Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 nyt museorekisterissä 2018
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 nyt museorekisterissä 2
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 nyt museorekisterissä 2
Niin, se tämä anti-dive eli anti-squat systeemi oli syynä, kuten Maastis myös veikkaili.unski kirjoitti:Yksi mahdollisuus on ”anti-diven” laakerointi. Systeemisä on muutama laakeri ja pusla. Ne alkavat pitää ääntä sitten aikanaan vaikka systeemi tuntuu jämäkältä. Aivan kuten ”narinahela”. Tämä ”anti-dive”-systeemi on vain kaikissa M117 malleissa, poislukien ainakin W107 usa-mallit ja muistaakseni W116 usa-mallit.
Timppa
Lainaan tähän Maastiksen kuvia ja tekstiä:
Teetän korjaamolla vasemman puolen ensin, se kun on rikki. Eli iso hintelä laakeri oli saanut vettä tms ja oli jumissa. Uusiksi menee se kartiorullalaakeri sekä myös pyöränlaakeri koska sekin oli sylkäissyt rasvat jo ulos, ei tosin äännellyt tms vielä. Joku kallis osa tuli vielä, melkein 300 euroa ... olikohan se tuo osa missä kartio, jäi puhelimessa vähän epäselväksi. Yhteensä osat maksaa 800 euroa, ja työtä tulee noin 12 h eli siitä voi laskeskella. Sinne meni viime vuodelta saadut firman bonukset eikä ihan riittäneet... elämä on... no mersussa ei raha ole koskaan hukassa, etenkin klassikossaMaastis kirjoitti:Siinä on se pyörännapa osuus oikein hintelällä isohalkaisijaisella laakerilla laakeroitu välilinkkuun, joka taas on kartiorullalaakereilla alatukivarteen. Omassa projektissa kun purkasin noi oli toinen noista isoista hintelistä laakereista saanu vedet sisälleen ja ei tuo lyhyt nitkuttava liike laakerille muutenkaan herkkua ole. On muuten sikakalliit laakerit, lähemmäs 200 kipale. Kannattaa kuitenkin selata nettiä. Itse taisin tilata INA laakerit lopulta unkarista. Lisäksi narina vois tulla kallistuksenvakaajan päiden gumminivelistä tai siitä pystyvarresta, joka yhdistää napaosan tukivarteen siinä gumminivel molemmissa päissä. Ja voihan narista sitte vielä ihan vakaajatangon kiinnityksistä koriinkin...
Homma kuitenkin alkoi siitä, että lyhyt pystyssä oleva kumipuslatanko otettiin irti yläpäästä. Sitte alatukivarren alapuolelta rasvakuppi auki ja linkun kartiolaakerointi auki. Tätä ennen tietysti jarrusatula, levy ja vetari pois. Itte taisin purkaa siinä samaa kyytiä myös pyörännavan. Iso ulosvetäjä oli tarpeen kun irroitti osia siitä hintelästä laakerista.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 nyt museorekisterissä 2
Remppa kustansi 1728 euroa. Kallistuksenvakaajan pää oli reilu 200 euroa. Toivottavasti toinen puoli kestää kunnnossa...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 nyt museorekisterissä 2
Huh huh...karra kirjoitti:Remppa kustansi 1728 euroa.
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1994 E 320 Coupe OEI-850
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1994 E 320 Coupe OEI-850
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 nyt museorekisterissä 2
No jopas olikin, voisko ehjän puolen vielä avata ja rasvailla kuntoon
ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 nyt museorekisterissä 2
Ei sinne kuulemma pääse käsiksi purkamatta. No tavallaan olen päässyt vähällä jos laskee vajaalle 10 vuodelle. 1,2 miljoonan markan auto on kallis korjata jos se menee rikki.timo230e kirjoitti:No jopas olikin, voisko ehjän puolen vielä avata ja rasvailla kuntoon
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
-
- Mersumies
- Viestit: 2780
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 nyt museorekisterissä 2
Onhan tuo kuitenkin hienokuntoinen ja hoidettu SEC, joten ei tuo nyt ole ainakaan hukkaan heitettyä rahaa. Elämä on ja näiden miljoonamersujen kanssa se vasta onkin
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 nyt museorekisterissä 2
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 nyt museorekisterissä 2
Parin ruudun päässä oli vissii parkissa serkkupojan vanha 500SEC. Se oli aika juhlava peli silloin reilu 15 vuotta sitten - ja on toki edelleen, pomarfin-sisustasta huolimatta
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 nyt museorekisterissä 2
Onko nykyinen omistaja tuttu? Tuota näkee joskus (tapahtumissa). Oma SEC nyt mukava kun ei taka-akselisto kirsku.jackie kirjoitti:Parin ruudun päässä oli vissii parkissa serkkupojan vanha 500SEC. Se oli aika juhlava peli silloin reilu 15 vuotta sitten - ja on toki edelleen, pomarfin-sisustasta huolimatta
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 nyt museorekisterissä 2
En tunne, mut liekö se edellee samalla omistajalla Joutsenossa, kelle serkkupoika sen myi..karra kirjoitti:Onko nykyinen omistaja tuttu? Tuota näkee joskus (tapahtumissa). Oma SEC nyt mukava kun ei taka-akselisto kirsku.jackie kirjoitti:Parin ruudun päässä oli vissii parkissa serkkupojan vanha 500SEC. Se oli aika juhlava peli silloin reilu 15 vuotta sitten - ja on toki edelleen, pomarfin-sisustasta huolimatta
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 nyt museorekisterissä 2
Kerkesin just postata aijaa palvelimelle kuvan ennen kuin kuulin että W124 taitaa olla sama turvavyön lukko kuin SECissä.
Laitetaan se nyt tähän muistutukseksi... eli tuollaiselle ois tarve kun ei lukitu enää. Jackie nyt selvittelee onko W124 sama...sitten pitäis löytyä.
Laitetaan se nyt tähän muistutukseksi... eli tuollaiselle ois tarve kun ei lukitu enää. Jackie nyt selvittelee onko W124 sama...sitten pitäis löytyä.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5680
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 nyt museorekisterissä 2
onse varmaanki sama koska solkikin on samanlainen, katon vielä huomenna yhen paikan
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 nyt museorekisterissä 2
Joo pojat vinkkas että pitäs olla sama kuin W124, eli tuolta läheltä varmaan saan mutta katso vielä oisko sinullatouhottaja kirjoitti:onse varmaanki sama koska solkikin on samanlainen, katon vielä huomenna yhen paikan
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
-
- Mersumies
- Viestit: 2780
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 nyt museorekisterissä 2
Onko 124:ssa se vyön kiristyssysteemi (sr)mikä SECissä? jos ei niin sitten ei taida käydä? Se kiristys on käsittääkseni juuri siellä lukkopäässä.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 nyt museorekisterissä 2
Kiristinmekanismi/työsylinteri on vyörullan yhteydessä B-pilarin sisällä. Siitä on merkintä "RS" vyön soljessa. Tuo lukkolaite näyttää ihan samanalaiselta kuin 126 sedanissa. 124:ssa on eri varaosanumero ja kiinnitys näyttää erilaiselta. Minulta löytyy ylimääräinen 126-malliin.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 nyt museorekisterissä 2
Eikös C126 tule telki tieto tuosta lukkolaiteessta tuolle turvavyön ojentajalle onko sedanin lukkolaitteesta mahdollista saada telki tieto?
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 nyt museorekisterissä 2
Joo totta , jos telki tarkoittaa lukittua... eli telkien takaa... teljetty... ei meinannu ensin aueta karjalaispojalle perskeles, meneepä hankalaksijoskami kirjoitti:Eikös C126 tule telki tieto tuosta lukkolaiteessta tuolle turvavyön ojentajalle onko sedanin lukkolaitteesta mahdollista saada telki tieto?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 nyt museorekisterissä 2
Piti oikein kaivella kirjallisuutta esiin, kun ei coupésta omakohtaista kokemusta. Näyttäisi toisiaan tulevan ylimääräinen piuha ja pistoke kaksiovisen lukkolaitteesta, eli sedanin ei tähän käy.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 nyt museorekisterissä 2
Jäikin se sinulta haettu vyönlukko jemmaan kun oli herkistynyt toimimaan. Suihkuttelin silloin lukkoon teflonpohjaista lubrikanttia, ja se oli herkistänyt lukon pelamaanKarel kirjoitti:Piti oikein kaivella kirjallisuutta esiin, kun ei coupésta omakohtaista kokemusta. Näyttäisi toisiaan tulevan ylimääräinen piuha ja pistoke kaksiovisen lukkolaitteesta, eli sedanin ei tähän käy.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 nyt museorekisterissä 2
Juu, kiitos käynnistä. Nuohan kerää melkoisesti pölyä ja roskaa sisäänsä. Vähän vielä paineilmaa peliin ja lisää voitelua, niin tulee moskat pihalle.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 nyt museorekisterissä 2
SEC kävi nelipyöräsuuntauksessa torstaina ja sai kesäsateen niskaansa, sehän piti pestä.
Auraus oli jostain syystä mennyt melkein nollaan, autohan on vikuroinut ja vedellyt urissa. Se parani jonkin verran mutta alla on nyt jo aika kuluneet 235/45 misukat vuodelta 2012 - edessä on pintaa nelisen milliä ja takana on nyt paremmat jotka oli useamman vuoden etusina. Vanteet 8,5 x 17 ET 13 muistaakseni...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 nyt museorekisterissä 2
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 nyt museorekisterissä 2
Sain vihdoin aikaiseksi ottaa takakontin sivuverhouksen pois ja tutkia sähköantennia joka ei ole orkkis Hirschmann. Luulin sen olevan joku kiinanhalpis mutta se olikin Bosch Autojet, tällä kertaa perinteisellä kytkennällä eikä releitä vaativalla kytkennällä jollainen uusi hyllyssäni on.
Purin sen irti, ja kappas antennin johdosta valui vettä, tippoja tuli varmaan kymmeniä. Itse antennin pohjassa oleva vuotoyhde oli kuiva ja varmaan sisuskin. Ajoin piiskan ulos ja putsasin piiskan, ruodon sekä juuressa olevan messinkiholkin töhnästä. Koeajoin tänään ja nyt kuuluu hyvin kaikki radiokanavat, ennen ne säksätti ja koneen kierrosten mukainen sipsutuskin on nyt poissa.
Pyörähdin Pulttikanavassa ja Timperi tsekkasi antennin kun kerroin että siellä on boschilainen, on kuulemma kiinanbosch mutta kerta se toimii taas niin hyvä on.
Purin sen irti, ja kappas antennin johdosta valui vettä, tippoja tuli varmaan kymmeniä. Itse antennin pohjassa oleva vuotoyhde oli kuiva ja varmaan sisuskin. Ajoin piiskan ulos ja putsasin piiskan, ruodon sekä juuressa olevan messinkiholkin töhnästä. Koeajoin tänään ja nyt kuuluu hyvin kaikki radiokanavat, ennen ne säksätti ja koneen kierrosten mukainen sipsutuskin on nyt poissa.
Pyörähdin Pulttikanavassa ja Timperi tsekkasi antennin kun kerroin että siellä on boschilainen, on kuulemma kiinanbosch mutta kerta se toimii taas niin hyvä on.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 nyt museorekisterissä 2
Jostain syystä SEC ei mahtunu kuviin Arin coupen kanssa heinäkuun Pre-Cruisingissa...
Kuvat Oma Aika sivustolta.
https://www.vanhamoto.net/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuvat Oma Aika sivustolta.
https://www.vanhamoto.net/" onclick="window.open(this.href);return false;
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 nyt museorekisterissä 2
Tiistailta, kuva Luizi alias Sarkeri-71 Overdrive Foorumilta. Oltiin mersufoorumin jäsen "W111" kanssa tuolla tiistaimiittissä.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 nyt museorekisterissä 2
Joku narissu kesän aikana edessä oikeella. Luulin et alapallo mutta vaikka voitelin sen ATF:llä injektioruiskua käyttäen niin narisi edelleen. Sumutin sitten pusliin PTFE sprayta niin näytti hiljenneen, tosin en sitten tiedä kumpi oli se joka vaikutti.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 nyt museorekisterissä 2018
Tiistaina ajeltiin vielä. Kuva OD-foorumilta käyttäjä SARKERI-71
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 nyt museorekisterissä 2018
Kuun vaihtessa SECci meni talviunille. Piti vielä puljata paikkoja tässä kun Lincoln tuli sen taakse joten sitten voi laittaa hupun päälle.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 nyt museorekisterissä 2
Talli-isäntä oli tänään käyttänyt SECciä ja sen ilmastointia, oli puhetta että hiihtolomaviikolla olis tehny mutta parempi myöhään kuin ei ollenkaan.
Toisessa topikissa oli peräöljyistä asiaa, alla oma kokemukseni:
Toisessa topikissa oli peräöljyistä asiaa, alla oma kokemukseni:
karra kirjoitti: ↑Ti 28.08.2018 20:39Auto kun tuli minulle 2010 niin peräöljy oli ihan kirkasta kun tarkistin, en vaihtanut.karra kirjoitti:Em homma oli sen takia kun perä alkoi kahnuttamaan hitaissa kurveissa, ja ääni hävisi öljynvaihdolla.kesällä 2017 karra kirjoitti:Vaihtelin peräöljyt, pois tuli non 1,3 l ei niin pahanhajuista, melko kirkasta mutta ruskeaa öljyä. Laitoin sinne LiquiMolyn 85W-90 Limited Slip öljyä. Löysin perämurikasta pultinkannan alta sen laatankin jossa luki Sperrdifferential ja Spezial Öl tms ...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224