iskunvaimentajat

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Make
Mersumies
Mersumies
Viestit: 971
Liittynyt: To 15.05.2003 12:27
Paikkakunta: kuusankoski

iskunvaimentajat

Viesti Kirjoittaja Make »

morienttes,nyt on aika tullut vaihtaa iskarit eteen,varaosissa olisi tarjolla sachs ja bilstein,onko kokemusta,kumpi olisi parempi,ovat aikalailla samanhintaiset.saako eteen vaihdettua helposti itse,eli tarviiko jousipuristinta,vai saako iskarin vaihdettua ilman jouseen kajoamista?
300-24 ce-90 :roll:
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12615
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

ite suosittelisin bilsteinia, oon ainakin itse mieltänyt sen laadukkaammaksi...

ja mitä iskarin vaihtoon tulee, niin pitäis ihan koti konsteilla pystyä vaihtamaan edestä.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Re: iskunvaimentajat

Viesti Kirjoittaja Aku P »

make kirjoitti:morienttes,nyt on aika tullut vaihtaa iskarit eteen,varaosissa olisi tarjolla sachs ja bilstein,onko kokemusta,kumpi olisi parempi,ovat aikalailla samanhintaiset.saako eteen vaihdettua helposti itse,eli tarviiko jousipuristinta,vai saako iskarin vaihdettua ilman jouseen kajoamista?
300-24 ce-90 :roll:
Kannattaa muuten olla tarkkana, että saa oikeat osat. Voisin kuvitella, että tuossa 24-tappisessa koneessa on jopa etuakselistossa joitain eri osia kuin 12-venttilisessä, tilanpuutteen tai muiden syiden vuoksi.
Näin nelivedon omistjaana on jo tottunut siihen, että varaosakataloogeissa lukee tasatahtiin osien kohdalla "EI 4Matic" tai "EI 24V"...
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2998
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Sachsi on pehmoisempi kuin Bilstein. Molemmat varmasti ihan ok, ja loppu on makuasiaa.

-T
Avatar
Automatic260E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 474
Liittynyt: Ti 01.04.2003 20:58
Paikkakunta: Itä-Vantaa

ff

Viesti Kirjoittaja Automatic260E »

Se kai selviää kun vakoilee mikä on asennettu aikaisemmin
ja laittaa samanlaiset ,jos on tykännyt niistä (vai onkohan Mersu laittanut oman logon merkin päälle ?) ,jos meinaan on alkuperäiset ..
****************************************************************
'***************************************************************
eli Auto oli
260 E w124 Automatic vm. -1988
Tässä on
[url=http://koti.mbnet.fi/heretic/Kuva%20004.jpg][u] Kuva !![/u][/url]

[url=http://koti.welho.com/thiltu10/Ensimm%e4iset-p%e4iv%e4t%20158.jpg]Tässä lisää ![/url]

Niin ja vaimolla ja mulla on kauppakassina Chrysler Grand Voyager v6 3,3 L ja se tykkää bensasta !! :)
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2998
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

W124:n alkuperäisiskarit

Viesti Kirjoittaja eerola »

KL-varaosassa sanottiin että normaalialustaisessa (=ei Sportline) kakkosnelosessa olisi Saksassa Sachsit mutta Suomeen ne tuotaisiin Bilsteineilla. Syystä että Suomessa ne joutuvat useammin kuormajuhdiksi. (Ks. pehmoisuusväittämäni edellä.)

-T
Make
Mersumies
Mersumies
Viestit: 971
Liittynyt: To 15.05.2003 12:27
Paikkakunta: kuusankoski

jep

Viesti Kirjoittaja Make »

:D käsittääkseni 24 v iskarit ovat samat,kuin 12 v,poislukien sportline-alusta,jarruosat ovatkin sitten erilaiset ja useat muut osat,taidan kääntyä bilsteinin kannalle,katselin tota jousitusta,ja mielestäni iskarin vaihto onnistuu ilman jousen poisottamistakin,tukee vain tukivarren,ennenkuin iskarin ottaa pois,eikö?
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2998
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Sportlinen iskunvaimentimet vs. tarvikevaimentimet

Viesti Kirjoittaja eerola »

...ja mitä Sportlineen tulee, pistin omaan taannoiseen 300D Turbo Sportlineeni Bilsteinin jäykät iskarit (niitäkin on montaa kovuutta) Sportline-iskunvaimentimien tultua tiensä päähän. Uskalsin tehdä tämän koska:

-Sportline ei ole kovin paljon (20 mm?) normaalia matalampi.
-Vasta yli 40 mm madallussarjoihin kuuluu yleensä erikoisiskarit

Ratkaisu oli ihan ok - eli alusta ei kärsinyt eikä jousituskaan alkanu pohjailla. Ja lisäksi rahaa säästyi aika tukko - alkup. Sportline-iskarit ovat nimittäin aika suolaisen hintaiset.

-T
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Re: iskunvaimentajat

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

make kirjoitti:morienttes,nyt on aika tullut vaihtaa iskarit eteen,varaosissa olisi tarjolla sachs ja bilstein,onko kokemusta,kumpi olisi parempi,ovat aikalailla samanhintaiset.saako eteen vaihdettua helposti itse,eli tarviiko jousipuristinta,vai saako iskarin vaihdettua ilman jouseen kajoamista?
300-24 ce-90 :roll:
Terve!

Jos vakioiskareita mietit älä edes ajattele muutakun billsteinia. KL-varaosatkin on lopettanett sachsin varastossa pitämisen takuuongelmien vuoksi.
Billsteinia ei ollut kukaan tuonut takuuaikana takaisin ainakaan sen myyjän aikana. Kun taas sachseja tuli vaihtoon useita viime talven pakkasilla.
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: jep

Viesti Kirjoittaja AM »

make kirjoitti::D käsittääkseni 24 v iskarit ovat samat,kuin 12 v,poislukien sportline-alusta,jarruosat ovatkin sitten erilaiset ja useat muut osat,taidan kääntyä bilsteinin kannalle,katselin tota jousitusta,ja mielestäni iskarin vaihto onnistuu ilman jousen poisottamistakin,tukee vain tukivarren,ennenkuin iskarin ottaa pois,eikö?
Ei tarvitse tosiaankaan jouseen koskea.Helpoiten käy ehkä niin että ottaa ensin iskarin yläpäästä irti ja nostaa sitten vasta auton ylös.Näin ei tukivartta ainakaan tarvitse millään tukea.Sitten vain alapultti auki ja iskari irti.Kokoaminen sitten taas päinvastaisessa järjestyksessä!

Niin ja Bilsteiniä minäkin suosittelisin.Sacheista huonoja kokemuksia molemmissa autoissa.Mersussa kesti kuukauden(olivat kyllä vääräntyyppiset),toisessa autossa jo vuoden jälkeen todella tehottomat!
Avatar
MB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 338
Liittynyt: To 10.07.2003 12:46

Viesti Kirjoittaja MB »

Olisiko hyviä suosituksia W126 viissatkun takaiskareiksi? Vai kävelenkö Veholle ja sanon että takaiskarit kiitos :roll:

MB
Auto jolla ajat ikäsi, Mercedes
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Mulla on Konin Sportit edessä (300TDT). Hyvät ja kestävät ovat olleet. Ainoa huono puoli on että säätöä varten pitää aukaista konepelti. Sisältä säädettävä olisi mukavampi kun nyt ei tule juuri muuten säädettyä kuin talvi/kesä säädöt.
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

MB kirjoitti:Olisiko hyviä suosituksia W126 viissatkun takaiskareiksi? Vai kävelenkö Veholle ja sanon että takaiskarit kiitos :roll:
KL:stä BiIlstein HD:t ja se on sillä selvä. 8)
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Vastaa Viestiin