190 D Turbotusprojekti yms.

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

KKK:n hukkaporttia ei pysty säätämään, turha pyöritellä sitä pulttia siinä päässä. Ohivuoto- tai vastusvastaventtiili vaan portin ohjausletkuun.

Mutta hullua siitä turbosta on paljoa yli kiloa ottaa.

Huonot on teillä pidot jos tuolla lailla sutii :shock: Ei mulla sudi mitenkään holtittomasti missään vaiheessa. Saattaa tosin hyvä painojakauma ja lukkoperä auttaa asiaa, mutta on sitä tehoakin vähän enempi.

Mitenkäs rengas ja alustapuoli?
-Peltsi-
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Su 03.10.2004 17:30
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Peltsi- »

Jussi k kirjoitti:no niin tuli tuossa perjantai iltana tai pikemminki yönä ruuvattua pp.n tekemä pumppu paikolleen ja tehoa tuli yli kaikkien odotusten 0.8 paineilla, nostin paineita 1.5.teen niin kyllä alko tapahtua. ykösellä ja kakosella sutii ihan holtittomasti ja kolmosella ja nelosella luistaa kytkin!!!! ja autohan oli 200d 124. tehot varmaan jossain kahden sadan hepan kieppeillä???????
Siinäpä vähän kuvaa.... :shock:

http://www.student.oulu.fi/~mattitk/mersu/std.wmv
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

-Peltsi- kirjoitti:
Jussi k kirjoitti:no niin tuli tuossa perjantai iltana tai pikemminki yönä ruuvattua pp.n tekemä pumppu paikolleen ja tehoa tuli yli kaikkien odotusten 0.8 paineilla, nostin paineita 1.5.teen niin kyllä alko tapahtua. ykösellä ja kakosella sutii ihan holtittomasti ja kolmosella ja nelosella luistaa kytkin!!!! ja autohan oli 200d 124. tehot varmaan jossain kahden sadan hepan kieppeillä???????
Siinäpä vähän kuvaa.... :shock:

http://www.student.oulu.fi/~mattitk/mersu/std.wmv
Tuolla tyylillä tulee romua nopeammin kuin uskottekaan.

Kuvatkaa niitä videoita mieluummin kiihdytyksistä, noi jarrua vastaan kumitukset on bemarimiesten heiniä.
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Mauri H. kirjoitti:Kuvatkaa niitä videoita mieluummin kiihdytyksistä, noi jarrua vastaan kumitukset on bemarimiesten heiniä.
Totta, tosimiehillä gummi savuaa koko varttimailin matkan muutenkin, ei tarvi mitään paskarinkiä ajaa... :twisted:
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
JP75
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 203
Liittynyt: Ke 24.03.2004 10:11
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja JP75 »

Mauri H. kirjoitti:
-Peltsi- kirjoitti:
Jussi k kirjoitti:no niin tuli tuossa perjantai iltana tai pikemminki yönä ruuvattua pp.n tekemä pumppu paikolleen ja tehoa tuli yli kaikkien odotusten 0.8 paineilla, nostin paineita 1.5.teen niin kyllä alko tapahtua. ykösellä ja kakosella sutii ihan holtittomasti ja kolmosella ja nelosella luistaa kytkin!!!! ja autohan oli 200d 124. tehot varmaan jossain kahden sadan hepan kieppeillä???????
Siinäpä vähän kuvaa.... :shock:

http://www.student.oulu.fi/~mattitk/mersu/std.wmv
Tuolla tyylillä tulee romua nopeammin kuin uskottekaan.

Kuvatkaa niitä videoita mieluummin kiihdytyksistä, noi jarrua vastaan kumitukset on bemarimiesten heiniä.
Toivottavasti Jarkko S ei ota nokkiinsa tuosta lauseesta.. :wink:
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1556
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Kyllä se Jarkkokin on mersu miehiä kun vaan luonto antaa periksi :idea:
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

Eikun kytkin kuntoon ja penkkiin että nähdään kuinka kaksatanenkin puskee tehoa 8) Saa nähdä koska tulee eka 300+ hv 200D:stä?
-Peltsi-
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Su 03.10.2004 17:30
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Peltsi- »

Pasi M. kirjoitti:
Mauri H. kirjoitti:Kuvatkaa niitä videoita mieluummin kiihdytyksistä, noi jarrua vastaan kumitukset on bemarimiesten heiniä.
Totta, tosimiehillä gummi savuaa koko varttimailin matkan muutenkin, ei tarvi mitään paskarinkiä ajaa... :twisted:
no näytäppä ässällä miten vedät varttimailin, niin otetaan mallia :shock:
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Mikähän siinä on ku PP-diesel särkee kaikkien kytkimet? :twisted:

Oisko lirahtanu naftaa kytkinlevyn väliin.... :wink:
Joku mersupurkaamo??
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

-Peltsi- kirjoitti:no näytäppä ässällä miten vedät varttimailin, niin otetaan mallia :shock:
No enhän nyt puhunut tuosta omasta ruoskasta, eihän se mihinkään kulje, ihan paska mannelavetti ja muutenkin v-mäinen ajaa. :lol: Muttei mulla mihinkään kiire ookkaan, kunhan viinakauppaan ehtii päivittäin ennen kuutta, se riittää. :idea:
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Laittelin eilen hukkaportinletkuun sen ohivirtausventtiilin, makso kokonaista 13 euroa paikallisessa hydrauliliikkeessä. Taitaa se kyllä olla niin, ettei KKK riitä juuri yli yhden barin paineilla. Kun paineet oli 1.2 baria, tuntui veto vain huononevan ja savua tuli putkesta enemmän...Ilmeisesti turbo rupesi ahdistamaan pakokaasun virtausta niin paljon, että lopputulos oli huonompi.
Jätin paineet 1.05 bariin, tuntui perstuntumalta parhaimmalta.

Tänään olisi tarkoitus siirtää tuo ahtopaineensäätö hyttiin, niin voi ajon aikana tarvittaessa pudottaa paineita ja tehoja. Pumpun rikastinpiiri toimii paineen mukaan, joten samalla syöttökin vähenee, kun paineet putoaa.
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Re: w201 190D 2.0 Turbotusprojekti

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

JP74 kirjoitti:Taitaa se kyllä olla niin, ettei KKK riitä juuri yli yhden barin paineilla. Kun paineet oli 1.2 baria, tuntui veto vain huononevan ja savua tuli putkesta enemmän...Ilmeisesti turbo rupesi ahdistamaan pakokaasun virtausta niin paljon, että lopputulos oli huonompi.
Mielestäni aikoinaan totesin:
Mauri H. kirjoitti:
JP74 kirjoitti:Ahtopainetta täytyy nostaa, mutta arvoitus on, mihin asti KKK riittää...?
Ei ole mikään arvoitus, riittää kiloon.
:?
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Joo. kyllä mä sen noteerasin, mutta eihän sitä usko, ennenkuin itse kokeilee. :(
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

JP74 kirjoitti:Joo. kyllä mä sen noteerasin, mutta eihän sitä usko, ennenkuin itse kokeilee. :(
Näinhän se monessa asiassa helposti tahtoo olla :lol:

Ja kannattaa olla sen kilonkin kanssa varovainen, pakopainemittari olisi kova sana.
Avatar
Jussi k
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 321
Liittynyt: Ti 31.08.2004 09:01
Paikkakunta: Norge

Viesti Kirjoittaja Jussi k »

Toivottavasti Jarkko S ei ota nokkiinsa tuosta lauseesta.. :wink:[/quote] se "super turbo" teksti oli tarkotettu lähinnä vitsiksi, älkää nyt siitä herneitä vetäkö!!!!! maurilla ja pasi m.llä tais vaan pussilinen mennä kun noin vihamielisiä kommentteja heittää... vai onko tänne kielletty laittaa vähän leffaa jos auto ei sudi puolta kilsaa :?:
www.thaiklupi.fi
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Jussi k kirjoitti:se "super turbo" teksti oli tarkotettu lähinnä vitsiksi, älkää nyt siitä herneitä vetäkö!!!!! maurilla ja pasi m.llä tais vaan pussilinen mennä kun noin vihamielisiä kommentteja heittää... vai onko tänne kielletty laittaa vähän leffaa jos auto ei sudi puolta kilsaa :?:
Ei tässä mitään herneitä vedetty, meinasin vaan että tuollainen jarrua vastaan polttaminen ei ole ehkä se paras keino videolla näyttää niitä voimavaroja, bemumiehet polttelee tuolla tavalla E30 318 - 325 bemuillaan ja siinä ei ole mitään ihmeellistä.

Siistejä videoita saisi paremmin ihan kiihdytyksistä, vaikka makunsa kullakin.
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Joo, ei me herneitä ihan helpolla nenään vedetä. Varsinkin kun on tullut luettua 99.9% näista forumin ~100000:sta viestistä... :lol:

Pointti oli tosiaan siinä, että bemumiehet pyörittelee niitä säälittäviä vessojaan jossain Ikean parkkipaikalla ja taitavat kerääntyä vuosittain Kalajoellekin polttamaan kumia. Pakollinen osa bemumiittiä - paskaringin ajaminen, mitähän hauskaa siinäkin on? Kiva polttaa jotkut M5:sen helvetin kalliit kumit piloille, noh huvinsa kullakin. Tulee ihan mieleen kun pikkupoikina ruovittiin polkupyörillä ja jokaiseen kuralammikkoon oli pakko ajaa. Ja hauskaa oli. No sitten on nykyään näitä varsin vakion näköisiä diesel-Mersuja, joilla ajetaan sivistyneesti, mersumaisesti. Onhan se paljon komeampaa katsottavaa, kun esim. jorman tenavatähti ja nykyisellään jo monen muunkin forumilaisen saippualaatikko (kuten Bemarimiehet niitä kutsuu), sutii tarvittaessa lähes koko varttimailin matkan, eikä ajatkaan ole mitään hassumpia. Hattua tarvii nostaa kotimaiselle "käsityölle". :wink:

Laitetaan vielä kevennykseksi tämmönen videonpätkä. Nissan Skylinesta on revitty 1300hv aikalailla samoilla virityksillä, kuin Superturboistakin (ilman NOSsia). Isompaa cooleria näyttäis olevan nokalla ja ämpärinkokoista ahdinta konehuoneessa. :lol:
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Jarkko S
Vaihteistospesialisti
Vaihteistospesialisti
Viestit: 584
Liittynyt: Ti 18.03.2003 20:13
Paikkakunta: Käärmelahti/Maaninka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarkko S »

Cooler kirjoitti:Toivottavasti Jarkko S ei ota nokkiinsa tuosta lauseesta.. :wink:
En työnnä herneitä kärsääni, ei pelkoa, huumorimiehiä ollaan 8)

Kaurmin Mersun kyydissä ollessani syttyi kipinä samanmoista värkkiä kohtaan mutta pitäs entisiä alkaa hävittään, kolme rassia seisoo pihassa mistä ei yhestäkään saa mitään jos myymään rupeaa. Ja kukaan tervejärkinen ei vaihda Mersuaan BX Van Sittikseen :lol:

Niin ja jarrua vasten ei meikäläisen tartte kumia savuttaa, jos tarvii savustaa kumia lain :roll:
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1556
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Johan minä sanoin että MERSU miehiä se Jarkko........................................................
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
JP75
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 203
Liittynyt: Ke 24.03.2004 10:11
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja JP75 »

http://www.bmwtuningclub.net/videos.php

Stonea lainaten.."Tässä Bemari parempi" :P
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

Taitaa konemiehii kiinnostaa kaikki missä on paljon hevosvoimii jenkeistä manne mersuihin...
Avatar
MJF
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 165
Liittynyt: Ma 08.12.2003 17:57
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja MJF »

petska kirjoitti:Taitaa konemiehii kiinnostaa kaikki missä on paljon hevosvoimii jenkeistä manne mersuihin...
Kyllähän hevosvoimat aina kiinnostaa, sama se minkälaisessa vehkeessä ne on :) Vaikka ns. jenkki-ihmisiä olenkin, on nämä dieselit voimasauhuineen ruvennut kiinnostamaan kovasti, kiitokset kuuluu näille Superturboille ja parille tällä seudulla majailevalle Caddylle.
Varsinkin kun olen ollut vierestä katsomassa/kaverina tekemässä kaverin `84 2,4 td Passattia. Eilen päästiin ekalle koeajolle ja tänään saatiin ahdot enempi kohdalleen, 0,8:aan ja kyllä oli vanhassa Passatissa voimaa :shock: Pikku ero entiseen 600tkm ajettuun turbottomaan yks kutoseen :lol:
Tuli ostettuakin ensimmäinen dieselautokin viikko sitten ja tänään jo käytiin PP-dieselillä kyseleen pumpun laittoa 8)
Meni nyt kyllä vähän offtopiciksi näin Mersufoorumilla :oops:
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17270
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

"`84 2,4 td Passattia. "

Taas mentiin. :shock:

Satasen Audin turbokone (vai Transporterin turbotettu) ?
wiimax.fi
Avatar
SledgeHammer
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 360
Liittynyt: Pe 13.02.2004 20:34
Paikkakunta: Ritis

Viesti Kirjoittaja SledgeHammer »

dealer, mikä vit*n vehje sulla avatarissa on? :shock:
Avatar
janne I
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Su 16.05.2004 17:02
Paikkakunta: jyväskylä

Viesti Kirjoittaja janne I »

SledgeHammer kirjoitti:dealer, mikä vit*n vehje sulla avatarissa on? :shock:
Samaa olen ihmetellyt....
Avatar
konjamiini
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 346
Liittynyt: La 19.06.2004 15:11
Paikkakunta: K-Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja konjamiini »

Laitetaan vielä kevennykseksi tämmönen videonpätkä. Nissan Skylinesta on revitty 1300hv aikalailla samoilla virityksillä, kuin Superturboistakin (ilman NOSsia). Isompaa cooleria näyttäis olevan nokalla ja ämpärinkokoista ahdinta konehuoneessa. :lol:[/quote]


Kyllä täytyy sanua että nipponi poistuu ja jenkaa jonku verran :shock:
Avatar
MJF
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 165
Liittynyt: Ma 08.12.2003 17:57
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja MJF »

dealer kirjoitti:"`84 2,4 td Passattia. "

Taas mentiin. :shock:

Satasen Audin turbokone (vai Transporterin turbotettu) ?
Satasen Audin itse turbotettu kone. Omatekoinen pakosarja Saabin Garretilla ja syyläriä isommalla välijäähyllä. Muuten ihan kiva sleeperi tulee, mutta cooleri paistaa hiekkapellin alta. Saavatpahan kylän kossit ihmettelyn aihetta :D
Oma auto muuten `85 Audi 80 TD
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Ja vastapainoksi jarrua vasten kumitukselle on tässä, osalle tuttu "Liukasta Pohjanmaalla" - video:

Ei jarrupelleilyä ja lähtö kakkosella.

http://pics.tdiclub.com/data/500/6677liukasta2.mpeg
Tuomo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: Su 30.11.2003 16:04
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Tuomo »

Mauri H. kirjoitti:Ja vastapainoksi jarrua vasten kumitukselle on tässä, osalle tuttu "Liukasta Pohjanmaalla" - video:

Ei jarrupelleilyä ja lähtö kakkosella.

http://pics.tdiclub.com/data/500/6677liukasta2.mpeg
Uskaltasin väittää et tos on munaa 8)
"Mersu edustaa laatua ja suorituskykyä"
Ex. W123 200D -85
Avatar
Heikki H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 649
Liittynyt: Ti 09.12.2003 01:04

Viesti Kirjoittaja Heikki H. »

Vois varmaan joitain M5-jannuja ketuttaa, jos tuollainen diesel mersu pouhuuttaa ohi ja mitään ei mahda. Olis hieman selittelyä kavereille. On tuo kyllä aivan uskomatonta, kuinka diiseli ampaasoo kun laittaa nuo hilut. Tuosta valkoisestakaan ei voi oikein optisesti päätellä suorituskykyä. Taitaapa olla silti ainukainen standardin mukainen kepitys-video minkä olen nähnyt, olisko niitä jossakin lisää.
So long and thanks for all the fish
Vastaa Viestiin