BAS/ESP merkkivalo

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
Kaarloz71
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: Su 01.07.2012 16:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: BAS/ESP merkkivalo

Viesti Kirjoittaja Kaarloz71 »

Mulla sammui kyseiset valot väyrysestä, kun vaihdettiin jarrutehostin (herjasi irroituskytkintä), abs-moottori, joka oli vetässy oikosulkuun ja polttanut bas-systeemin sulakkeen. Ja sinne tietenkin uusi sulake. Nyt mennyt puolivuotta jo ilman valoja. :shock:
E 220CDI A -03 (W210)
Avatar
Mese Mies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 466
Liittynyt: Ti 23.02.2010 22:30

Re: BAS/ESP merkkivalo

Viesti Kirjoittaja Mese Mies »

No niin koko kesän pelannut moitteettomasti. Eilen kun oli ekan kerran kylmempi ilma niin laitoin auton käymään että vähän lämpeäis. No ei mennyt kuin muutama minuutti niin BAS/ESP valo alkoi palamaan. Eikä ole tosiaan valo palanut koko kesänä.
smertani
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ma 20.01.2014 09:30

Re: BAS/ESP merkkivalo

Viesti Kirjoittaja smertani »

arska10 kirjoitti:Koita katsoa ettei akun jännite ole alhaalla tuo on yleisin syy tuohon valon syttymiseen tai pyörän anturien joku johto löysällä
Onko jollakin valokuvaa missä nämä johdot sijaitsee? Itellä w202 ja nyt viime päivinä muutaman kerran syttynyt tuo valo. Kerran ainakin syttyi risteyksessä kääntyessä, joten epäilys on, että piuhat on löysällä / ei saa kosketusta.

Missä pk-seudulla saa halvimmalla vikakoodot luettua?
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7817
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: BAS/ESP merkkivalo

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Ne johdot on siellä jarrukilven takana ja nousee siitä ylös konehuoneeseen
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: BAS/ESP merkkivalo

Viesti Kirjoittaja hanta »

[quote="smertaniMissä pk-seudulla saa halvimmalla vikakoodot luettua?[/quote]

Ota yhteytä johonkin Star:n omistavaan foorumilaiseen (lista löytyy tuolta ylempää) Esim nimim. CDI203 hallitsee homman hienosti.
W203CDI
Avatar
Mese Mies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 466
Liittynyt: Ti 23.02.2010 22:30

Re: BAS/ESP merkkivalo

Viesti Kirjoittaja Mese Mies »

No niin nyt on ajettu sitten niin kauon kuin toimi. Ei toimi enään. BAS/ASR valo syttyy heti kun painaa kaasua. Ei syty kun laittaa käyntiin eikä koske kaasuun. Mutta tyhjäkäynti humpaa kun mahdoton. Eikä ota kierroksia yli 2000rpm. Vaihdettu on jarruvalo katkaisija eikä auttanut. Sulakkeet katsottu. Mutta missään ei lue että olis sulake BAS tai ASR järjestelmälle.
Latauksen olen mitannut lataa. Akkua en ole vaihtanut. Lähtee hyvin käyntiin mittari näytti 12.45 volttia. Keski paneelissa on ASR nappi mistä sen saa pois ja päälle sekään ei toimi. Epäilys kohdistuu jotenkin tuohon ASR puoleen nyt. Ja vika ilmeni eka kerran jo toissa talvena. Jos valo on alkanut palaa niin siihen on auttanut kun on sammuttanut auton ja laittanut uudestaan käyntiin. Nyt ei auta. Ja tämä vika on ilmennyt ehkä sellaisen 20kertaa. Ja aina on ollut pakkasen puolella mittari kun vika tulee esiin. Eli nyt olis apu tarpeen autolla kun ei nyt voi oikein ajaa. Mitä seuraavaksi keksis tutkia?. Vko loppuna kaveri tulee käyttään staarin päässä, saas nähdä löytyykö vika jostain. Osaako joku kertoa minkä kokoiset hiilet kannattaa hankkia sinne abs pumpulle.? Kun en ole sitä vielä aukaissut. Auto kun hajosi tuonne kauemmaksi. Hakisin ne hiilet valmiiksi jo kaiken varalta. Missähän ne sulakkeet ovat sitten? ABS/ASR/BAS kun sulake rasian kannesta se ei käy ilmi. Ei pellin alta eikä takakontista löydy. Vai onko joku rele vain joka ohjaa niitä.
Avatar
Mese Mies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 466
Liittynyt: Ti 23.02.2010 22:30

Re: BAS/ESP merkkivalo

Viesti Kirjoittaja Mese Mies »

Nyt on autoa käytetty carsoftan päässä vika koodi olisi tälläinen C 1204 BAS. Ei ole vielä löytynyt oikein vastausta tuolle koodille. Auto Kuitenkin nyt toimii vaikka ei mitään osia ole vaihdettu, Vika koodit nollattu vain.
Viimeksi muokannut Mese Mies, Ke 12.11.2014 09:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6289
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: BAS/ESP merkkivalo

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Äkkipäätä googlattuna tehostimen kalvon asema-anturi. Useampia raportoitu täälläkin, menee vissiin koko boosteri vaihtoon jos vikaantuu. Aika veikee jos pelkkä tallentunu vika esti kaiken tuon toiminnan.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
Mese Mies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 466
Liittynyt: Ti 23.02.2010 22:30

Re: BAS/ESP merkkivalo

Viesti Kirjoittaja Mese Mies »

jos nyt oikeen käsitin niin onko kyseinen osa jarrutehostaja pyöreä sulake rasian vieressä? vai onko se tuo mötikkä mistä lähtee jarruputket siinä lukee asr/ets. Siinä pyöreässä jarrutehostajassa on kyllä kaks anturia toinen ei ole minun aikana koskaan ollu kytkettynä eikä siinä ole pistoketta vain johdon päät. miksihän näin on? onko sitten vain laitettu antura jos manuaalissa tarvii sen. Minunhan on automaatti.
Avatar
Mese Mies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 466
Liittynyt: Ti 23.02.2010 22:30

Re: BAS/ESP merkkivalo

Viesti Kirjoittaja Mese Mies »

Nyt taasen sama vika päällä. n80km jälkeen. Nyt vain tarvisi tietää mitä tuo vika koodi C1204 BAS tarkoittaa niin tietäisi alkaan vaihtaan oikeata osaa. Onko vika jarrutehostajan anturassa. Vai ovatko sekä tehostin että antura sökönä.
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6289
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: BAS/ESP merkkivalo

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Tuolla turinaa ja linkkejä... antoikos se staari tuohon mitään tarkempaa vianetsinäohjetta kuten jännitteiden mittauksia?

http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=2&t=153495" onclick="window.open(this.href);return false;
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
Mese Mies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 466
Liittynyt: Ti 23.02.2010 22:30

Re: BAS/ESP merkkivalo

Viesti Kirjoittaja Mese Mies »

Joo eipä sieltäkään oikeen mitään selvinnyt. Jarruvalot mulla toimii ja olen uuden jarruvalo katkasijankin laittanut. Minä en siittä staarista käsitä kaverilla se on. Ja se on sitä katsonut ja vika koodiksi anto tuon C1204 BAS. Tuntuu jotenki olevan aika huono mersuille tuo ohjelma. Miksi ei anna selvää vikaa. Että tietäisi mikä on vikana aika ihme homma että pitää vielä arvuutella. Pitäneekö auto viedä vielä mersun liikkeeseen ja ne saavat ulos saman vika koodin ja sittten ne vasta kertovat mitä se tarkottaa Kun samalla antavat moneen sadan euron laskun niinkö se menee. Kohta olis katsastuskin... Ajoin autolla eilen kotia asti valo päällä n 3km, ei kulje kun 50kmt.. jarrut toimii asr ei toimi. Eikä myöskään ottanut kuin sen 2000rpm kaasu pohjassa. Pitäskö vain vaihtaa akku tulee kyllä kalliiksi vaihdella summissa osia sinne tänne..Missään ei muka vikaa.. Autoni on W202 C280 Automaatti ajettu on 265tkm. Asiat mutkistuvat entisestään. Kirjoitinkin jo aikaisemmin että jarrutehostajassa toisen anturan johdon päästä puuttuu pistoke. Ja se ei ole minun aikana ollut koskaan kytkettynä. Nyt sitten soitellut kl:älleen ja raskoneelle kävi ilmi että justiin tämä antura mikä ei ole koskaan ollut kytkettynä olisi se bas antura. Ja on toiminut 4 vuotta kun johto on ollut irti, ja nyt sitten sen takia yhtäkkiä palaa BAS/ASR. Ei enää käsitä.
Avatar
Mese Mies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 466
Liittynyt: Ti 23.02.2010 22:30

Re: BAS/ESP merkkivalo

Viesti Kirjoittaja Mese Mies »

Nyt käytetty paikallisella korjaamolla. Auto Com siellä käytössä antoi nämä vikakoodit (P1186 Polttonesteen turvaventtiili)ja( P1580 Sähkökäyttöinen ilmapumppu). Eli taas tarvii apua. Mitä meinaavat ja mistä kyseiset osat autostani löytyvät. Ihme että ei herjannut BAS anturia vaikka sen johdot ovat edelleen irti. Niitäkin kyllä kokeilin takaisn laittaa mutta ei käynti muutu.
Avatar
Mese Mies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 466
Liittynyt: Ti 23.02.2010 22:30

Re: BAS/ESP merkkivalo

Viesti Kirjoittaja Mese Mies »

Hyviä ideoita kaivataan. Vika edelleen päällä.. Eilen otin akun pois peräkontista nyt aloin että kokeilen eri akulla niin peräkontti ei aukea enää. Mennyt jotenkin lukkoon.. voi prk.
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6289
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: BAS/ESP merkkivalo

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Syötä virtaa konehuoneen apukäynnistysnapoihin, niin saat luukun sähköisesti auki... bensakoneista en tiedä 'mitään'...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
Mese Mies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 466
Liittynyt: Ti 23.02.2010 22:30

Re: BAS/ESP merkkivalo

Viesti Kirjoittaja Mese Mies »

joo sain luukun auki kun oli takapenkit jääny onneksi auki, kun tässä joka paikasta vikaa kaivanut. sitä kautta sitten akku konttiin ja luukku auki. Tulipa samalla kokeiltu toista akkua eikä sekään auttanut. Ja nyt tutkin abs pumpun hiilet ehyet ovat. Ja hyvin pyörii.. Joko auto romuttamolle? Vai vieläkö on ideoita???
Viimeksi muokannut Mese Mies, Ke 22.10.2014 08:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Mese Mies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 466
Liittynyt: Ti 23.02.2010 22:30

Re: BAS/ESP merkkivalo

Viesti Kirjoittaja Mese Mies »

Kellään kokemusta mitä auto tekee jos ilmamassamittari rikki? Auto alkoi yhtäkkiä toimiin kun käytin ilmamassamittarin johtoa irti ja laitoin takasin. Auto toimi noin puoli tuntia ja taasen alkoi tyhjäkäynti humpata ja asr/bas valo palaa. Miten tämä voi olla yhteydessä bas/asr valoon. Voiko olla niin että kun moottori ei käy tasaisesti niin myös jarrutehostajalle menevä ilma tai alipaine heittelee ja se sytyttää BAS/ASR valon. Niin ja autohan ei ota kierroksia yli 2000rpm.. Nyt auto ei taasen toimi vaikka putsasin ilmamassamittarin ja sen liittimet. Tänään myös vaihdettu paljon sulakkeita eivät auttaneet mitään. Myöskin kaikki maadoitukset putsattu. Nyt aamu käynnistys ja 7;Männellä kerran kun laittoi käymään niin alkoi taasen toimia ja kävin ajamassakin hyvin toimi. Sitten otin ilmamassamittarin irti kun piti saada numerot jos tilaa uuden. Sen jälkeen mittari takasin ja käymään ei taaskaan toimi. Bosch massamittari kun maksaa kuitenkin sen 200€.
Avatar
Mese Mies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 466
Liittynyt: Ti 23.02.2010 22:30

Re: BAS/ESP merkkivalo

Viesti Kirjoittaja Mese Mies »

Mahtaako vaikuttaa Mitään kun lataa 14,95volttia? Ja autossahan ei ole kuulemma yj relettä ole. Näin kertoivat ainakin kl: varaosassa. Nyt mitannut lataus jännitettä kun auto vaihteeksi toimii. Kaikki sähkölaitteet päällä ja nyt lataa 14,57volttia.
Avatar
Mese Mies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 466
Liittynyt: Ti 23.02.2010 22:30

Re: BAS/ESP merkkivalo

Viesti Kirjoittaja Mese Mies »

Vikaa ei ole löytynyt. Mutta nyt kuitenkin alkanut itsekseen toimimaan olen ajanut n 400km. Ja vika on tullut 2 kertaa mutta valo heittänyt palamasta kun käyttänyt auton sammuksissa. Tänään käytin pakokaasu testissä arvot yhtä hyvät kuin uudessa autossa. Eli ei ainakaan vika ole ilmamassamittarissa eikä lamba anturissa. Huomenna sitten olisi katsastus. Olisi silti kiva saada vika selville että ei jossain kauempana ala värkkään. Hyviä ehdotuksia otetaan vastaan. Nyt on haettu autoon leima meni heittämällä läpi. Olen nyt tilannut kuitenkin sen bas anturin mikä ei ole koskaan ollut kytkettynä. Kun ei ole sitä pistoketta edes siinä. Aika näyttää miten käy. Ilmottelen sitten.
Lebbis88
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 103
Liittynyt: Pe 15.07.2011 17:32

Re: BAS/ESP merkkivalo

Viesti Kirjoittaja Lebbis88 »

No nyt löyty hengenheimolainen :D itselläni samanlainen kärry ja samanlaiset oireet, ollu jo pitemmän aikaa. Luetutin vikakoodit ja sain neljä eri vikakoodia, laitan heti tänne kun löydän sen paperin. pakko antaa auton käydä tyhjäkäyntiä 20minuuttia näillä keleillä ennen kuin uskaltaa lähteä ajelemaan. onko vika semmonen että valo ei sammu ennen kun sammuttaa auton ja laittaa uudestaan päälle? onko kaasupoljin kylmänä erikoisen tuntuinen?
Kun mersun pistän parkkiin, niin loppuu lässytys.
Avatar
Mese Mies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 466
Liittynyt: Ti 23.02.2010 22:30

Re: BAS/ESP merkkivalo

Viesti Kirjoittaja Mese Mies »

NO niin onko se sieläkin v mäiset oireet autossa... :shock: Tosiaan ekan kerran valot (BAS-ASR) syttyivät pari vuotta aikaa kun olin ajanut 120km ja menin sitten parkkiin. No siittä selvisi sillä että auto sammuksiin ja uudestaan käyntiin niin alkoi toimiin. :thumbup: Ja sen jälkeen se on toiminut hyvin kunnes nyt tässä yks päivä valot alkoi palamaan koko ajan teki mitä teki. Ensinnäkin kun laitoin auton käymään tyhjäkäynti humpaa helvetisti sitten kun koskee kaasuun valo syttyy heti. Eikä enään auttanut vaikka käytti auton sammuksissa Valot palo koko ajan eikä ota kierroksia yli 2000rpm kulkee vain 20km ja asr ei saa napista vian aikana pois päältä.. no aikansa ihmeteltyä 5päivää valo hoitoa kone pelti auki. Sitten se päättääkin alkaa itekseen taas toimimaan. Valot ovat syttyneet aina kun on pakkasta ei kesällä. Nyt siis olen ajanut ainakin sen 400km ja valo ei ole palanut kuin yhden kerran ja siihen sitten auttoi vanha konsti auto sammuksiin ja uudestaan tulille ja taas on toiminut. Ei haluta vain kauemmaksi oikein lähteä lyö vian päälle niin menee ajo hitaaksi. Nyt olen tilannut sen bas anturin ja odottelen sen saapuvan kun se ei ole ollut koskaan kytkettynä kun uupuu se pistokekkin siitä. Mikä auto sulla on? minun on C280 V6 -97 loppuvuoden automaatti. -96 ja vanhemmissa ei ole bas systeemiä, tai ei ainakaan 2 kahta bas anturia jarrutehostajassa niistäkin vain toisen voi vaihtaa sen mikä on edestä päin katsottuna vasemmalla puolen, Jos oikean puoleinen rikki pitää vaihtaa koko jarrutehostin. Itse en kyllä ole huomannut että kaasu olis jotenkin oudon jäykkä. Sen kyllä huomasin että nyt kun se alkoi itsekseen taas tuon vian jälkeen toimiin niin vastaa kaasuun jotenkin paljon herkemmin kuin ennen tuntui jopa tehokkaammalta. Jollakin oli joku juttu että oli ollut vikaa jossakin poikittais kiihtyvyys anturissa. En edes tiedä onko minun autossa kyseistä anturia. Ainakin niissä autoissa on joissa on ajon vakautus. Oletko mitä yrittänyt tehdä sille? Veikkauksia viasta olen kuullut tälläisistä osista, Jarruvalo katkaisin, Bas anturi rikki, Liian alhainen akun jännite, Abs pumpun hiilet, .Itse olen nämä kaikki käynyt läpi nuista mikään ei ollut rikki tai viallinen. Lisäksi olen tehnyt autolla paljon paljon muutakin. Vika vain ei ota löytyäkseen. Jos luet kaikki kirjoittamani tekstit yllä ja eka sivulta saat jonkin käsityksen.. Jos saat :lol: On käytetty staarin päässä ja auto comilla on katsottu. Staari antoi vain viaksi Bas anturin koska johtohan on anturilta poikki. Muita ei löytynyt. Sekin oma juttunsa kaveri kytki sitä staaria päälle ja autossa oli just silloin se vika että BAS/ASR valo palo, ei keritty kun johdot kytkeä ja laitoin auton käyntiin tarkempaa tarkistelua varten staarilla niin se alkoi taas toimia. Ei siis staarilla keritty tehdä mitään niin alkoi jo toimiin auto. Ja toimi sen jälkeen n80km ja taas alkoi ongelmat joksikin päivää, kunnes itsestään alkoi taas toimia. Olisko kosteutta jossakin paikassa? Ihmetyttää kun vika ilmenee vain pakkaskelillä. Ja minusta joillakin on palanut BAS/ASR valon lisäksi vielä tuo ABS valokin, liekkö se sitten oli se vika että abs pumpulta menneet hiilet. Itsehän käytin sen absi pumpun moottorinkin auki hiilet oli hyvät. Pitäskö mennä katsoon millä päällä auto tänään on. :crazy:
Joo laitahan ne vika koodit tänne kun löydät ne. Otettiinko ne millä laitteella?
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: BAS/ESP merkkivalo

Viesti Kirjoittaja hanta »

Mese Mies kirjoitti:...... Jollakin oli joku juttu että oli ollut vikaa jossakin poikittais kiihtyvyys anturissa. En edes tiedä onko minun autossa kyseistä anturia. Ainakin niissä autoissa on joissa on ajon vakautus. Oletko mitä yrittänyt tehdä sille? ...........ä auto tänään on. :crazy:
Joo laitahan ne vika koodit tänne kun löydät ne. Otettiinko ne millä laitteella?
Autossasi ei ilmeisesti ole ESP:tä... silloin ei myöskään poikittais/sivuttaiskiihtyvyysanturia.
W203CDI
Avatar
Mese Mies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 466
Liittynyt: Ti 23.02.2010 22:30

Re: BAS/ESP merkkivalo

Viesti Kirjoittaja Mese Mies »

Ei ole. vaikka abs pumpun kyljessä lukee ASR/ETS. Mutta ei minun autossa kyllä ole. Enkä ole sitä sivuttaiskiihtyvyys anturaa löytänytkään. Jos se Menee rikki auto luulee olevansa koko ajan sivu luisussa.
Avatar
Mese Mies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 466
Liittynyt: Ti 23.02.2010 22:30

Re: BAS/ESP merkkivalo

Viesti Kirjoittaja Mese Mies »

Nyt on vaihdettu BAS anturi ja pistoke kytketty boksiin. Eka koe ajo lenkin jälkeen toiminut normaalisti aika näyttää oliko vika sitten siinä. Ei muuta kuin ajoa taasen. Lebbis 88 ei ole ilmeisesti vielä löytänyt vikakoodi lappua... Kuin useasti sinulla valo syttyy jos syttyy? itselle syttyy vain tyhjäkäynnin aikana ja nyt huomannut että etenkin silloin jos pitempään parkissa käynnissä ja moottori lämmin. Sitten kun lähtee ajaan niin johan valo taas palaa. Bas anturan vaihdolla ja kytkentään takasin ei ollut vaikutusta ja niimpä valo syttyi eilen jälleen palamaan.
Lebbis88
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 103
Liittynyt: Pe 15.07.2011 17:32

Re: BAS/ESP merkkivalo

Viesti Kirjoittaja Lebbis88 »

noniin, samanlaisilla oireilla meikäläisen autosta tuli tällaset vikakoodit:

-21 Kaasuläpän säädin komponentti ilman virtaa
-C1 Can-signaali abs/asr:lle - vika ei esillä
-2 Ohjainlaite, komponentti viallinen
-30 Can-johdot, mahdollinen egas-ohjainlaite komponentti viallinen

Osaisko ketään näillä neuvoa?? Auto C-mallin W202, vuosimallia -95 ja koneena 280bensa. Vain kylmällä kelillä/kylmänä temppuilee.
Ja ne "tietäjät" jotka kehottavat tarkistamaan latauspuolen niin akku on uusi ja lataus kunnossa.
Kun mersun pistän parkkiin, niin loppuu lässytys.
Avatar
Mese Mies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 466
Liittynyt: Ti 23.02.2010 22:30

Re: BAS/ESP merkkivalo

Viesti Kirjoittaja Mese Mies »

Joo. Mulle antoi autocom vikakoodiksi polttonesteen turvaventtiili ja sähköinen ilmapumppu. Mutta nyt taasen auto toimii. On aika v mäinen vika etten sanoisi. vko lopuksi saan staarin lainaan. Saa nähdä mitä selviää. Minun autohan on W202 -97 V6 280.
Eilen paloi muuten ekaa kertaa ABS valo siis BAS/ASR valon lisäksi. Vaikea sanoa auttoko kun liikutin jarruvalo katkaisijan johtoja ja otin yhden nippusiteen irti. Minusta johdot olivat jokseenkin tiukalla. Mutta kuitenkin se alkoi yhtäkkiä toimiin. Ja samalla huomasin että jarruvalo katkaisijaan menevä pistoke menee kumminkin päin siihen katkaisijaan se missä on vain 2 johtoa. Kuitenkin käänsin senkin toisin päin. Vaikea sanoa missä vika oikeasti on kun se alkaa itsekseenkin toimiin välillä vaikka ei mitään edes tehe. Itse epäilen kosketus häiriötä jossakin liittimessä vika ilmenee kuitenkin vain aina pakkaskelillä. Olis varmaan hyvä käydä läpi ASR johtoja koska ovat osaksi auton alla ja perämurikassa, kosteus herkkä paikka ja jos siellä on jokin liitin niin auki niin varmaan saa kosteutta.
Avatar
Mese Mies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 466
Liittynyt: Ti 23.02.2010 22:30

Re: BAS/ESP merkkivalo

Viesti Kirjoittaja Mese Mies »

Nyt on taas auto ollut tietokoneen päässä. Ja vikakoodiksi carsoft antoi C1581. ABS/ASR. Mitähän tarkoittaa? Pitäs olla selvä lista mitä nämä koodit meinaavat. Itse en ole netistä löytänyt selityksiä vikakoodeille.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17274
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: BAS/ESP merkkivalo

Viesti Kirjoittaja dealer »

Testailkaa Starilla eikä noilla jotka osaavat vain numeroita kertoa.
wiimax.fi
Avatar
Mese Mies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 466
Liittynyt: Ti 23.02.2010 22:30

Re: BAS/ESP merkkivalo

Viesti Kirjoittaja Mese Mies »

Joo kun ei ole nytten kuin tuollainen laite. Ja paikallisella korjaamolla auto com. Siinäkin käytetty. Se antoi viaksi polttonesteen turvaventtiili ja sähköinen ilmapumppu. Onko tietoa missä kyseiset osat sijaitsee autossa? Onko perä kontissa sijaitseva musta laatikko se sähköinen ilmapumppu? Sehän ohjaa ovien lukitusta. polttonesteen turvaventtiilistä en ole koskaan kuullutkaan.
Onko carsoftassa selvitykset nuille vika koodeille että mitä meinaavat.? itse en ainakaan ole niitä sieltäkään löytänyt.
Lebbis88
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 103
Liittynyt: Pe 15.07.2011 17:32

Re: BAS/ESP merkkivalo

Viesti Kirjoittaja Lebbis88 »

oon lueskellu benzworldiä aika paljon ja seuraava mitä meinaan koittaa omaan autooni on vaihtaa linkissä oleva boksi. http://www.ebay.com/itm/202-C280-E-GAS- ... 1c28258112" onclick="window.open(this.href);return false;
Kun mersun pistän parkkiin, niin loppuu lässytys.
Vastaa Viestiin