124 300 d -94 keskuslukituksen kauko-ohjauksen asennus???
124 300 d -94 keskuslukituksen kauko-ohjauksen asennus???
Ostin Rime merkkisen kauko-ohjauksen, joka pitäisi passata autooni mutta ongelmana on löytää pumppua ohjaava johto??? kuskin puolen jalkatilasta ei löydy yhtään sinistä vihreetä tai keltasta johtoo, vänkärin puolella on noita kaikkia 2 kpl. Nytkö mittasin johdoista on sinisissä auki asennossa jatkuva +12 V ja vihreissä +0 V ja toisinpäin kun vääntää avaimella lukot kiinni. Laite taas antaa vain sykkäyksen + 12 V, ehkä n 1 s ajan. Onko kokemuksia ja miten saan tuon pelaamaan vai onko vääränlainen laite via vääriä piuhoja mittaillu???
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 177
- Liittynyt: To 04.10.2007 21:17
- Paikkakunta: 08
h.hartikainen kirjoitti:ootko nyt ihan varma ettei kuskinpuolella johtoja ole? sieltähän se menee sinknaali kuskin ovesta pumpulle.. omaan laitoin kans rimen kapistuksen pariviikkoa sitte ja kaverille viime perjantaina ja johdot löyty kuskinpuolelta kaikki..
En todellakaan oo varma...kerro vielä minkä väriset johdot pitäs löytyä...sinistä vihreetä ja keltasta johtoa ei ainakaan kaapelikanavassa mene..
tuli toki ohjeet mutta ei se niillä ohjeilla pelannu ... liian hyvin oon takapenkit ruuvannu kiinni pakettiautona nääs...pitää kokeilla jos helpommalla pääsis...h.hartikainen kirjoitti:ootko nyt ihan varma ettei kuskinpuolella johtoja ole? sieltähän se menee sinknaali kuskin ovesta pumpulle.. omaan laitoin kans rimen kapistuksen pariviikkoa sitte ja kaverille viime perjantaina ja johdot löyty kuskinpuolelta kaikki..
Alipainelukitus vaatii pitemmän ohjauspulssin, luokkaa 3,5 sekuntia. Näin ainakin vanhemmissa autoissa. Riippuu ohjainlaitteesta, miten sen saa muutettua. Voi olla ohjelmoitava ominaisuus tai sitten muutetaan esim. jumpperilla ohjainlaitteen ulko- tai sisäpuolelta. Joissakin malleissa pitää katkaista joku johtolenkki jne.
Tämä vain huomautuksena tähän.
Tämä vain huomautuksena tähän.
508 D matkamersu -70
S203 C 220 T CDI -04/05
S211 E 220 T CDI -06/07
S203 C 220 T CDI -04/05
S211 E 220 T CDI -06/07
Re: 124 300 d -94 keskuslukituksen kauko-ohjauksen asennus??
Siinähän sulla on oikea johto. Se sininen.jukhei kirjoitti:Ostin Rime merkkisen kauko-ohjauksen, joka pitäisi passata autooni mutta ongelmana on löytää pumppua ohjaava johto??? kuskin puolen jalkatilasta ei löydy yhtään sinistä vihreetä tai keltasta johtoo, vänkärin puolella on noita kaikkia 2 kpl. Nytkö mittasin johdoista on sinisissä auki asennossa jatkuva +12 V ja vihreissä +0 V ja toisinpäin kun vääntää avaimella lukot kiinni. Laite taas antaa vain sykkäyksen + 12 V, ehkä n 1 s ajan. Onko kokemuksia ja miten saan tuon pelaamaan vai onko vääränlainen laite via vääriä piuhoja mittaillu???
-82 500 SEC
-92 SL 500
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-87 Citroen C25 Burstner
-97 Honda VF 750 C Magna
-92 SL 500
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-87 Citroen C25 Burstner
-97 Honda VF 750 C Magna
EI ONNISTU VIELÄKÄÄN!!! 88 300 td MERSUSSA AINAKIN ERILAISET SÄHKÖT, siinä oli kuskinpuolella sininen piuha pumpun ohjaukseen!!!Onkohan kellään 93-95 vuoden 124 300 td farmari joka osais asentaa RIMEN keskuslukituksen kauko-ohjauksen. Ongelmana on löytää pumppua ohjaava piuha johon signaali pitäs syöttää..
Yksi sininen piuha menee kuskinpuolen oveen mutta siinä oli jatkuva +12 V, eikä siinä tapahtunut mitään jännitteen muutosta vaikka avainta kääns lukkopesässä. Vänkärin puolella menee kaks sinistä, joissa on auki asennossa +12 V ja kiinni asennossa 0 V, mutta näistä en ole saanu lukitusta pelaamaan. Lisäksi on 2 kpl vihreitä joissa jännitteet on päinvastoin kuin sinisissä. Enempää ei ole RIMEN OHJEISTA APUA... Pulssin sain säädettyä 3,5 s. VAI liekkö helpoin repiä takapenkit mäkeen ja kattoo pumpulta johtojen värit.
Yksi sininen piuha menee kuskinpuolen oveen mutta siinä oli jatkuva +12 V, eikä siinä tapahtunut mitään jännitteen muutosta vaikka avainta kääns lukkopesässä. Vänkärin puolella menee kaks sinistä, joissa on auki asennossa +12 V ja kiinni asennossa 0 V, mutta näistä en ole saanu lukitusta pelaamaan. Lisäksi on 2 kpl vihreitä joissa jännitteet on päinvastoin kuin sinisissä. Enempää ei ole RIMEN OHJEISTA APUA... Pulssin sain säädettyä 3,5 s. VAI liekkö helpoin repiä takapenkit mäkeen ja kattoo pumpulta johtojen värit.
Homman pitäisi toimia näin:jukhei kirjoitti:EI ONNISTU VIELÄKÄÄN!!! 88 300 td MERSUSSA AINAKIN ERILAISET SÄHKÖT, siinä oli kuskinpuolella sininen piuha pumpun ohjaukseen!!!Onkohan kellään 93-95 vuoden 124 300 td farmari joka osais asentaa RIMEN keskuslukituksen kauko-ohjauksen. Ongelmana on löytää pumppua ohjaava piuha johon signaali pitäs syöttää..
Yksi sininen piuha menee kuskinpuolen oveen mutta siinä oli jatkuva +12 V, eikä siinä tapahtunut mitään jännitteen muutosta vaikka avainta kääns lukkopesässä. Vänkärin puolella menee kaks sinistä, joissa on auki asennossa +12 V ja kiinni asennossa 0 V, mutta näistä en ole saanu lukitusta pelaamaan. Lisäksi on 2 kpl vihreitä joissa jännitteet on päinvastoin kuin sinisissä. Enempää ei ole RIMEN OHJEISTA APUA... Pulssin sain säädettyä 3,5 s. VAI liekkö helpoin repiä takapenkit mäkeen ja kattoo pumpulta johtojen värit.
katkaiset sen johdon, missä on +12V lukkojen ollessa auki ja - lukkojen ollessa kiinni.
Avataksesi lukot syötät +12 V pumpulle menevään johtoon ja - lukitaksesi ovet.
-82 500 SEC
-92 SL 500
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-87 Citroen C25 Burstner
-97 Honda VF 750 C Magna
-92 SL 500
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-87 Citroen C25 Burstner
-97 Honda VF 750 C Magna
-
- Mersumies
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo