300CE-24 päästöt taivaissa.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 488
- Liittynyt: Su 12.03.2006 17:17
- Paikkakunta: oulu
300CE-24 päästöt taivaissa.
lambda 0.79
co joutokäynnillä 5,79 ja kierroksilla 3.58
co2 9.3 ja kierroksilla 9.9
hc 294 ja kierroksilla 143
02% 3,16 ja kierroksilla 4,12
Auto käynnistyy kuumana ja kylmänä hienosti ja käy tasaisesti, virranjakajankansi on vaihdettu vasta, mitähän tuonne osaisi uusia että saisi katsastuksesta läpi.
co joutokäynnillä 5,79 ja kierroksilla 3.58
co2 9.3 ja kierroksilla 9.9
hc 294 ja kierroksilla 143
02% 3,16 ja kierroksilla 4,12
Auto käynnistyy kuumana ja kylmänä hienosti ja käy tasaisesti, virranjakajankansi on vaihdettu vasta, mitähän tuonne osaisi uusia että saisi katsastuksesta läpi.
250CE 1969
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 266
- Liittynyt: La 19.01.2008 20:29
- Paikkakunta: Pori
KAnnattaa käydä huoltokorjaamolla mittauttamassa, ne neuvoo samalla, katsastusmiehet ei neuvo. Huoltokorjaamolla ehkä saa uusinnan samaan hintaankin...
Uusi happitunnistin saattais poistaa vaivan, saattaapi olla että se on hiipunut ja tiedottaa laihasta seoksesta virheellisesti ja tietsikka lisää syöttöä. Saman syötönlisäyksen voi saada pakoputken ilmavuotokin aikaan ja mitä muuta vielä... ei tuu mieleen.
Uusi happitunnistin saattais poistaa vaivan, saattaapi olla että se on hiipunut ja tiedottaa laihasta seoksesta virheellisesti ja tietsikka lisää syöttöä. Saman syötönlisäyksen voi saada pakoputken ilmavuotokin aikaan ja mitä muuta vielä... ei tuu mieleen.
Mikä-milloinkin-sattuu-mies mieluummin...
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 488
- Liittynyt: Su 12.03.2006 17:17
- Paikkakunta: oulu
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 266
- Liittynyt: La 19.01.2008 20:29
- Paikkakunta: Pori
Ei varmaankaan, jos ei mitään oo tehty. Sama tulos sieltä tulee...toisenakin päivänä, mää luulen. Mitä todennäköisimmin.
Mutta, toisinaan ne ei veloita siitä uusinnasta siinäkään tapauksessa että vaihdetaan lambda ja vasta sitten otetaan uudestaan arvot. Joskus jopa niinkin että itte on sen lambdan vaihtanut mutta useimmitenhan se käy näpsäkästi siellä korjaamolla.
Mutta, toisinaan ne ei veloita siitä uusinnasta siinäkään tapauksessa että vaihdetaan lambda ja vasta sitten otetaan uudestaan arvot. Joskus jopa niinkin että itte on sen lambdan vaihtanut mutta useimmitenhan se käy näpsäkästi siellä korjaamolla.
Mikä-milloinkin-sattuu-mies mieluummin...
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 488
- Liittynyt: Su 12.03.2006 17:17
- Paikkakunta: oulu
jos lambda arvo on 0.79 (eli seos on sikarikasta turboautollekkin täyskaasu vedossa... tuo pitäis olla 0.97 ja 1.03 välillä) niin ei tartte kauaa miettiä missä vika... lambda vaihtoon ja sitten uusiksi testiin...
kaikki muutkin arvot on tietysti mettässä, kun seos on noin rikasta...
kun lambda menee rikki, se lähettää 0 volttia ECU:lle (normaalisti pitäis lähetellä 0.2V ja 0.8V väliltä vaihdellen) ja kun ECU saa tiedon 0 V se yrittää rikastaa seosta, kun normaalisti pieni volttimäärä on tieto laihasta seoksesta...
kaikki muutkin arvot on tietysti mettässä, kun seos on noin rikasta...
kun lambda menee rikki, se lähettää 0 volttia ECU:lle (normaalisti pitäis lähetellä 0.2V ja 0.8V väliltä vaihdellen) ja kun ECU saa tiedon 0 V se yrittää rikastaa seosta, kun normaalisti pieni volttimäärä on tieto laihasta seoksesta...
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 488
- Liittynyt: Su 12.03.2006 17:17
- Paikkakunta: oulu
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 488
- Liittynyt: Su 12.03.2006 17:17
- Paikkakunta: oulu
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"