W124 200E korkeat tyhjäkäyntikierrokset

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
angra
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Ti 24.08.2010 10:42

W124 200E korkeat tyhjäkäyntikierrokset

Viesti Kirjoittaja angra »

Isän puolesta kyselen, jospa täältä löytyisi apua ongelmaan. Kyseessä siis W124 (2.0E) -91. Tyhjäkäynti on todella korkea, pyörii n. 2000rpm tienoilla koko ajan. Pystyykö tyhjäkäyntiä jotenkin säätämään vai ohjautuuko se jo elektronisesti?

Lueskelin, että ainakin isokoneisemmissa ko. vika saattaa kieliä ongelmista tyhjäkäyntimoottorissa? Mitä muita mahdollisia vian aiheuttajia saattaa olla?
jaakko.putkisaari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2561
Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaakko.putkisaari »

Voi tosiaan olla se tyhjäkäyntimoottori ja tai ilmanputsari koteloineen pois,
vivustojen tarkastus ja voitelu voivat myös tuoda avun!?

Kuskin puolella on se mikrokytkin jossa selkeästi jousi korvakkeilla näkyy
ilmanputsarin reunan alla,onko jousi paikoilaan ja tai ehjä??Painaako linkku mikrokytkimen pohjaan saakka??

Noista nyt ensin lähtisin jos ei mitään humppausta tai muutoin epätasaista tyhjäkäyntiä...
Jaakko.P

Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
jugi_1985
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ke 17.12.2008 11:37
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja jugi_1985 »

mulla kans humpailee tuo tyhjäkäynti aika reilusti, välillä yli 1000rpm ja välillä 500rpm :shock: tuossa sitte vilkasin pellin alle auton käydessä niin huomasin että sieltä vissiinki se palautusjousi on tippunu pois, joka tuo sen kaasuvivun siihen mikrokytkimelle kiinni.. Mikäs moisen osanumero on ja/tai millä nimellä sitä kannattais KL:stä lähtiä hakemaan? ei siihen ny viitti mitään purkkapatenttiakaan alkaa tekemään :lol:

tässä vielä kuvaa aiheesta:
Kuva
jaakko.putkisaari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2561
Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaakko.putkisaari »

jugi_1985 kirjoitti:mulla kans humpailee tuo tyhjäkäynti aika reilusti, välillä yli 1000rpm ja välillä 500rpm :shock: tuossa sitte vilkasin pellin alle auton käydessä niin huomasin että sieltä vissiinki se palautusjousi on tippunu pois, joka tuo sen kaasuvivun siihen mikrokytkimelle kiinni.. Mikäs moisen osanumero on ja/tai millä nimellä sitä kannattais KL:stä lähtiä hakemaan? ei siihen ny viitti mitään purkkapatenttiakaan alkaa tekemään :lol:

tässä vielä kuvaa aiheesta:
[ http://jukkase.1g.fi/kuvat/MB%20190E%202,0i%20-90/300820102447.jpg/_smaller.jpg ]
Juu tuosta tuo jousi selvästi korvakkeiden välistä puuttuu,sorry en muista osanumeroa...Olisiko hinta ollut orkkisjousella 2-3€ KL-autohuollossa Espoossa,älä sekoita ko firmaa KL varaosiin....Käyhän tuohon jokin muukin 6-8cm jousi hätätilassa,kunhan vetää sen linkun mikrokytkimelle saakka!
Jaakko.P

Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Avatar
Jani
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1358
Liittynyt: Pe 04.04.2003 23:57
Paikkakunta: Karvia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani »

Ja tuo vipu kannattanee hitsata kuntoon, näkyy jousi kalvaneen itsensä läpi tuosta reiän pielestä.
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
jugi_1985
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ke 17.12.2008 11:37
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja jugi_1985 »

jees, pitänee koittaa jotaki siihen kehitellä, orkkishan olis kyllä aina orkkis. Ja niin, tuo kuva hämää, ei se poikki ole tuo vipu, se on vain kulunu. itekki ensin kattoin että senkös takia se jousi on siitä tippunu mutta tarkemmin ko kattoin niin kyllä sen näki ettei se poikki ole :)
Vastaa Viestiin