Neuvoja W211 dieselin ostoon

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Carrera911
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Su 02.08.2009 15:58

Neuvoja W211 dieselin ostoon

Viesti Kirjoittaja Carrera911 »

Löytyisiköhän täältä apua ja neuvoja Mersun ostoon? Suunnitelmissa on farmarimalli, kustannussyistä joko -03 tai -04 n. 200 tkm ajettu 220CDI, 270 CDI tai 320 CDI. Yritin hakutoiminnolla löytää "ostajan opasta" ja paljon tietoa löytyikin, mutta aiheelle pyhitetty threadi olisi silti hyödyllinen. Alla muutamia kysymysiä:

- Mitä asioita tulisi noviisin mersumiehen ensimmäisenä tarkastaa tutustuttaessa potentiaaliseen ostokohteeseen?

- Onko -03 ja -04 mallivuosien välillä tapahtunut merkittävää muutosta? Onko tuoreempi parempi?

- Miltei kaikki myynnissä olevat yksilöt ovat automaattilootalla varustettuja. Jos automaattiloota on uusi asia, miten koeajolla testata sen toimivuus? Miten viallinen loota oireilee?

- Onko 270 CDI:n ja 320 CDI:n välillä merkittävää eroa muussa kuin sylinterien määrässä ja potkussa ja tietysti hieman kulutuksessa? Onko V6 parempi kuin suora kuutonen?

- Jos olet itse W211 omistaja, miten päädyit nykyiseen yksilöösi?

- Mistä pidät W211 mersussasi eniten? Entä vähiten?

- Onko ilmajouset hyvä juttu vai vikapesä? En ole aikeissa vetää vaunua.

Kaikki vinkit ja neuvot myös em. kysymysten lisäksi kovasti tervetulleita!
Carrera911
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Su 02.08.2009 15:58

Viesti Kirjoittaja Carrera911 »

nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1829
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Autolla täytyy päästä ajamaan kylmänä,eli moottori täytyy olla ulkolämpimä.
Näin mahdolliset kylmä oireilut tulee esille.
Kierrokset huojuu kylmänä.
Samalla voi tarkistaa vaihteiston toiminnan,voi kylmänä täristää ja lämpimänä toimii hyvin.
Ilmajouset on vanhemmissa tuottanut ongelmia,uusimpiin korjottu jo tehtaalla.
-04 ja uudemmat on ,ehkä vähemmän vika herkkiä.
Tarkista jos mahdollista suuttimien juuret kannessa,vaatii suojakopan irroituksen,se kannattaa kuitenkin katsoa.
Ei ole iso puuha käyttää 9 ruuvia auki.
Takuu on kova sana kun ostat tallaisen auton.
Ylemmistä linkeistä ylempi on sisustaltaan ,ehkä parenpi.
Molemmat vaikuttaa hyviltä.
Nämä näin äkkseltään tuli mieleen.
Avatar
Division
Mersumies
Mersumies
Viestit: 775
Liittynyt: Ti 29.01.2008 21:58

Re: Neuvoja W211 dieselin ostoon

Viesti Kirjoittaja Division »

Carrera911 kirjoitti:Löytyisiköhän täältä apua ja neuvoja Mersun ostoon? Suunnitelmissa on farmarimalli, kustannussyistä joko -03 tai -04 n. 200 tkm ajettu 220CDI, 270 CDI tai 320 CDI. Yritin hakutoiminnolla löytää "ostajan opasta" ja paljon tietoa löytyikin, mutta aiheelle pyhitetty threadi olisi silti hyödyllinen. Alla muutamia kysymysiä:

- Mitä asioita tulisi noviisin mersumiehen ensimmäisenä tarkastaa tutustuttaessa potentiaaliseen ostokohteeseen?

- Onko -03 ja -04 mallivuosien välillä tapahtunut merkittävää muutosta? Onko tuoreempi parempi?

- Miltei kaikki myynnissä olevat yksilöt ovat automaattilootalla varustettuja. Jos automaattiloota on uusi asia, miten koeajolla testata sen toimivuus? Miten viallinen loota oireilee?

- Onko 270 CDI:n ja 320 CDI:n välillä merkittävää eroa muussa kuin sylinterien määrässä ja potkussa ja tietysti hieman kulutuksessa? Onko V6 parempi kuin suora kuutonen?

- Jos olet itse W211 omistaja, miten päädyit nykyiseen yksilöösi?

- Mistä pidät W211 mersussasi eniten? Entä vähiten?

- Onko ilmajouset hyvä juttu vai vikapesä? En ole aikeissa vetää vaunua.

Kaikki vinkit ja neuvot myös em. kysymysten lisäksi kovasti tervetulleita!
Ehdottomasti 2004 malli, koska siinä on sinkkikori (varmistin juuri perjantaina asian Vehon vauriokorjaamolta), nanolakka ja 09/2003 autoihin tuli vikaherkän (vuoto rikkoo vaihdelaatikon) Valeon syylärin tilalle Behr:n valmistama syyläri.

Manuaalilaatikko sopii E-mallin dieselmersuun, kuin hajuvesi lihapulliin. kuka hullu sellaisen ostaisi, se olisi jo tyylivirheenä anteeksiantamaton... Pääosin uudet Eemelit ovat aina automaatteja.
Laatikon pitäisi vaihtaa täysin tyylipuhtaasti ja huomaamattomasti, ilman nykimisiä. Usein mersuihin ei ole vaihdettu laatikon öljyjä, kun se ei liiemmin kuulu huolto-ohjelmaan. Öljyt kannattaa vaihdattaa 80-100 tkm välein niin ajomukavuus (ja laatikko) säilyy. Öljyt vaihtamalla, ei ehjässä laatikossa pitäisi ilmetä suurempia nykimisiä.

270 Cdi:n ja 320 Cdi:n erot ovat pääosin yhtä suuret kuin 200 Cdi:n ja 270 Cdi:n välillä. 320 Cdi:ssä on suuremmat käyttökulut kaikin puolin, mutta suhteessa myös potkua ja viripotentiaalia sekä hintaa enemmän.
Jos ei rahasta ole kiinni ja pitää voimasta niin miksi ei ostaisi 320 Cdi:tä? Jos haluaa taloudellisuutta niin ehdottomasti 200 tai 220 Cdi ja siihen lastu.

Ilmajouset ovat mukavat ajella, mutta ikuinen murheenkryyni. Rahalla pärjää niidenkin kanssa.

Valittavaksi jää enää se, että kumpaan leiriin haluaa liittyä. Tuontiautoilijoihin vai suomiautoilijoihin. Tästä tuskin kannattaa enempää kertoa, koska siinä mersun osalta toimivat samat universaalit lait, kuin muidenkin automerkkien osalta. Lisäksi seuraavan kommenttini jälkeen muut palstalaiset hoitanevat tuon vertailupolitiikan... :lol:
Itse suosittelen ostamaan vain ja ainoastaan Vehon "vaihtotähti" auton. Näitä vaihtotähtiä myyvät muutkin mersun edustajat, kuin pelkkä Veho. linkki: http://www.mercedes-benz.fi/content/fin ... vices.html
Auton viat on jo valmiiksi korjattu ja seuraavan vuoden ajan saat käytännössä kaikki mahdolliset viat hoidettua tuon takuun piiriin. Lisäksi käytännössä matkustamon kaikki vähänkin kuluneet osat on vaihdettu uusiin, jolloin auto näyttää kuin pakasta vedetyltä, vaikka kilsoja olisi kertynyt jo 200 tkm.

Viimeisenä kohtana kysyit, että mistä vastaaja pitää W211ssä ja mistä ei.
Pidän kaikesta muusta, paitsi raskaasta ohjauksesta. Myös parametriohjauksella varustettuja autoja on saatavilla, joissa tätäkään vaivaa ei ole. Luulisin, että käytännössä ainakin jokainen tai hyvin moni 320 Cdi Avantgarde on varustettu tuolla kevyellä parametriohjauksella.
W211 tarjoaa jo kaikkein karvalakeimmallakin varustuksella käytännössä aivan kaikki varusteet, joita käsittämättömän miellyttävään matkustamiseen tarvitaan. jos näitä E-mallin dieselin perusmukavuustekijöitä tarvitsee luetella niin ne ovat: Automaattilaatikko, vakionopeudensäädin, automaatti-ilmastointi, turbo, automaattiset pyyhkijät, loistava perus-äänentoisto, sähköikkunat ja sähköpenkit.
Jo nämä pelkät perusvarusteet takaavat sen, että ajamisen helppous ja miellyttävyys on sitä luokkaa, että riittää, kun lösähtää kuskinpenkille ja makoilee koko reissun siinä, puoliunessa, kuin kotisohvalla.

Jos tykkää, että autoa "pitää ajaa" niin W211 on ehdottomasti väärä valinta. Sitten kannattaa miettiä muita mersun malleja, vaikkapa erilaisia AMG versioita tai muita mersun sportteja.

Ps. Mersua valkatessa, luota silmääsi. Mikäli alle 200 tkm ajetussa mersussa näkyy käytännössä pienintäkään kulumaa sisätiloissa niin kannattaa kyseenalaistaa ajokilometrien paikkaansa pitävyys.
Hyvänä esimerkkinä tuttavani, joka katsoi 250 tkm ajetun autoni sisään ja kysyi, että onko se ihan uusi? Itse hän oli juuri ostanut "150 tkm" ajetun Italian tuonnin ja autoon tarkemmin tutustuttuani väitän, että alle 400 tkm tuo kyseinen auto ei ole voinut kilometrejä nähdä.
Mersut, myös sisätilojen materiaaleilta W211:ssä ovat sitä luokkaa, että ensimmäiset virheet alkavat näkymään vasta todella paljon ajettuina ja tämä mahdollistaa käsittämättömän suuret (satoja tuhansia kilometrejä) huijaukset kilometrilukemien ruuvaalille.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Carrera911
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Su 02.08.2009 15:58

Viesti Kirjoittaja Carrera911 »

Suuret kiitokset vastanneille! Näillä tiedoilla mersunkatsonta helpottuu jo kummasti.

320 vaikka houkuttelisi, ei tule ehkä kohdallani kysymykseen. Laskutan ajamistani kilometreistä noin 40.000 km vuodessa työnantajaltani, joten pienempi kulutus näkyy "tilipussissa". 220 CDI olisi ehkä paras, mutta niitä on vähemmin tarjolla kuin 270:aa.

Porssemiehenä suorituskykyä en käyttöautolta juurikaan vaadi. Luotettavuutta ja liikkumisen helppoutta ja mukavuutta kylläkin.
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

W211:n jättäsin ostamatta Suomesta yksityiseltä tai Sulan teollisuusalueelta... Yksityiseltä ostamisessa on se paskempi homma, että ei oo ku perävalotakuu, sama pätee noissa Sulan pommeissa. Uskokaa tai älkää, niin sille alueelle ei kannata mennä katsomaan ensimmäistä Mersua - voi hyvin äkkiä jäädä viimeiseksi Mersuksi ja sitten itketään voorumilla miten paskoja ne on :lol:

Jos nyt oisin itse hommaamassa W211, niin en katteliskaan ei-faceliftattuja malleja, vaan alottaisin suosiolla kattomaan 3/2006 -mallisista eteenpäin. Faceliftatussa 220CDI:ssä on suorituskykykin enemmän kohdallaan, eikä satavarmasti glykoliongelmaa lootassa, sähköjarruboxiongelmaa. Ja ilmajousitushan kannattaa ottaa ilman muuta ;)

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=77000 ja foorumilla on aika monella muullakin joskus perä "vähän" laskenut...

Ja mitä noihin vaihtotähtiin tulee, niin ne on kyllä pääsääntösin aika sikahintaisia. Samalla hinnalla saa vähän huonompikuntosen, mutta paljon paremmilla varusteilla ja jää rahaa vaikka uusia mitä vaan ja vähän ylikin...
Avatar
Division
Mersumies
Mersumies
Viestit: 775
Liittynyt: Ti 29.01.2008 21:58

Viesti Kirjoittaja Division »

masaf1 kirjoitti:W211:n jättäsin ostamatta Suomesta yksityiseltä tai Sulan teollisuusalueelta... Yksityiseltä ostamisessa on se paskempi homma, että ei oo ku perävalotakuu, sama pätee noissa Sulan pommeissa. Uskokaa tai älkää, niin sille alueelle ei kannata mennä katsomaan ensimmäistä Mersua - voi hyvin äkkiä jäädä viimeiseksi Mersuksi ja sitten itketään voorumilla miten paskoja ne on :lol:
Yhdyn täysin.
masaf1 kirjoitti: Ja mitä noihin vaihtotähtiin tulee, niin ne on kyllä pääsääntösin aika sikahintaisia. Samalla hinnalla saa vähän huonompikuntosen, mutta paljon paremmilla varusteilla ja jää rahaa vaikka uusia mitä vaan ja vähän ylikin...
Vaihtotähden se sinäkin seuraavaksi ostat. Saman se vaihtotähti yleensä maksaa, kuin muutkin merkkiliikkeen mersut.
Itselläni on riittävästi kokemusta noista saksan tuonneista "kaikilla varusteilla", jopa suomikaupan takuulla varustettuna. Enää en ajatellut langeta, ennen kuin ns. ajat ovat suotuisammat. Tämän suhteen olen vanhana kapinallisenakin jopa lakannut taistelemasta tuulimyllyjä vastaan.

Jaa...jaaa...jaa, justiinsa. Kuten sanottua, en aio näistä tuontijutuista enempää vääntää. Muotoseikkoja pikemminkin, pääasia, että ajaa mersulla, niin kuin herrasmies tekee :P
Viimeksi muokannut Division, Ma 03.08.2009 23:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Avatar
Division
Mersumies
Mersumies
Viestit: 775
Liittynyt: Ti 29.01.2008 21:58

Viesti Kirjoittaja Division »

Carrera911 kirjoitti:Suuret kiitokset vastanneille! Näillä tiedoilla mersunkatsonta helpottuu jo kummasti.

320 vaikka houkuttelisi, ei tule ehkä kohdallani kysymykseen. Laskutan ajamistani kilometreistä noin 40.000 km vuodessa työnantajaltani, joten pienempi kulutus näkyy "tilipussissa". 220 CDI olisi ehkä paras, mutta niitä on vähemmin tarjolla kuin 270:aa.

Porssemiehenä suorituskykyä en käyttöautolta juurikaan vaadi. Luotettavuutta ja liikkumisen helppoutta ja mukavuutta kylläkin.
Mielenkiintoinen hetki mersumarkkinoilla jos 270:stä on enemmän tarjolla kuin 220:stä... Yleensä 200:sta ja 220:stä on kaikki kaupat pullollaan.

Ps. noista 200:sta ja 220:stä saat lastulla (jonka tarvitset joka tapauksessa, mersun pikkukoneeseen) samat tehot irti.
220:n eduksi, siinä on muutamia "nimellisiä" juttuja enemmän, kuin 200:ssa, mutta jos oikeasti pelkkää työjuhtaa hankkii niin harkitsisi pelkkää 200:sta.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4678
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Aika pitkälle olisin divisionin kanssa samaa mieltä.

Ihan sillä uhallakin, että alkaa muutaman sivun pissa-kakka keskustelu, niin sanonpahan vaan, että mikäli hakee ihan tavallista, "perusmersua", käyttöön - eikä statuksen nostoon naapurustossa, niin entisissä takseissa on kyllä hinta/laatusuhde parhaiten kohdillaan.
Se kun on niin hävettävää ostaa sellainen...ja kaikki vieläpä ovat niin liikuttavan yksimielisiä siitä, että se näkyy hinnassakin.
Ja kunnossahan ne on pidetty, kun on ollut pakkokin.

Suorituskyvystä sen verran, että ihan riittävälle mallille kaikkeen mahdolliseen tarpeeseen sen saa joka mallista.
Muutamalla satasella.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1554
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: Neuvoja W211 dieselin ostoon

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

Carrera911 kirjoitti:Löytyisiköhän täältä apua ja neuvoja Mersun ostoon? Suunnitelmissa on farmarimalli, kustannussyistä joko -03 tai -04 n. 200 tkm ajettu 220CDI, 270 CDI tai 320 CDI. Yritin hakutoiminnolla löytää "ostajan opasta" ja paljon tietoa löytyikin, mutta aiheelle pyhitetty threadi olisi silti hyödyllinen. Alla muutamia kysymysiä:

- Mitä asioita tulisi noviisin mersumiehen ensimmäisenä tarkastaa tutustuttaessa potentiaaliseen ostokohteeseen?

- Onko -03 ja -04 mallivuosien välillä tapahtunut merkittävää muutosta? Onko tuoreempi parempi?

- Miltei kaikki myynnissä olevat yksilöt ovat automaattilootalla varustettuja. Jos automaattiloota on uusi asia, miten koeajolla testata sen toimivuus? Miten viallinen loota oireilee?

- Onko 270 CDI:n ja 320 CDI:n välillä merkittävää eroa muussa kuin sylinterien määrässä ja potkussa ja tietysti hieman kulutuksessa? Onko V6 parempi kuin suora kuutonen?

- Jos olet itse W211 omistaja, miten päädyit nykyiseen yksilöösi?

- Mistä pidät W211 mersussasi eniten? Entä vähiten?

- Onko ilmajouset hyvä juttu vai vikapesä? En ole aikeissa vetää vaunua.

Kaikki vinkit ja neuvot myös em. kysymysten lisäksi kovasti tervetulleita!


Tuossa ois aika mielenkiintonen,mersuliikkeestä ja takuuauto,manuaalilaatikolla niin säästyy mahdollisilta murheilta,tulis rahteineen ja veroineen suomen kilvissä 23000-24000,vois olla hyvä vaihtoehto vanhalle taksille.



http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Re: Neuvoja W211 dieselin ostoon

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

Olen samoilla linjoilla; minulla ollut kaksi vanhaa taxia; hyviä autoja olivat, mutta perusvarusteltuja, taxikäyttö hieman näkyi siisteydessä...ja jälleenmyyntiarvossa.

Sitten pääsin kiinni saksan tuontiautoihin (kolme viimeisintä), enkä niistä luovu. Varusteet, siisteys, valinnanvara, hinta-laatusuhde.

Kun ostaa auton saksasta merkkiliikkeestä, niin on vähintään yhtä varmoilla ostoksilla kuin vehossa. Esimerkiksi S&G www.sug.de, on myynyt mersuja 110 vuotta, maailman vanhin mersuliike... sieltä oli ilo ostaa auto.
Viimeksi muokannut Kylmänraudanseppä, Ti 18.08.2009 13:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Avatar
Division
Mersumies
Mersumies
Viestit: 775
Liittynyt: Ti 29.01.2008 21:58

Re: Neuvoja W211 dieselin ostoon

Viesti Kirjoittaja Division »

jussilampi kirjoitti: Tuossa ois aika mielenkiintonen,mersuliikkeestä ja takuuauto,manuaalilaatikolla niin säästyy mahdollisilta murheilta,tulis rahteineen ja veroineen suomen kilvissä 23000-24000,vois olla hyvä vaihtoehto vanhalle taksille.



http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1
Tai sitten ei ole.

Ymmärränkö nyt oikein, että tuontiautoilusta pitää nykyään maksaa jo tonnitolkulla enemmän, kuin suomiautoilusta? Eikä tähän ole edes vielä laskettu sitä tuontiauton jälleenmyynnissä hävittävää rahaa...

Parilla kympillähän näitä alkupään 4-koneisia W211:siä myydään nykyään merkkiliikkeitä myöten ja vielä automaattilaatikolla.

Olisi varmasti ihana ja ikimuistoinen hetki, kun yrittäisi myydä suomessa joskus eteenpäin saksasta tuotua käsihämmenteistä E-Mersua. Ostajia olisi varmasti parijonossa ja liikkeen pitäjille pitäisi maksaa kipukorvauksia nauraessa katkenneista kylkiluista :D
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Avatar
K70
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 410
Liittynyt: Ma 23.10.2006 09:42
Paikkakunta: Vantaa

Re: Neuvoja W211 dieselin ostoon

Viesti Kirjoittaja K70 »

Division kirjoitti:
Tai sitten ei ole.

Ymmärränkö nyt oikein, että tuontiautoilusta pitää nykyään maksaa jo tonnitolkulla enemmän, kuin suomiautoilusta? Eikä tähän ole edes vielä laskettu sitä tuontiauton jälleenmyynnissä hävittävää rahaa...
Eikö tuo ole aika linjassa, että tuontiauton hinta on kovempi, koska ovat yleensä vähemmän ajettuja ja varusteita on ruksitettu autoa tilatessa.
Näin ei yleisesti ottaen "suomiautossa" ole.
Itse tällä hetkellä kartoittanut tarjontaa Baijerin tuotteista, enkä usko että autoa kotomaasta löydän ja jos löydänkin, niin se tuskin on "suomiauto", koska jo varustevaatimukset tiputtaa ne pois.

Tosin mulle on aivan yksi lysti, missä auto ensimmäisen rekisterikilpensä saanut, kunhan kiesi täyttää omat kriteerit.
Olkoonkin, että vaikuttaa siltä että esim. Saksassa E-mallin mersuja on ostaneet uutena vain varkaat ja ryövärit, eikä niistä ole autoiksi enää kolmen vuoden kuluttua, kun taas härmässä autoilla ajellaan vain aurinkoisilla keleillä ja yleensä silloinkin Vehon pihassa valvovan silmän alla :?
S212 E350CDI
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Re: Neuvoja W211 dieselin ostoon

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

Ihan totta divisioona;

Hyvin varusteltu, mb-huollettu, kolaroimaton ja vähän ajettu facelift 211 maksaa saksassa enemmän merkkiliikkeessä takuuautona kuin suomen sorateillä, suolassa ja routaheitoissa kiidätetty perusvarusteltu aito suomiclassic meidän pihamyymälässä.

Silti ostan saksasta.
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Avatar
Division
Mersumies
Mersumies
Viestit: 775
Liittynyt: Ti 29.01.2008 21:58

Viesti Kirjoittaja Division »

Tämä menee kyllä minun logiikkani yli. Asia on siis todellakin nyt kääntynyt niin päin, että auton hankinta saksasta on kalliimpaa tai saman hintaista, kuin suomesta +jälleenmyynnin omat hankaluutensa ja ainoa etu siis on enää käytännössä lisävarusteet.

Eikös tämä yleisesti ennen ollut niin, että saksasta sai huomattavasti halvemmalla; isompi koneisen, teoriassa "vähemmän ajetun", paremmin varustellun auton, kuin suomesta. Nyt sellainen on siis jo saksasta tuotuna kalliimpi.

Jos näin on niin eikö suomesta saa myös ostettua perus-Classickia, muutaman tonnin kalliimmalla, vähän ajetun Avantgarden, liikkeen takuulla?

Onko tuontiautoilusta tullut siis enemmänkin jo uskonto, kuin järjen valinta?
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1554
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: Neuvoja W211 dieselin ostoon

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

Division kirjoitti:
jussilampi kirjoitti: Tuossa ois aika mielenkiintonen,mersuliikkeestä ja takuuauto,manuaalilaatikolla niin säästyy mahdollisilta murheilta,tulis rahteineen ja veroineen suomen kilvissä 23000-24000,vois olla hyvä vaihtoehto vanhalle taksille.



http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1
Tai sitten ei ole.

Ymmärränkö nyt oikein, että tuontiautoilusta pitää nykyään maksaa jo tonnitolkulla enemmän, kuin suomiautoilusta? Eikä tähän ole edes vielä laskettu sitä tuontiauton jälleenmyynnissä hävittävää rahaa...

Parilla kympillähän näitä alkupään 4-koneisia W211:siä myydään nykyään merkkiliikkeitä myöten ja vielä automaattilaatikolla.

Olisi varmasti ihana ja ikimuistoinen hetki, kun yrittäisi myydä suomessa joskus eteenpäin saksasta tuotua käsihämmenteistä E-Mersua. Ostajia olisi varmasti parijonossa ja liikkeen pitäjille pitäisi maksaa kipukorvauksia nauraessa katkenneista kylkiluista :D



Et ymmärrä,kaikki ne on tänne tuotu,ilmeisen vähän täällä tehty!

Sehän on tämä suomen verotus tätä, tuostakin menee 6000-7000 veroa+rahti katsastus ja rekisteröinti. Tullin hintaarvio kyseiselle autolle on 25085 ja verotusarvo 23080.Tarkoituksella katsoin manuaalivaihteiston,koska en kehtaa automaattia suositella,vaikka itse sillä ajankin,mutta se on omasta lompsasta pois eikä muitten!

Kuitenkin jonkunverran autoista ymmärtävänä tiedän,että tuohonhintaan on täältä vaikea löytää 130000km ajetua,merkkiliikkeessä huollettua E220CDI 2004 Avangarden farkkua,nahka sisustuksella ja vuoden takuulla. Mielenkiintoista jos sinä tiedät auton,kannattaa esittää.
Arvio että Veholla vaihtotähtenä,(vuoden takuulla ja huolenpitosopimus) maksaa vastaava 34990 euroa.
Eikö se autoa ostettaessa ole tarkoitus ostaa edessä olevia kilommetreja,eikä jo valmiiksi ajettuja kilsoja,joista sattaa olla murheita haitaksi asti.
Kyllä se automaatti ei tänäpäivänä ole enään oikein kunniaksi mersuissa,ei ole vielä jarrupaloja kertaakaan vaihdettu, mutta vaihteistoa kahdesti korjattu,glykoolivaurion takia! ja alapallonivelet vaihdettu tehtaan takaisinkutsussa. Kyllä mielellään hämmentää sitä manuaaliakin,kun tietää että se pelaa,joskin ei se mitään kuntosalia korvaa!
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Minusta tuossa yllä mainitussa liikkeessä on muitakin
ihan varteenottavia vaihtoehtoja:

280 sekä 320 malleja löytyy jos on mahdollista hieman
enemmän panostaa auton hankintaan :

http://home.mobile.de/home/changeSortOp ... Type=false
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
Division
Mersumies
Mersumies
Viestit: 775
Liittynyt: Ti 29.01.2008 21:58

Re: Neuvoja W211 dieselin ostoon

Viesti Kirjoittaja Division »

jussilampi kirjoitti: Et ymmärrä,kaikki ne on tänne tuotu,ilmeisen vähän täällä tehty!

Sehän on tämä suomen verotus tätä, tuostakin menee 6000-7000 veroa+rahti katsastus ja rekisteröinti. Tullin hintaarvio kyseiselle autolle on 25085 ja verotusarvo 23080.Tarkoituksella katsoin manuaalivaihteiston,koska en kehtaa automaattia suositella,vaikka itse sillä ajankin,mutta se on omasta lompsasta pois eikä muitten!

Kuitenkin jonkunverran autoista ymmärtävänä tiedän,että tuohonhintaan on täältä vaikea löytää 130000km ajetua,merkkiliikkeessä huollettua E220CDI 2004 Avangarden farkkua,nahka sisustuksella ja vuoden takuulla. Mielenkiintoista jos sinä tiedät auton,kannattaa esittää.
Arvio että Veholla vaihtotähtenä,(vuoden takuulla ja huolenpitosopimus) maksaa vastaava 34990 euroa.
Eikö se autoa ostettaessa ole tarkoitus ostaa edessä olevia kilommetreja,eikä jo valmiiksi ajettuja kilsoja,joista sattaa olla murheita haitaksi asti.
Kyllä se automaatti ei tänäpäivänä ole enään oikein kunniaksi mersuissa,ei ole vielä jarrupaloja kertaakaan vaihdettu, mutta vaihteistoa kahdesti korjattu,glykoolivaurion takia! ja alapallonivelet vaihdettu tehtaan takaisinkutsussa. Kyllä mielellään hämmentää sitä manuaaliakin,kun tietää että se pelaa,joskin ei se mitään kuntosalia korvaa!
Et ymmärrä,kaikki ne on tänne tuotu,ilmeisen vähän täällä tehty! <-- Miksi en ymmärtäisi tätä?

Tulee mieleen eräs vanha sanonta: "Älä koskaan väittele idiootin kanssa, sillä hän vetää sinut tasolleen ja voittaa kokemuksensa avulla."

Kun keskustelu menee tälle tasolle, että hoetaan näitä tuontiautouskonnon papukaijamantroja ja aletaan kertomaan itsestäänselvyyksiä tuontiauton hinnankoostumuksesta (lue; suomen ajoneuvoverotus), en aio keskustella tästä asiasta enempää.

Siinä vaiheessa, kun tuontiautoilu muuttuu kokonaistaloudellisesti huomattavasti edullisemmaksi, kuin suomiautoilu niin kaikki hakevat sen autonsa ulkomailta.

Ugh, olen puhunut.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Vaikka oletkin jo puhunut, niin ehkä muutama näkökulma vielä sallitaan.

Onko tuontiauto epäilyttävä jos sen ostaa Saksalaisesta mersun liikkeestä ?

Maksoin veroa eräästä tuontimersustani 10500 euroa vuonna 2004.
Nyt tullilta tuli kirje jossa se ilmoitti palauttavansa takaisin
4600 euroa + 5 vuoden korot ed.summalle.

Paljonko sinä olet saanut palautusta autoverostasi Suomiautosta
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
K70
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 410
Liittynyt: Ma 23.10.2006 09:42
Paikkakunta: Vantaa

Re: Neuvoja W211 dieselin ostoon

Viesti Kirjoittaja K70 »

Division kirjoitti: Tulee mieleen eräs vanha sanonta: "Älä koskaan väittele idiootin kanssa, sillä hän vetää sinut tasolleen ja voittaa kokemuksensa avulla."

Kun keskustelu menee tälle tasolle, että hoetaan näitä tuontiautouskonnon papukaijamantroja ja aletaan kertomaan itsestäänselvyyksiä tuontiauton hinnankoostumuksesta (lue; suomen ajoneuvoverotus), en aio keskustella tästä asiasta enempää.

Siinä vaiheessa, kun tuontiautoilu muuttuu kokonaistaloudellisesti huomattavasti edullisemmaksi, kuin suomiautoilu niin kaikki hakevat sen autonsa ulkomailta.

Ugh, olen puhunut.
Minun puolesta jokainen hankkikoon autonsa mistä lystää ja milläkin perustein, mutta kun itse keskustelua ruokit sillä tyylillä, että kaikki tuontiautot on haettu jostain kanahäkistä joltain pizzanpaistajalta.

teoriassa "vähemmän ajettu" = :?:
eli tarkoittaa mitä tuontiauton kohdalla...ja sama "suomiauton" kohdalla?

Mutta...
en liputa tuontiautojen puolesta...
jos olisi talous balanssissa, niin koko asia ei edes kiinnostaisi, koska auto pyydettäisiin noutamaan jonkin ajan päästä tilauksesta ja silloin se tulisi juuri niillä rukseilla mitä itse haluaa.
Ja nykyinenkin on kotomaasta ostettu.

Ei enempää tästä.
S212 E350CDI
Avatar
Division
Mersumies
Mersumies
Viestit: 775
Liittynyt: Ti 29.01.2008 21:58

Viesti Kirjoittaja Division »

sportsman kirjoitti:Vaikka oletkin jo puhunut, niin ehkä muutama näkökulma vielä sallitaan.
Juu, ei muiden tarvitse lakata puhumasta, vaikka minä niin tekisin (jota en nyt tehnyt).
sportsman kirjoitti:Onko tuontiauto epäilyttävä jos sen ostaa Saksalaisesta mersun liikkeestä ?
Käy kysymässä viidestätoista lähimmästä autoliikkeestä suomessa ja tee olettamus sen perusteella.
sportsman kirjoitti: Paljonko sinä olet saanut palautusta autoverostasi Suomiautosta
Lain ja asetusten mukaisen summan.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Avatar
Division
Mersumies
Mersumies
Viestit: 775
Liittynyt: Ti 29.01.2008 21:58

Re: Neuvoja W211 dieselin ostoon

Viesti Kirjoittaja Division »

K70 kirjoitti: Minun puolesta jokainen hankkikoon autonsa mistä lystää ja milläkin perustein, mutta kun itse keskustelua ruokit sillä tyylillä, että kaikki tuontiautot on haettu jostain kanahäkistä joltain pizzanpaistajalta.
Missä vaiheessa olen sanonut tai edes antanut ymmärtää näin?

Tuonko nyt itseni jotenkin vaikeasti esille, kun tässä viestiketjussa vallitsee jonkinlainen konsensus siitä, että minulla on jotain yli kaiken tuontiautoja vastaan?
Mielestäni autona hyvä yksilö, on hyvä, vaikka se tippuisi taivaasta. Minulle on yksi lysti, onko auto suomesta vai ulkomailta.
Ainoa asia jota tapauskohtaisesti olen kritisoinut, on se, että miksi lähteä merta edemmäs kalaan, jos siitä ei ole mitään taloudellista hyötyä. Voin tässä joku sateinen ilta vielä valottaa tätä tarkoittamaani asiaa, jos se ei aukea.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1554
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: Neuvoja W211 dieselin ostoon

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

Division kirjoitti:
jussilampi kirjoitti: Et ymmärrä,kaikki ne on tänne tuotu,ilmeisen vähän täällä tehty!

Sehän on tämä suomen verotus tätä, tuostakin menee 6000-7000 veroa+rahti katsastus ja rekisteröinti. Tullin hintaarvio kyseiselle autolle on 25085 ja verotusarvo 23080.Tarkoituksella katsoin manuaalivaihteiston,koska en kehtaa automaattia suositella,vaikka itse sillä ajankin,mutta se on omasta lompsasta pois eikä muitten!

Kuitenkin jonkunverran autoista ymmärtävänä tiedän,että tuohonhintaan on täältä vaikea löytää 130000km ajetua,merkkiliikkeessä huollettua E220CDI 2004 Avangarden farkkua,nahka sisustuksella ja vuoden takuulla. Mielenkiintoista jos sinä tiedät auton,kannattaa esittää.
Arvio että Veholla vaihtotähtenä,(vuoden takuulla ja huolenpitosopimus) maksaa vastaava 34990 euroa.
Eikö se autoa ostettaessa ole tarkoitus ostaa edessä olevia kilommetreja,eikä jo valmiiksi ajettuja kilsoja,joista sattaa olla murheita haitaksi asti.
Kyllä se automaatti ei tänäpäivänä ole enään oikein kunniaksi mersuissa,ei ole vielä jarrupaloja kertaakaan vaihdettu, mutta vaihteistoa kahdesti korjattu,glykoolivaurion takia! ja alapallonivelet vaihdettu tehtaan takaisinkutsussa. Kyllä mielellään hämmentää sitä manuaaliakin,kun tietää että se pelaa,joskin ei se mitään kuntosalia korvaa!
Et ymmärrä,kaikki ne on tänne tuotu,ilmeisen vähän täällä tehty! <-- Miksi en ymmärtäisi tätä?

Tulee mieleen eräs vanha sanonta: "Älä koskaan väittele idiootin kanssa, sillä hän vetää sinut tasolleen ja voittaa kokemuksensa avulla."

Kun keskustelu menee tälle tasolle, että hoetaan näitä tuontiautouskonnon papukaijamantroja ja aletaan kertomaan itsestäänselvyyksiä tuontiauton hinnankoostumuksesta (lue; suomen ajoneuvoverotus), en aio keskustella tästä asiasta enempää.

Siinä vaiheessa, kun tuontiautoilu muuttuu kokonaistaloudellisesti huomattavasti edullisemmaksi, kuin suomiautoilu niin kaikki hakevat sen autonsa ulkomailta.

Ugh, olen puhunut.




Anteeksi en idioottina ymmärrä sun kirjoittamaa tekstiä(Että hoetaan näitä tuontiautouskonnon papukaijamantroja)Lukihäiriö?en sano, että päässä vikaa,mutta ainakin syytä epäillä!

Tarkoitus oli selventää tuontiautoon tulevat verot jotka nostavat sen hintaa,verrattuna Saksan hintaan ja vanhaan taksiin josta on saatu 9600euroa autoveron palautusta ja alv:palautus eli on selvää että kun uusi E-sarjalainen tulee taksiin maksamaan 31650 euroa ja kun sillä ajetaan 300-400000km ei se voi enään olla kovin hinnakas,vaihdossa hyvittävät n.10000euroa ja pääosa niistä myydäänkin maasta pois,suomen hyvän kuluttajasuojan ja rajallisen ostajakunnan takia.Saa Saksastakin ostaa E211 vanhoja takseja 5000eurolla,ja on automaatit ym.Löytyyhän takseista tarkalta pitäjältä tosi hyviäkin autoja,ja hinta laatu varmaan kohallaan,muttei niitä tietenkään voi verrata vähänajettuun huippuvarustelluun takuuautoon,jota sinä yrität vääntää,ja ihmetellä.
Kyllä sun kannattaakin lopettaa kirjoittelu,ja olet ihan oikeassa että voitan kokemuksen takia !
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja sportsman »

sportsman kirjoitti:Onko tuontiauto epäilyttävä jos sen ostaa Saksalaisesta mersun liikkeestä ?
Käy kysymässä viidestätoista lähimmästä autoliikkeestä suomessa ja tee olettamus sen perusteella.

Se, että Suomen autoliikkeet yrittävät vielä yllä pitää monopolia
ei tee Saksan liikkeestä ostetusta mersusta yhtään huononpaa.
Ed. tuontiauton voi myydä takaisin Saksaan ja saa autoverosta
palautuksen,mutta koetapas myydä Saksaan aitoa suomiautoa!


Lain ja asetusten mukaisen summan.[/quote]
Paljonko tämä oli euroissa ?
Kyllä se laki tulee nykyisen EYT:stä Suomelle autoveroasioissa , kun
Suomen päättäjät eivät sitä muuten usko.

Aika muuttuu ja ehkä kannattaisi pysyä ajassa.
Nykyään voi ostaa jo muukin kuin kylän entisen taksin :)
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Asiasta toiseen...Mitä maksaa w211 farkkuun vetokoukku laittoineen?Kokemuksia?

Jos on ostamassa ko. ajokkia, niin paljonko tuota koukkua kannattaa arvostaa? Jotkuthan inhoavat tuota varustetta, mutta mulle se on aivan välttämätön. Koukuttomia pelejä näyttää olevan jonkun verran myynnissä, suhteessa ehkä enemmän, kuin vanhemmissa mersumalleissa on.
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

JP74 kirjoitti:Asiasta toiseen...Mitä maksaa w211 farkkuun vetokoukku laittoineen?Kokemuksia?

Jos on ostamassa ko. ajokkia, niin paljonko tuota koukkua kannattaa arvostaa? Jotkuthan inhoavat tuota varustetta, mutta mulle se on aivan välttämätön. Koukuttomia pelejä näyttää olevan jonkun verran myynnissä, suhteessa ehkä enemmän, kuin vanhemmissa mersumalleissa on.
Irroitettava tarvikekoukku muistaakseni noin 600 eur johtosarjan kanssa.
Varsin helppo asentaa itse, mutta johtojen paikkaa ei kannata arpoa... vaan katsoa ohjeesta.

Muista vesieristys! (Sikaflex tai uusi tiiviste läpivientiin)
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Avatar
T280CDIAvantgarde
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 146
Liittynyt: Su 12.07.2009 20:19
Paikkakunta: Akaa

Viesti Kirjoittaja T280CDIAvantgarde »

Sportsman kirjoitti:
Maksoin veroa eräästä tuontimersustani 10500 euroa vuonna 2004. Nyt tullilta tuli kirje jossa se ilmoitti palauttavansa takaisin
4600 euroa + 5 vuoden korot ed.summalle.
Olitko tehnyt valituksen verosta? Minun tietojeni mukaan 2004 ei saa mitään takaisin, jos ei ollut valittanut päätöksestä. Olisi kiva yllätys, jos saisi 2004 tuodusta Audista rahaa takaisin...
Mainitsemisen arvoisia entisiä autoja:
Mercedes-Benz E280CDi T Avantgarde vm. 2006
Audi A6 2,5TDi Quattro vm. 2002
Saab 900 S 2,0 Turbo vm. 1992
BMW 2000 automatic vm. 1968

Nykyinen kottero Volvo XC60 D3 AWD Summum vm. 2012
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Tottakai tein autoverovalituksen sillä minusta tullin autoveropäätös ei
perustunut EU:n säädöksiin.
Tein valituksen 2007 ja nyt jo tuli päätös.
Valituksen tein myös 2002 vuoden autoveropäätöksestä , joka oli alunperin 6500 euroa . Tulli on palauttanut jo 3200 euroa ja vielä 800 euroa on tulossa takaisin arvonlisäveroa.

Valitusaika on maks 3 vuotta autoveropäätöksen päiväyksestä.
Suosittelen valittamaan.

Jos et valittanut tuosta 2004 autoveropäätöksestä niin harkitse
purkuhakemuksen tekemistä KHO:n .
Kielteinen päätös maksaa 135 euroa, mutta tuskinpa tulee kielteistä päätöstä.
Purkuhakemus on varsin yksinkertainen tehdä. Eli haet purkua tullin päätökseen ja perusteeksi laitat eyt:n päätöksen . että arvonlisäveroa ei saa periä.
Hallinnonkäyttölaista saat lisätietoja ja jos haluat voin toki lähettää sinulle purkuhakemuspohjan.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
T280CDIAvantgarde
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 146
Liittynyt: Su 12.07.2009 20:19
Paikkakunta: Akaa

Viesti Kirjoittaja T280CDIAvantgarde »

Luulin, että mitään ei ollut enää tehtävissä, kun tuo kolme vuotta oli jo kulunut umpeen... Laitoin yv:n.
Mainitsemisen arvoisia entisiä autoja:
Mercedes-Benz E280CDi T Avantgarde vm. 2006
Audi A6 2,5TDi Quattro vm. 2002
Saab 900 S 2,0 Turbo vm. 1992
BMW 2000 automatic vm. 1968

Nykyinen kottero Volvo XC60 D3 AWD Summum vm. 2012
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1829
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

T280CDIAvantgarde kirjoitti:Sportsman kirjoitti:
Maksoin veroa eräästä tuontimersustani 10500 euroa vuonna 2004. Nyt tullilta tuli kirje jossa se ilmoitti palauttavansa takaisin
4600 euroa + 5 vuoden korot ed.summalle.
Olitko tehnyt valituksen verosta? Minun tietojeni mukaan 2004 ei saa mitään takaisin, jos ei ollut valittanut päätöksestä. Olisi kiva yllätys, jos saisi 2004 tuodusta Audista rahaa takaisin...
Onko mersu parempi kuin audi?
Vastaa Viestiin