Sivu 1/1
Halpaa elektroniikkaa kiinasta??
Lähetetty: Pe 09.10.2009 17:22
Kirjoittaja Lipsanen
Onko foorumilaiset tutustunu jo tähän sivuun
http://www.chinavasion.com/
Kohtalaisen edullisia tuotteita.Esim.hdmi videotykki digi tv:llä 260€
Ei varmaan tulli+toim. kulujen kans vielä liian kallis

Lähetetty: Pe 09.10.2009 17:50
Kirjoittaja sonikki
Sen verta on kokemusta tuosta kiinan paskasta että jos rahas noihi laitat nii et saa muuta ku armottoman v*tutuksen
Kyllähän nuo tietty paperilla näyttää aina lupaavalta mut se mitä oikeesti saa kätee onki sitte aivan eri juttu
Jos nyt tuota tykkiäkin aletaan puimaan tarkemmin nii ei sen specsit ole kovin hääppöset varsinki ku oikea suorituskyky ei yltää edes tuolle tasolle mitä paperilla ilmotetaan. Kovasti mainostetaa tykkiä teräväpiirto masiinaksi ja silti natiivi resoluutio on 640x480 mikä on melko naurettavaa jo 10v ikäiseltä tykiltä ja eipä nuo muutkaan ominaisuudet ole "ihan tätä vuosituhatta" eli täyttä kusetustahan tuo
Eli halvalla ei valitettavasti
vieläkään saa hyvää...
Lähetetty: Pe 09.10.2009 19:46
Kirjoittaja Lipsanen
niin se riippuu kai vähän mikä oletusarvo on laadulle ja mihin vertaa.
Kiinasta kai se muukin elektroniikka romu tulee,enkä nyt siis yritä tätä romua puolustaa tällä kommentilla
Mutta oon kuullu ihan hyvääkin kyseisen lafkan laitteista
En siis yllytä ketään tilaamaan mitään mistään
Mutta jos siis esim.toimivan 2-din dvd soittimen/navigaattorin 7" näytöllä sekä sillä digi telkulla saa 250€ kotiin niin harkitsisin,jos sellanen mun autoon sopis

Lähetetty: Pe 09.10.2009 21:43
Kirjoittaja sonikki
Eikös nää laadukkaammat elektroniikat tule suurinosa japaniasta?
Onhan noissa varmaa hintalaatu/suhde ihan ok mut ainaki ite kuulun siihe kategoriaa jotka osaa mielummin käytettynä hyvä kuntoisen laatupelin ku uuden ja rimpulan vähä niin ku autojenki kans

Esim. tuolla 300-350e saa jo ominaisuuksiltaa 3x paremman tykin käytettynä täältä koti suomesta
Joskus piheyspäissäni ostin jonku innovatekin 7" in-dash dvd-soittimen ja sitä riemua jakso katella tasan 3 päivää ennen ku lähti myyntii ja sen jälkee en oo kiinan shaittii koskenu, paitsi yhtee puhelimee minkä olisin saannu ilmaseks mut en halunnu sen jälkee ku sai kokeilla sit

Luki isolla mm. 10 megapixelin kamera vaikka todellisuudes kuvat oli alle varmaan 2MP jne...
Lähetetty: La 10.10.2009 00:21
Kirjoittaja jameri
Kiina taikka ihan mikä tahansa muu maa, kyse on laadun tarkkailusta ja koneista joilla työ tehdään, sillä ei ole mitään väliä missä se tehdään, mielestäni.
Vaikka esim tämä kaikki IT jota käytämme ( palvelimet, tietokoneet , verkkolaitteet jne ) tehdään Kiina, Romania yms maissa ja hyvin toimii, halvalla saat halvat komponentit ja jos ostat merkki tuotteen sinulla on joku lupaus laadusta.
Että tälläistä mieltä.
Lähetetty: La 10.10.2009 01:45
Kirjoittaja sonikki
En mä nyt tarkottanutkaan et kaikki kiinassa tehty olis huonoa vaa että juuri tuo em. laadunvalvonta ja tuotteiden kehitys on vähä eri luokkaa kiinalaisella laitevalmistajalla verrattuna japanilaisiin valmistajii kuten esmes. Sony, Kenwood, Hitachi, Sanyo jne.

Lähetetty: La 10.10.2009 03:46
Kirjoittaja JeremyH
Mitä

eikö China made olekkaan parasta mahdollista
Japanissa/Kiinassa tehtyyn elektroniikkaan suhtaudun samalla tavalla kuin Mercedes-Benz C-sarjaan/Geely Merrie 300:aan
Tuolla sivuilla olevilla ja suomessa myytävillä tuotteilla ei ole tarpeeksi hintaeroa jotta lähtisin kokeilemaan.
Köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa.
Ja kaikki jotka osaavat viron kieltä tietävät että halpa (kirjoitetaan halb) on suomeksi huono
Lähetetty: La 10.10.2009 19:27
Kirjoittaja jameri
Lähetetty: Su 11.10.2009 00:00
Kirjoittaja JeremyH
No onkos tuota "laatumerkkiä" joku joskus arvostanut?
Chevy van epäkäytännöllisemmällä ja kolme kertaa kalliimmalla korilla.
Ainut "oikea" Hummer on se H1 malli, joka sekään ei pärjännyt suomen puolustusvoimien maastotesteissä neuvosto-UAZ:ille eikä Sisu A-45:lle (Proto) joten se päätettiin jättää väliin. (valituksi tulivat Land-Rover Defender sekä se Sisun uusi pikku-maastokuorkki)
H1 ketteryys samaa luokkaa Proton kanssa, mutta kuljetuskyky ei.
H1 kuljetus kyky samaa luokkaa defenderin kanssa, mutta ketteryys ei.
Oli huvittavaa seurata kun vanha UAZ hinasi H1:stä ojan yli. (tehtävänä oli ylittää oja vinottain niin että toinen etu ja toinen takarengas ovat yhtä aikaa ojan kohdalla. ei onnistunut H1:ltä mutta UAZ ja Defender menivät yli jotta heilahti) Voi kun olisi siitä saanut video pätkän tms. niin olisi voinut lähettää jenkeille viestiä että miten neuvosto-kippo päihittää heidän ylpeytensä.
Sorry, lähti totaalisen offtopic

Lähetetty: Su 11.10.2009 20:09
Kirjoittaja jameri
JeremyH kirjoitti:
No onkos tuota "laatumerkkiä" joku joskus arvostanut?
Chevy van epäkäytännöllisemmällä ja kolme kertaa kalliimmalla korilla.
Ainut "oikea" Hummer on se H1 malli, joka sekään ei pärjännyt suomen puolustusvoimien maastotesteissä neuvosto-UAZ:ille eikä Sisu A-45:lle (Proto) joten se päätettiin jättää väliin. (valituksi tulivat Land-Rover Defender sekä se Sisun uusi pikku-maastokuorkki)
H1 ketteryys samaa luokkaa Proton kanssa, mutta kuljetuskyky ei.
H1 kuljetus kyky samaa luokkaa defenderin kanssa, mutta ketteryys ei.
Oli huvittavaa seurata kun vanha UAZ hinasi H1:stä ojan yli. (tehtävänä oli ylittää oja vinottain niin että toinen etu ja toinen takarengas ovat yhtä aikaa ojan kohdalla. ei onnistunut H1:ltä mutta UAZ ja Defender menivät yli jotta heilahti) Voi kun olisi siitä saanut video pätkän tms. niin olisi voinut lähettää jenkeille viestiä että miten neuvosto-kippo päihittää heidän ylpeytensä.
Sorry, lähti totaalisen offtopic

Sorry oftopic mutta oli ihan pakko
Ihan mukavia tarinoita sinulla, luulenpa että kommenttisi sikisi ihan vaan pelkästä kateudesta tai muusta ihme selittelyn tarpeesta, tehdäänkö niin että sitten kun sinulla on jotain niin jatketaan nyt kun sinulla ei ole mitään niin pls ole hiljaa, ketään ei kiinnosta.
Lähetetty: Su 11.10.2009 20:35
Kirjoittaja Lipsanen
nyt ennenkun ihan vallan alkaa mopo keuliin,niin onkos kellään mitään sitä vastaan että jatketaan aiheesta?
Kun en mistään mitään tiä niin mites noi hd videokamerat paperilla näyttää?
Jos ei oteta muuta huomioon ku ne speksit?

Lähetetty: Su 11.10.2009 20:55
Kirjoittaja Sergey
OT Huomio...
JeremyH kirjoitti:Oli huvittavaa seurata kun vanha UAZ hinasi H1:stä ojan yli. (tehtävänä oli ylittää oja vinottain niin että toinen etu ja toinen takarengas ovat yhtä aikaa ojan kohdalla. ei onnistunut H1:ltä mutta UAZ ja Defender menivät yli jotta heilahti) Voi kun olisi siitä saanut video pätkän tms. niin olisi voinut lähettää jenkeille viestiä että miten neuvosto-kippo päihittää heidän ylpeytensä.
Teidän olis pitänyt lukea H1 käyttöohjekirja jos ette kerran päässeet yli. Pikkuse olisitte jarrua painaneet ni olis lähteny H1 kaikki pyörät vetämään. 1999 ominaisuus muuttui automaattiseksi. Joten ootte kokeilleet siis vanhempaa kuin 1999.
OT loppuu...
Mitähän sieltä kiinasta ei saisi. Oma Samsung muistikortille tallentava HD videokamera on kiinalainen ja oli myös halpa. Kuvan laadus ei oo valittamista mutta joitakin ominaisuuksia jää kaipaamaan mitä perus kännyköissäkin on. Eli tuo ei esim osaa pitää taukoa kuvauksessa yhteen tiedostoon vaan aina kun paussia painaa, alkaa uusi tiedosto. Ainaki nokian kännykät esim. osaa erotella tauon ja lopetuksen

Lähetetty: Su 11.10.2009 21:05
Kirjoittaja jameri
Lipsanen kirjoitti:nyt ennenkun ihan vallan alkaa mopo keuliin,niin onkos kellään mitään sitä vastaan että jatketaan aiheesta?
Kun en mistään mitään tiä niin mites noi hd videokamerat paperilla näyttää?
Jos ei oteta muuta huomioon ku ne speksit?

Mielestäni ne näyttää todella hyviltä, ei mitään suuria eroja paitsi hinnassa, toinen vaihtoehto olisi jos joku ystäväsi on lähdössö käymään USA:ssa niin siellä videokamerat on aikas edukkaita, hyvä tzekkaus paikka hinnoille on Walmart
http://www.walmart.com/browse/Cameras-C ... NavId=3991
esim tuo ylin HG20 maksaa täällä noin 800€ siellä 600$
Lähetetty: Su 11.10.2009 23:37
Kirjoittaja JeremyH
OT jatkuu...
jameri kirjoitti:Sorry oftopic mutta oli ihan pakko
Ihan mukavia tarinoita sinulla, luulenpa että kommenttisi sikisi ihan vaan pelkästä kateudesta tai muusta ihme selittelyn tarpeesta, tehdäänkö niin että sitten kun sinulla on jotain niin jatketaan nyt kun sinulla ei ole mitään niin pls ole hiljaa, ketään ei kiinnosta.
Hyvä jos pidit tarinastani
Pyydän anteeksi, taisin osua arkaan paikkaan.

(en huomannut allekirjoitustasi)
Kateutta tuo teksti ei missään nimessä ole. Enemmänkin pettymystä. Pidin aikoinaan Hummeria mahtavana maastoautona, ja olin todella innoissani kun pääsin mukaan puolustusvoimien testiryhmään (tosin huolto joukkoon, en testi kuskiksi. Sainhan minä niillä myös ajaa, mutta vain tiellä) Olin varma että Hummer tulisi valituksi, mutta testi menestys oli mitä oli. Pettymys oli niin suuri että ilmeisesti koen vieläkin jonkin tasoista kaunaa merkkiä kohtaan, kun näköjään taas jaksan kirjoittaa tästä tänne kuulumattomasta aiheesta.
Sergey kirjoitti:JeremyH kirjoitti:Oli huvittavaa seurata kun vanha UAZ hinasi H1:stä ojan yli. (tehtävänä oli ylittää oja vinottain niin että toinen etu ja toinen takarengas ovat yhtä aikaa ojan kohdalla. ei onnistunut H1:ltä mutta UAZ ja Defender menivät yli jotta heilahti) Voi kun olisi siitä saanut video pätkän tms. niin olisi voinut lähettää jenkeille viestiä että miten neuvosto-kippo päihittää heidän ylpeytensä.
Teidän olis pitänyt lukea H1 käyttöohjekirja jos ette kerran päässeet yli. Pikkuse olisitte jarrua painaneet ni olis lähteny H1 kaikki pyörät vetämään. 1999 ominaisuus muuttui automaattiseksi. Joten ootte kokeilleet siis vanhempaa kuin 1999.
Kyseessä oli puolustusvoimien testi vuonna 2006. Hummerit 5kpl olivat uusia. Käyttöohjekirjoja ei tarvittu koska koe ajoa suorittavilla kapiaisilla oli apunaan Hummerin edustaja neuvomassa.
Minun tehtäväni oli olla lähistöllä Sisu SA-240 maastokuorma-autolla valmiudessa vinssaus/hinaus ja pyörilleen kääntö apuun.(ko. ojan ylityksessä minun tehtäväni oli varmistaa vinssillä ettei H1 pääse kaatumaan kyljelleen) Minulle kuului myös Hummerien peseminen maastokokeiden jälkeen.
(mainittakoon vielä se että kyseinen oja ei ollut tavallinen ½m oja, vaan ihan reilu yli metrin syvä. Oja valittiin sen mukaan mistä UAZ:illa pääsi yli, mutta käytössämme ollut huoltoauto M-B sprinter neliveto paripyörä ei päässyt)
PS. Tämä oja ei ollut syy siihen miksi H1 hylättiin. vaan enemmänkin H1:den koko haittasi liikaa puiden välissä kiemurtelussa.
Eiköhän tämä kiinankikkareen ihmetteleminen riitä
Jospa sitten jatkettaisiin aiheesta, niin kuin jo aiemmin on pyydetty.
Kiitos ja anteeksi.