CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
racer123
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 408
Liittynyt: Pe 20.06.2014 18:59

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja racer123 »

Tähdelliset: S211 E270CDI, W210 E420, W124 230E turbo, C123 230CE (kv), W123 240D
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
w211E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 219
Liittynyt: Ti 27.12.2022 22:27

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja w211E »

poistoon
Viimeksi muokannut w211E, Ke 08.11.2023 17:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
TPLtre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 908
Liittynyt: To 31.01.2019 19:12

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja TPLtre »

No ei se tuikun softa siitä ahtovuodosta ole muuttunut.
w211E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 219
Liittynyt: Ti 27.12.2022 22:27

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja w211E »

poistoon
Viimeksi muokannut w211E, Ke 08.11.2023 17:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Anzzu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 571
Liittynyt: Ke 08.06.2016 17:44

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Anzzu »

w211E kirjoitti: Ke 05.07.2023 21:42 imuputki tehty diy
Tehty miten? Kuvittelisin softan olevan tehty vakioilmanottoa silmälläpitäen, joka on ihan toimiva, ja riittävä muuten vakio komponeteilla
w211E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 219
Liittynyt: Ti 27.12.2022 22:27

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja w211E »

poistoon
Viimeksi muokannut w211E, Ke 08.11.2023 17:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3918
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Mitenkäs se herran ilmanotto nyt on tehty kun se vakio riittää paljon pidemmälle mitä suuttimista ja vakio turbosta lähtee. Mitään hyvää ei saa muuttamalla sitä vakiota.
w211E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 219
Liittynyt: Ti 27.12.2022 22:27

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja w211E »

poistoon
Viimeksi muokannut w211E, Ke 08.11.2023 17:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
TPLtre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 908
Liittynyt: To 31.01.2019 19:12

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja TPLtre »

On sulla jutut.
w211E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 219
Liittynyt: Ti 27.12.2022 22:27

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja w211E »

kiitos.
Avatar
juu-zo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 779
Liittynyt: Ke 14.05.2008 09:27
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Jokos Tuikulla on tuo om654 softa myynnissä? Ja passaako samalla tavalla myös hybridi tekniikkaiseen koneeseen vai onko siinä vielä jotain lisä kiemuroita?
W213 E300de 4matic -20
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92

Respect is not given it is taken!
Vipperi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: La 05.10.2019 05:46

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Vipperi »

Nyt pitäisi viedä vito w639 110cdi ohjelmoitavaksi. Onko Vaasan seudulla paikkaa mihin uskaltaisi viedä? Joka paikassa kaupataan 190hv/ 420-440nm vääntöä joka tuntuu aika hurjalta määrältä vakio kytkimelle.
Tom_
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ke 26.04.2023 19:42

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Tom_ »

Vipperi kirjoitti: Ti 01.08.2023 14:09 Nyt pitäisi viedä vito w639 110cdi ohjelmoitavaksi. Onko Vaasan seudulla paikkaa mihin uskaltaisi viedä? Joka paikassa kaupataan 190hv/ 420-440nm vääntöä joka tuntuu aika hurjalta määrältä vakio kytkimelle.
Hyvin kestää, kaverin vitossa oli kytkin uusittu vuos ennen kun ohjelmointiin. ollut nyt työ käyttössä 2 vuotta ilman ongelmaa. +500kg kuorma päällä jatkuvasti.
w211E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 219
Liittynyt: Ti 27.12.2022 22:27

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja w211E »

poistoon
Viimeksi muokannut w211E, Ke 08.11.2023 17:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
vesatak
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: Ma 07.02.2005 22:56
Paikkakunta: Oulu

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja vesatak »

"OM651:ssä on "älykäs" öljypumppu, jossa on solenoidi, joka alentaa paineen 2 bariin nopeudella alle 2K RPM ja pitää sen 5 barissa yli 2K RPM:ssä. Näyttää siltä, ​​että korkean kuormituksen sovelluksissa, kuten Sprinterissä, sen solenoidin jousi on altis juuttua asentoon, joka saa öljynpaineen putoamaan 0,8 baariin, mikä johtaa melko äkilliseen tuhoon." Eikö tuo solenoidi kannattais ohjelmoida toimimaan siten, että öljynpaineet pysyy aina ylhäällä? Onko kukaan (tuikku) ohjelmoinut tämän solenoidin toimintaa? Eikö EGR-venttiiliäkin ohjata ohjelmallisesti? Toki homman pystyy hoitamaan mersun osalla A0019905317, joka sopii solenoidin tilalle ja maksaakin vain 12€.
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3918
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Ei mitään järkeä ohjelmoida sitä kun asiaan on oikea korjaus.
300 24v sedan
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: La 01.12.2018 09:28

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja 300 24v sedan »

kuka ohjelmoisi ja egr poistaisi kymenlaaksossa w639 115 , Heikkisen tai Tuikun ohjelmat kiinnostaisi mutta asentajaa etsiskellään täältä päin🙂
Avatar
oho
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: La 03.03.2018 13:14

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja oho »

Tuli tässä netissä vastaan Tuikun 420cdi OM629 ohjelmien tehokäyrät, erikseen ML ja S.
Huomasin että käyräthän näyttäisi eroavan aika paljonkin toisistaan.
ML Verrattuna ässään +150nm 400rpm myöhemmin, ja konetehoa +50hv
S

Saako ML nelivetoisuus näyttämään dynokäyrät jotenkin tuolta, vaikka ohjelma on sama?
Vai onko S jokin paikka heikompi, jonka vuoksi jätetty osa voimasta ottamatta?
Tai sitten syynä joku vaihteistoon, tai sen ohjelmaan liittyvä juttu?
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4671
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
ML oli minun oma autoni, S asiakkaan.
Pyydettäessä, olen ässiinkin laittanut enemmänkin vetoja.

Autoissa on pari teknistä eroakin. ML on nelivetoinen ja cooleri on ilma/ilma.
S,n ja E,n laatikko on tekemällä tehty erittäin pehmeästi vaihtaviksi ja hitaiksi.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4671
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Uusia kuusipyttyisiä (OM656) cdi moottoreita on nyt naplailtu.
Näitähän on kahtena tehoversiona
Käsittääkseni molemmissa sama mootttori setuppi, tehomuutos tehty softalla.

No kuitenkin, suunnilleen 930nm ja 420hv kaikki saastelaitteet kiinni ja toiminnassa.
Hiukkassuodattimen polttoväli puolittuu näillä syöttömäärillä, eli tehoa/vääntöä/syöttöä ei voi enään vakiomoottoriin lisätä.
No, kyllä tuolla jo maitokaupassa käy ...
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
mirmir69
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 166
Liittynyt: Ke 30.03.2005 20:09
Paikkakunta: Poh.Savo

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja mirmir69 »

Moi!
Ekat vedot meni ehkä vähän penkin alle. Dyno mode päällä, ja ajo-ohjelma Sport+. Silti mese päätti vaihtaa isomman vaihteen n. 4000rpm, veto käyrä oli hienossa nousussa n. 3800rpm n. 420hp, mutta sitten alkoi vaihteen vaihtoon valmistuminen ja tehot hiipui... Puolen kymmenen yrityksen jälkeen tajuttiin tehdä Invidual asetus, jossa motti ja voiman siirto on Race modissa. Silloin vaihtoi vasta 4600rpm, mutta peli oli jo penkissä menetetty, kun paikat kuumeni liikaa...( No tuo Race moodi tuotti tasasen 400hp käyrän, jotain lämpörajoitinta vastaan 3500-4500rpm. Tien päällä tuosta mitatusta väännöstä vastaava syöttö tekis aika lähelle 450hp (syöttöjä nähty 120-128,8 mg, ei kerkee starilla jostain syystä näkee..), mutta hyvältä se tuntuu. Polttoväli näyttää lyhentyvän, mutta nyt oli tehopenkissä reuhattu talla pojassa reilu puoli tuntia ja kotiin ajut päälle. 37% kehitti polttoja versus 192km eli 100%:iin (dpf polton aloitus) kilsat tulis täyteen 521km. Normaalisti poltto väli n.700-800km. Täytyypä seurata normi ajussa. Mutta tässäkin oli pohjalla uusin mesen paska softa päivitys, alkaa ikinä ottako sitä....
S213 E400d 11/2018, om656 ainut oikea mb motti!
ex.W203 Coupe 200 COMP man.om111 2002
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu;
ex.W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu;
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto;
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutetu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D /E
=>VW 1.9 / 2.0 TDI Touran with 1852vnt
=>VW 2.0 TDI DSG V Golf 200hp/400Nm
=> VW 2.0 CRD Tiguan Tipronic 200hp/416 Nm
=> VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
Avatar
mirmir69
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 166
Liittynyt: Ke 30.03.2005 20:09
Paikkakunta: Poh.Savo

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja mirmir69 »

Jatketaanpa juttua, mitenkään pahalta ei nuo lisävedot kuitenkaan tunnu. Laatikko ei töksäyttele, ja mikään ei tunnu särkyvän kalliisti, vaikka miten rääkkää sitä. Jopa nelipyörä luisuja haluu se ottaa märällä asfaltilla. 214tkm tässä mittarissa. Vikatiloja / CPC rajoituksia ei ole näkynyt, 800 Nm oli jo vääntöjä vetomittauksen alussa n.1600rpm. Eli 9 vaihteella on tässä jo käyttöö.. Ja nythän vielä extraksi vetoja on niin paljon, ettei kovin pitkään voi kaasua pohjassa pitää, jos ei halua lööppiin.. Mutta voima rauhoittaa.. :wave: Voiskohan tällä jo noita Tesloja kiusata :clap: 1995kg tämän paino, nollasta ne sähköhärpäkkeet vääntää kovasti, mutta sitten Diesel :?:
S213 E400d 11/2018, om656 ainut oikea mb motti!
ex.W203 Coupe 200 COMP man.om111 2002
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu;
ex.W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu;
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto;
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutetu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D /E
=>VW 1.9 / 2.0 TDI Touran with 1852vnt
=>VW 2.0 TDI DSG V Golf 200hp/400Nm
=> VW 2.0 CRD Tiguan Tipronic 200hp/416 Nm
=> VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3918
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

No niin asiallista toimintaa!
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

mirmir69 kirjoitti: To 19.10.2023 23:37 Jatketaanpa juttua, mitenkään pahalta ei nuo lisävedot kuitenkaan tunnu. Laatikko ei töksäyttele, ja mikään ei tunnu särkyvän kalliisti, vaikka miten rääkkää sitä. Jopa nelipyörä luisuja haluu se ottaa märällä asfaltilla. 214tkm tässä mittarissa. Vikatiloja / CPC rajoituksia ei ole näkynyt, 800 Nm oli jo vääntöjä vetomittauksen alussa n.1600rpm. Eli 9 vaihteella on tässä jo käyttöö.. Ja nythän vielä extraksi vetoja on niin paljon, ettei kovin pitkään voi kaasua pohjassa pitää, jos ei halua lööppiin.. Mutta voima rauhoittaa.. :wave: Voiskohan tällä jo noita Tesloja kiusata :clap: 1995kg tämän paino, nollasta ne sähköhärpäkkeet vääntää kovasti, mutta sitten Diesel :?:
Voihan niitä
kun kiusaat ensin lähtemään kerran täysiä ja sitten heti perään uudelleen
taitaa ko patteri auto siinä kohtaa vimeistään jäädä
tai sitten vedätelee hiukan pitempiä matkoja
Mökkillä
'
w211E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 219
Liittynyt: Ti 27.12.2022 22:27

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja w211E »

poistoon
Viimeksi muokannut w211E, Ke 08.11.2023 17:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4671
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Tilanteen mukaan.
Normaaalisti en.
Boschin järjestelmästä voi nostaakkin, siitä Delphin CRD1.1,stä ei - tulee vaan ongelmia.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
w211E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 219
Liittynyt: Ti 27.12.2022 22:27

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja w211E »

poistoon
Viimeksi muokannut w211E, Ke 08.11.2023 17:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
mirmir69
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 166
Liittynyt: Ke 30.03.2005 20:09
Paikkakunta: Poh.Savo

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja mirmir69 »

Do, niin, nyt jokunen tkm tällä e400d ajeltu vetosoftalla. Vittumaisen :oops: hyvin vetelee. Ja dpf poltot rauhoittuneet, nyt on jo kilsat yli normi dpf poltto väleistä. Lisäsyöttö myös lyhentää polton kestoo. Viimeiseksi starilla kurkattu dpf lukemat, täyttöaste 27% ja kilsat 390km viime poltosta. Eli tuosta tulis tosi pitkä polttoväli. 390km/0.27%=1444km :eh: Mutta eikun ostakaa nämä viimeiset oikee moottoriset meset pois markkinoilta :thumbup:
S213 E400d 11/2018, om656 ainut oikea mb motti!
ex.W203 Coupe 200 COMP man.om111 2002
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu;
ex.W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu;
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto;
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutetu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D /E
=>VW 1.9 / 2.0 TDI Touran with 1852vnt
=>VW 2.0 TDI DSG V Golf 200hp/400Nm
=> VW 2.0 CRD Tiguan Tipronic 200hp/416 Nm
=> VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
Avatar
puunakki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 575
Liittynyt: Ke 27.05.2015 08:38

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja puunakki »

Mistä Tuikun ohjelmia lähiten Raumaa? Allekirjoituksen S213 200d kaipailisi hyväilyä.
Käyttikset:
MB S213 200d -18

Harrastevehkeet:
MB R230 SL 500 -03 AMG 55 look
MB R129 SL 500 -96
MB R107 SL 300 -86

Entiset:
MB S212 E 350Cdi -10 Avantgarde
MB W211 E 320Cdi -03 Avantgarde
MB W203 C 220Cdi -06 Elegance
MB W210 E 220D -98 Classic
MB W124 E 200D -94
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4671
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

w211E kirjoitti: Ti 31.10.2023 22:23 Tuikku kun sä tunnet varmasti joka anturin cdi koneissa niin kerrotko mikä funktio on maffikotelon imupaineanturilla? jos kerran map anturi imusarjassa kertoilee painetta eculle?
Ilmanputsarissa olevan paineanturin avulla määritetään se "nollataso", tai lähtötaso järjestelmässä.
Ahtopaineen mittaaminen alkaa siis tuon anturin määrittelemältä tasolta.
Itseasiassa ulkoilman painetieto omatoimisesti "hiissataan" samaksi, jos se on jostain syystä eriytynyt.
Tämän anturin avulla järjestelmä voi ottaa huomioon vaikkapa tukkeentuneen ilmanputsarin vaikutuksen, nollataso, tai lähtötaso siirty alemmas.
Tämä anturi on syynäpäänä niissä etenkin Sprinttereitä vaivaamissa, ilmamassa - arvon liiallisieta siirtymisestä, sekä sitä seuraavasta kummallisuuksien sarjasta.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Vastaa Viestiin