w124 200d lukkoperä

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
eetu91
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Ke 16.06.2010 01:39

w124 200d lukkoperä

Viesti Kirjoittaja eetu91 »

Mistä tollaseen w124 200d mersuu löytäis lukkoperän ja onko kova homma vaihtaa?
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Käytettynä saa noita ASD-periä, hydraulinen lukko joten vähän joutuu letkuja vetämään. Lisäks on ABS:llä ohjattava (?), joten nekin tarvii varmaan asentaa :roll:
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Eikös ASD perässä ole se 35% lukko ilman mitään hydrauliikkaakin? Kannattavuus on sitten eri asia, vetaritkin joutuu vaihtamaan ja hintaa kertyy. Toinen vaihtoehto on metsästää 190 2,3/2,5 16V mallin kitkalukon mutta ei varmasti sen halvempia ole nekään.
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

^ Ainoastaan 2.3 16v:ssä ollut LSD, ja sekin vaan muutaman vuoden. 2.5-16 oli aina ASD:llä
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
eetu91
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Ke 16.06.2010 01:39

Viesti Kirjoittaja eetu91 »

Eli siis ei ole välttämätöntä tuo hydrauliikka? Ja kyllähän tuon perän vaihtaminen myyntihintaankin vaikuttaisi.
Avatar
Hessu
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 615
Liittynyt: To 07.08.2003 19:11
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Hessu »

eetu91 kirjoitti:Eli siis ei ole välttämätöntä tuo hydrauliikka? Ja kyllähän tuon perän vaihtaminen myyntihintaankin vaikuttaisi.

Ei ole juu välttämätön jos hommaat vaikka tämä multa.. :D
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=82668
MB 280CE-83



Ex:MB 300E-24V-91
MB 300SEL-86
MB S350TD-93
MB 560SEC-89
MB 300TD-81
MB VITO-04
MB 300GD-82
MB E320CDIT 4-MATIC-07
MB E55 AMG-01
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB Vito 120CDI-07
MB E500-03
MB C63AMG-08
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 300D-82
MB S300TD-98
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

ei se perän vaihto kyllä myyntihintaan vaikuta, jos siellä ei ole edes hydrauliikkaa vedetty.. Noita ASD periä kun saa 200-500e hintaan :roll:

Tuo hessun on tosiaan erittäin harvinainen LSD perä, sen voisi joku jopa haluta. Mutta kun nuo 200D:t on kaikki sen hintasia että melkeimpä varaosina myy eteenpäin, niin silloin se myyntihinta toki nousee :lol:
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

ASD:ssä ei ole lukkoa ollenkaan ilman hydrauliikkaa. tarttee paineen, että on se 35% lukko olemassa.'

esim. jos on auto, missä on tehtaan jäljiltä ASD, niin auton ollessa pois käynnistä on perän lukko 0%. auton käydessä on lukko 35% ja sutiessa nopeuden ollessa alle 40km/h on lukko "100%". ja nopeuden ollessa yli 40km/h on lukko sen 35% riippumatta siitä sutiiko, vai ei.

noissa nopeuksissa on jotakin pieniä eroja mallien välillä, mutta periaate kuitenkin sama kaikissa.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Oletko ihan varma tuosta lukottumuudesta ilman hydrauliikkaa? Olen ajanut sellaisella missä ei ollut vedetty putkia ja siinä oli kyllä aivan varmasti jonkunlaista lukkoa pelissä mukana. Samantuntuinen kun ASD olisi vikatilassa eikä se 100% lukko kytkeydy päälle. Voihan olla että perässä oli jotain muuta vikaa ja sen takia oli niin "timmi" :D
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

Joskus 90-luvun alkupuolella, kun kaverini ajoi tuollaisella taksia, se kertoi minulle homaneensa mersuun luistonestojärjestelmän, eli uudet talvirenkaat. Joten ihan en ymmärrä W124 200D:ssä lukkoperää, mutta kaikki tyylillään :wink:
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Avatar
Ari89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 267
Liittynyt: Ti 11.08.2009 22:42
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Ari89 »

Sama homma en ymmärrä 200D lukon tarvetta.. Ei se nosta sen myyntiarvoa eikä siitä mitään hyötyäkään kyllä taida olla juuri missään tilanteessa..

Sitten vielä tuohon lukottomuuteen.. Itsellä ei PITÄISI olla paineita tuolla koska säiliö tyhjenee itsestään suht nopiaan, mutta tästä huolimatta hiekalla tulee kahta rantua aina sillon kun vähän innostuu.. Asfaltilla hankalampi homma sitten, tosin en ole juurikaan yrittänyt, sen kerran kun se lähtikin kunnolla luisuun mutkassa niin olikin poliisit näkemässä, onneksi työvaatteet pelasti.. :D
eetu91
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Ke 16.06.2010 01:39

Viesti Kirjoittaja eetu91 »

Kivempihan se on sutia molemmilla pyörillä, kun turbotuksen ansiosta voimaakin löytyy.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

AM kirjoitti:Oletko ihan varma tuosta lukottumuudesta ilman hydrauliikkaa? Olen ajanut sellaisella missä ei ollut vedetty putkia ja siinä oli kyllä aivan varmasti jonkunlaista lukkoa pelissä mukana. Samantuntuinen kun ASD olisi vikatilassa eikä se 100% lukko kytkeydy päälle. Voihan olla että perässä oli jotain muuta vikaa ja sen takia oli niin "timmi" :D
ei mulla oo kun yks ASD:llinen mersu. siinä asia on ainakin näin. ja muistelen jostakin lukeneenikin, että on noin. aika moni on kyllä sanonu sitäkin, että olis se 35% lukko jo ihan ilman paineitakin. tiedä sitten, että onko noita montaakin eri mallia olemassa. mutta tossa mun meisselissä on noin ja se on sata varma. nusturille nostettuna pyörät pyörii vapaina toisistaan. sitten, kun laittaa auton käyntiin, niin löytyy jo lukkoakin.

ei se lukkoa tartte, että hiekalla sutii molemmilla kumeilla. toi lukoton farkkumese sutii aika hyvinkin molemmilla kumeilla. asfaltilla sutii yleensä vaan toinen kummi. ja sekin heikosti.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1600
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

pera8x kirjoitti: nusturille nostettuna pyörät pyörii vapaina toisistaan. sitten, kun laittaa auton käyntiin, niin löytyy jo lukkoakin.
.
joo mutta kun siellä on vetopäällä niin ne kitkalevyt puree kiinni vaikkei siellä painetta olisikaan. kato vaikka.
http://www.youtube.com/watch?v=RnSVVlrKzks

niin ja eikös kulumattomassa asd perässä kuuluisi olla kuitenkin esijännitys? mustelisin.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

mää en kyllä ymmärrä, että mikä niitä levyjä siä toisiaan vasten painaa, kun aletaan sutiin, jos ei ole painetta järjestelmässä. se voi kyllä olla, että siellä kuuluis olla jotain esijännitystä. multa se on jo kadonnut kilometrien saatossa.

eikös viskolukko ole semmonen, että sitten, kun aletaan sutiin yhdellä renkaalla, niin viskokytkin tarraa sitä kovempaa, mitä kovempaa suditaan ja lopulta suditaan molemmilla kumeilla. ei kai ASD:ssä mitään semmosia juttuja ole?
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1600
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

ite olen järkeillyt tuon asd:n kiinni peremisen sillä että kun tasauspyörästö alkaa pyöriä, työtää pienemmät tasaus pyörät isompiatasauspyöriä pakkaa vasten jolloin pakka puree kiinni. ota asd murikka käten tutustu.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

no joo. en ala kyllä asiasta väitteleen, kun ei ole asdi perää ollu koskaan aukinaisena. kuhan ihmettelen. :roll:
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1089
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Nimenomaan. Eikös se asd ilman painetta toimi samallalailla ku kitkalukkoperä? Mutta vaan hieman heikommin, eli sen 35%. Kaverilla on superissa paineeton asd, ja melkeen on parempi lukko siinä, kun mun cossussa, jossa ainakin pitäs toimia asd:kin.
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
MatKa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 350
Liittynyt: Ma 23.01.2006 19:44
Paikkakunta: Oulun kupeessa

Viesti Kirjoittaja MatKa »

Tuommosen kun laittaa niin ei tarvi miettiä paineita -> http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=88140
S210 220 CDI A -02
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17240
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

paineeton asd, ja melkeen on parempi lukko siinä, kun mun cossussa, jossa ainakin pitäs toimia asd:kin.
Jos ASD toimii niin lukko on 100%, siitä on kai hankala parantaa ?
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1600
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

Kummeli kirjoitti:Nimenomaan. Eikös se asd ilman painetta toimi samallalailla ku kitkalukkoperä? Mutta vaan hieman heikommin, eli sen 35%. Kaverilla on superissa paineeton asd, ja melkeen on parempi lukko siinä, kun mun cossussa, jossa ainakin pitäs toimia asd:kin.
se cossun lukkoperä on käytännössä sama kuin asd ilman painetta, cossun perässä vain on yksi välilevyistä semmonen jousi joka pitää pakasta välyksen poissa.
Vastaa Viestiin