autoveroprosentit ovat muuttuneet kovasti esim
SLK 230 vm alunperin veroprosentti 31%:a sitten oikaisuvaatimuksen jälkeen 30 %:a ja nyt oikea malllisarjan alin 21,10 %:a (verotusarvona on 10200 euroa )
C220 T K 120 kw vm 2002-2007 , ensin 33,8 %:a nyt mallisarjan alin 24 %:a
Nyt lienee hyvä verrata esim ottoauto.de /autoveropäätökset ja 3 kuukauden ajalta kohtaa omaan autoveropäätökseen .
Tullin sivuilta löytyy toiminta ohjeet .
sillä autoveroprosentit ovat muuttuneet kovasti esim
SLK 230 vm alunperin veroprosentti 31%:a sitten oikaisuvaatimuksen jälkeen 30 %:a ja nyt oikea malllisarjan alin 21,10 %:a (verotusarvona on 10200 euroa )
C220 T K 120 kw vm 2002-2007 , ensin 33,8 %:a nyt mallisarjan alin 24 %:a
Nyt lienee hyvä verrata esim ottoauto.de /autoveropäätökset ja 3 kuukauden ajalta kohtaa omaan autoveropäätökseen .
Tullin sivuilta löytyy toiminta ohjeet .
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Noniin nyt tuli yksi oikaisu takaisin. Kokolailla vuosi meni. C180 -04 ja noin 1300€ palautusta.
Että laittakaa niitä hakemuksia menemään, ei sieltä muuten mitään tule.
Että laittakaa niitä hakemuksia menemään, ei sieltä muuten mitään tule.
Kalusto:
Mersu(ja)
*
Mersu(ja)
*
Re: Tarinointia tuontiautoista
Näistä on mukava kuulla, mutta hyödyttävät enemmän jos kerrotaan alkuperäinen ja uusi prosentti, päästöt ja mahdolliset perustelut.PepeKyy kirjoitti:C180 -04 ja noin 1300€ palautusta.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Jossain sanottiin että keskimääräinen palautus on tonni. Jotkut tuontifirmat käärivät nyt satoja tuhansia.
Apuako tuontiautosta?
Painiskelen sellaisen ongelman kanssa että minun pitäisi saada rahdattua lennokki Suomeen. Rekkarahti maksaa maltaita, joten ajattelin josko joku olisi tuomassa esim. pakua Suomeen niin, kone tulisi samassa kyydissä. Kone on paikassa 84030 Landshut. Kulkee tarvittaessa esim Munchenin alueelle. Tilaa tarvitaan noin 60 x 60 260 cm. Painoa n. 15 kg. Jos jollain ideoita niin ottaisin vastaan suurella kiitollisuudella ja maksan rahdista tottakai. Tällä rahdituksella ei ole niin kiire mutta jos esim. ennen Juhannusta onnistuisi.
T. Jyrki
T. Jyrki
Re: Tarinointia tuontiautoista
Millainen kuluttajan virhevastuusuoja Saksasta ulkomaille myydyllä autolla on, onko sama 6kk kuin meillä kotimaisessa liiketoiminnassakin? Tuontiautossa ilmeni pieni vika alle 6kk sen hankittuani ja liike ilmoitti jo myydessä selvästi, että eivät tarjoa takuuta ulkomaille myydyille autoille - maksaako vaivaa alkaa vääntämään mahdollisen virhevastuun piiriin?
Re: Tarinointia tuontiautoista
Petomaani kirjoitti:Millainen kuluttajan virhevastuusuoja Saksasta ulkomaille myydyllä autolla on, onko sama 6kk kuin meillä kotimaisessa liiketoiminnassakin? Tuontiautossa ilmeni pieni vika alle 6kk sen hankittuani ja liike ilmoitti jo myydessä selvästi, että eivät tarjoa takuuta ulkomaille myydyille autoille - maksaako vaivaa alkaa vääntämään mahdollisen virhevastuun piiriin?
Kyllä kuluttajansuoja on voimassa jos olet ostanut yksityishenkilönä.
Tietysti myyjällä on sama oikeus kuin Suomessakin pyytää auto nähtäväksi ja mahdollisesti korjata myyjäliikkeen toimesta.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Terve,
Mitenkäs nykyään menee noi saksan kilvet, saako nykyään jo ajaa Tanskan ja Ruotsin kautta Saksan keltaisilla kilvillä Suomeen. Onko jollain tuoreita tai tuorehkoja kokemuksia asiasta?
Mitenkäs nykyään menee noi saksan kilvet, saako nykyään jo ajaa Tanskan ja Ruotsin kautta Saksan keltaisilla kilvillä Suomeen. Onko jollain tuoreita tai tuorehkoja kokemuksia asiasta?
S212 220cdi
Ex:
W212 250 cdi
S212 250 cdi -10
W210 2.9dt
w124 300dt -91
190d 2.5turbo -90
w124 300d -87
Ex:
W212 250 cdi
S212 250 cdi -10
W210 2.9dt
w124 300dt -91
190d 2.5turbo -90
w124 300d -87
Re: Tarinointia tuontiautoista
Minulle Mersuliikkeen myyjä kertoi maaliskuussa, että autoon tulee punaiset kilvet valmiiksi 30pv ajoajalla ja keltaiset kilvet ovat ainoastaan Saksan sisäisiä siirtoja varten. Ite en edes "harkinnut" kilpihommaa kun myyjä ehdotti, että annappa ku he hoitavat paperiasiat, kilvet ja vakuutukset valmiiksi niin selviät halvemmalla (0€)MeSee kirjoitti:Terve,
Mitenkäs nykyään menee noi saksan kilvet, saako nykyään jo ajaa Tanskan ja Ruotsin kautta Saksan keltaisilla kilvillä Suomeen. Onko jollain tuoreita tai tuorehkoja kokemuksia asiasta?
S212 250CDI
Re: Tarinointia tuontiautoista
Ed Hunter kirjoitti:Minulle Mersuliikkeen myyjä kertoi maaliskuussa, että autoon tulee punaiset kilvet valmiiksi 30pv ajoajalla ja keltaiset kilvet ovat ainoastaan Saksan sisäisiä siirtoja varten. Ite en edes "harkinnut" kilpihommaa kun myyjä ehdotti, että annappa ku he hoitavat paperiasiat, kilvet ja vakuutukset valmiiksi niin selviät halvemmalla (0€)MeSee kirjoitti:Terve,
Mitenkäs nykyään menee noi saksan kilvet, saako nykyään jo ajaa Tanskan ja Ruotsin kautta Saksan keltaisilla kilvillä Suomeen. Onko jollain tuoreita tai tuorehkoja kokemuksia asiasta?
Vihdoin päästiin kaupaksi mersusta. Tämä myyjä liike hoitaa kaikki kilpiasiat jo valmiiksi ennenkuin saavun paikalle. Tähän asti myyjäliikkeet ovat luvanneet avustaa kilpien kanssa ja että maksavat n. 400e. Nyt kaikki on valmiina ja hinta 0e. Iso ero on kyllä palvelussa. Nyt oli mukavaa kaupankäyntiä ja lupasit vielä tulla hakemaan juna-asemalta kun saavun perille, en edes kysynyt tätä vaan itse ehdottivat, että tulevat hakemaan. Perjantaina olis lähtö, toivottavasti kaikki sujuu yhtä helposti kuin tähän asti.
S212 220cdi
Ex:
W212 250 cdi
S212 250 cdi -10
W210 2.9dt
w124 300dt -91
190d 2.5turbo -90
w124 300d -87
Ex:
W212 250 cdi
S212 250 cdi -10
W210 2.9dt
w124 300dt -91
190d 2.5turbo -90
w124 300d -87
Re: Tarinointia tuontiautoista
Keneltä kannattaa kysyä apua auton katsomisessa/koeajamisessa jos kiinnostava auto on Leipziger / 04435 Schkeuditz suunnassa? Lähinnä sen verran, että testaamaan että keskeiset jutut toimii ja että auton ehkä uskaltaa lähteä ajamaan pois...ennen kuin itse raahautuu paikkakunnalle? Paljonko tällaisesta avusta ehkä olisi kohtuullinen korvaus? Ja täsmennyksenä vielä, että auto on hieman varusteltu kevyt-kuorkki niin ei haittaa jos ymmärtää vähän enemmän raskaan kaluston tekniikasta (vaikkakin ihan peruskoeajo ja normaalin tekniikan toimivuuden varmistaminen olisi jo hyvä juttu ja auttaisi eteenpäin)
...lähtee ku purkka tukasta...
Re: Tarinointia tuontiautoista
Petri R kirjoitti:Keneltä kannattaa kysyä apua auton katsomisessa/koeajamisessa jos kiinnostava auto on Leipziger / 04435 Schkeuditz suunnassa? Lähinnä sen verran, että testaamaan että keskeiset jutut toimii ja että auton ehkä uskaltaa lähteä ajamaan pois...ennen kuin itse raahautuu paikkakunnalle? Paljonko tällaisesta avusta ehkä olisi kohtuullinen korvaus? Ja täsmennyksenä vielä, että auto on hieman varusteltu kevyt-kuorkki niin ei haittaa jos ymmärtää vähän enemmän raskaan kaluston tekniikasta (vaikkakin ihan peruskoeajo ja normaalin tekniikan toimivuuden varmistaminen olisi jo hyvä juttu ja auttaisi eteenpäin)
Ehkä lähin olisi Berliinissä oleva välittäjä;
esim Ottoauto.de
Berliinissä lienee muitakin välittäjiä?
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Ottoauto ei pysty auttamaan kuorma-autoasioissa ainakaan tällä hetkellä....
...lähtee ku purkka tukasta...
Re: Tarinointia tuontiautoista
Kysäseppä Juutilaisen Anssilta. En tiedä varmaksi mutta vois löyty hänen kautta aupuja Saksan päästä.
Klassik Auto Oy
Anssi Juutilainen
Puh. 050 302 1116
Klassik Auto Oy
Anssi Juutilainen
Puh. 050 302 1116
C207 rouvalla, Fordilla mä itte
Re: Tarinointia tuontiautoista
Muistelen että Tähdellisissä ilmoitteleva Tarmo Lahtinen vaikuttaa Berliinin alueella: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3&t=101557" onclick="window.open(this.href);return false;
Viime aikoin touhunnut kuulemma Sprintereiden kanssa...
Viime aikoin touhunnut kuulemma Sprintereiden kanssa...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Tarinointia tuontiautoista
MiHe kirjoitti:Jaah, tänän sain aikaiseksi väkerrettyä veromuutosvaatimusmussulapun tullille tuosta W211:sta... 233€ (plus korot?) näyttäis tosiaan tulevan takaisin...
Hah, tuli päätös... olivat omaehtoisesti korjanneet uuteen meininkiin, takas tulikin tonni
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Tarinointia tuontiautoista
MiHe kirjoitti:MiHe kirjoitti:Jaah, tänän sain aikaiseksi väkerrettyä veromuutosvaatimusmussulapun tullille tuosta W211:sta... 233€ (plus korot?) näyttäis tosiaan tulevan takaisin...
Hah, tuli päätös... olivat omaehtoisesti korjanneet uuteen meininkiin, takas tulikin tonni
Mistä autoista ja milloin tuoduista nyt valitus kannattaa tehdä?
Itse tuonut 1/2015 E250cdi farkun vuosimallia 2010, onko verotettu jo oikein
vai pitääkö alkaa valitusta väsäämään?
S212 220cdi
Ex:
W212 250 cdi
S212 250 cdi -10
W210 2.9dt
w124 300dt -91
190d 2.5turbo -90
w124 300d -87
Ex:
W212 250 cdi
S212 250 cdi -10
W210 2.9dt
w124 300dt -91
190d 2.5turbo -90
w124 300d -87
Re: Tarinointia tuontiautoista
Näitä kun myy työkseen tulee tehtyä heräteostoksia. Nyt tarttui mukaan C220 AMG Saksasta. Tästä autosta olen unelmoinut pitkään ja sattui tulemaan sopiva kohdalle.
Väri on kyllä väärä, mutta se ei ole kriteeri autoa ostaessa. Saattaa vaihtua teipin muodossa jossain kohti kunhan ideat selkenee.
Order number 0 2 278 70930 (Destination: Company employees)
Delivery date 21 02 2012
PAINT1 775U BRIGHT SILVER METALLIC CLEAR COAT PAINT
Interior color 721A LEATHER COMBINATION - BLACK/ANTHRACITE
Engine 651911 30 991594
Gearbox 722908 03 922885
052 AEJ 11/2
064 STEUERCODE MAGNETVENTIL M651
1U2 SNOW GRID
202B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - GERMAN
213 SPEED-SENSITIVE POWER STEERING/VARIO STEERING
229L GERMANY
230 PARKING GUIDANCE
240 LED DAYTIME RUNNING LIGHTS
244 SPORTS SEATS, FRONT
249 INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING
255B MB MOBILO WITH DSB AND GGD
260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
260B AIRBAGLABEL - GERMAN/ENGLISH
280 LEATHER STEERING WHEEL AND LEATHER GEAR SHIFT KNOB
287 THROUGH-LOADING FEATURE
294 KNEE AIRBAG
2U1 RADIATOR SHUTTER
2XXL FEDERAL REPUBLIC OF GERMANY
302B HEAD UNIT LANGUAGE - GERMAN
332B INSTRUMENT CLUSTER/HU LANGUAGE - GERMAN
345 RAIN SENSOR
427 AUTOMATIC TRANSMISSION 7-SPEED
428 STEER.WHEEL GEARSHIFT BUTTONS/SHIFT PADDLE PAINTED
440 TEMPOMAT (CRUISE CONTROL)
442 MULTIFUNCTION STEERING WHEEL (12 BUTTONS)
474 DIESEL PARTICULATE FILTER
477 TIRE PRESSURE LOSS WARNER
486 SPORTS SUSPENSION
4U4 RADIATOR GRILLE WITH CENTER STAR
500 OUTSIDE REAR VIEW MIRROR LH AND RH FOLDING
508 NAVIBOX PREINSTALLATION
50P PREISSTEUERCODE VERTRIEB
51U BLACK FABRIC ROOF INTERIOR TRIM
523 RADIO AUDIO 20
580 AIR CONDITIONER
584 ELECTRIC WINDOW REGULATOR
720A LEATHER COMBINATION
721A LEATHER COMBINATION - BLACK/ANTHRACITE
739 TRIM PIECES - ALUMINUM
772 AMG STYLING PACKAGE-FRONT SPOILER, SIDE SKIRT
775U BRIGHT SILVER METALLIC CLEAR COAT PAINT
784 AMG 17" SPOKE WHEEL MIXED TYRES
802 N/A
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
875 HEATED SCREEN WASH SYSTEM
909 ALTERNATOR MANAGEMENT
928 EXHAUST GAS CLEANING WITH EURO 5 TECHNOLOGY
950 AMG SPORTS PACKAGE
954 EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES
967 COC PAPER EURO 5 TECH. W. REGISTRAT .CERT. PART 2
A20 DIRECT START
A31 SOFTWARE (INDIVIDUAL)
A35 SOFTWARE 1
A62 FE TORQUE CONVERTER HOUSING 19
A66 FE CONVERTER 19 MM
A86 T VALVE BODY ASSEMBLY WITH VGS 3
A89 REDUCED-FRICTION
B03 DIRECT START / ECO START/STOP FUNCTION
B09 REFRIGERANT COMPRESSOR WITH MAGNETIC COUPLING
F204 MODEL SERIES 204
FS COMBI - VEHICLE
G908 TRANSMISSION CODE VERSION 08
GA AUTOMATIC TRANSMISSION
HA REAR AXLE
J82 FULL-LOAD VENTILATION OM668
K11 ADAPTIVE STOP LIGHT FLASHING
K13 CONTROL CODE FOR SERVICE INTERVAL 25000 KM
K22 SOFTWARE CONTROL F. LOW BEAMS WITHOUT NIGHT DESIGN
L LEFT-HAND STEERING
M22 DISPLACEMENT 2.2 LITER
M651 R4-DIESEL ENGINE M651
NB6 CONTROL CODE BREMEN PLANT
NM9 CONTROL CODE BREMEN PLANT
P47 AUTOMATIC PACKAGE
P49 MIRRORS PACKAGE
R01 SUMMER TIRES
U01 REAR BELT STATUS INDICATION
U18 AUTOMATIC CHILD SEAT RECOGNITATION (AKSE)
U26 FLOOR MATS - AMG
U41 FUEL - WATER SEPARATOR AND LUBRICATION PACKAGE
V50 SPEED + LOAD INDEX 91W
VL FRONT AXLE HALF, LEFT
VR FRONT AXLE HALF, RIGHT
Väri on kyllä väärä, mutta se ei ole kriteeri autoa ostaessa. Saattaa vaihtua teipin muodossa jossain kohti kunhan ideat selkenee.
Order number 0 2 278 70930 (Destination: Company employees)
Delivery date 21 02 2012
PAINT1 775U BRIGHT SILVER METALLIC CLEAR COAT PAINT
Interior color 721A LEATHER COMBINATION - BLACK/ANTHRACITE
Engine 651911 30 991594
Gearbox 722908 03 922885
052 AEJ 11/2
064 STEUERCODE MAGNETVENTIL M651
1U2 SNOW GRID
202B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - GERMAN
213 SPEED-SENSITIVE POWER STEERING/VARIO STEERING
229L GERMANY
230 PARKING GUIDANCE
240 LED DAYTIME RUNNING LIGHTS
244 SPORTS SEATS, FRONT
249 INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING
255B MB MOBILO WITH DSB AND GGD
260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
260B AIRBAGLABEL - GERMAN/ENGLISH
280 LEATHER STEERING WHEEL AND LEATHER GEAR SHIFT KNOB
287 THROUGH-LOADING FEATURE
294 KNEE AIRBAG
2U1 RADIATOR SHUTTER
2XXL FEDERAL REPUBLIC OF GERMANY
302B HEAD UNIT LANGUAGE - GERMAN
332B INSTRUMENT CLUSTER/HU LANGUAGE - GERMAN
345 RAIN SENSOR
427 AUTOMATIC TRANSMISSION 7-SPEED
428 STEER.WHEEL GEARSHIFT BUTTONS/SHIFT PADDLE PAINTED
440 TEMPOMAT (CRUISE CONTROL)
442 MULTIFUNCTION STEERING WHEEL (12 BUTTONS)
474 DIESEL PARTICULATE FILTER
477 TIRE PRESSURE LOSS WARNER
486 SPORTS SUSPENSION
4U4 RADIATOR GRILLE WITH CENTER STAR
500 OUTSIDE REAR VIEW MIRROR LH AND RH FOLDING
508 NAVIBOX PREINSTALLATION
50P PREISSTEUERCODE VERTRIEB
51U BLACK FABRIC ROOF INTERIOR TRIM
523 RADIO AUDIO 20
580 AIR CONDITIONER
584 ELECTRIC WINDOW REGULATOR
720A LEATHER COMBINATION
721A LEATHER COMBINATION - BLACK/ANTHRACITE
739 TRIM PIECES - ALUMINUM
772 AMG STYLING PACKAGE-FRONT SPOILER, SIDE SKIRT
775U BRIGHT SILVER METALLIC CLEAR COAT PAINT
784 AMG 17" SPOKE WHEEL MIXED TYRES
802 N/A
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
875 HEATED SCREEN WASH SYSTEM
909 ALTERNATOR MANAGEMENT
928 EXHAUST GAS CLEANING WITH EURO 5 TECHNOLOGY
950 AMG SPORTS PACKAGE
954 EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES
967 COC PAPER EURO 5 TECH. W. REGISTRAT .CERT. PART 2
A20 DIRECT START
A31 SOFTWARE (INDIVIDUAL)
A35 SOFTWARE 1
A62 FE TORQUE CONVERTER HOUSING 19
A66 FE CONVERTER 19 MM
A86 T VALVE BODY ASSEMBLY WITH VGS 3
A89 REDUCED-FRICTION
B03 DIRECT START / ECO START/STOP FUNCTION
B09 REFRIGERANT COMPRESSOR WITH MAGNETIC COUPLING
F204 MODEL SERIES 204
FS COMBI - VEHICLE
G908 TRANSMISSION CODE VERSION 08
GA AUTOMATIC TRANSMISSION
HA REAR AXLE
J82 FULL-LOAD VENTILATION OM668
K11 ADAPTIVE STOP LIGHT FLASHING
K13 CONTROL CODE FOR SERVICE INTERVAL 25000 KM
K22 SOFTWARE CONTROL F. LOW BEAMS WITHOUT NIGHT DESIGN
L LEFT-HAND STEERING
M22 DISPLACEMENT 2.2 LITER
M651 R4-DIESEL ENGINE M651
NB6 CONTROL CODE BREMEN PLANT
NM9 CONTROL CODE BREMEN PLANT
P47 AUTOMATIC PACKAGE
P49 MIRRORS PACKAGE
R01 SUMMER TIRES
U01 REAR BELT STATUS INDICATION
U18 AUTOMATIC CHILD SEAT RECOGNITATION (AKSE)
U26 FLOOR MATS - AMG
U41 FUEL - WATER SEPARATOR AND LUBRICATION PACKAGE
V50 SPEED + LOAD INDEX 91W
VL FRONT AXLE HALF, LEFT
VR FRONT AXLE HALF, RIGHT
GLE 350DE AMG 2020 W167
Re: Tarinointia tuontiautoista
Kovasti polttelis W212 Saksasta. Paljonko dieselillä pitäisi ajaa että se kannattaa nykyään?
Bensa/Diesel on nyt kädenväännössä.
Varustita saa aika railakkaasti, mutta mitä nyt ainakain kannattaa katsoa? Ja onko Saksanmalleissa
vetokoukkuja valmiina ?
Bensa/Diesel on nyt kädenväännössä.
Varustita saa aika railakkaasti, mutta mitä nyt ainakain kannattaa katsoa? Ja onko Saksanmalleissa
vetokoukkuja valmiina ?
'13 W212 Hybrid
Re: Tarinointia tuontiautoista
Kun et kertonut mistä mallista on kyse, lasketaan keskiarvoilla:
W212 bensojen keskikulutus spritmonitor.de mukaan on 10,44 ja dieseleiden 7,69 l/100 km
Polttoaineiden keskihinnat eilen oli polttoaine.net:in mukaan 1,397 ja 1,195 €/l
Polttoainekulut on em. arvolilla bensalla 0,146 ja dieselillä 0,092 €/km
E200 CDI:n käyttövoimavero on 461,725 €/vuosi ja tuon eron kuittaamiseksi polttoainekustannuksissa pitää ajaa 8558 km
Mutta varmasti joku tietynlaisen auton haluava pystyy valintansa perustelemaan ottamalla mukaan huoltokustannukset, erilaisen arvonalennuksen kilometrien tai vuosien perusteella, keräilyarvon, tunnearvon...
W212 bensojen keskikulutus spritmonitor.de mukaan on 10,44 ja dieseleiden 7,69 l/100 km
Polttoaineiden keskihinnat eilen oli polttoaine.net:in mukaan 1,397 ja 1,195 €/l
Polttoainekulut on em. arvolilla bensalla 0,146 ja dieselillä 0,092 €/km
E200 CDI:n käyttövoimavero on 461,725 €/vuosi ja tuon eron kuittaamiseksi polttoainekustannuksissa pitää ajaa 8558 km
Mutta varmasti joku tietynlaisen auton haluava pystyy valintansa perustelemaan ottamalla mukaan huoltokustannukset, erilaisen arvonalennuksen kilometrien tai vuosien perusteella, keräilyarvon, tunnearvon...
Re: Tarinointia tuontiautoista
Kiitos , tuota juuri hain. Mallia nyt ei tarkemmin oel vielä päätetty , enemmänkin varmaanmin kiinni varusteista.jysi kirjoitti:Kun et kertonut mistä mallista on kyse, lasketaan keskiarvoilla:
W212 bensojen keskikulutus spritmonitor.de mukaan on 10,44 ja dieseleiden 7,69 l/100 km
Polttoaineiden keskihinnat eilen oli polttoaine.net:in mukaan 1,397 ja 1,195 €/l
Polttoainekulut on em. arvolilla bensalla 0,146 ja dieselillä 0,092 €/km
E200 CDI:n käyttövoimavero on 461,725 €/vuosi ja tuon eron kuittaamiseksi polttoainekustannuksissa pitää ajaa 8558 km
Mutta varmasti joku tietynlaisen auton haluava pystyy valintansa perustelemaan ottamalla mukaan huoltokustannukset, erilaisen arvonalennuksen kilometrien tai vuosien perusteella, keräilyarvon, tunnearvon...
Onko dieseleiden ja bensavehkeiden huolloissa sitten isojakin eroja? Neloskoneista kuitenkin kaavailen, diesel nyt tuntuisi
kannattavammalta vaihtoehdolta
Miksi noissa on muuten niin iso haitari CO-päästöissä, kun esim. mobile.de-sivustoa selaa? Jopa samoissa malleissa?
'13 W212 Hybrid
Re: Tarinointia tuontiautoista
CO2-päästöt on pienenneet pikkuhiljaa ainakin joka toinen vuosi (ja kutoskoneisissa tainneet välillä kasvaakin). Eka vuonna (2009-2010) pienennettiin muuten vaan, sitten tuli nelipyttyisiinkin 7-vaihteiset vaihdelaatikot ja niin edelleen.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Autoliikkeet ei jaksa hakea itse tarkkoja co päästölukemia, joten mobile nettisivut antaa ne todennäköisesti automaattisesti jokin perusmallin mukaan.Sumu kirjoitti:Kiitos , tuota juuri hain. Mallia nyt ei tarkemmin oel vielä päätetty , enemmänkin varmaanmin kiinni varusteista.jysi kirjoitti:Kun et kertonut mistä mallista on kyse, lasketaan keskiarvoilla:
W212 bensojen keskikulutus spritmonitor.de mukaan on 10,44 ja dieseleiden 7,69 l/100 km
Polttoaineiden keskihinnat eilen oli polttoaine.net:in mukaan 1,397 ja 1,195 €/l
Polttoainekulut on em. arvolilla bensalla 0,146 ja dieselillä 0,092 €/km
E200 CDI:n käyttövoimavero on 461,725 €/vuosi ja tuon eron kuittaamiseksi polttoainekustannuksissa pitää ajaa 8558 km
Mutta varmasti joku tietynlaisen auton haluava pystyy valintansa perustelemaan ottamalla mukaan huoltokustannukset, erilaisen arvonalennuksen kilometrien tai vuosien perusteella, keräilyarvon, tunnearvon...
Onko dieseleiden ja bensavehkeiden huolloissa sitten isojakin eroja? Neloskoneista kuitenkin kaavailen, diesel nyt tuntuisi
kannattavammalta vaihtoehdolta
Miksi noissa on muuten niin iso haitari CO-päästöissä, kun esim. mobile.de-sivustoa selaa? Jopa samoissa malleissa?
Kyllä kait tiisseli on helpompi myydä, kuin bensa. Tai bensamallissa pitää olla sitten vähän kilometrejä.
Mobilessa on myös hakuautomaatti. Meiliä pukkaa, kun sopiva löytyy. Kannattaa pistää hakuja testiin, erillaisia malliversioita. Käytä jotain huuhaa sähköpostiosoitetta. Mobile myy sinun osoitteen roskapostittajille, niitä saa sitten poistella ahkeraan.
Esim 204 hyvin varustellut mallit saattaa/menee sitten kaupaksi tunneissa, joten nopea saa olla.
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Re: Tarinointia tuontiautoista
MeSee kirjoitti:MiHe kirjoitti:MiHe kirjoitti:Jaah, tänän sain aikaiseksi väkerrettyä veromuutosvaatimusmussulapun tullille tuosta W211:sta... 233€ (plus korot?) näyttäis tosiaan tulevan takaisin...
Hah, tuli päätös... olivat omaehtoisesti korjanneet uuteen meininkiin, takas tulikin tonni
Mistä autoista ja milloin tuoduista nyt valitus kannattaa tehdä?
Itse tuonut 1/2015 E250cdi farkun vuosimallia 2010, onko verotettu jo oikein
vai pitääkö alkaa valitusta väsäämään?
Varmaankin laskenta tuossa välissä vielä muuttui, kun oman laskin tuolloin viime vuoden syksyisellä tiedolla, ja muutoslaskenta tämänhetkiseen oli melko miellyttävä...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Tarinointia tuontiautoista
Tässä aika (hauska ? ) tarina joka voi olla mahdollista vaan Suomessa:
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000001215438.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000001215438.html" onclick="window.open(this.href);return false;
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Tarinointia tuontiautoista
Noi valomuutokset on kyllä yksi oikeen vitsin aihe täälä sarvikuonojen maassa. Ei jumalauta! Kuinka paljon tuolla teillä liikkuu tuontiautoja joihin on pakon edessa jouduttu tekemään todella rumia valomuutoksia ja pilaamaan alkuperäistä autoa. Hyi helvetti!karra kirjoitti:Tässä aika (hauska ? ) tarina joka voi olla mahdollista vaan Suomessa:
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000001215438.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: Tarinointia tuontiautoista
Viime yönä tultiin noin viikon reissulta jonka tuliaisina kotiin saapui G500 vuosimallia 2000. Ajomatkaa tuli manner-euroopassa vajaa 1800 km joten reilu 2 t tuli vietettyä Geen ratissa.
Auto löytyi Mobilesta ja sen sijainti oli Budapestissa. Heinäkuussa 2000 Saksassa käyttöönotettu Gee oli toisella omistajallaan Unkarissa ostettuaan sen vasta huhtikuussa. Nuorelle Aronille auto oli liian kömpelö keskusta-ajeluun ja motarillakaan tämä ei ole siis se paras kulkine, vaatteiden maahantuontifirmaan ostettu auto lähti siksi myyntiin ja tilalle oli tulossa 2007 mallin W211 jo kuulemma.
Saksassa G oli ollut 4 omistajalla, ja unkarilainen Zoltan oli hakenut sen Saksasta kesällä 2013. Autoon oli tehty Unkarissa kuntotarkastus ennen Zoltanin omistusta ja samoin sama mersun diileri oli testannut auton Zoltanin toimesta Aronille viime huhtikuussa. Nämä raportit ja saksan aikaiset rekisteriotteet kuten muutkin paperit tuli auton mukana, kolmen avaimen kera.
Avaan autosta oman topikin kunhan kerkiän mutta varusteina löytyy Audio 30 kasettisoitin erilisellä CD boksilla, Webasto langattomalla kaukosäädöllä sekä lämmitettävä tuulilasi kuten lämmitettävät takaistuimetkin. Zoltan oli ostanut Itävallasta autoon AMG palikkaa kuten pakoputkiston sekä maskin ja 19" vanteet ja Aron oli täydentänyt varustusta Rhino merkkisellä murtohälyttimellä sekä ajonestolaitteella.
Sain auton dokkarit pdf muodossa sekä sain Vehon kautta huoltotiedot sekä takuukorjaukset Saksassa 2004 asti. Virossa asuva autojobbari tarkasti dokumentit koska hänellä on kokemusta auton ostosta noista maista. Hinta tingittiin puhelimessa ja käsirahan maksoin PayPalilla. Matkaan lähdettiin sunnuntaina lennolla ja Budapestissa sijaitsevan Apartments-majoituksen pyörittäjän haki meidät lentoasemalta majoitukseen illalla. Luonnollisesti emme vihjanneet matkan tarkoitusta (ja antaneet osviittaa kannettavan rahamäärän suuruudesta) vaikka pyysin parkkipaikaa ma-ti väliseksi yöksi (kerroin että tapaan kaverin joka tulee sinne autolla).
Tapasin Aaronin maanantai-aamuna toisessa osoitteessa (en kertonut tarkkaa huoneiston sijaintia) ja matkakumppanini odotti rahojen kanssa sivummalla. Kun näin että Aron saapui yksin ajattelin että hommassa ei ole riskiä, ja uskalsimme lähteä kaikki kolme koeajolle.
Auto oli aika pitkälle sitä mitä pitikin ja kaupat sovittiin. Menimme ensin Allianzin toimistolle ottamaan vientikilville vakuutusta mutta siellä neuvottiin menemään ensin "Trafille" ja ottamaan vientikilville tunnus, vaikka paikallinen Trafi oli neuvonut toisin. Ei kun isoon valtion toimistoon joka oli täynnä ihmisiä ja käytössä oli neljä eri jonotusnumerosysteemiä. Aronin piti jonottaa infotiskille että sai luvan ottaa jonotusnumero. Reilu tunti meni ja saatiin paperi, minun piti antaa muiden tietojen lisäksi esimerkiksi äitini etunimi ja tyttönimi!
Menimme sitten toiseen Allianzin konttoriin joka oli hieman asiakasystävällisempi. Siellä taas kysyttiin mm äidin tyttönimeä! Vakuutuksen ja Green Cardin kanssa takaisin valtionkonttorille ja uusi jonotusnumero jonka sai heti. Jonotuksen aikana vanhat kilvet irti ja sitten taas sitä äidin tyttönimeä kysyttiin... jossian välissä kirjoitettiin unkarinkielinen kauppakirja koska englanninkielinen ei kelvannut "Trafille". Lopuksi kilvet kiinni ja mentiin pankkiin jossa maksoin auton, Aron vaihtoi osan rahoista forinteiksi. Sitten heitin Aronin toimistonsa kautta kotiinsa Pestin puolelle. Lämmintä oli 34 astetta ja 2,4 miljoonan asukkaan keskustan liikenne oli aika kaoottista. Koko hommaan meni 7 tuntia.
Tiistaina aamusta ajoimme Bratislavaan, hotellin varasin netistä edellisenä iltana. Hotelli oli iso sosialistiselta ajalta peräisin oleva "kombinaatti" Tonavan toisella puolelle vanhaakaupunkia vastapäätä. 200 km ja 2 h, perillä oli 35 astetta lämminta!
Keskiviikkona jatkoimme Slovakiasta Tsekin kautta koukaten Puoleen Varsova kehätietä ohittaen. Illalla klo 10 pääsimme hotelliin Augustowiin. Matka kesti 13,5 h.
Torstaina noin viiden tunnin stintti Riikaan, hotelli oli ihan keskustassa. Perjantaina nelisen tuntia Pärnun kautta Tallinnaan. Lauantaina klo 17.30 lautalla Suomeen.
Auto löytyi Mobilesta ja sen sijainti oli Budapestissa. Heinäkuussa 2000 Saksassa käyttöönotettu Gee oli toisella omistajallaan Unkarissa ostettuaan sen vasta huhtikuussa. Nuorelle Aronille auto oli liian kömpelö keskusta-ajeluun ja motarillakaan tämä ei ole siis se paras kulkine, vaatteiden maahantuontifirmaan ostettu auto lähti siksi myyntiin ja tilalle oli tulossa 2007 mallin W211 jo kuulemma.
Saksassa G oli ollut 4 omistajalla, ja unkarilainen Zoltan oli hakenut sen Saksasta kesällä 2013. Autoon oli tehty Unkarissa kuntotarkastus ennen Zoltanin omistusta ja samoin sama mersun diileri oli testannut auton Zoltanin toimesta Aronille viime huhtikuussa. Nämä raportit ja saksan aikaiset rekisteriotteet kuten muutkin paperit tuli auton mukana, kolmen avaimen kera.
Avaan autosta oman topikin kunhan kerkiän mutta varusteina löytyy Audio 30 kasettisoitin erilisellä CD boksilla, Webasto langattomalla kaukosäädöllä sekä lämmitettävä tuulilasi kuten lämmitettävät takaistuimetkin. Zoltan oli ostanut Itävallasta autoon AMG palikkaa kuten pakoputkiston sekä maskin ja 19" vanteet ja Aron oli täydentänyt varustusta Rhino merkkisellä murtohälyttimellä sekä ajonestolaitteella.
Sain auton dokkarit pdf muodossa sekä sain Vehon kautta huoltotiedot sekä takuukorjaukset Saksassa 2004 asti. Virossa asuva autojobbari tarkasti dokumentit koska hänellä on kokemusta auton ostosta noista maista. Hinta tingittiin puhelimessa ja käsirahan maksoin PayPalilla. Matkaan lähdettiin sunnuntaina lennolla ja Budapestissa sijaitsevan Apartments-majoituksen pyörittäjän haki meidät lentoasemalta majoitukseen illalla. Luonnollisesti emme vihjanneet matkan tarkoitusta (ja antaneet osviittaa kannettavan rahamäärän suuruudesta) vaikka pyysin parkkipaikaa ma-ti väliseksi yöksi (kerroin että tapaan kaverin joka tulee sinne autolla).
Tapasin Aaronin maanantai-aamuna toisessa osoitteessa (en kertonut tarkkaa huoneiston sijaintia) ja matkakumppanini odotti rahojen kanssa sivummalla. Kun näin että Aron saapui yksin ajattelin että hommassa ei ole riskiä, ja uskalsimme lähteä kaikki kolme koeajolle.
Auto oli aika pitkälle sitä mitä pitikin ja kaupat sovittiin. Menimme ensin Allianzin toimistolle ottamaan vientikilville vakuutusta mutta siellä neuvottiin menemään ensin "Trafille" ja ottamaan vientikilville tunnus, vaikka paikallinen Trafi oli neuvonut toisin. Ei kun isoon valtion toimistoon joka oli täynnä ihmisiä ja käytössä oli neljä eri jonotusnumerosysteemiä. Aronin piti jonottaa infotiskille että sai luvan ottaa jonotusnumero. Reilu tunti meni ja saatiin paperi, minun piti antaa muiden tietojen lisäksi esimerkiksi äitini etunimi ja tyttönimi!
Menimme sitten toiseen Allianzin konttoriin joka oli hieman asiakasystävällisempi. Siellä taas kysyttiin mm äidin tyttönimeä! Vakuutuksen ja Green Cardin kanssa takaisin valtionkonttorille ja uusi jonotusnumero jonka sai heti. Jonotuksen aikana vanhat kilvet irti ja sitten taas sitä äidin tyttönimeä kysyttiin... jossian välissä kirjoitettiin unkarinkielinen kauppakirja koska englanninkielinen ei kelvannut "Trafille". Lopuksi kilvet kiinni ja mentiin pankkiin jossa maksoin auton, Aron vaihtoi osan rahoista forinteiksi. Sitten heitin Aronin toimistonsa kautta kotiinsa Pestin puolelle. Lämmintä oli 34 astetta ja 2,4 miljoonan asukkaan keskustan liikenne oli aika kaoottista. Koko hommaan meni 7 tuntia.
Tiistaina aamusta ajoimme Bratislavaan, hotellin varasin netistä edellisenä iltana. Hotelli oli iso sosialistiselta ajalta peräisin oleva "kombinaatti" Tonavan toisella puolelle vanhaakaupunkia vastapäätä. 200 km ja 2 h, perillä oli 35 astetta lämminta!
Keskiviikkona jatkoimme Slovakiasta Tsekin kautta koukaten Puoleen Varsova kehätietä ohittaen. Illalla klo 10 pääsimme hotelliin Augustowiin. Matka kesti 13,5 h.
Torstaina noin viiden tunnin stintti Riikaan, hotelli oli ihan keskustassa. Perjantaina nelisen tuntia Pärnun kautta Tallinnaan. Lauantaina klo 17.30 lautalla Suomeen.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224