Ilmajousituksen korkeuden säätöä, kuka osaa ja missä?

Missä kannattaa Mersu huollattaa
Jani M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 376
Liittynyt: Ma 02.08.2004 22:56
Paikkakunta: Kärkölä

Ilmajousituksen korkeuden säätöä, kuka osaa ja missä?

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Edellinen omistaja laskenut maavaran mielestäni hiukan turhan matalaksi, joten tekisi mieli lisätä pari senttiä maavaraa tuohon peruskorkeuteen. Ymmärtääksi onnistuu osaavalta henkilöltä tietokoneella näppäillen.

Onko kokemuksia hyvistä paikoista joissa onnistuu?
W213 220d -17 AMG
Ex:
W212 350cdi -12 AMG
W204 220cdi -08
W211 400cdi -04 AMG
W210 290td -96 DEMEC
Jani M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 376
Liittynyt: Ma 02.08.2004 22:56
Paikkakunta: Kärkölä

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Ajattelin lähteä Juhannuksena/seuraavalla viikolla koti/mummola kierrokselle. Reitti kiertelee ympäri Itä-, Keski- ja Länsi-Suomea. Eli useampi kunta tulee läpi ajettua.
W213 220d -17 AMG
Ex:
W212 350cdi -12 AMG
W204 220cdi -08
W211 400cdi -04 AMG
W210 290td -96 DEMEC
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13196
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Oletko tarkistanut onko antureita säädelty vai onko pudotus tehty "softalla"?
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

DBFI kirjoitti:Oletko tarkistanut onko antureita säädelty vai onko pudotus tehty "softalla"?
jos on tehty "softala" onistuu muutos melkeen missä vaan missä on
*:ri ja niitä on nykyis onneks vähän joka puolella, auto katoksissa vanhoissa navetoissa, kuusten alla...ja jostain puttuu ;)

sitten taas jos antureita kääntämällä/säätämällä tehty niin niistä kääntelee
takaisin päin
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Jani M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 376
Liittynyt: Ma 02.08.2004 22:56
Paikkakunta: Kärkölä

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Edellinen omistaja kertoi että softalla on tehty. En ole itse sen kummemmin tarkastellut. Jostain vain luin ettei ole testerilläkään mikään ihan yksinkertainen juttu, vaan vaatii asiaan vihkiytyneisyyttä. Eivät ainakaan Kahvimaassa alkaneet korkeutta säätämän, ei kuulemma onnistu heidän testerillään.
W213 220d -17 AMG
Ex:
W212 350cdi -12 AMG
W204 220cdi -08
W211 400cdi -04 AMG
W210 290td -96 DEMEC
Avatar
Jupa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 533
Liittynyt: Ke 27.01.2010 21:32
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Jupa »

Jani M kirjoitti:Edellinen omistaja kertoi että softalla on tehty. En ole itse sen kummemmin tarkastellut. Jostain vain luin ettei ole testerilläkään mikään ihan yksinkertainen juttu, vaan vaatii asiaan vihkiytyneisyyttä. Eivät ainakaan Kahvimaassa alkaneet korkeutta säätämän, ei kuulemma onnistu heidän testerillään.
Sehän vaatii tuon Star:in testerin joka löytyy varmasti Vehosta ja ainakin muista valtuutetuista MB-pajoista

E:Mut sitä en tiedä mistä se osaava testerin käyttäjä löytyy :D
Ei se niin sanottua ole et Vehossakaan osais :roll:
S203 C240 -01
S124 E220 -94
Ex: W202 C180 -99
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Jupa kirjoitti:
Jani M kirjoitti:Edellinen omistaja kertoi että softalla on tehty. En ole itse sen kummemmin tarkastellut. Jostain vain luin ettei ole testerilläkään mikään ihan yksinkertainen juttu, vaan vaatii asiaan vihkiytyneisyyttä. Eivät ainakaan Kahvimaassa alkaneet korkeutta säätämän, ei kuulemma onnistu heidän testerillään.
Sehän vaatii tuon Star:in testerin joka löytyy varmasti Vehosta ja ainakin muista valtuutetuista MB-pajoista

E:Mut sitä en tiedä mistä se osaava testerin käyttäjä löytyy :D
Ei se niin sanottua ole et Vehossakaan osais :roll:
Ei onnistu mersuhommat muilla testereillä kuin *:rila moneen kertaan todettu juttu
ja sen käyttön tarvitaan jonkun verran muutakin kuin tuuria ja pikatestin katselua
(siinä kun on niitä muitakin toimintoja, millä voi tehdä muutakuin pika testin...)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
harripuu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Ke 19.08.2009 14:26
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja harripuu »

Starin madallukseen löytyy netistä esim. tälläiset ohjeet:

http://www.mbworld.org/forums/w211-amg/ ... -pics.html

Löytyy muutama muukin vinkki mitä starilla voi säätää. Näiden perusteella hieman tiputin omaani.
E 400 CDI
Kumipää
Mersumies
Mersumies
Viestit: 821
Liittynyt: Ti 23.10.2007 13:20
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja Kumipää »

Onkos muuten tietoa, saako tuon nopeuden mukaan muuttuvan madalluksen pois käytöstä?
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13196
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Kumipää kirjoitti:Onkos muuten tietoa, saako tuon nopeuden mukaan muuttuvan madalluksen pois käytöstä?
En ole koskaan kuullut että joku olisi sen saanut pois käytöstä mutta miksi ihmeessä se pitäisi saada pois? Pelkäätkö että laskee vauhdissa liian alas? Siinä tapauksessa kannattaa ajaa sillä S-asennolla niin Euro-auto laskee alas jo seistessään ja saa sen auton näyttämään tarpeeksi matalalta jo parkissa jos siitä yleensä tykkää.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

DBFI kirjoitti:
Kumipää kirjoitti:Onkos muuten tietoa, saako tuon nopeuden mukaan muuttuvan madalluksen pois käytöstä?
En ole koskaan kuullut että joku olisi sen saanut pois käytöstä mutta miksi ihmeessä se pitäisi saada pois? Pelkäätkö että laskee vauhdissa liian alas? Siinä tapauksessa kannattaa ajaa sillä S-asennolla niin Euro-auto laskee alas jo seistessään ja saa sen auton näyttämään tarpeeksi matalalta jo parkissa jos siitä yleensä tykkää.
tai säätää alusta niin että ei laske turvalista rajaa alemas
vauhdissa edes siinä asenossa millä ajelee
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Estää sitä saamasta nopeus singnaalia niin ei tiedä laskea
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Kumipää
Mersumies
Mersumies
Viestit: 821
Liittynyt: Ti 23.10.2007 13:20
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja Kumipää »

Juu, autohan on kyllä turhan matala, tarkoitus onkin nostaa sitä hiukka ylöspäin, mutta minulle kyllä riittäisi ihan manuaalikäyttö.

Lähtökohta avantgarde sport, jota laskettu reippaasti, muuten ihan jees korkeus, mutta tahtoo tulla käytettyä tuon moottorin voimavaroja turhankin paljon, varsinki ohittaessa, jolloinka auto menee turhan alas ja loppuu jousto.

Voipi kyllä olla, että parinkymmenen millin nostolla ongelmasta pääsee.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Nosto on helppo tehdä
(jos ei tankoja ole menty pätkimään"mikä on täysin turhaa" sitten tarvii joko uudet tai hitsaus hommia)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Kumipää
Mersumies
Mersumies
Viestit: 821
Liittynyt: Ti 23.10.2007 13:20
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja Kumipää »

Ok, softalla muistaakseni tehty.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Jupa kirjoitti: E:Mut sitä en tiedä mistä se osaava testerin käyttäjä löytyy :D
Ei se niin sanottua ole et Vehossakaan osais :roll:
Kuusen alta löytyy :)
kylä toi varmaan onistuu jokaisessa mersukorjaamossa=paikka missä on *:ri (se kun onistuu tääläkin vähillä tiedoila/taidoila ;) )
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Jani M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 376
Liittynyt: Ma 02.08.2004 22:56
Paikkakunta: Kärkölä

Viesti Kirjoittaja Jani M »

CDI203 kirjoitti:
Jupa kirjoitti: E:Mut sitä en tiedä mistä se osaava testerin käyttäjä löytyy :D
Ei se niin sanottua ole et Vehossakaan osais :roll:
Kuusen alta löytyy :)
kylä toi varmaan onistuu jokaisessa mersukorjaamossa=paikka missä on *:ri (se kun onistuu tääläkin vähillä tiedoila/taidoila ;) )
Suuret kiitokset ammattitaitoisesta korkeuden säädöstä!

Nyt on 2000km uusilla säädöillä (noin 25 mm korkeampi) takana ja mukavasti tuntuu kulkevan. Ulkonäkökin mielyttää uudella säädöllä vielä enemmän.
W213 220d -17 AMG
Ex:
W212 350cdi -12 AMG
W204 220cdi -08
W211 400cdi -04 AMG
W210 290td -96 DEMEC
JVa79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Pe 20.11.2009 13:56

Re: Ilmajousituksen korkeuden säätöä, kuka osaa ja missä?

Viesti Kirjoittaja JVa79 »

Mihis tuo säätö siis vaikuttaa? Itellä on siis tuo S211 avantgarde airmaticilla ja se tuntuu taas jäävän turhan korkealle. Sport asennossakin tuntuis olevan jotain perus classic/elegance luokkaa, ainakin korkeampi kuin perus avantgarde. En tosin paikoillaan ollessa edes huomannut muutosta korkeudessa, kun vaihtoi comfortilta sportille. Se mitä piti kysyä oli siis, että onko siinä säädössä mahdollista muuttaa pelkästään semisport/sport-asetusta, niin että comfortilla korkeus pysyisi nykyisellään? Tuolla vaan talvisin pitää joskus mennä huonompiakin teitä, niin olisi hyvä saada pitää vaikka talvet comfortilla ja kesät sitten halutessaan matalammalla ja jäykemmällä.

Edit. Luin tuon säätöohjelinkin tuolta ja ilmeisesti siis vaikuttaa ns. anturien kalibrointiin, eli kaikki asennot laskee samassa suhteessa. Tämäkään ei toisaalta haittaa, sillä tuo alustan korotusasento on myös nykyään niin korkea, että olen jopa ajatellut sen olevan tarkoitettu käytettäväksi vaan jossain erikoistilanteissa, kuten umpimetsässä tai joen ylityksessä, mutta ilmeisesti se olisi ihan sopivaa käyttää sitä vaikka läpi talven, jos tarvetta.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Ilmajousituksen korkeuden säätöä, kuka osaa ja missä?

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

JVa79 kirjoitti:Mihis tuo säätö siis vaikuttaa? Itellä on siis tuo S211 avantgarde airmaticilla ja se tuntuu taas jäävän turhan korkealle. Sport asennossakin tuntuis olevan jotain perus classic/elegance luokkaa, ainakin korkeampi kuin perus avantgarde. En tosin paikoillaan ollessa edes huomannut muutosta korkeudessa, kun vaihtoi comfortilta sportille. Se mitä piti kysyä oli siis, että onko siinä säädössä mahdollista muuttaa pelkästään semisport/sport-asetusta, niin että comfortilla korkeus pysyisi nykyisellään? Tuolla vaan talvisin pitää joskus mennä huonompiakin teitä, niin olisi hyvä saada pitää vaikka talvet comfortilla ja kesät sitten halutessaan matalammalla ja jäykemmällä.

Edit. Luin tuon säätöohjelinkin tuolta ja ilmeisesti siis vaikuttaa ns. anturien kalibrointiin, eli kaikki asennot laskee samassa suhteessa. Tämäkään ei toisaalta haittaa, sillä tuo alustan korotusasento on myös nykyään niin korkea, että olen jopa ajatellut sen olevan tarkoitettu käytettäväksi vaan jossain erikoistilanteissa, kuten umpimetsässä tai joen ylityksessä, mutta ilmeisesti se olisi ihan sopivaa käyttää sitä vaikka läpi talven, jos tarvetta.
Kaikki asennot muttuu samassa suhteesa(toistaiseksi ;) )
Anutureihin ei tarvetta koskea(jossain ohjeissa niitä rukataan)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
maketap
Mersumies
Mersumies
Viestit: 839
Liittynyt: Ke 07.04.2004 14:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Ilmajousituksen korkeuden säätöä, kuka osaa ja missä?

Viesti Kirjoittaja maketap »

CDI203 kirjoitti: Kaikki asennot muttuu samassa suhteesa(toistaiseksi ;) )
mitä tarkoitat että toistaiseksi? jos olet keksimässä kikkaa millä saisi vain tietyille ajoasennoille eri korkeuden, niin kerrohan heti siitä 8)
MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13196
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Ilmajousituksen korkeuden säätöä, kuka osaa ja missä?

Viesti Kirjoittaja DBFI »

JVa79 kirjoitti: Edit. Luin tuon säätöohjelinkin tuolta ja ilmeisesti siis vaikuttaa ns. anturien kalibrointiin, eli kaikki asennot laskee samassa suhteessa. Tämäkään ei toisaalta haittaa, sillä tuo alustan korotusasento on myös nykyään niin korkea, että olen jopa ajatellut sen olevan tarkoitettu käytettäväksi vaan jossain erikoistilanteissa, kuten umpimetsässä tai joen ylityksessä, mutta ilmeisesti se olisi ihan sopivaa käyttää sitä vaikka läpi talven, jos tarvetta.
Kyllä se korotettu asento on tarkoitettu käytettäväksi "erikoistilanteissa", ei ehkä pelkästään joen ylityksessä mutta vaikkapa mökkiteillä (riippumatta onko umpimetsää). Autohan pudottaa itsensä normitasoille vauhdissa joten vaikeaa olisi ajella koko talvea korotetulla asetuksella (jos pitää vauhdin alle 80 km/h:ssa niin pysyy kyllä ylhäällä).

Avantgarde Airmatic on alustan korkeudeltaan samaa luokkaa kuin Classic/Elegance (kuormitettuna) jousituksen normiasennossa ja paikallaan ollessaan auto pudottaa korkeutta vasta siinä Sport II asennossa (miten sitä eri malleissa sitten kutsutaankin).
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: Ilmajousituksen korkeuden säätöä, kuka osaa ja missä?

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

DBFI kirjoitti:paikallaan ollessaan auto pudottaa korkeutta vasta siinä Sport II asennossa (miten sitä eri malleissa sitten kutsutaankin).
Mielestäni S211:n manuaali väittää että Sport I pudottaa hieman ja Sport 2 hieman lisää, tosin ei se taida erikseen mainita tapahtuuko tämä myös paikallaan ollessa.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Ilmajousituksen korkeuden säätöä, kuka osaa ja missä?

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

maketap kirjoitti:
CDI203 kirjoitti: Kaikki asennot muttuu samassa suhteesa(toistaiseksi ;) )
mitä tarkoitat että toistaiseksi? jos olet keksimässä kikkaa millä saisi vain tietyille ajoasennoille eri korkeuden, niin kerrohan heti siitä 8)
Meinaa sitä että toistaiseksi ei mutta kaiken muun kehitelyn ja tutkailun ohella kehitellyt tutkaillut systeemiä että pääsisi,
eikä ihan mahodotomalta näyttä että se jossain vaihessa tulis mahdoliseksi...
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13196
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Ilmajousituksen korkeuden säätöä, kuka osaa ja missä?

Viesti Kirjoittaja DBFI »

tj86430 kirjoitti: Mielestäni S211:n manuaali väittää että Sport I pudottaa hieman ja Sport 2 hieman lisää, tosin ei se taida erikseen mainita tapahtuuko tämä myös paikallaan ollessa.
Kyllä WIS näyttää samalla tavalla tuon tasonsäädön kuvaavan (siis jo Sport 1 asennossa auto laskee myös paikallaan ollessaan). Noissa voi olla vuosimallikohtaisia erojakin joten käyttöohjekirjasta todennäköisemmin saa omalle autolle oikean tiedon.
Kumipää
Mersumies
Mersumies
Viestit: 821
Liittynyt: Ti 23.10.2007 13:20
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Ilmajousituksen korkeuden säätöä, kuka osaa ja missä?

Viesti Kirjoittaja Kumipää »

Vastatakseni otsikkoon, niin Kalajoella onnistuu korkeuden säätö, useita tehnyt.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
cille5
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: Su 25.05.2008 10:04
Paikkakunta: Raisio
Viesti:

Re: Ilmajousituksen korkeuden säätöä, kuka osaa ja missä?

Viesti Kirjoittaja cille5 »

Onko w220 ässässä samanlaiset iskarit takana? Sopiiko vasen iskari oikealle puolelle?


Kysymys menee ohi topicin, mutta en viitsinyt uutta aihetta tämän takia luoda.
Driving a car... or sitting in the heaven? Mercedes-Benz S-Class


Entiset mersut...mb-s 500 vm-94 1kpl, mb-s 320 vm-95 2kpl, mb-ce vm-92 2kpl, mb-c vm-94. Mb-e 124 vm-93
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2466
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Ilmajousituksen korkeuden säätöä, kuka osaa ja missä?

Viesti Kirjoittaja noroljan »

cille5 kirjoitti:Onko w220 ässässä samanlaiset iskarit takana? Sopiiko vasen iskari oikealle puolelle?


Kysymys menee ohi topicin, mutta en viitsinyt uutta aihetta tämän takia luoda.
On. Sopii.
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
cille5
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: Su 25.05.2008 10:04
Paikkakunta: Raisio
Viesti:

Re: Ilmajousituksen korkeuden säätöä, kuka osaa ja missä?

Viesti Kirjoittaja cille5 »

Tuli vaihdettua molemmat takaiskarit. Silti katsastuksesta tulee hylsy takaiskari testissä. Missäköhän vika on?
Driving a car... or sitting in the heaven? Mercedes-Benz S-Class


Entiset mersut...mb-s 500 vm-94 1kpl, mb-s 320 vm-95 2kpl, mb-ce vm-92 2kpl, mb-c vm-94. Mb-e 124 vm-93
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2466
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Ilmajousituksen korkeuden säätöä, kuka osaa ja missä?

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Vaihdoitko uudet iskarit vai käytetyt? Mistä se tarkalleen ottaen tulee se hylsy? Vaikka se ilmapussukka olisikin ehjä voi se "tavallinen" iskari sieltä olla loppu. Itse olen yhden tuon takia vaihtanut. Tosin kaksi kertaa on valittanut katsastusmies, että iskarit on liian "jäykät". Molemmilla kerroilla on kyllä mennyt puhumalla läpi se juttu silti.
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
cille5
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: Su 25.05.2008 10:04
Paikkakunta: Raisio
Viesti:

Re: Ilmajousituksen korkeuden säätöä, kuka osaa ja missä?

Viesti Kirjoittaja cille5 »

Täysin uudet iskarit pistin. Jäykkyys ero liian suuri takapäässä.
Driving a car... or sitting in the heaven? Mercedes-Benz S-Class


Entiset mersut...mb-s 500 vm-94 1kpl, mb-s 320 vm-95 2kpl, mb-ce vm-92 2kpl, mb-c vm-94. Mb-e 124 vm-93
Vastaa Viestiin