W201 M104 MS2 V3.0 Turbo
Re: W201 vm. 89
Kerro miten kävi
Daily driver: Projekti, koska luotettavat autot ovat tylsiä Luotettava, eli tylsä CLK 270
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 M104 MS2 V3.0 Turbo
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 M104 MS2 V3.0 Turbo
Re: W201 vm. 89
Hiljaista on ollut tallilla... Listan kiinnikkeet tuli kiinasta ja saatiin ne asennettua. Ei ole mitään valitettavaa laadussa tai sopivuudessa, istuu kun nyrkki silmään
Kesärenkaita ei vielä ole kiinni, kun ei ole vanteet vieläkään valmiit Väliäkö tuolla, kun ei läheskään joka päivä ajeta. Konepelti pitäisi vaihtaa, perä pitäisi tiputtaa pois ja katsoa mikä siellä mättää. Menee paljon puslaa ja laakeria vaihtoon takapäästä muutenkin. Jos tämän jälkeen pääsisi pellin alle katsomaan megaa kiinni Saattaa toki olla että auto vaihtuu vielä, kun ei ABSeja ole.
Kesärenkaita ei vielä ole kiinni, kun ei ole vanteet vieläkään valmiit Väliäkö tuolla, kun ei läheskään joka päivä ajeta. Konepelti pitäisi vaihtaa, perä pitäisi tiputtaa pois ja katsoa mikä siellä mättää. Menee paljon puslaa ja laakeria vaihtoon takapäästä muutenkin. Jos tämän jälkeen pääsisi pellin alle katsomaan megaa kiinni Saattaa toki olla että auto vaihtuu vielä, kun ei ABSeja ole.
Viimeksi muokannut Mighty190, Su 04.12.2022 15:25. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Daily driver: Projekti, koska luotettavat autot ovat tylsiä Luotettava, eli tylsä CLK 270
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 M104 MS2 V3.0 Turbo
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 M104 MS2 V3.0 Turbo
Re: W201 vm. 89
Mulla olisi vieläkin se konepelti autossa paikoillaan siittä saisit hyvän pellin ja hinankaan en usko olevan mikään huikea enää Mut pistä yv:tä jos kiinnostaaMighty190 kirjoitti:Hiljaista on ollut tallilla... Listan kiinnikkeet tuli kiinasta ja saatiin ne asennettua. Ei ole mitään valitettavaa laadussa tai sopivuudessa, istuu kun nyrkki silmään
Kesärenkaita ei vielä ole kiinni, kun ei ole vanteet vieläkään valmiit Väliäkö tuolla, kun ei läheskään joka päivä ajeta. Konepelti pitäisi vaihtaa, perä pitäisi tiputtaa pois ja katsoa mikä siellä mättää. Menee paljon puslaa ja laakeria vaihtoon takapäästä muutenkin. Jos tämän jälkeen pääsisi pellin alle katsomaan megaa kiinni Saattaa toki olla että auto vaihtuu vielä, kun ei ABSeja ole.
Nykyinen W210 E300D
(ex)W201 190D 2.0
(ex) W202 C200D
(ex) W124 E200D
(ex) W210 E290 TDT
(ex) W210 E220D
(ex) Volvo 850 T5
(ex)W201 190D 2.0
(ex) W202 C200D
(ex) W124 E200D
(ex) W210 E290 TDT
(ex) W210 E220D
(ex) Volvo 850 T5
Re: W201 vm. 89
Juttu jatkuu. Tuli ostettua musta sisusta ja sähkölasit "edullisesti" kaverilta joka tekee jokkikseen autoa Pahaa teki kyllä purkaa kyseistä autoa, on meinaan 2.3 bensa, ajettu reilu 210tkm ja täysin ruosteeton. Noh, sisustasta sen verran että löytyy jalopuukoristeet, ilmastointi, kuskin kyynärnoja, iso keskikonsoli (auto vuodelta -93).
Johtoa on vedetty oville ja enää puuttuu toisen takaoven johdot. Kuskin puolella on jo sähkömoottorit molemmissa ovissa.
Tämän verran kuvaa löytyy sisustan vaihdosta.
Nyt on jo kesänakitkin alla, tosin mustana Jos saisi sisustan kasaan niin pääsisi takapäätä ihmettelemään
Johtoa on vedetty oville ja enää puuttuu toisen takaoven johdot. Kuskin puolella on jo sähkömoottorit molemmissa ovissa.
Tämän verran kuvaa löytyy sisustan vaihdosta.
Nyt on jo kesänakitkin alla, tosin mustana Jos saisi sisustan kasaan niin pääsisi takapäätä ihmettelemään
Viimeksi muokannut Mighty190, Su 04.12.2022 15:27. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Daily driver: Projekti, koska luotettavat autot ovat tylsiä Luotettava, eli tylsä CLK 270
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 M104 MS2 V3.0 Turbo
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 M104 MS2 V3.0 Turbo
Re: W201 vm. 89
No mulla on kyseisen jokkisauton tekniikka tallessa hyvään tarkoitukseen
- Opel Astra g 2.2 DTi -03 (150hp/340nm)
- Opel ascona B 2.4 CIH -77
- Opel Rekord E 2.0 SEH -8x
- Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 160hp/245nm)
- Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300whp/330nm)
- BMW 528 2.8l -97 (talviliukuri)
https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam" onclick="window.open(this.href);return false;
- Opel ascona B 2.4 CIH -77
- Opel Rekord E 2.0 SEH -8x
- Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 160hp/245nm)
- Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300whp/330nm)
- BMW 528 2.8l -97 (talviliukuri)
https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W201 vm. 89
No perhana Koneen vaihto isompaan vai mitä on mielessä?jezze rs kirjoitti:No mulla on kyseisen jokkisauton tekniikka tallessa hyvään tarkoitukseen
Daily driver: Projekti, koska luotettavat autot ovat tylsiä Luotettava, eli tylsä CLK 270
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 M104 MS2 V3.0 Turbo
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 M104 MS2 V3.0 Turbo
Re: W201 vm. 89
Sisusta vaihdettu ja moottorit ovat ovissa kiinni Vielä tarvitsisi vaihdekepin vierestä kytkeä moottorit ja vetää johto sulakkeelta kytkimille. Kysymys tässä vaiheessa on se, että kuinka ison sulakkeen taa nuo kuuluisi laittaa? Ja onko sähkölaseille omaa sulaketta vai onko saman sulakkeen takana jotain muutakin?
Lämppärin säätimien ympärille tuleva osa täytyy vielä tilata/ostaa jostain purkuautosta. Muuten olisi tullut muun sisustan mukana, mutta ilmastointi oli jo myyty ja sen mukana meni
Sitten vielä kuvaa vanteista kun ei nähtävästi ole tullut laitettua
Jatketaan harjoituksia...
Lämppärin säätimien ympärille tuleva osa täytyy vielä tilata/ostaa jostain purkuautosta. Muuten olisi tullut muun sisustan mukana, mutta ilmastointi oli jo myyty ja sen mukana meni
Sitten vielä kuvaa vanteista kun ei nähtävästi ole tullut laitettua
Jatketaan harjoituksia...
Viimeksi muokannut Mighty190, Su 04.12.2022 15:27. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Daily driver: Projekti, koska luotettavat autot ovat tylsiä Luotettava, eli tylsä CLK 270
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 M104 MS2 V3.0 Turbo
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 M104 MS2 V3.0 Turbo
Re: W201 vm. 89
Vähän päivitystä tännekin, vaikkei näitä ketään lue Elikkäs sähkölasit on kiinni, kytketty ja toimii. Kuskin ikkunan kytkin osoittautui toimimattomaksi joten se piti vaihtaa. Autosta on kaasari imusarjoineen irti, ja tänään on MS1 V2.2 laitettu tilaukseen Tällä viikolla ei varmaan muuta mersulle tapahdu kuin konehuoneen siistiminen, ja sitten aloitetaan viikonloppu Ensi viikoksi oman ja isän auton pesu ja vahaus, MS asennusta, lisää konehuoneen siistimistä, ja ehkä jopa talvivanteiden maalaus. Maalipintaakin pitäisi hieman paikkailla
Jatketaan taas kun tulee jotain kerrottavaa
Jatketaan taas kun tulee jotain kerrottavaa
Daily driver: Projekti, koska luotettavat autot ovat tylsiä Luotettava, eli tylsä CLK 270
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 M104 MS2 V3.0 Turbo
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 M104 MS2 V3.0 Turbo
Re: W201 vm. 89 (Megasquirt tilattu!)
Megasquirt haettu lauantaina ja tänään ihmeteltiin.
Tänään on soviteltu kauppoja Saabin suutintukista, suuttimista ja bensanpaineensäätimestä. Tällä viikolla pakkaa oli sekoittamassa risteily joten mersun laittaminen jäi vähälle
Konehuonetta sain kuitenkin hieman putsattua
Vielä tarvitsee hieman osia hommata ennen kun pääsee kunnolla tekemään. Kuvia tulee sitä mukaa kun edistyy! Huomenna jos saisi TPS-anturin ja triggeripyörän kytkettyä
Tänään on soviteltu kauppoja Saabin suutintukista, suuttimista ja bensanpaineensäätimestä. Tällä viikolla pakkaa oli sekoittamassa risteily joten mersun laittaminen jäi vähälle
Konehuonetta sain kuitenkin hieman putsattua
Vielä tarvitsee hieman osia hommata ennen kun pääsee kunnolla tekemään. Kuvia tulee sitä mukaa kun edistyy! Huomenna jos saisi TPS-anturin ja triggeripyörän kytkettyä
Viimeksi muokannut Mighty190, Su 04.12.2022 15:27. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Daily driver: Projekti, koska luotettavat autot ovat tylsiä Luotettava, eli tylsä CLK 270
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 M104 MS2 V3.0 Turbo
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 M104 MS2 V3.0 Turbo
Re: W201 2.0 tarinointia ja Megasquirtin asennusta
Ehtoot kaikille MS proggis on edennyt hiiitaasti, johtuen kerrankin ajan eikä rahan puutteesta
Suutintukin kiinnikkeet tehtynä, vielä pitäisi maalata. Hukkakipinän kiinnikkeillä sama tarina ja trikkeripyörä on nyt tutulla sorvautettavana.
Purkki on löytänyt paikkansa, kuten myös suurin osa johtosarjasta, sulakkeista ja releistä.
037 pumppu odottaa asentamista letkuineen ja välisäiliö ja suodatin on tilattu eilen.
Tilaukseen lähti eilen myös PLX-DM6, johtoa suuttimille, sytytysjohdon liitinsarjat sekä ilmansuodatin.
Imusarjan ja kaasuläpän tiivisteet saapunee huomenna.
Teoriassa enää en tarvitse kuin kaasuläppäkotelon ja holkin lambdaa varten (ellei tule mukana).
Pelkkää tekstiä, tylsä päivitys tiedän Käyntivideota, säätökysymyksiä/ongelmia ym tulee varmasti mursun herättyä henkiin
Suutintukin kiinnikkeet tehtynä, vielä pitäisi maalata. Hukkakipinän kiinnikkeillä sama tarina ja trikkeripyörä on nyt tutulla sorvautettavana.
Purkki on löytänyt paikkansa, kuten myös suurin osa johtosarjasta, sulakkeista ja releistä.
037 pumppu odottaa asentamista letkuineen ja välisäiliö ja suodatin on tilattu eilen.
Tilaukseen lähti eilen myös PLX-DM6, johtoa suuttimille, sytytysjohdon liitinsarjat sekä ilmansuodatin.
Imusarjan ja kaasuläpän tiivisteet saapunee huomenna.
Teoriassa enää en tarvitse kuin kaasuläppäkotelon ja holkin lambdaa varten (ellei tule mukana).
Pelkkää tekstiä, tylsä päivitys tiedän Käyntivideota, säätökysymyksiä/ongelmia ym tulee varmasti mursun herättyä henkiin
Daily driver: Projekti, koska luotettavat autot ovat tylsiä Luotettava, eli tylsä CLK 270
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 M104 MS2 V3.0 Turbo
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 M104 MS2 V3.0 Turbo
Re: W201 2.0 tarinointia ja Megasquirtin asennusta
Viime päivityksestä onkin jo hetki aikaa Nyt on kaikki kasassa ja johdotukset tehty lambdaa lukuunottamatta. Ensi kerralla voi onneksi jo keskittyä täysin säätämiseen. Ilmansuodatin ottaa konepeltiin kiinni joten se täytynee asentaa 90° kulmaan.
Kuvat ovat hieman huonoja, kaikki kuvat ylintä lukuunottamatta on otettu eilen neljän aikaan aamuyöstä
Kuvat ovat hieman huonoja, kaikki kuvat ylintä lukuunottamatta on otettu eilen neljän aikaan aamuyöstä
Viimeksi muokannut Mighty190, Su 04.12.2022 15:31. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Daily driver: Projekti, koska luotettavat autot ovat tylsiä Luotettava, eli tylsä CLK 270
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 M104 MS2 V3.0 Turbo
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 M104 MS2 V3.0 Turbo
Re: W201 2.0 tarinointia ja Megasquirtin asennusta
Moottori saatu käyntiin viime viikonlopun aikana. Videolla säädöt päin honkia, tämän viikonlopun aikana hierotaan lisää.
Mitenkäs tuo mersun (W124 230E) tyhjäkäyntimoottori onko PWM vai on/off tyylinen? Tällä hetkellä tyhjäkäyntiä haettu kaasuläppää ruuvaamalla auki, joka tuottaa omat ongelmansa. Esimerkkinä alipaine, joka vetää läppää kiinni muodostaen pienen "kynnyksen", joka ylittyy helposti kun kaasua yrittää polkaista vain vähän. Eli siis tarkoitus nostaa kierrokset vaikka 1500rpm tienoille, kaasuläppä menee "kynnyksen" yli ja kierroksia onkin 2000-2500. Liekö tottumiskysymys, tai vika herkästi regoivassa kaasuvivustossa, jonka jouduin itse tekemään Säädöt, jotka ovat vielä aika karkeat, vaikuttanee tähän ongelmaan omalla tavallaan. Mielessä on kyllä käynyt vivuston muokkaaminen ja raskaampi/toinen jousi vivustoon. Ja ajattelin tuon tyhjäkäyntimoottorin myös vähentävän alipainetta, joka kohdistuu kaasuläppään, näin vähentäen tai poistaen kyseisen "kynnyksen".
Näillä mennään tällä kertaa, toivottavasti tekstistä näkee ongelman laadun Aikaraja (kortin saaminen) lähestyy vääjäämättä, ja tämä asentaja olisi kiitollinen kaikesta informaatiosta tähän aiheeseen liittyen
Mitenkäs tuo mersun (W124 230E) tyhjäkäyntimoottori onko PWM vai on/off tyylinen? Tällä hetkellä tyhjäkäyntiä haettu kaasuläppää ruuvaamalla auki, joka tuottaa omat ongelmansa. Esimerkkinä alipaine, joka vetää läppää kiinni muodostaen pienen "kynnyksen", joka ylittyy helposti kun kaasua yrittää polkaista vain vähän. Eli siis tarkoitus nostaa kierrokset vaikka 1500rpm tienoille, kaasuläppä menee "kynnyksen" yli ja kierroksia onkin 2000-2500. Liekö tottumiskysymys, tai vika herkästi regoivassa kaasuvivustossa, jonka jouduin itse tekemään Säädöt, jotka ovat vielä aika karkeat, vaikuttanee tähän ongelmaan omalla tavallaan. Mielessä on kyllä käynyt vivuston muokkaaminen ja raskaampi/toinen jousi vivustoon. Ja ajattelin tuon tyhjäkäyntimoottorin myös vähentävän alipainetta, joka kohdistuu kaasuläppään, näin vähentäen tai poistaen kyseisen "kynnyksen".
Näillä mennään tällä kertaa, toivottavasti tekstistä näkee ongelman laadun Aikaraja (kortin saaminen) lähestyy vääjäämättä, ja tämä asentaja olisi kiitollinen kaikesta informaatiosta tähän aiheeseen liittyen
Daily driver: Projekti, koska luotettavat autot ovat tylsiä Luotettava, eli tylsä CLK 270
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 M104 MS2 V3.0 Turbo
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 M104 MS2 V3.0 Turbo
Re: W201 2.0 tarinointia ja Megasquirtin asennusta
KE-Jetissä ainakin on PWM-tyyppinen kaksinapainen tyhjäkäyntimoottori. Kaasuläpän pitää olla tyhjäkäynnillä KE-Jetillä täysin kiinni, jolloin tyhjäkäyntipiiri hoitaa oikean ilman ja polttoaineen määrän. Samaa asetusta olen käyttänyt myös ohjelmoitavilla ruiskuilla, vaikka niillä ei saakaan tyhjäkäyntiä niin hyvin hallittua kuin KE-Jetillä, jolla tyhjäkäynti käy kuin kello 750 kierroksella.
Kuvien perusteella kone vetää kuumaa ilmaa konehuoneesta, mikä todennäköisesti aiheuttaa ongelmia. Tilannetta voi helpottaa ruiskun imuilman lämpötilan kompensoinnilla (seokset, sytky), mutta parempi olisi lisäksi rakentaa kunnollinen ilmansuodatinkotelo tai -putkisto siten, että kone saisi viileämpää ilmaa sisäänsä.
tomant
Kuvien perusteella kone vetää kuumaa ilmaa konehuoneesta, mikä todennäköisesti aiheuttaa ongelmia. Tilannetta voi helpottaa ruiskun imuilman lämpötilan kompensoinnilla (seokset, sytky), mutta parempi olisi lisäksi rakentaa kunnollinen ilmansuodatinkotelo tai -putkisto siten, että kone saisi viileämpää ilmaa sisäänsä.
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: W201 2.0 tarinointia ja Megasquirtin asennusta
Kiitokset tästä! Lähdetäään aluksi näillä liikkeelle, ilmansuodatin vaihtanee kyllä paikkaansa.tomant kirjoitti:KE-Jetissä ainakin on PWM-tyyppinen kaksinapainen tyhjäkäyntimoottori. Kaasuläpän pitää olla tyhjäkäynnillä KE-Jetillä täysin kiinni, jolloin tyhjäkäyntipiiri hoitaa oikean ilman ja polttoaineen määrän. Samaa asetusta olen käyttänyt myös ohjelmoitavilla ruiskuilla, vaikka niillä ei saakaan tyhjäkäyntiä niin hyvin hallittua kuin KE-Jetillä, jolla tyhjäkäynti käy kuin kello 750 kierroksella.
Kuvien perusteella kone vetää kuumaa ilmaa konehuoneesta, mikä todennäköisesti aiheuttaa ongelmia. Tilannetta voi helpottaa ruiskun imuilman lämpötilan kompensoinnilla (seokset, sytky), mutta parempi olisi lisäksi rakentaa kunnollinen ilmansuodatinkotelo tai -putkisto siten, että kone saisi viileämpää ilmaa sisäänsä.
tomant
Kävin hakemassa tarvittavat osat PWM-tyhjäkäyntiä ja mersun jenkamittaria varten, kolvailen ne tänään kiinni laatikkoon ja ihmetellään siitä. Kierrosluvun näkyminen ei ole prioriteettina tällä hetkellä, mutta kerran kun boksi avataan niin samalla senkin modaa.
Viimeksi muokannut Mighty190, Ma 22.02.2016 14:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Daily driver: Projekti, koska luotettavat autot ovat tylsiä Luotettava, eli tylsä CLK 270
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 M104 MS2 V3.0 Turbo
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 M104 MS2 V3.0 Turbo
Re: W201 2.0 tarinointia ja Megasquirtin asennusta
No eihän se kierrosluku näy. TK-moottorin toimintaa en ehtinyt kokeilla kun päärele (motonet) hajosi/ohjausjohto katki. Sain kuitenkin suodattimen hieman parempaan paikkaan entisestä.
Viimeksi muokannut Mighty190, Su 04.12.2022 15:34. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Daily driver: Projekti, koska luotettavat autot ovat tylsiä Luotettava, eli tylsä CLK 270
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 M104 MS2 V3.0 Turbo
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 M104 MS2 V3.0 Turbo
Re: W201 2.0 tarinointia ja Megasquirtin asennusta
Kilometrejä on tullut noin 400-500 ja säätöjä on haettu paljon. Toki on vielä hakemista, kiihdytysrikastuksissa ainakin. TK-venttiili toimii ja käy tyhjää nätisti kylmänäkin (+2C kylmin käynnistys tähän mennessä) eli PWM ohjaus tuntuu toimivan. Releongelma on saatu selvitettyä uusimalla maadoitukset.
Kokonaan ongelmitta ei (taaskaan ) selvitty. Ajokilometrejä takana noin 300km ja konehuoneessa kolisee. Ainahan siellä on tuuletin hieman ääntä pitänyt, ei aikaisemmin ole ollut ongelmaa. Ajellessani tasaista kuuttakymppiä huomaan kun lämmöt nousee reilusti yli sadan. Arvaankin jo että mikä on vikana. Onneksi ei ole kuin 5km matkaa kotipihalle. Auto kotiin ja seuraavana päivänä hakemaan toisella autolla kaverilta "uutta" vesipumppua. Ajelen mersun kaverin tallille (6km) ja alamme ihmettelemään.
Hihnäpyörä päässyt pyörimään akselin ympäri jo jonkun aikaa. Ilmeisesti prässätty osa, oli haljennut ja irronnut vesipumpun päästä ja välillä päässyt pyörähtämään. Kuvan ottamishetkellä oli klappia jo 4mm.
Ei muutakun pikapuhdistus, "uusi" pumppu kiinni ja ajoa.
Kokonaan ongelmitta ei (taaskaan ) selvitty. Ajokilometrejä takana noin 300km ja konehuoneessa kolisee. Ainahan siellä on tuuletin hieman ääntä pitänyt, ei aikaisemmin ole ollut ongelmaa. Ajellessani tasaista kuuttakymppiä huomaan kun lämmöt nousee reilusti yli sadan. Arvaankin jo että mikä on vikana. Onneksi ei ole kuin 5km matkaa kotipihalle. Auto kotiin ja seuraavana päivänä hakemaan toisella autolla kaverilta "uutta" vesipumppua. Ajelen mersun kaverin tallille (6km) ja alamme ihmettelemään.
Hihnäpyörä päässyt pyörimään akselin ympäri jo jonkun aikaa. Ilmeisesti prässätty osa, oli haljennut ja irronnut vesipumpun päästä ja välillä päässyt pyörähtämään. Kuvan ottamishetkellä oli klappia jo 4mm.
Ei muutakun pikapuhdistus, "uusi" pumppu kiinni ja ajoa.
Viimeksi muokannut Mighty190, Su 04.12.2022 15:36. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Daily driver: Projekti, koska luotettavat autot ovat tylsiä Luotettava, eli tylsä CLK 270
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 M104 MS2 V3.0 Turbo
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 M104 MS2 V3.0 Turbo
Re: W201 2.0 tarinointia ja Megasquirtin asennusta
Vuosi 2015 lähti ainakin näin autoilun osalta hyvin käyntiin. Kävin autoa huoltiksella käyttämässä päästöjä varten ja hyvinhän se meni. Kuulemma hyvät arvot vanhalle rouvalle.
Päästölappu kädessä, suuntasin johtotähden kohti katsastuskonttoria ja jännitin tulosta. Megasta ei tullut sanomista eikä liiemmin tuosta mittarista kabiinissakaan. Leimasetä tuumaili kyllä kuskinpuolen takajousen olevan kaput (kuoleentunut) ja että vaihtaa pitäis No ei siinä, huonomminkin olisi voinut mennä. Paljon huonommin.
Sain lapun käteen ja ajelin hymy huulilla ja rokki pauhaten kohti varaosaliikettä nimeltä Motonet. Totesin kaupan päädyssä olevan tiskin kyllästyneelle asiakaspalvelijalle että merssuun takajousia. Sain vahvistetut, tosin vakiokorkuiset.
Pääsin tiistaina kaverin hallille ihmettelemään ja perinteisesti kenttävittuilijoita oli paljon enemmän kuin tekijöitä
Kuvassa kuskinpuolen uusi ja vanha. Taitaa olla jo uusista 1.5 kierrosta pois tässä kuvassa Leimasetä ei siis väärässä ollut, molemmilta puolilta jousi oli katkennut.
Ja kuvaa jousista. Tänään kävin toisella konttorilla jälkitarkastuksessa ja insinööri tuumasi että hän kattoo nyt ainakin nämä ja nuo ja jos totakin. Totesin että jos nyt ne jouset vilkaiset ja jatketaan elämäämme eri suuntiin. Pienen vänkäyksen jälkeen tehtiin iskaritesti ja auton ollessa ylhäällä vilkaistiin uusia jousia. Tämän jälkeen lähdin konttorilta uudet laput kourassa kotiin kirjoittamaan tätä tarinaa
Tuossa vielä huono kuva valmiista tekeleestä. Ajettu tosin 0km joten on asettunut tuosta vielä
Päästölappu kädessä, suuntasin johtotähden kohti katsastuskonttoria ja jännitin tulosta. Megasta ei tullut sanomista eikä liiemmin tuosta mittarista kabiinissakaan. Leimasetä tuumaili kyllä kuskinpuolen takajousen olevan kaput (kuoleentunut) ja että vaihtaa pitäis No ei siinä, huonomminkin olisi voinut mennä. Paljon huonommin.
Sain lapun käteen ja ajelin hymy huulilla ja rokki pauhaten kohti varaosaliikettä nimeltä Motonet. Totesin kaupan päädyssä olevan tiskin kyllästyneelle asiakaspalvelijalle että merssuun takajousia. Sain vahvistetut, tosin vakiokorkuiset.
Pääsin tiistaina kaverin hallille ihmettelemään ja perinteisesti kenttävittuilijoita oli paljon enemmän kuin tekijöitä
Kuvassa kuskinpuolen uusi ja vanha. Taitaa olla jo uusista 1.5 kierrosta pois tässä kuvassa Leimasetä ei siis väärässä ollut, molemmilta puolilta jousi oli katkennut.
Ja kuvaa jousista. Tänään kävin toisella konttorilla jälkitarkastuksessa ja insinööri tuumasi että hän kattoo nyt ainakin nämä ja nuo ja jos totakin. Totesin että jos nyt ne jouset vilkaiset ja jatketaan elämäämme eri suuntiin. Pienen vänkäyksen jälkeen tehtiin iskaritesti ja auton ollessa ylhäällä vilkaistiin uusia jousia. Tämän jälkeen lähdin konttorilta uudet laput kourassa kotiin kirjoittamaan tätä tarinaa
Tuossa vielä huono kuva valmiista tekeleestä. Ajettu tosin 0km joten on asettunut tuosta vielä
Viimeksi muokannut Mighty190, Su 04.12.2022 15:37. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Daily driver: Projekti, koska luotettavat autot ovat tylsiä Luotettava, eli tylsä CLK 270
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 M104 MS2 V3.0 Turbo
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 M104 MS2 V3.0 Turbo
Re: W201 2.0 tarinointia ja Megasquirtin asennusta
Taas päivitystä. Tänään vaihtuu konehuoneen ilme ja sisältö. Ostin 2.3 moottorin (vanhaa mallia, mahdollisesti yhdellä ketjulla) toissapäivänä projektimoottoriksi, johon ajattelin pakosarjan ja imusarjan sovittaa ja tehdä pikkuhiljaa. Noh, kuinka kävikään Tänään tuo vanha 2 litranen antautui ja alkoi käymään kuten sattuu, öljyissä haisee bensa ja pakokaasussa öljy -> kone entinen.
Tämän kirjoituksen kirjoitettuani lähden vaihtamaan myllyä, kuvien ja päivitysten kera. Kävin paikallisessa varaosaliikkeessä hakemassa
-Pakoputken asennustahnaa
-Tiivistemassaa (ei ollut tiivisteitä)
-Öljyt ja suodattimen
-Jäähdytysnestettä
-Jarrukliineriä
-Puhdistusliinoja
-Nippusiteitä
-Tulpat
Näillä eväillä, työkaluilla ja työhaluilla luulisi yhden moottorin vaihtavan
(Jos kone ei olisi alkanut pokkuroimaan tänään, ja vielä 1km kotoa, tämä päivitys koskisi bemarin ZF laatikon hakemista )
Tämän kirjoituksen kirjoitettuani lähden vaihtamaan myllyä, kuvien ja päivitysten kera. Kävin paikallisessa varaosaliikkeessä hakemassa
-Pakoputken asennustahnaa
-Tiivistemassaa (ei ollut tiivisteitä)
-Öljyt ja suodattimen
-Jäähdytysnestettä
-Jarrukliineriä
-Puhdistusliinoja
-Nippusiteitä
-Tulpat
Näillä eväillä, työkaluilla ja työhaluilla luulisi yhden moottorin vaihtavan
(Jos kone ei olisi alkanut pokkuroimaan tänään, ja vielä 1km kotoa, tämä päivitys koskisi bemarin ZF laatikon hakemista )
Daily driver: Projekti, koska luotettavat autot ovat tylsiä Luotettava, eli tylsä CLK 270
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 M104 MS2 V3.0 Turbo
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 M104 MS2 V3.0 Turbo
Re: W201 2.0 tarinointia ja Megasquirtin asennusta
Jaa jollain muullakin hajoo kone tenavasta. Itellä hajos kangenlaakerit ja samalla koko kone siinä. Vaihoin itekkin tilalle suoraa 2.3 2l eculla se käy jo mutta tosin huonosti, koska klästä venailen huohotin letkuja. Vanhat oli kivikovat.
w201 2.0e -86
Re: W201 2.0 tarinointia ja Megasquirtin asennusta
Onneks on halpoja lohkoja Ecun kanssa ei onneksi ollut ongelmaa, ei muutakun req fuelia hieman lisää ja karttaa säätämäänHoseer kirjoitti:Jaa jollain muullakin hajoo kone tenavasta. Itellä hajos kangenlaakerit ja samalla koko kone siinä. Vaihoin itekkin tilalle suoraa 2.3 2l eculla se käy jo mutta tosin huonosti, koska klästä venailen huohotin letkuja. Vanhat oli kivikovat.
Taisin jotain kuviakin luvata
Pakoputki ja kardaani irti "autonosturin" varassa
Mahtaakohan nosturi jaksaa
Vanha kone ulos, ja vielä mitään rikkomatta!
Konehuone vaatii putsausta
Kuten myös moottori, moottorinkannakkeet ym. pikkuosat
"Uusi" pannu pestynä
Lähti muuten laakista käymään 6 vuoden seisomisen jälkeen
ZF tuli kuitenkin haettua
Viimeksi muokannut Mighty190, Su 04.12.2022 15:39. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Daily driver: Projekti, koska luotettavat autot ovat tylsiä Luotettava, eli tylsä CLK 270
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 M104 MS2 V3.0 Turbo
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 M104 MS2 V3.0 Turbo
Re: W201 2.0 tarinointia ja Megasquirtin asennusta
Joo ite paininu k-jetin ongelmien kanssa. Kaikki johtu pelkästään siittä et klästä sain väärän imusarjantiivisteen No tulipahan kolvattua releet ja vaihdettua suuttimet paineensäätimen määränjakajan potikan ja ehan. on sitten hyllyssä toinen setti niin ei tartte vaihtaa ruiskua.Mighty190 kirjoitti: Onneks on halpoja lohkoja Ecun kanssa ei onneksi ollut ongelmaa, ei muutakun req fuelia hieman lisää ja karttaa säätämään
w201 2.0e -86
Re: W201 2.0 tarinointia ja Megasquirtin asennusta
K-Jet, hyi On se hienoa että vehkeet rokkaa Enköhän kerennyt jo kehumaan tota oman ECUn toimimista, päätti sitten sanoutua jokseenkin irti Vikanahan on siis että ei kierrä yli 5500rpm, rötää kuin mikä ja vedot hukassa. Ja jos ihan rehellisiä ollaan, niin tätä oli jo ennen koneenvaihtoa. Ajattelin vaihtaa vaan tuon koneen ensin kun se oli jo lyöty lukkoon ja sitten paneutua tohon megaan. Olisko täällä auttavaa kättä?Hoseer kirjoitti:Joo ite paininu k-jetin ongelmien kanssa. Kaikki johtu pelkästään siittä et klästä sain väärän imusarjantiivisteen No tulipahan kolvattua releet ja vaihdettua suuttimet paineensäätimen määränjakajan potikan ja ehan. on sitten hyllyssä toinen setti niin ei tartte vaihtaa ruiskua.Mighty190 kirjoitti: Onneks on halpoja lohkoja Ecun kanssa ei onneksi ollut ongelmaa, ei muutakun req fuelia hieman lisää ja karttaa säätämään
Logia löytyy, kierrosluku ei käy nollassa, joten trikkeri toimii, anturista en mene sanomaan. Kartta ok, siihen en koskenut ennen tai jälkeen kun vika tuli (vanhalla koneella) ja tulpanjohdot on katsottu, ja kokeiltu vaihtaa, ei vaikutusta. Tulpat ovat uudet, suuttimet vaihdoin uusiin ja vuotoja ei ole. Dwelliä yritin pienentää, ei vaikutusta. Uusi prossu on tossa keittiön pöydällä, sitä en ole laittanut vielä kiinni kun moni epäili ettei siinä ole mitään vikaa.
Logia:
http://aijaa.com/PPpfdM" onclick="window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/n39X7P" onclick="window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/kovwY1" onclick="window.open(this.href);return false;
Asetustiedosto:
http://aijaa.com/B968FB" onclick="window.open(this.href);return false;
Daily driver: Projekti, koska luotettavat autot ovat tylsiä Luotettava, eli tylsä CLK 270
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 M104 MS2 V3.0 Turbo
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 M104 MS2 V3.0 Turbo
Re: W201 2.0 tarinointia ja Megasquirtin asennusta
Täällä taas. Viime postauksesta on aikaa, ja tässä välissä on tapahtunut kaikenlaista Tässä hieman kuvia edistyksestä
Korisarja on vihdoin kiinni (Zender)
Kävin ostoksilla, ja ostin 2.8 24V M104 moottorin, ja siihen mukaan kaiken tarvittavan (laatikko, voimansiirto, jarrut, vakaajat ym.)
Vakaajan kannakkeet oli hieman piukassa
Jarrujen koko suureni hieman
Pohjaan on myös kiinnitetty huomiota
Tavoitteena on saada rapiat 200 ulos tuosta moottorista megalla. Suurin osa ajastani menee intissä, joten edistyminen on hidasta
Korisarja on vihdoin kiinni (Zender)
Kävin ostoksilla, ja ostin 2.8 24V M104 moottorin, ja siihen mukaan kaiken tarvittavan (laatikko, voimansiirto, jarrut, vakaajat ym.)
Vakaajan kannakkeet oli hieman piukassa
Jarrujen koko suureni hieman
Pohjaan on myös kiinnitetty huomiota
Tavoitteena on saada rapiat 200 ulos tuosta moottorista megalla. Suurin osa ajastani menee intissä, joten edistyminen on hidasta
Viimeksi muokannut Mighty190, Su 04.12.2022 15:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Daily driver: Projekti, koska luotettavat autot ovat tylsiä Luotettava, eli tylsä CLK 270
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 M104 MS2 V3.0 Turbo
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 M104 MS2 V3.0 Turbo
Re: W201 2.0 8V -> 2.8 24V kootut kommellukset
Sitten vähän tarkempaa selostusta. Moottori on tosiaan satalankusta peräisin, ja se meni ihan omilla kannakkeillaan nätisti tenavan konehuoneeseen. Vaihdelaatikon kannake meni uusiksi, ja koriin tein vastamutterit uusille paikoille. Vaihdevivustoa joutui lyhentämään n. 5cm. Isoperä ja vetarit on tuloillaan, jotka ovat peräsin 2.6 litrasesta tenavasta. Kardaani, joka tuli koko paketin mukana laitetaan paikalleen lyhennettynä.
Moottorinohjaukseen en ole vielä ehtinyt paneutumaan, mutta vein kuitenkin jo kampuran hihnapyörän ja trikkeripyörän paikalliselle koneistamolle, jossa ne sulautetaan yhteen. Uusi moniurahihna on hommattava, koska tuossa on vakiona ollut ilmastoinnin kompura.
Sain moottorin mukana täydellisen johtosarjan pl. ECU. Moottorinohjaukseksi tulee tuo MS, joka lienee suht helppo rakentaa kun on kaikki johdot jo nipussa ja liittimet kiinni. Ensimmäisenä kysymysmerkkinä tulee tuo muuttuva nokka, jota ei vielä kuitenkaan oteta käyttöön. Jostain luin että vesiruiskutuksen asetuksilla sen saisi toimimaan halutulla tavalla.
Akku siirtyy takakonttiin ajan myötä, painojakauman tasaamiseksi. Seuraavaksi olisi tarkoitus lähteä purkamaan vanha johtosarja, releet ja sulakkeet, jonka jälkeen on hyvä aloittaa "puhtaalta pöydältä" tekemään uutta.
Moottorinohjaukseen en ole vielä ehtinyt paneutumaan, mutta vein kuitenkin jo kampuran hihnapyörän ja trikkeripyörän paikalliselle koneistamolle, jossa ne sulautetaan yhteen. Uusi moniurahihna on hommattava, koska tuossa on vakiona ollut ilmastoinnin kompura.
Sain moottorin mukana täydellisen johtosarjan pl. ECU. Moottorinohjaukseksi tulee tuo MS, joka lienee suht helppo rakentaa kun on kaikki johdot jo nipussa ja liittimet kiinni. Ensimmäisenä kysymysmerkkinä tulee tuo muuttuva nokka, jota ei vielä kuitenkaan oteta käyttöön. Jostain luin että vesiruiskutuksen asetuksilla sen saisi toimimaan halutulla tavalla.
Akku siirtyy takakonttiin ajan myötä, painojakauman tasaamiseksi. Seuraavaksi olisi tarkoitus lähteä purkamaan vanha johtosarja, releet ja sulakkeet, jonka jälkeen on hyvä aloittaa "puhtaalta pöydältä" tekemään uutta.
Daily driver: Projekti, koska luotettavat autot ovat tylsiä Luotettava, eli tylsä CLK 270
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 M104 MS2 V3.0 Turbo
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 M104 MS2 V3.0 Turbo
Re: W201 2.0 8V -> 2.8 24V kootut kommellukset
Olin eilen tosiaan purkamassa vanhoja sähköjä pois, ja suunnittelin illalla uusia. Olen pikkuhiljaa tilaillut kaikenlaista hyödyllistä noihin sähköihin liittyen, kuten relepohjan kuudelle releelle, ja samalla sulakepohjan joka käsittää 20 sulakepaikkaa.
Sulakepohja
Relepohja
Kuvat on härskisti otettu Ebayn sivuilta
Suunnittelin tekeväni jännitteenjaon siten, että otan 6 neliöistä hienosäikeistä "kiskoksi" sulakepohjan alle, ja liitän siitä 2,5 neliöisellä johtimella sulakkeeseen. Liitokset kolvataan, ja ennen viimeistä kiinnitystä sukitetaan/teipataan mahdollisuuksien mukaan. Tuohon 6 neliön johtoon saattaa tulla pääsulakkeeksi 50A sulake, johtuen siitä että sen takana tulee olemaan mm. sähköikkunat, penkinlämmittimet, moottorinohjaus hilppeineen ja saattovalot. Jokaisella laitteella on kuitenkin erikseen sulakkeet, ja ohjattavien releiden määrästä johtuen myös ohjaukseen tulee sulakkeet (pl. sähköikkunoiden ohjaus, joka tulee ACC).
Asiasta seuraavaan, tuuletin ei mahdu enää konehuoneeseen syylärin ja moottorin väliin, joten pitänee kehitellä siihen jotain. MS tarjoaa vaihtoehdon tuulettimen ohjaukselle, ja bilteman tuulettimia olen kuullut kehuttavan. Kokemuksia?
Sulakepohja
Relepohja
Kuvat on härskisti otettu Ebayn sivuilta
Suunnittelin tekeväni jännitteenjaon siten, että otan 6 neliöistä hienosäikeistä "kiskoksi" sulakepohjan alle, ja liitän siitä 2,5 neliöisellä johtimella sulakkeeseen. Liitokset kolvataan, ja ennen viimeistä kiinnitystä sukitetaan/teipataan mahdollisuuksien mukaan. Tuohon 6 neliön johtoon saattaa tulla pääsulakkeeksi 50A sulake, johtuen siitä että sen takana tulee olemaan mm. sähköikkunat, penkinlämmittimet, moottorinohjaus hilppeineen ja saattovalot. Jokaisella laitteella on kuitenkin erikseen sulakkeet, ja ohjattavien releiden määrästä johtuen myös ohjaukseen tulee sulakkeet (pl. sähköikkunoiden ohjaus, joka tulee ACC).
Asiasta seuraavaan, tuuletin ei mahdu enää konehuoneeseen syylärin ja moottorin väliin, joten pitänee kehitellä siihen jotain. MS tarjoaa vaihtoehdon tuulettimen ohjaukselle, ja bilteman tuulettimia olen kuullut kehuttavan. Kokemuksia?
Viimeksi muokannut Mighty190, Su 04.12.2022 15:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Daily driver: Projekti, koska luotettavat autot ovat tylsiä Luotettava, eli tylsä CLK 270
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 M104 MS2 V3.0 Turbo
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 M104 MS2 V3.0 Turbo
Re: W201 2.0 8V -> 2.8 24V kootut kommellukset
Näin kun en mistään mitään tiedä varsinaisesti, niin pitää kysäistä. Laitatko samalla jarrupääsylinterin vaihtoon, vai jaskaako vanha vielä tuon verran laajempia jarruja palvella?
Onhan tuo konepuoli menossa kokoajan oikeaan (isompaan) suuntaan
Onhan tuo konepuoli menossa kokoajan oikeaan (isompaan) suuntaan
Re: W201 2.0 8V -> 2.8 24V kootut kommellukset
Seuraavaksi sitten M119 keulalle. E500Eboardilla juttua, missä w201 koriin asennettu M119+manuaali yhdistelmä. http://www.500eboard.com/forums/showthread.php?t=5931" onclick="window.open(this.href);return false; Kuvat näkyy vain kirjautuneilla kait. Tosin leiman kanssa voi mennä hankalaksi..
w124 500E -91
w204 C300 CDI 4-matic -13
w204 C300 CDI 4-matic -13
Re: W201 2.0 8V -> 2.8 24V kootut kommellukset
kuokka12 kirjoitti:Näin kun en mistään mitään tiedä varsinaisesti, niin pitää kysäistä. Laitatko samalla jarrupääsylinterin vaihtoon, vai jaskaako vanha vielä tuon verran laajempia jarruja palvella?
Onhan tuo konepuoli menossa kokoajan oikeaan (isompaan) suuntaan
Kyllä se tuolla alkuperäisellä toimii, mutta tuntuma on vähän heikko Ja juu, nälkä kasvaa syödessä
Katotaan nyt ensin tuo M104 kuntoon, ja ihmetellään sitten uusia koneita Veikkaan että päivitykset tähän tulee olemaan turbo ja MS2 joskus tulevaisuudessa, ja varmaan vielä tuossa järjestyksessä.pikachu kirjoitti:Seuraavaksi sitten M119 keulalle. E500Eboardilla juttua, missä w201 koriin asennettu M119+manuaali yhdistelmä. http://www.500eboard.com/forums/showthread.php?t=5931" onclick="window.open(this.href);return false; Kuvat näkyy vain kirjautuneilla kait. Tosin leiman kanssa voi mennä hankalaksi..
Daily driver: Projekti, koska luotettavat autot ovat tylsiä Luotettava, eli tylsä CLK 270
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 M104 MS2 V3.0 Turbo
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 M104 MS2 V3.0 Turbo
Re: W201 2.0 8V -> 2.8 24V kootut kommellukset
Noniin, vähän edistystä taas. Ostin W201 M103 2.6 kardaanin, perän ja vetarit. Kuinka ollakaan että kerrankin joku käy kun nyrkki silmään. Nimittäin kardaani sattui sopimaan suoraan paikalleen mukisematta. Joku lommo siinäkin on kyljessä, tasapainoitukseen menee kuitenkin Pa-tankin tyhjensin, lähemmäs 40l taisi tulla käyttöauton tankkiin, joten tasapainoitus on sillä maksettu
Polttoainelinjoja on odotettu neljättä kuukautta, sellasta se on kun ulkoistaa asioita Suunnitelmana sen suhteen on tehdä meno 10mm kuparista ja paluu 8mm. Ne linjan alkupään kumiletkut menee vaihtoon, ei kuulemma kestä viinaa. Pumppuna toimii 037-kopio, joka riittänee näin alkuun. Bensanpaineensäädin on M104:sen vakio.
Mätähommia olisi vielä jonkun verran ennen uusien linjojen asentamista, mutta ei tänä(kään) viikonloppuna joutanut. Ohjaustehostinta ei ole kyseiselle moottorille, joten yritän sovittaa tuon M102 tehostimen sinne. Toki jos halvalla on tarjolla tuohon suoraan sopiva niin miksei sekin kävisi.
Pakoputkiston rakentamista on myös suunniteltu alustavasti. Tuo putken "keskipätkä" tulee kahtena lambdalle asti jonka jälkeen yhdistyy lambdan kohdalla, ja erkanee taas kahdeksi ~2" putkeksi. Kysymys kuuluu, kannattaako se tehdä kahdella loppuun asti ja laittaa äänenvaimennin jossa kaksi sisääntuloa? Vaiko yhdistää jollain keskivaimentimella ja siitä taas yhdellä eteenpäin? Lähinnä kiinnostaisi vaikutus huminaan ja sen sellaiseen.
Ulostulo on sekavaa ja hyppii paikasta toiseen, mutta ottakaa huomioon että tuossa tuli 2-3h oltua aikamoisissa höyryissä kun se aine ei aina mennyt kannuun asti
Polttoainelinjoja on odotettu neljättä kuukautta, sellasta se on kun ulkoistaa asioita Suunnitelmana sen suhteen on tehdä meno 10mm kuparista ja paluu 8mm. Ne linjan alkupään kumiletkut menee vaihtoon, ei kuulemma kestä viinaa. Pumppuna toimii 037-kopio, joka riittänee näin alkuun. Bensanpaineensäädin on M104:sen vakio.
Mätähommia olisi vielä jonkun verran ennen uusien linjojen asentamista, mutta ei tänä(kään) viikonloppuna joutanut. Ohjaustehostinta ei ole kyseiselle moottorille, joten yritän sovittaa tuon M102 tehostimen sinne. Toki jos halvalla on tarjolla tuohon suoraan sopiva niin miksei sekin kävisi.
Pakoputkiston rakentamista on myös suunniteltu alustavasti. Tuo putken "keskipätkä" tulee kahtena lambdalle asti jonka jälkeen yhdistyy lambdan kohdalla, ja erkanee taas kahdeksi ~2" putkeksi. Kysymys kuuluu, kannattaako se tehdä kahdella loppuun asti ja laittaa äänenvaimennin jossa kaksi sisääntuloa? Vaiko yhdistää jollain keskivaimentimella ja siitä taas yhdellä eteenpäin? Lähinnä kiinnostaisi vaikutus huminaan ja sen sellaiseen.
Ulostulo on sekavaa ja hyppii paikasta toiseen, mutta ottakaa huomioon että tuossa tuli 2-3h oltua aikamoisissa höyryissä kun se aine ei aina mennyt kannuun asti
Daily driver: Projekti, koska luotettavat autot ovat tylsiä Luotettava, eli tylsä CLK 270
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 M104 MS2 V3.0 Turbo
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 M104 MS2 V3.0 Turbo
Re: W201 2.0 8V -> 2.8 24V kootut kommellukset
Noniin, edistystä taas (jokseenkin). MS1 myyty hilppeineen, tilalle tulee MS2 V3.0. Voimansiirto on valmis, ruostehommat tehty ja nyt voi alkaa koneen ja sähköjen kimppuun. Rakentelen rauhassa nuo muut sähköt ennen kun tilaan tuota ECUa. Jos jollain on M104/vast ohjaustehostinta tarjota, vieläpä vaikka ASD lähdöillä, niin laitahan YV tulemaan.
Daily driver: Projekti, koska luotettavat autot ovat tylsiä Luotettava, eli tylsä CLK 270
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 M104 MS2 V3.0 Turbo
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 M104 MS2 V3.0 Turbo