Suurin osa threadin jutuista on ohjekirjassa.DBFI kirjoitti:Tämä oli niin pitkä threadi että en jaksanut kokonaan lukea mutta mahtoiko listalta löytyä yhtään ominaisuutta jota ei todellakaan ole mainittu ohjekirjassa (varmaan joku oikeasti löytyy mutta suurin osa on ohjekirjassa vaikka tänne kirjailija ei sitä ole huomannut).
Tuo lasien toimintakin sanotaan omassa ohjekirjassani näin (Suomeksi kylläkin, kopion tuosta englanninkielisestä on-line manuaalista): "You can still operate the side windows when the key is in the 0 position or when the key is removed. This is, however, only possible for up to five minutes or until the driver's or front passenger door is opened."
Eri mallien "ei ohjekirjoissa" olevat salat
Huomasinpa sellaisen jutun, että tuossa entisessä W124 -92:ssa ASD-kolmiovalon kirkkaus säätyy mittarivalojen kirkkaudensäädön mukana (jos ajovalot ovat päällä). Uudessa -95:ssa näin ei tee, vaan kolmiovalo palaa aina täydellä voimakkuudellaan. 92:n mittaristo Motometer, 95:n valmistaja VDO.
Edittiä: 92:ssa taas mankan valaistus ei säädy mittarivalojen kanssa, mutta 95:ssa säätyy.
Edittiä: 92:ssa taas mankan valaistus ei säädy mittarivalojen kanssa, mutta 95:ssa säätyy.
- Simo M. A.
- Vakiokalustoa
- Viestit: 264
- Liittynyt: Ke 27.12.2006 14:50
- Paikkakunta: Kouvola
SLK:n muutama "salainen hienous"
Ainakin omassa -97 SLK:ssa on lasinpyyhkijöiden toimintaan liittyen muutama "hienous" joita ei ole ohjekirjassa mainittu: kun pyyhkimet ovat asennossa "2" eli normaalilla pyyhkimisnopeudella ja pysähtyy autolla paikalleen niin paikallaan olon ajaksi lasinpyyhkimet menevät tihkunopeudelle ja sitten kun lähtee liikkeellee niin pyyhinten nopeus palaa normaaliksi taas. Lisäksi jos on avaimesta kääntänyt virrat asentoon "1" eli radiolle tulee virtaa ja esim. SRS-valo syttyy merkkivaloista (ei muut mittariston merkkivalot ja SRS-valokin sammuu kyllä siis hetken kuluttua) niin lasinpyyhkimillä voi pyyhkiä lasia painamalla monitoimiviiksen päästä nuppia. Esim. jos sateessa odottelee ja haluaa nähdä lasista hyvin läpi niin voi odotellessa pitää radiota päällä ja välillä pyyhkäistä lasia vaikka varsinaisesti virrat eivät ole päällä autossa vaan avain on asennossa "1".
Lisäksi radion näytön kirkkaus riippuu siitä onko valot päällä autossa vai eivät, parkit tai ajovalot päälle laitettaessa radion näyttö himmenee ja ilman valoja se on kirkkaampi. CD-radiosta saa myös CD:n ulos eject -nappia painamalla vaikka avain olisi asennossa "0" tai ei avainta laisinkaan virtalukossa. Muuten radio tai soiton ei lähde päälle ellei avain ole asennossa"1" tai "2". Tosin näihin viimeisiin radioon/soittimeen liittyviin ominaisuuksiin liittyen on huomattava että soitin ei ole alkuperäinen.
Lisäksi radion näytön kirkkaus riippuu siitä onko valot päällä autossa vai eivät, parkit tai ajovalot päälle laitettaessa radion näyttö himmenee ja ilman valoja se on kirkkaampi. CD-radiosta saa myös CD:n ulos eject -nappia painamalla vaikka avain olisi asennossa "0" tai ei avainta laisinkaan virtalukossa. Muuten radio tai soiton ei lähde päälle ellei avain ole asennossa"1" tai "2". Tosin näihin viimeisiin radioon/soittimeen liittyviin ominaisuuksiin liittyen on huomattava että soitin ei ole alkuperäinen.
Talvella ja sadepäivinä:
Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020
Kesällä:
R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray
Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020
Kesällä:
R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray
Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
Loistava juttu tämä!
Illalla lueskelin ja muistin sitten päivällä.
Tosiaan, sellissä nousi niskatuet selkänojansäätörullasta vetämällä ulospäin ja pyörittämällä.
Nyt sitten täytyy vielä testata secin turvavöiden palautus, jos vaikka sekin toimisi.
Se testaus jää huomiseen, koska nyt vietetään Uutta Vuotta!
Illalla lueskelin ja muistin sitten päivällä.
Tosiaan, sellissä nousi niskatuet selkänojansäätörullasta vetämällä ulospäin ja pyörittämällä.
Nyt sitten täytyy vielä testata secin turvavöiden palautus, jos vaikka sekin toimisi.
Se testaus jää huomiseen, koska nyt vietetään Uutta Vuotta!
-82 500 SEC
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
En tiiä onko lisävaruste mutta W210:ssä turvavyöt liukuu esiin helpommin kun on virrat päällä. Kiristyvät myös paremmin automaattisesti virtojen ollessa päällä.
Lisäksi W210:ssä saa automaattisen ilmastoinnin näytöllä näkymään vaikka kuinka saatanasti ilmastointijärjestelmän diagnostiikkaa ja anturiarvoja (mm. todellisen auton sisällä vallitsevan lämpötilan + 7:ltä muulta eri sensorilta tietoa sekä arviot siitä onko sensorien näyttämät järkeviä) sekä järjestelmän vikakoodit, esim. venttiilien toiminnan, kylmäaineen riittävyyden / järjestelmän paineen yms. yms. yms.
Tuolla jotain ohjeita http://www.eclassbenz.com/node/27
Toimii luultavasti myös automaatti-ilmastoinnilla varustetuissa W202:ssa sekä 208 CLK:ssa, koska käyttöpaneelithan on täsmälleen samat...
Anyway, en menis silti kovin herkästi roplaamaan tota paneelia siinä huoltotilassa, mikäli kaikki toimii normaalisti. EC-valohan alkaa palaa itsekseen, jos järjestelmässä on jotain häikkää, ja vilkkua jos kylmäaineen paineanturin arvo alittaa asetusarvon.
Lisäksi W210:ssä saa automaattisen ilmastoinnin näytöllä näkymään vaikka kuinka saatanasti ilmastointijärjestelmän diagnostiikkaa ja anturiarvoja (mm. todellisen auton sisällä vallitsevan lämpötilan + 7:ltä muulta eri sensorilta tietoa sekä arviot siitä onko sensorien näyttämät järkeviä) sekä järjestelmän vikakoodit, esim. venttiilien toiminnan, kylmäaineen riittävyyden / järjestelmän paineen yms. yms. yms.
Tuolla jotain ohjeita http://www.eclassbenz.com/node/27
Toimii luultavasti myös automaatti-ilmastoinnilla varustetuissa W202:ssa sekä 208 CLK:ssa, koska käyttöpaneelithan on täsmälleen samat...
Anyway, en menis silti kovin herkästi roplaamaan tota paneelia siinä huoltotilassa, mikäli kaikki toimii normaalisti. EC-valohan alkaa palaa itsekseen, jos järjestelmässä on jotain häikkää, ja vilkkua jos kylmäaineen paineanturin arvo alittaa asetusarvon.
Vonikka kirjoitti:Sitten ois hakusessa miten saadaan uuden mallin vitosta (ei muista virallista koria) tuo dynomode päälle joka poistaa kaikki hauskuuden rajoittimet paitsi ABS jarrut?
Mun mielestä se poistaa myös absit.
Googlettamalla löytyi iki-ihanasta suoli24:sta seuraavaa.
Pitää ilmeisesti olla "perusnäytössä" sen infonäytönsuomi24 kirjoitti:"MB:ssä on ns. dyno test moodi jolla lähtee ASR,ESP ja ABS:t pois.
Avain paikalleen ykkösasentoon. Paina tripin reset nappulaa (R) noin puoli minuuttia jolloin kuuluu piippaus. Paina mode nappulaa niin monta kertaa että näyttöön tule roll test off. Paina + tai - nappulasta roll test ON asentoon. Luistonesto ja muut merkivalot syttyy kojetauluu. Käynnistä ja voit ajaa ilman sähköstä järjestelmää. Järjestelmä palautuu takaisin kun virrat seuraavan kerran laittaa pois päältä.
Ja ajellaan omalla vastuulla sitten!"
Juuri haeskelin W204:een dyno modeen ohjeita....
W211 juttuja
Jos joku haluaa vähän AMG fiilistä omaan w211 Commandiin niin alkutekstin Mersulogon sijaan saa AMG logon näin:
Turn ignition key to position 1 or 2.
2. Turn on Command.
3. Turn to Radio.
4. Press 5 (continue holding and wait 1 second).
5. Press 3 (continue to hold along with 5 key and wait 1 second).
6. Press 7 (continue to hold along with 5 and 3 keys and wait about 3 seconds).
7. A menu should appear. Scroll down and select "AMG211_ECE" option.
8. Switch off ignition, remove key and leave about 5 minutes before turning on again
Jos haluaa, että DVD:t pyörii vauhdissa niin löytyi tällainen linkki (toki tämä on siis vain matkustajien iloksi!):
http://www.benzworld.org/forums/attachm ... tid=103455
En tosin ole varma toimiiko kaikissa Command autoissa, toimii ainakin 2004 E55:ssa
Turn ignition key to position 1 or 2.
2. Turn on Command.
3. Turn to Radio.
4. Press 5 (continue holding and wait 1 second).
5. Press 3 (continue to hold along with 5 key and wait 1 second).
6. Press 7 (continue to hold along with 5 and 3 keys and wait about 3 seconds).
7. A menu should appear. Scroll down and select "AMG211_ECE" option.
8. Switch off ignition, remove key and leave about 5 minutes before turning on again
Jos haluaa, että DVD:t pyörii vauhdissa niin löytyi tällainen linkki (toki tämä on siis vain matkustajien iloksi!):
http://www.benzworld.org/forums/attachm ... tid=103455
En tosin ole varma toimiiko kaikissa Command autoissa, toimii ainakin 2004 E55:ssa
Nyt testattuna ja ainakin kaverin 115:n '05 säilytti tuon asetuksen vaikka auton sammutti ja käynnistu uudelleen toisin kun ohjeissa sanotaan.suomi24 kirjoitti:"MB:ssä on ns. dyno test moodi jolla lähtee ASR,ESP ja ABS:t pois.
Avain paikalleen ykkösasentoon. Paina tripin reset nappulaa (R) noin puoli minuuttia jolloin kuuluu piippaus. Paina mode nappulaa niin monta kertaa että näyttöön tule roll test off. Paina + tai - nappulasta roll test ON asentoon. Luistonesto ja muut merkivalot syttyy kojetauluu. Käynnistä ja voit ajaa ilman sähköstä järjestelmää. Järjestelmä palautuu takaisin kun virrat seuraavan kerran laittaa pois päältä.
Ja ajellaan omalla vastuulla sitten!"
"Screw you guys, I'm going home!" - Eric Cartman
Ex - W639 Vito 120 cdi '09 Fast Orange
Ex - W639 Vito 120 cdi '09 Fast Orange
W204 200K säilytti niin ikään tuon. Joutu "palaamalla takasinpäin" ottamaan systeemit takas käyttöön ja sitten käynnistämään uudelleen.Vonikka kirjoitti:Nyt testattuna ja ainakin kaverin 115:n '05 säilytti tuon asetuksen vaikka auton sammutti ja käynnistu uudelleen toisin kun ohjeissa sanotaan.suomi24 kirjoitti:"MB:ssä on ns. dyno test moodi jolla lähtee ASR,ESP ja ABS:t pois.
Avain paikalleen ykkösasentoon. Paina tripin reset nappulaa (R) noin puoli minuuttia jolloin kuuluu piippaus. Paina mode nappulaa niin monta kertaa että näyttöön tule roll test off. Paina + tai - nappulasta roll test ON asentoon. Luistonesto ja muut merkivalot syttyy kojetauluu. Käynnistä ja voit ajaa ilman sähköstä järjestelmää. Järjestelmä palautuu takaisin kun virrat seuraavan kerran laittaa pois päältä.
Ja ajellaan omalla vastuulla sitten!"
Re: w210, Wäyrysen,(ehkä muidenkin ) Manuaali-ilmastointi
Hollannissa olin 210-taksin kyydissä kesähelteellä ja intialainenTabuli kirjoitti: Asia kaksi:
Miksi se ilmastointi ei sais olla aina päällä?
Ei se kompura sielä turhaan pyöri...
kuski piti ilmastointia pois päältä ja laseja raollaan. En tiedä, oliko
sillä niin tiukka budjetti, ettei ollut varaa ilmastointiin vai tunsiko se
olonsa kotoisammaksi, kun autossa oli 40 astetta lämmintä. En
viitsinyt pyytää ilmastointia päälle ja kastuin ihan hikiseksi. Intialainen
näytti viihtyvän, kun oli kosteaa ja lämmintä.
Sattumalta huomasin vuosia sitten, että jos kojetaulun keskuslukituskytkintä painaa pitemmän aikaa, ehkä 10 sek, lukkoasentoon, niin lukitus menee automaattisesti aina päälle ajoon lähdettyä. Vastaavasti, kun painaa kytkintä aukiasentoon pitemmän aikaa, keskuslukitus ei kytkeydy automaattisesti päälle ollenkaan. Kätevää muutella tarpeen mukaan
w210 E300 TD
w220 mallissa takaovien lapsilukot avautuvat vähäksi aikaa kun kojelaudan nappulasta avaa keskuslukituksen. Kätevä laiskalle miehelle kun ei tarvitse nousta lapsille ovia avaamaan.
Matti
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
Miten sitä puuttumatonta nappia painetaanc200cdi kirjoitti:Omassa W203 -05 farkussa takakontin saa auki kaukosäätimestä, vaikka siitä puuttuu "nappi". Eli kaukosäätimessä sisällä on nappi/anturi, joka toimii vaikka ominaisuus kait kuuluu sedaniin. Joutuu sitte painaan aika reilusti, mutta toimii, toimii kuulemma useammassakin mallissa.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Samma på här. Ei toimi vaikka laittas ruuvipenkkiin ja puristaisnurmi73 kirjoitti:Täytyy sanoa ettei kyllä mulla toiminut,vaikka painelin hiljaa ja kovaa.
Liekkö tuo ominaisuus sitten vaan uudemmissa..?
Onko uudemmassa erilainen avain?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
c200cdi kirjoitti:Noooh
Kuis sen ny selittäs sit...
Avaimen yläpäässä lukitus-nappi, alhaalla vasemmalla avaus-nappi,
oikealla alhaalla farmarin avaimessa ei nappia ja siinä kohdassa sedaneissa
on takaluukun avaus nappi. Tuosta "tyhjästä" kohdasta reippaasti painamalla
farmrin takaluukku aukeaa.
Toimii ainakin W203 320 CDI:ssä vm. -05.
Takaluukku napsahtaa auki samalla tavalla kuin kahvasta painamalla, sitä ei vain helposti erota kun niin vaimean napsauksen pitää.
Joutuu kyllä kahden sormen voimin nappia painamaan, niin jäykkä se on.
Näihin varmaan saa uusia "kumimattoja" joissa tämän napin kohta olisi kevyempi eli sedanin kumimatto tilalle. Muutenkin vähän kulunut tuo avain jo.
Tietoa mistä näitä "kumimattoja" voisi löytää?
Rupesin tässä miettimään tuota w124 keskuslukitusta.
Jos autossa istuu sisällä, ja vaikka epähuomiossa painaa kyynärpäällä oven lukitusnuppia jolloin kaikki ovet lukkiutuvat. Onko jotain helpompaa konstia millä ovet saa auki, kuin että aukaisee ikkunan ja sitä kautta avaa ovet ulkopuolelta, mikäli nyt ei sitten satu kaukolukitusta olevan? Itse en ainakaan keskikonsolista ole mitään nappia löytänyt, vai olenkohan ollut sitten niin sokea.
Jos autossa istuu sisällä, ja vaikka epähuomiossa painaa kyynärpäällä oven lukitusnuppia jolloin kaikki ovet lukkiutuvat. Onko jotain helpompaa konstia millä ovet saa auki, kuin että aukaisee ikkunan ja sitä kautta avaa ovet ulkopuolelta, mikäli nyt ei sitten satu kaukolukitusta olevan? Itse en ainakaan keskikonsolista ole mitään nappia löytänyt, vai olenkohan ollut sitten niin sokea.
Aukaset oven ihan vaa normaalisti sisäkahvasta nii keskuslukot aukeaa samallaSandells kirjoitti:Rupesin tässä miettimään tuota w124 keskuslukitusta.
Jos autossa istuu sisällä, ja vaikka epähuomiossa painaa kyynärpäällä oven lukitusnuppia jolloin kaikki ovet lukkiutuvat. Onko jotain helpompaa konstia millä ovet saa auki, kuin että aukaisee ikkunan ja sitä kautta avaa ovet ulkopuolelta, mikäli nyt ei sitten satu kaukolukitusta olevan? Itse en ainakaan keskikonsolista ole mitään nappia löytänyt, vai olenkohan ollut sitten niin sokea.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Re: Eri mallien "ei ohjekirjoissa" olevat salat
Nostetaanpa wanhaa ketjua...
En tiedä meneekö tämä "ei ohjekirjoissa" oleviin saloihin mutta itse en tiennyt, että w211:ssä löytyy paikallapito -toiminto kun polkaisee valoissa ollessa jarrua rivakasti. Näyttöön ilmestyy "hold" ja meno jatkuu kun kaasuun koskee.
En tiedä meneekö tämä "ei ohjekirjoissa" oleviin saloihin mutta itse en tiennyt, että w211:ssä löytyy paikallapito -toiminto kun polkaisee valoissa ollessa jarrua rivakasti. Näyttöön ilmestyy "hold" ja meno jatkuu kun kaasuun koskee.
S500 (W221)
ex-BMW X5 E70
ex-BMW 525D E61
ex-E280 CDI (W211)
ex-BMW X5 E70
ex-BMW 525D E61
ex-E280 CDI (W211)
Re: Eri mallien "ei ohjekirjoissa" olevat salat
Ja ennen faceliftiä tehdyissä, SBC-jarrullisissa on sitten vielä muitakin jarruhienouksia (en muista kaikkia, koska itselläni on facelift, jossa on vain tuo hold). Ja kyllä nämä kaikki varmasti mainitaan ohjekirjassa, vaikkei nyt olekaan kirjaa juuri tässä käsillä, että voisin tarkistaa.Poro- kirjoitti:Nostetaanpa wanhaa ketjua...
En tiedä meneekö tämä "ei ohjekirjoissa" oleviin saloihin mutta itse en tiennyt, että w211:ssä löytyy paikallapito -toiminto kun polkaisee valoissa ollessa jarrua rivakasti. Näyttöön ilmestyy "hold" ja meno jatkuu kun kaasuun koskee.
e: vai oliko peräti niin, että SBC:stäkin poistui jotain ominaisuuksia jossain vaiheessa?
Re: Eri mallien "ei ohjekirjoissa" olevat salat
Siis onko tuossa meikäläisen kirnussa ABR-jarruissa myös hold-toiminto? Oon luullut että tuo on vain SBC juttuja. Kytkekäänkö tuo ihan vain niin että kun autoa pitää vaikka liikennevaloissa jarrulla paikallaan ja polkaisee jarrua tässä vaiheessa reilummin, vai kuis?tj86430 kirjoitti:(en muista kaikkia, koska itselläni on facelift, jossa on vain tuo hold).
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Re: Eri mallien "ei ohjekirjoissa" olevat salat
Joo, auton ollessa pysähtyneenä polkaisee jarrua vähän reilummin -> mittariin syttyy HOLD (paitsi jos on joku ongelma jolloin tulee "HOLD can not be activated") ja auto pysyy sijoillaan.sonikki kirjoitti:Siis onko tuossa meikäläisen kirnussa ABR-jarruissa myös hold-toiminto? Oon luullut että tuo on vain SBC juttuja. Kytkekäänkö tuo ihan vain niin että kun autoa pitää vaikka liikennevaloissa jarrulla paikallaan ja polkaisee jarrua tässä vaiheessa reilummin, vai kuis?tj86430 kirjoitti:(en muista kaikkia, koska itselläni on facelift, jossa on vain tuo hold).
e: ja ei tietenkään toimi jos on P valittuna. R:stä ja N:stä en ole varma, kun en ole itse käyttänyt kuin D:llä
- Silakka_E500
- Vakiokalustoa
- Viestit: 86
- Liittynyt: La 29.09.2012 21:27
Re: Eri mallien "ei ohjekirjoissa" olevat salat
W211; hansikaslokeron vasemmalla puolella on painamalla ulospäin aukeava, pitkä "kotelo". Yritettyäni 5 min kaivaa sinne laittamaani puhelinta ylös, tajusin painaa kotelon pohjaa ulkoapäin ylös....
BMW X7 M50D
X166 500
X166 350
Audi Q7 4.2
BMW X5 3.0sd
W211 E500
Volvo V70 T5
X166 500
X166 350
Audi Q7 4.2
BMW X5 3.0sd
W211 E500
Volvo V70 T5
Re: Eri mallien "ei ohjekirjoissa" olevat salat
Joo näinhän se meni ja toimii kaikissa asennoissa, paitsi tietysti P:llä. Ihan mukava feature täällä kotkassa, missä ilmeisesti joku ajokortiton on suunnitellut liikennevalojen ohjauksen, kun on melkoista ylellisyyttä jos joskus kaksista valoista pääsee pysähtymättä peräkkäin.tj86430 kirjoitti:Joo, auton ollessa pysähtyneenä polkaisee jarrua vähän reilummin -> mittariin syttyy HOLD (paitsi jos on joku ongelma jolloin tulee "HOLD can not be activated") ja auto pysyy sijoillaan.
e: ja ei tietenkään toimi jos on P valittuna. R:stä ja N:stä en ole varma, kun en ole itse käyttänyt kuin D:llä
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89