W202 antennin laskeminen pois pelistä. Miten?
- Vauhdin Kuningas
- Vakiokalustoa
W202 antennin laskeminen pois pelistä. Miten?
Eli autona viivan alla oleva mese ja haluaisin, että alkuperäinen antenni ei talvella laske ollenkaan, koska se rasvauksesta huolimatta jumittaa välillä, eikä sitä silloin tarvitse aina pyyhkiä joka kerta kun se menee sisään.
Hakua käyttämällä en nyt löytänyt, mutta aikasemmin muistan lukeneeni ohjeet siitä, että miten sen sisäänmenon voi estää. Voisiko joku nyt neuvoa ja sanoa, että mitä teen, jotta antenni jäisi ulos pysyvästi? Keväällä ajattelin taas laittaa sen normaaliin "moodiin" eli siihen, että se menisi taas sisään. Purin peräkontista verhoilua vähän ja näytti siltä, että antenniakin ajetaan jotenkin alipaineella, olenko väärässä? Mistä se ohjaus sille antennille tulee, suoraan radiostako?
Kiitoksia vastauksista jo näin etukäteen!
Hakua käyttämällä en nyt löytänyt, mutta aikasemmin muistan lukeneeni ohjeet siitä, että miten sen sisäänmenon voi estää. Voisiko joku nyt neuvoa ja sanoa, että mitä teen, jotta antenni jäisi ulos pysyvästi? Keväällä ajattelin taas laittaa sen normaaliin "moodiin" eli siihen, että se menisi taas sisään. Purin peräkontista verhoilua vähän ja näytti siltä, että antenniakin ajetaan jotenkin alipaineella, olenko väärässä? Mistä se ohjaus sille antennille tulee, suoraan radiostako?
Kiitoksia vastauksista jo näin etukäteen!
W202, C220 -93 pensakone
- Vauhdin Kuningas
- Vakiokalustoa
Sen takia ajattelin, että se alipaineella toimii kun en nähnyt siellä mitään liittimiä. Näin vaan metalliputken, joka tuli siihen vehkeeseen kiinni ja ajattelin, että enpä tuota ala kyllä irrottamaan. Täytyy purkaa se koko sivuverhoilu pois sieltä peräkontista, että näkee sitten paremmin. Raotin silloin vaan sitä verhoilua ja luulin näkeneeni riittävästi, mutta täytyy sitten katsoa paremmin.
Kun sen johdon löytää niin täytyy tuoda siitä peräkontin verhoilun läpi joku kytkin, jolla saa sen antennin ohjauksen aina pois pelistä tarvittaessa.
Kun sen johdon löytää niin täytyy tuoda siitä peräkontin verhoilun läpi joku kytkin, jolla saa sen antennin ohjauksen aina pois pelistä tarvittaessa.
W202, C220 -93 pensakone
Minulla on 6.3:ssa kojelaudan alla piilossa kytkin jolla eliminoin antennin automaattisen ajon. Antenni on normaalisti virrattomana siis, ja jos haluan laskea sen alas niin kytkimestä aktivoin ja sitten radiosta virrat pois, sitten menee alas. Minulla oli jo pirssissä auton ostaessa radiolle "täysi tappokytkin" (sekin kojelaudan alla piilossa) koska jostain syystä kun autoon laittaa virrat päälle niin antenni nousee heti ja radioon syttyy etuvalo. Sitten nupista kääntämällä saa itse radion kuulumaan, omituista mutta kuulemma noin sen tulee olla.
Jos siis haluan ajaa autolla ilman että radiossa pala valo ja kaiuttimissa kuuluu pikkuriikkinen sirinä tällä erillisellä kytkimellä saa koko hoidon pimeeksi. Mutta jos antennin haluaa ajaa alas tarvii radio sammuttaa itse radion nupista jotta ohjauspiiri pelaa... yksinkertaista, eikö totta
.
Jos siis haluan ajaa autolla ilman että radiossa pala valo ja kaiuttimissa kuuluu pikkuriikkinen sirinä tällä erillisellä kytkimellä saa koko hoidon pimeeksi. Mutta jos antennin haluaa ajaa alas tarvii radio sammuttaa itse radion nupista jotta ohjauspiiri pelaa... yksinkertaista, eikö totta

1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
- Vauhdin Kuningas
- Vakiokalustoa
Joo se kytkin vois olla viisas vaihtoehto laittaa siihen väliin ja vaikka sitten radiolta vetää kytkimelle se johto jos se on helpompi vaihtoehto? Osaako joku näin äkkiseltään sanoo, että mikä johto sieltä radion takaa pitää vetää kytkimen kautta, eli mikä on sen antennin ohjauksen johto? Radiona siis mersun oma perinteinen kasettisoitin, jota vakiona silloin vuonna 93 laitettiin tehtaalla.
Mites sen radion saa irti? Pitääkö olla jotkut ulosvetoraudat ja pitääkö siitä irrottaa jotain listaa radion ympäriltä vai miten homma etenis mahdollisimman vähin vaurioin?
Mites sen radion saa irti? Pitääkö olla jotkut ulosvetoraudat ja pitääkö siitä irrottaa jotain listaa radion ympäriltä vai miten homma etenis mahdollisimman vähin vaurioin?
W202, C220 -93 pensakone
- Vauhdin Kuningas
- Vakiokalustoa
Mulla ei vuoden -93 mallissa ole antennille erillistä sulaketta. Peräkontissa ei ollut, mutta konehuoneen puolella oli 2 sulaketta radiolle, joista toisessa oli myös antenni. Otin sen antennisulakkeen irti, mutta radio pimeni sitten siihen. Päävirtaa se ei kuitenkaan vienyt, koska kanavat säilyi ja koodia se ei kysellyt. Eli se sulakkeen poisotto ei mun autossa toimi, menee kytkimen laitoksi joko ohjaamoon tai peräkontin verhoiluihin.
W202, C220 -93 pensakone