Erikoinen "koeajo": Maybach 62
- gulfstream
- Vakiokalustoa
- Viestit: 380
- Liittynyt: La 20.01.2007 16:32
- Paikkakunta: Espoo
Erikoinen "koeajo": Maybach 62
Kävin työmatkalla Italiassa ja siellä tutustumassa erääseen firmaan. Tulivat hakemaan Milanon Linaten lentokentältä. Ilmoittivat, että toimitusjohtajan autokuski tulee kentälle vastaan nimilappuni kera.
Mersuäijä oli lentää perseelleen kun menimme auton luokse. Siellä odotti hopeansinertävä Maybach 62! Autolla oli ajettu pari tuhatta kilometriä.
Koeajoni oli siis istumista sillä ainoalla oikealla paikalla eli takana oikealla. Kuljettaja oli pukeutunut tummaan pukuun ja solmioon. Minulla oli kyllä pikkutakki päällä, mutta jalassa vain farkut.
Olihan tuo Maybach aikamoinen kokemus. Jalkatilaa oli enemmän kuin riittävästi ja kaikenlaisia säätöjä ja nappuloita löytyi kotitarpeiksi. Ilmastointia pystyi säätämään sellaiseksi kuin halusi. Lisäksi sähköistä penkkiä (nojatuoli se oikeammin oli) oli kiva suristella. Penkissä oli myös hierontamoodi.
Sisälle ei käytännössä kuulunut moottorin ääntä ollenkaan. Pieni suhina kuului moottoritienopeudessa.
Takapenkillä istuessa tuli hieman hiiri kylpyammeessa -fiilis. Tilaa oli ruhtinaallisesti joka suuntaan. Takapenkillä oli myös puhelin ja etuniskatuissa lcd-näytöt. Nahantuoksu kuuluu vakiovarusteisiin.
Tuossa autossa olisi mielellään taittanut matkaa vaikkapa Italiasta Suomeen. Etenkin jos käytössä olisi ollut oma autonkuljettaja.
Maybach on selkeästi auto, jonka pääosassa on nimenomaan takapenkillä istuja. Uskon, että autolla on varmasti myös hyvä ajaa, mutta tyyliin se ei sovi. Kyytiläisenä Maybachissa on oltava.
Maybach oli kokemus isolla K:lla eikä vähiten sen hinnan takia. Tuskinpa ikinä hankkisin itselleni kyseisenlaista autoa vaikka olisin kuinka rikas hyvänsä. Olen itse enemmän ajomiehiä...
Että tällainen off topic -koeajo.
Mersuäijä oli lentää perseelleen kun menimme auton luokse. Siellä odotti hopeansinertävä Maybach 62! Autolla oli ajettu pari tuhatta kilometriä.
Koeajoni oli siis istumista sillä ainoalla oikealla paikalla eli takana oikealla. Kuljettaja oli pukeutunut tummaan pukuun ja solmioon. Minulla oli kyllä pikkutakki päällä, mutta jalassa vain farkut.
Olihan tuo Maybach aikamoinen kokemus. Jalkatilaa oli enemmän kuin riittävästi ja kaikenlaisia säätöjä ja nappuloita löytyi kotitarpeiksi. Ilmastointia pystyi säätämään sellaiseksi kuin halusi. Lisäksi sähköistä penkkiä (nojatuoli se oikeammin oli) oli kiva suristella. Penkissä oli myös hierontamoodi.
Sisälle ei käytännössä kuulunut moottorin ääntä ollenkaan. Pieni suhina kuului moottoritienopeudessa.
Takapenkillä istuessa tuli hieman hiiri kylpyammeessa -fiilis. Tilaa oli ruhtinaallisesti joka suuntaan. Takapenkillä oli myös puhelin ja etuniskatuissa lcd-näytöt. Nahantuoksu kuuluu vakiovarusteisiin.
Tuossa autossa olisi mielellään taittanut matkaa vaikkapa Italiasta Suomeen. Etenkin jos käytössä olisi ollut oma autonkuljettaja.
Maybach on selkeästi auto, jonka pääosassa on nimenomaan takapenkillä istuja. Uskon, että autolla on varmasti myös hyvä ajaa, mutta tyyliin se ei sovi. Kyytiläisenä Maybachissa on oltava.
Maybach oli kokemus isolla K:lla eikä vähiten sen hinnan takia. Tuskinpa ikinä hankkisin itselleni kyseisenlaista autoa vaikka olisin kuinka rikas hyvänsä. Olen itse enemmän ajomiehiä...
Että tällainen off topic -koeajo.
Juu, varmaan mukava kokemus. Aika harva taitaa Maybachin kyytiin päästä.
Merkistä puheenollen, Maybachiin tehtiin juuri facelift, mikä lienee Daimler AG:n viimeinen yritys kohentaa flopiksi osoittautuneen malliston myyntiä. Aiemminhan muistaakseni on jo ilmoitettu että Maybach ei tulisi saamaan jatkoa, vaan tulevaisuudessa ylellisimmät mallit olisivat S-sarjan yläpäässä. Saas nähdä.
Jokatapauksessa MB:n yritys tunkeutua Rolls-Roycen reviirille ei ainakaan tällä kertaa oikein onnistunut.
Merkistä puheenollen, Maybachiin tehtiin juuri facelift, mikä lienee Daimler AG:n viimeinen yritys kohentaa flopiksi osoittautuneen malliston myyntiä. Aiemminhan muistaakseni on jo ilmoitettu että Maybach ei tulisi saamaan jatkoa, vaan tulevaisuudessa ylellisimmät mallit olisivat S-sarjan yläpäässä. Saas nähdä.
Jokatapauksessa MB:n yritys tunkeutua Rolls-Roycen reviirille ei ainakaan tällä kertaa oikein onnistunut.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
- gulfstream
- Vakiokalustoa
- Viestit: 380
- Liittynyt: La 20.01.2007 16:32
- Paikkakunta: Espoo
http://www.maybach-manufaktur.com/#/fla ... s/image-07
Tuossa tehtaan kuva uuden Maybachin (facelift) "matkustamosta". Tuollaista isoa ruutua ei koeistumassani autossa ollut.
Tuossa tehtaan kuva uuden Maybachin (facelift) "matkustamosta". Tuollaista isoa ruutua ei koeistumassani autossa ollut.
- Petri.Kemppainen
- Mersumies
- Viestit: 584
- Liittynyt: Ke 08.09.2004 19:17
- Paikkakunta: Uusimaa
- gulfstream
- Vakiokalustoa
- Viestit: 380
- Liittynyt: La 20.01.2007 16:32
- Paikkakunta: Espoo
Re: Erikoinen "koeajo": Maybach 62
Näin tänään Maybach 57:n. Varsin vaikuttava ilmestys. Kaikki oli suurta.
Kaksivärinen maalaus ja kellertävä sisusta olivat minusta hyvin tyylikkäät.
Noita ei Suomessa juurikaan pääse läheltä näkemään, Suomessa
lienee nyt kaikkiaan 4 Maybachia. Valitettavasti en saanut kuvata.
Kokonaismassa on pitkälti yli 3 tonnin. Moottori on V12 tuplaturbolla.
SBC-jarrujärjestelmiä on kaksin kappalein, edessä on tuplajarrut, kummallekin
oma SBC. Konepellin alla oleva akku näyttää alimitoitetulta, kunnes selviää,
että takana on varsinainen pääakku.
Onhan Maybach kallis pitää. Polttoaineen kulutus on suhteellisen pieni kulu.
Pääomakulut lienevät melkoiset, kun auton hinta on toistaiseksi laskussa.
Airmatic on tukevaa tekoa, etutolpat maksavat 16.000 euroa kappaleelta.
Ne voidaan vaihtaa kätevästi määräaikaishuollon (4.500 euroa) yhteydessä.
Kuulemma lähes kaikki varaosat on hinnoiteltu samaan tyyliin 10X verrattuna
rahvaan S-mersuihin.
Suurten ulkomittojen takia käyttöautoksi tuommoista ei oikein voi suositella ilman
kuljettajaa, mutta tuskin näitä juuri omistajat itse ajavatkaan kuin kokeeksi.
Jos joku tuommoisen maahan tuo käytettynä, niin kannattaa muistaa, että
autoverotuksessa kuuluu soveltaa samaa veroprosenttia kuin silloin, kun auto
oli uusi. Jos tulli on verottanut päästötason mukaan, kannattaa valittaa.
Saattaa tulla veronpalautusta uuden tavallisen auton verran.
Kaksivärinen maalaus ja kellertävä sisusta olivat minusta hyvin tyylikkäät.
Noita ei Suomessa juurikaan pääse läheltä näkemään, Suomessa
lienee nyt kaikkiaan 4 Maybachia. Valitettavasti en saanut kuvata.
Kokonaismassa on pitkälti yli 3 tonnin. Moottori on V12 tuplaturbolla.
SBC-jarrujärjestelmiä on kaksin kappalein, edessä on tuplajarrut, kummallekin
oma SBC. Konepellin alla oleva akku näyttää alimitoitetulta, kunnes selviää,
että takana on varsinainen pääakku.
Onhan Maybach kallis pitää. Polttoaineen kulutus on suhteellisen pieni kulu.
Pääomakulut lienevät melkoiset, kun auton hinta on toistaiseksi laskussa.
Airmatic on tukevaa tekoa, etutolpat maksavat 16.000 euroa kappaleelta.
Ne voidaan vaihtaa kätevästi määräaikaishuollon (4.500 euroa) yhteydessä.
Kuulemma lähes kaikki varaosat on hinnoiteltu samaan tyyliin 10X verrattuna
rahvaan S-mersuihin.
Suurten ulkomittojen takia käyttöautoksi tuommoista ei oikein voi suositella ilman
kuljettajaa, mutta tuskin näitä juuri omistajat itse ajavatkaan kuin kokeeksi.
Jos joku tuommoisen maahan tuo käytettynä, niin kannattaa muistaa, että
autoverotuksessa kuuluu soveltaa samaa veroprosenttia kuin silloin, kun auto
oli uusi. Jos tulli on verottanut päästötason mukaan, kannattaa valittaa.
Saattaa tulla veronpalautusta uuden tavallisen auton verran.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: Erikoinen "koeajo": Maybach 62
Tuo 57 tulee pituudesta eli 5,7 m. Höh, eihän tuo ole mitään . Äsken luin Moblaa missä koeajettiin 2DHT Chrysler, saman mittainen jossa takapenkillä tilaa yhtä paljon kuin Datsun 100A:ssa .JarkkoN kirjoitti:Suurten ulkomittojen takia käyttöautoksi tuommoista ei oikein voi suositella ilman
kuljettajaa, mutta tuskin näitä juuri omistajat itse ajavatkaan kuin kokeeksi.
Jos nyt 63 Maikun ottais niin sitten voisi sitä kuskia harkita, pannaampa mietintään .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Erikoinen "koeajo": Maybach 62
Ilmottaudun vapaaehtoiseksi auton kuljettajaksi, päivin ja öin.karra kirjoitti:Tuo 57 tulee pituudesta eli 5,7 m. Höh, eihän tuo ole mitään . Äsken luin Moblaa missä koeajettiin 2DHT Chrysler, saman mittainen jossa takapenkillä tilaa yhtä paljon kuin Datsun 100A:ssa .JarkkoN kirjoitti:Suurten ulkomittojen takia käyttöautoksi tuommoista ei oikein voi suositella ilman
kuljettajaa, mutta tuskin näitä juuri omistajat itse ajavatkaan kuin kokeeksi.
Jos nyt 63 Maikun ottais niin sitten voisi sitä kuskia harkita, pannaampa mietintään .
Re: Erikoinen "koeajo": Maybach 62
Nettiautossa on kaupan pari käytettyä Maybach 57:aa.
http://www.nettiauto.com/maybach/57/7621604" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nettiauto.com/maybach/57/7728906" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nettiauto.com/maybach/57/7621604" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nettiauto.com/maybach/57/7728906" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Erikoinen "koeajo": Maybach 62
Jos tuo yksityinen saa auton myytyä tuohon rahaan, syön hatullisen sitä itseään.
Vrt:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... geNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Verojen jälkeenkin jää vielä melkoiset tuuninkirahat.
Vrt:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... geNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Verojen jälkeenkin jää vielä melkoiset tuuninkirahat.
Re: Erikoinen "koeajo": Maybach 62
Itsellä vastaava kokemus Intiasta, hotelli oli lähettänyt Maybachin hakemaan kentältä. Auto on kyllä hieno, jopa niskatuet takana toimivat sähköllä. Jos jotain negatiivista pitää hakea niin kaksi matkalaukkua ja kaksi salkkua ovat ihan max. matkatavarat mitä siihen mahtuu. Meno läpi Bombayn slummien oli aika rauhallista.