w210 320 cdi turboko rikki?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: w210 320 cdi turboko rikki?

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

YOUgo kirjoitti:Kävin siellä, mutta unohdin kysyä ja ostaa.. Noh vika löyty. olin laittanut tuntemattomasta syystä kaksi metalitiivistettä päälekkäin viimekerralla.. Nyt kannessa on olematon painauma josta dieselia tulee paljon ;) Eli mistähän sais rikkinäisen pumpun josta sais kannen.. ps onko tietoa onko esm 270 tai 200 sama kansi?
On sopiva
(tätä kun on seurailut niin oliko auto ostaessa vain jokukasa jonkun kuntoisia osia
mistä sitten pikkuhiljaa osia kokeilemlla kasailtu autoa
kun lueskellessa tulee vaikutelma että lähes kaikki mikä vaan voi olla riikki on sitä tai on ollut
vai ihan tarkoituksella lähtö kohdaksi hankittu joku netti auton tms halvin "pommi" ? )
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
YOUgo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 324
Liittynyt: La 03.03.2012 19:18
Paikkakunta: K-pohjanmaa

Re: w210 320 cdi turboko rikki?

Viesti Kirjoittaja YOUgo »

No kukaan ei tarkotuksella osta huonoa ja ei kai tämäkään ihan huonoin ole.. Ruuvaajalla vaan sattuu olemaan huonot kädet ja liian rohkea pää tekemään/testaamaan kaikkea... tässä kuitenkin menään "opiskelia pudjetilla" ja mahdollisimman isoilla tehoilla niin tää on tällästä... Mut tää on harrastus joka jokus tuottaa iloa enemmän ja joskus vähän surua...

Vanhan Kannen sain muuten pitämään yhdelläkin prikalla :)
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: w210 320 cdi turboko rikki?

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Joo ei kait tarkoitukselaa muuten kuin jos on tarkoitus
Pikkuhiljaa harastaa kuntoon,
Mietiskellyt vaan kun lähes kaikki mitä voi olla rikki
Vaikutaa ollen kun näitä juttuja lueskelee
Elikäs vaan kovinpaljon huonoa tuuri ollut
No toivotaan että kun on kertaallen uudeleen rakenettu
Että sillä sitten pääsee välillä harastamaan jotain muuta
Kuin korjaamista
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
YOUgo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 324
Liittynyt: La 03.03.2012 19:18
Paikkakunta: K-pohjanmaa

Re: w210 320 cdi turboko rikki?

Viesti Kirjoittaja YOUgo »

tuikku kirjoitti:Tarkista egr-venttiili, sieltäkin voi kadota ahtoja.
Eipä noita enään paljoa puutu, loput voi tullakkin jo kun on pitoja.
Luiston esto leikkaa tehoja jo ennen kuin valo vilkkuu, vilkkuminen alkaa kun aletaan jarruttamaan.
Kun syöttöjä jää puuttumaan, jää ahtopainekkin yleensä alemmas, pyyntö on pienempi.



Oli hetki aikaa ja tutkin asiaa. egr vuoti. Voimaatuli huomattavasti kun tukki sen. Ahdot ei vieläkään ole siel mis pitää. Mut mut oikea suunta kun vetää yläkieroksillakin.
Avatar
YOUgo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 324
Liittynyt: La 03.03.2012 19:18
Paikkakunta: K-pohjanmaa

Re: w210 320 cdi turboko rikki?

Viesti Kirjoittaja YOUgo »

JA TAAS ONGELMIA!

Eli nyt, kun egr ei enään vuoda niin paljoa, niin esiinty uusia haasteita.
OIREET: Starttuuttaa ja taysi kaasulla sammuu ja EPC -sytyy. Auto ei käynnisty jos heti starttaa, joutuu hetken odottaa ja taas toimii..

Nähkyviä vuotoja ei ole pumpussa eikä letkuissa, eniten nyt mietin rail-putkea? Voisiko siellä ollu tiiviste propleema...


Auton ohivuodon mittattu pari kk. sitten ne oli ok.
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7817
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: w210 320 cdi turboko rikki?

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Kannattaa tarkistaa starilla rail paineet. Voihan tuo rail paine anturin o-rengaskin olla rikki.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4681
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: w210 320 cdi turboko rikki?

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Viittaisi asentoanturiin, nokka tai kampi.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
YOUgo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 324
Liittynyt: La 03.03.2012 19:18
Paikkakunta: K-pohjanmaa

Re: w210 320 cdi turboko rikki?

Viesti Kirjoittaja YOUgo »

En tiiä mitä tein oikein, mutta nyt lähtee käyntiin ja pysyy vaikka kuinka kiihyttelisi...
Otin kampeakselin johdon irti ja laitoin takaisin. Sitten jakoavaimella koputtelin railputken päässä olevia antureita...
Avatar
YOUgo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 324
Liittynyt: La 03.03.2012 19:18
Paikkakunta: K-pohjanmaa

Re: w210 320 cdi turboko rikki?

Viesti Kirjoittaja YOUgo »

Noniin: auto ei mene enään vika tilaan.. Eli eli tälläkertaa viak poistui heleposti..

Mut tämä keskutelu loppunee, koska eräs ruumisauton kuljettaja kävi koittamassa mustaa farmari mersuani .. Ja sanotaa näin, että hän oli "myyty".... Ensviikolla pitäis alkaa paperihommiin, jos kaik menee niin kuin sovittiin.
Vastaa Viestiin