Automaattinen tasonsäätö
Re: Automaattinen tasonsäätö
Joo,kyllä öljyt on tullut vaihdettua. Ei nyt ihan viime vuonna,mutta eipä autolla paljon ajettukaan. Öljyä on kyllä
varastossa,että voi vaikka viikonvaihteessa vaihdella.Eihän se tuolla kirkkaana säily tai täytyis saada ihan kaikki vanha pois.Ite olen vaan ottanut säiliöltä putken irti ja letku astiaan.Sitten kone käymään ja antanut mennä säiliön miltei tyhjäksi.Sitten pari litraa läpitte ja putki kiinni ja lopuksi säiliö täyteen.
varastossa,että voi vaikka viikonvaihteessa vaihdella.Eihän se tuolla kirkkaana säily tai täytyis saada ihan kaikki vanha pois.Ite olen vaan ottanut säiliöltä putken irti ja letku astiaan.Sitten kone käymään ja antanut mennä säiliön miltei tyhjäksi.Sitten pari litraa läpitte ja putki kiinni ja lopuksi säiliö täyteen.
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Re: Automaattinen tasonsäätö
Tanko on ollut irti ja ja siirrelty edestakaisin sitä säätimen kylessä ollutta vimstaakkelia. Melko kevyesti liikkuu, pitäskö siinä olla jotain vastusta? Jos käytän sen tasonsäätimen pöydällä älyänkö siitä mitään eli tuunko hullua hurskaammaksi? Oisko jollain kuvaa miten ne vivut on oikein ku käytin kaikki vivut irti ja viikon päästä vasta laitoin ne takasin että tuliko ne oikein Miten vois testata ne iskarit että toimiiko ne? Ei vuotoja ulospäin ainakaan iskareissa eikä muuallakaan. Testauksessa auto on ollut käynnissä niin paljon että vieläkin pyörryttää. Paluupuoleltakin tulee öljyä mutta ei paineella..pitäskö olla enemmän painettä. Toimiva pumppu pitäis olla ku vaihdettu vasta ja viat oli jo ennen pumpun vaihtoa.arska10 kirjoitti:Ota se tanko irti ja paina kädellä sitä vipua, niin näet laskeeko vai nouseeko. Muistaakseni alaspäin painamalla nousee. Auton siis pitää olla käynnissä.
Re: Automaattinen tasonsäätö
Vipu on selllainen hervoton käynnissäkin ja jos haluaa kokeilla nouseeko perä pitää laittaa painoa paljon konttiin.
Paluu putkesta ei tule nopeasti tai paineella öljyä...normaalia..tein just eilen samanlaisen operaation eli pallot ja öljyt vaihtoon..sihti muuten oli aika musta eli kliinerillä ja ilmalla puhtaaksi.
Paluu putkesta ei tule nopeasti tai paineella öljyä...normaalia..tein just eilen samanlaisen operaation eli pallot ja öljyt vaihtoon..sihti muuten oli aika musta eli kliinerillä ja ilmalla puhtaaksi.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Automaattinen tasonsäätö
Tänään teen sen pallojen ja öljyjen vaihdon, mutta auttaako se tosiaan siihen että mulla on autossa perä ihan tontissa? Senpä näkee sitten. Toivottavasti auttaa.atlas kirjoitti:Vipu on selllainen hervoton käynnissäkin ja jos haluaa kokeilla nouseeko perä pitää laittaa painoa paljon konttiin.
Paluu putkesta ei tule nopeasti tai paineella öljyä...normaalia..tein just eilen samanlaisen operaation eli pallot ja öljyt vaihtoon..sihti muuten oli aika musta eli kliinerillä ja ilmalla puhtaaksi.
Re: Automaattinen tasonsäätö
Jouset kyllä pitää sen normi korkeudella jos ei ole painoa....vaikka pallot olisi rikki pitää perän nousta normi korkeudelle mutta on joustamaton.
Joko sulla on tanko irti,repeytynyt,paineen säädin jotenkin rikki tai ei painetta ollenkaan koko järjestelmässä.
Joko sulla on tanko irti,repeytynyt,paineen säädin jotenkin rikki tai ei painetta ollenkaan koko järjestelmässä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Automaattinen tasonsäätö
Tanko on kyllä paikoillaan ja liikkuu jouhevasti. Ite epäilen kans jousia että ne on jo kuoleentunut ja paineensäädin mun pitää kans tutkia. Ite mielessään toivon ettei vaan iskarit ole rikki. Öljy kyllä liikkuu järjestelmässä. Kun auto ei ole käynnissä öljyä tippasee kun irroitan iskarille menevän letkun ja kun laitan käyntiin niin sieltä tulee valumalla ei millään paineella. Samanlaisella paineella kuin paluupuoleltakin öljy tulee. Käsittääkseni paluupuolellahan ei yleensä olekkaan kovia paineita??..mutta pitäiskö paine olla kova siinä letkussa joka menee iskarille? Miten testaan iskarin ja paineensäätimen? Taidan ostaa ainakin uudet jouset niin varmaan perä nousee jonkun verran..jos se tosiaan niin on että jouset jaksaa pitää perän normikorkeudella.atlas kirjoitti:Jouset kyllä pitää sen normi korkeudella jos ei ole painoa....vaikka pallot olisi rikki pitää perän nousta normi korkeudelle mutta on joustamaton.
Joko sulla on tanko irti,repeytynyt,paineen säädin jotenkin rikki tai ei painetta ollenkaan koko järjestelmässä.
Re: Automaattinen tasonsäätö
Turhaan jouset osta kun järjestelmä pitää korkeuden kun se toimii...eli jos vipua liikutat noston suuntaa ei auto nouse?...odota jonkin aikaa kun se ei ole nopea laitos.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Automaattinen tasonsäätö
Tuo nousu kestää aika kauan jos auto on tyhjäkäynnillä anna vaan olla sen vivun olla rauhassa toisessa ääri asennossa ja sitten toiseen ääriasentoon niin huomaat nouseeko vai laskeeko
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Automaattinen tasonsäätö
Jos jouset ei ole poikki niin aivan turha ostaa uusia ja iskarit ei o rikki jos ei vuoda ulospäin tai kolise. Tasonsäädön venttiilin viikseä kun siirtää kolme neljä senttiä keskiasennosta niin pitäis alkaa tapahtumaan. Ei oo pitkäkään aika kun kaverinautoon vaihdettiin lähes kaikki putket. Mutta en minäkään nyt muista et kumpaan suuntaan piti likuttaa et perän saa nousemaan.lepanoksa kirjoitti: . Ite mielessään toivon ettei vaan iskarit ole rikki.
Öljy kyllä liikkuu järjestelmässä. Kun auto ei ole käynnissä öljyä tippasee kun irroitan iskarille menevän letkun ja kun laitan käyntiin niin sieltä tulee valumalla ei millään paineella. Samanlaisella paineella kuin paluupuoleltakin öljy tulee. Käsittääkseni paluupuolellahan ei yleensä olekkaan kovia paineita??..mutta pitäiskö paine olla kova siinä letkussa joka menee iskarille? Miten testaan iskarin ja paineensäätimen? Taidan ostaa ainakin uudet jouset niin varmaan perä nousee jonkun verran..jos se tosiaan niin on että jouset jaksaa pitää perän normikorkeudella.
Niin ja se tasonsäädön venttiili on sit semmonen ettei paineilmakompuran paine me läpi tulopuolelta iskarin nippaan oli viiksi missä asennosa hyvänsä. Siellä on esijännitetty venttiili ja vaatii kovemman paineen läpimennäkseen.
Perä nousee kohtuu rivakasti jos kierroksia on noin 2000r/m . Ilmaaminenhan kannattaa tehdä juurikin niin et nostaa perää vuoron ylös vuoron alas. Kymmenkunta kertaa kun sen tekee ni ilmoja ei pitäisi enää olla.
Mix minä muistan et venttiilin viikseä pitäisi nostaa et perä nousisi???? Loogista se ei kyllä ole mutta tosiaan huomaa kun pitää jonkin aikaa toisessa asennossa ja sit toisessa. Jos järjestelmä oli ihan tyhjä niin aikaa tosiaan menee pari kolmekin minuuttia et täyttyy.
Jos perä roikkuu ja putket on ehjät ja säiliössä öljyä niin perän pitäisi nousta oikealle korkeudelle kun vaan tasonsäädön viiksi on paikoillaan.
Muistan tapauksen jossa pumppu ei saanu öljyä vaikka sitä säiliössä olikin ja syy oli se että sihti oli totaali tukossa.
Re: Automaattinen tasonsäätö
Juu tuo sihti kannattaa ehdottamasti tarkastaa.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Automaattinen tasonsäätö
terve. itellä kans ois ongelma ton tasonsäädön kanssa luulisin.. auto on w210 300 td farkku. eli auto on kuin pomppulinna konsanaan.. samanlainen kuin traktorilla ajelisi. perä jää pomppimaan töyssyn jälkeen ja on todella epämukava ajella. olen säätänyt sitä tankoa mikä on perän päällä ja korkeus autossa muuttu mutta ns. pomppiminen ei lopu.. mikähän mahtaisi olla vikana??
Re: Automaattinen tasonsäätö
Kaasupallot, noin 100€ kappale, tarvitset kaksi. Löytyy mm. Motonetista ja KL-varaosista.
Vaihto helppoa, jos putket lähtee ehjänä irti.
Jossei, niin homma voi laajeta reilustikkin
Vaihto helppoa, jos putket lähtee ehjänä irti.
Jossei, niin homma voi laajeta reilustikkin
Re: Automaattinen tasonsäätö
Omassa w210 väykyssä on hiukan haasteita. Eli taakse ole jo vaihtanut käytety pallot, Noilla puolivuotta onnellisesti ajoin, ja nyt peräpää alkoi olemaan kova. Eli ensimmäisenä mielessä pallot, mutta tuossa pihassa kun sitä katsoin niin oikeapuoli on muutaman sentin matalemmalla kuin vasenpuoli. Eli eli mistä lähdetään vikaa nyt paikallistamaan? Autossa on -35mm madallus ja luulen, että nämä käy noitten pallojen päälle, olenkohan oikeassa?
Voisiko syy olla ilma? Meinasin jo pallot tilata, mutta sitten luin näitä juttuja, jos vika olisikin ilmassa?,m m
Voisiko syy olla ilma? Meinasin jo pallot tilata, mutta sitten luin näitä juttuja, jos vika olisikin ilmassa?,m m