morienttes,nyt on aika tullut vaihtaa iskarit eteen,varaosissa olisi tarjolla sachs ja bilstein,onko kokemusta,kumpi olisi parempi,ovat aikalailla samanhintaiset.saako eteen vaihdettua helposti itse,eli tarviiko jousipuristinta,vai saako iskarin vaihdettua ilman jouseen kajoamista?
300-24 ce-90
make kirjoitti:morienttes,nyt on aika tullut vaihtaa iskarit eteen,varaosissa olisi tarjolla sachs ja bilstein,onko kokemusta,kumpi olisi parempi,ovat aikalailla samanhintaiset.saako eteen vaihdettua helposti itse,eli tarviiko jousipuristinta,vai saako iskarin vaihdettua ilman jouseen kajoamista?
300-24 ce-90
Kannattaa muuten olla tarkkana, että saa oikeat osat. Voisin kuvitella, että tuossa 24-tappisessa koneessa on jopa etuakselistossa joitain eri osia kuin 12-venttilisessä, tilanpuutteen tai muiden syiden vuoksi.
Näin nelivedon omistjaana on jo tottunut siihen, että varaosakataloogeissa lukee tasatahtiin osien kohdalla "EI 4Matic" tai "EI 24V"...
Se kai selviää kun vakoilee mikä on asennettu aikaisemmin
ja laittaa samanlaiset ,jos on tykännyt niistä (vai onkohan Mersu laittanut oman logon merkin päälle ?) ,jos meinaan on alkuperäiset ..
****************************************************************
'***************************************************************
eli Auto oli
260 E w124 Automatic vm. -1988
Tässä on
[url=http://koti.mbnet.fi/heretic/Kuva%20004.jpg][u] Kuva !![/u][/url]
[url=http://koti.welho.com/thiltu10/Ensimm%e4iset-p%e4iv%e4t%20158.jpg]Tässä lisää ![/url]
Niin ja vaimolla ja mulla on kauppakassina Chrysler Grand Voyager v6 3,3 L ja se tykkää bensasta !! :)
KL-varaosassa sanottiin että normaalialustaisessa (=ei Sportline) kakkosnelosessa olisi Saksassa Sachsit mutta Suomeen ne tuotaisiin Bilsteineilla. Syystä että Suomessa ne joutuvat useammin kuormajuhdiksi. (Ks. pehmoisuusväittämäni edellä.)
käsittääkseni 24 v iskarit ovat samat,kuin 12 v,poislukien sportline-alusta,jarruosat ovatkin sitten erilaiset ja useat muut osat,taidan kääntyä bilsteinin kannalle,katselin tota jousitusta,ja mielestäni iskarin vaihto onnistuu ilman jousen poisottamistakin,tukee vain tukivarren,ennenkuin iskarin ottaa pois,eikö?
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
...ja mitä Sportlineen tulee, pistin omaan taannoiseen 300D Turbo Sportlineeni Bilsteinin jäykät iskarit (niitäkin on montaa kovuutta) Sportline-iskunvaimentimien tultua tiensä päähän. Uskalsin tehdä tämän koska:
-Sportline ei ole kovin paljon (20 mm?) normaalia matalampi.
-Vasta yli 40 mm madallussarjoihin kuuluu yleensä erikoisiskarit
Ratkaisu oli ihan ok - eli alusta ei kärsinyt eikä jousituskaan alkanu pohjailla. Ja lisäksi rahaa säästyi aika tukko - alkup. Sportline-iskarit ovat nimittäin aika suolaisen hintaiset.
make kirjoitti:morienttes,nyt on aika tullut vaihtaa iskarit eteen,varaosissa olisi tarjolla sachs ja bilstein,onko kokemusta,kumpi olisi parempi,ovat aikalailla samanhintaiset.saako eteen vaihdettua helposti itse,eli tarviiko jousipuristinta,vai saako iskarin vaihdettua ilman jouseen kajoamista?
300-24 ce-90
Terve!
Jos vakioiskareita mietit älä edes ajattele muutakun billsteinia. KL-varaosatkin on lopettanett sachsin varastossa pitämisen takuuongelmien vuoksi.
Billsteinia ei ollut kukaan tuonut takuuaikana takaisin ainakaan sen myyjän aikana. Kun taas sachseja tuli vaihtoon useita viime talven pakkasilla.
make kirjoitti: käsittääkseni 24 v iskarit ovat samat,kuin 12 v,poislukien sportline-alusta,jarruosat ovatkin sitten erilaiset ja useat muut osat,taidan kääntyä bilsteinin kannalle,katselin tota jousitusta,ja mielestäni iskarin vaihto onnistuu ilman jousen poisottamistakin,tukee vain tukivarren,ennenkuin iskarin ottaa pois,eikö?
Ei tarvitse tosiaankaan jouseen koskea.Helpoiten käy ehkä niin että ottaa ensin iskarin yläpäästä irti ja nostaa sitten vasta auton ylös.Näin ei tukivartta ainakaan tarvitse millään tukea.Sitten vain alapultti auki ja iskari irti.Kokoaminen sitten taas päinvastaisessa järjestyksessä!
Niin ja Bilsteiniä minäkin suosittelisin.Sacheista huonoja kokemuksia molemmissa autoissa.Mersussa kesti kuukauden(olivat kyllä vääräntyyppiset),toisessa autossa jo vuoden jälkeen todella tehottomat!
Mulla on Konin Sportit edessä (300TDT). Hyvät ja kestävät ovat olleet. Ainoa huono puoli on että säätöä varten pitää aukaista konepelti. Sisältä säädettävä olisi mukavampi kun nyt ei tule juuri muuten säädettyä kuin talvi/kesä säädöt.