Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
Kalliilta vaikuttavat kieltämättä. Renkaiden hinnat ovat ihan kohtuullisia, ovathan nuo sentään huippuluokan gummeja. Tosin ihan laadukkaita samaa kokoluokkaa olevia Continentaleita saa Saksasta 600€/sarja. Mutta noiden vanteiden hintalapussa on kyllä 1000€ liikaa. Esim. Tuontiosassa (yllätys, yllätys) myytiin viime kesänä originaaleja AMG:n 5-reikäisiä 9 1/2 X 18" monoblokkeja hintaan 640€ satsi.
Eli siis joku 1500€ olis kyllä maksimi tuosta paketista...
Eli siis joku 1500€ olis kyllä maksimi tuosta paketista...
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Aku P kirjoitti:Noita Pirellin P6000:sia jo joku haukkui äänekkäiksi.
Nyt on pakko y htyä käsitykseen. Meillen tuli työpaikan autoon P6000:et ja aamupäivän ajelun perusteella sanoisin, että voihan hevonen, mikä meteli!
Sama vika rahikaisella... Iskin eilen kesätassut alle, vanteilla oli edellisen omistajan jäljiltä juuri nämä P6000:set. Farmari nyt ei muutenkaan maailman hiljaisin ajopeli ole, mutta tämä tosiaan pistää harkitsemaan gummien vaihtoa Kulutuspintaa on paljon, mutta jyrinä on järjetön - Kleberin Kapnor4 nastarenkaat olivat paljon hiljaisemmat.JuhaE kirjoitti:pirellit p6000 ruuvasin eilen alle ja aivan kauhea meteli(tosin pinta lopussa,liekkö vaikutusta), tänä aamuna vaihdatin GY venturat ja on paaaljon hiljasemmat.
-
- Mersumies
- Viestit: 923
- Liittynyt: Su 06.04.2003 23:44
[quote="Bf109 mutta jyrinä on järjetön - Kleberin Kapnor4 nastarenkaat olivat paljon hiljaisemmat.[/quote]
Riippuu myös aika paljon asfaltin karkeudesta, suht hyvällä pinnalla ei pidä pahaa ääntä. Ainakaan W124:ssä.
Sisälokasuojat/massaus auttaisi varmaan, ei kaikuisi niin pahasti pyöräkotelossa. Harmi jos pelkästään äänen takia joutuu muutoin laadukkaat renkaat vaihtamaan.
Riippuu myös aika paljon asfaltin karkeudesta, suht hyvällä pinnalla ei pidä pahaa ääntä. Ainakaan W124:ssä.
Sisälokasuojat/massaus auttaisi varmaan, ei kaikuisi niin pahasti pyöräkotelossa. Harmi jos pelkästään äänen takia joutuu muutoin laadukkaat renkaat vaihtamaan.
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Misukan Energyt ovat pyörineet alla nyt parisensataa kilsaa ja kokemukset ovat vallan miellyttävät. Ohjautuvuus ja suuntavakaus on mainio, kaarrekäytös "nuljumaton" vaikka profiili onkin kivikautinen 65. Toisaalta siitä seuraa mainio ajomukavuus.
Lotja tuntuu myös rullaavan varsin kevyesti, joten "Energylle" saattaa olla katetta. Äärikäytöstä eri tilanteissa ei ole kokeiltu, pitäähän renkaatkin suht. siivosti sisäänajaa, eikä noihin rengastestikuskien ajosuoritteisiin edes ole aietta pyrkiä.
Hyvä kiekko kaikenkaikkiaan, kulutuskestävyys ja märkäkäytös tulevat esiin sitten ajan mittaan. Sen sijaan melutaso on pienoinen pettymys, nokialaiset NRV:t olivat hiljaisemmat - vai olisiko ilmiö johtunut aika tavalla lopussa olevista kulutuspinnoista. Vai quis päin tuon melutason voisi nyt kuvitella kehittyvän renkaan kulumisen myötä? Vai muuttuuko mitenkään, itse sitä on huono vertailla, kun korva tottuu hitaasti etenevään muutokseen omia aikojaan.
Lotja tuntuu myös rullaavan varsin kevyesti, joten "Energylle" saattaa olla katetta. Äärikäytöstä eri tilanteissa ei ole kokeiltu, pitäähän renkaatkin suht. siivosti sisäänajaa, eikä noihin rengastestikuskien ajosuoritteisiin edes ole aietta pyrkiä.
Hyvä kiekko kaikenkaikkiaan, kulutuskestävyys ja märkäkäytös tulevat esiin sitten ajan mittaan. Sen sijaan melutaso on pienoinen pettymys, nokialaiset NRV:t olivat hiljaisemmat - vai olisiko ilmiö johtunut aika tavalla lopussa olevista kulutuspinnoista. Vai quis päin tuon melutason voisi nyt kuvitella kehittyvän renkaan kulumisen myötä? Vai muuttuuko mitenkään, itse sitä on huono vertailla, kun korva tottuu hitaasti etenevään muutokseen omia aikojaan.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Malta nyt hetken aikaa että nastojen rouhimat baanat tasoittuu ja renkaat asettuu.Kaapo kirjoitti:Sen sijaan melutaso on pienoinen pettymys, nokialaiset NRV:t olivat hiljaisemmat - vai olisiko ilmiö johtunut aika tavalla lopussa olevista kulutuspinnoista. Vai quis päin tuon melutason voisi nyt kuvitella kehittyvän renkaan kulumisen myötä?
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Äh. 65 on juurikin kohtuullisen hyvä kompromissi mukavuuden ja jämäkkyyden välillä. Korkeampikin rengas voi valmistajasta riippuen olla jämäkkä mutta jostain 40-sarjalaisesta sporttivarttikumista ei saa mukavaa millään. Sitä paitsi olen siinä uskossa että normaalinopeuksia ajellen näitä nykyisiä "tosiohut-mukavampi molemmille" ( )-renkaita ei niiden ominaisuuksien puolesta tarvitse kukaan. Ulkonäkö ja sen kohottaminen on toinen juttu mutta kalliiksi käy. 65-sarjan renkaita saa niiden yleisyyden johdosta järkevällä rahalla ja uskallan väittää että minkä vaan ns. länsirenkaiden ominaisuudet tässä kokoluokassa riittävät niin pitkälle ettei tällaisilla 10+ vuotiailla autoilla enempää tarvihe.Kaapo kirjoitti: kivikautinen 65. .
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Onko kukaan hankkinut kesäläskejä Ruotsin puolelta, esim. Haaparannan lähettyviltä? Olen kuullut että sieltä sais aika paljo halvemmalla..Mulla ei ois pahan pitkä matkakaan käydä niitä katsastamassa, mikäli niitä rengasliikkeitä jo ihan Haaparannasta löytyy. Mutta miten on, onko renkaat/vanteet siellä edullisempia vai onko pelkkää huhupuhetta vain?
-MB S212 250 CGI -10
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
Olis tarkotus ens viikolla hakea kesägummit KM-däckistä Haaparannalta. Hintoja en ole kyselly, mutta ainakin pari talvea sitten oli hakkapeliitat siellä reilusti halvemmat kuin rajan tällä puolen. Ja kyllä siellä tuntuu olevan reilusti asiakkaita eli varmaan on halvempi.Kinnunen kirjoitti:Onko kukaan hankkinut kesäläskejä Ruotsin puolelta, esim. Haaparannan lähettyviltä? Olen kuullut että sieltä sais aika paljo halvemmalla..Mulla ei ois pahan pitkä matkakaan käydä niitä katsastamassa, mikäli niitä rengasliikkeitä jo ihan Haaparannasta löytyy. Mutta miten on, onko renkaat/vanteet siellä edullisempia vai onko pelkkää huhupuhetta vain?
Nettisivuilla on jotaki tarjouspaketteja. www.kmdack.com
Ja voipiihan sinne soitellakki, puhuvat hyvin suomea.
W211 270CDI 2003
ex. W124 200DT -87 155kW
ex. W124 200DT -87 155kW
Taisi olla orkkis koko 185R14 sekä 195/70R14 ässässä. Feissi liftin jälkeen tuo retun ja tahvon 65-sarja. Nimim 205/70R15 ja soft ridin'Aku P kirjoitti:Äh. 65 on juurikin kohtuullisen hyvä kompromissi mukavuuden ja jämäkkyyden välillä. Korkeampikin rengas voi valmistajasta riippuen olla jämäkkä mutta jostain 40-sarjalaisesta sporttivarttikumista ei saa mukavaa millään. Sitä paitsi olen siinä uskossa että normaalinopeuksia ajellen näitä nykyisiä "tosiohut-mukavampi molemmille" ( )-renkaita ei niiden ominaisuuksien puolesta tarvitse kukaan.Kaapo kirjoitti: kivikautinen 65. .
Niin ja pitkän päälle datsun.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Kiitoksia tosi hyvästä vinkistä! Pitääpä ens viikolla ottaa yhteyttä tuonne ja kysellä vähän renkaista.Julli kirjoitti:
Olis tarkotus ens viikolla hakea kesägummit KM-däckistä Haaparannalta. Hintoja en ole kyselly, mutta ainakin pari talvea sitten oli hakkapeliitat siellä reilusti halvemmat kuin rajan tällä puolen. Ja kyllä siellä tuntuu olevan reilusti asiakkaita eli varmaan on halvempi.
Nettisivuilla on jotaki tarjouspaketteja. www.kmdack.com
Ja voipiihan sinne soitellakki, puhuvat hyvin suomea.
-MB S212 250 CGI -10
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
Kannattaa varata hyvin aikaa siihen soittamiseen, sillä siellä olevat kolme myyjää ovat todella hyvin työllistettyjä. Ite en mielellään käy siellä kuin elo ja joulukuussaKinnunen kirjoitti:Kiitoksia tosi hyvästä vinkistä! Pitääpä ens viikolla ottaa yhteyttä tuonne ja kysellä vähän renkaista.Julli kirjoitti:
Olis tarkotus ens viikolla hakea kesägummit KM-däckistä Haaparannalta. Hintoja en ole kyselly, mutta ainakin pari talvea sitten oli hakkapeliitat siellä reilusti halvemmat kuin rajan tällä puolen. Ja kyllä siellä tuntuu olevan reilusti asiakkaita eli varmaan on halvempi.
Nettisivuilla on jotaki tarjouspaketteja. www.kmdack.com
Ja voipiihan sinne soitellakki, puhuvat hyvin suomea.
Ilmeisesti he vastaavat kohtuu hyvin myös e-mail kyselyihin.
Bil & Traktor.
https://www.facebook.com/RolloverMotorsport
https://www.facebook.com/RolloverMotorsport
En ole vielä lukenut tämän topicin kaikkia jutuja , muuta haluan tässä vaiheessa varoittaa alumiinivanteiden pultteihin liittyvästä jopa vaarasta.Aku P kirjoitti:Eeteestä ooteeksi.
rengasliikkeissä sen kummemmin miettimättä kierretään pyöränpultit paineilmalla niin tiukkaan .
Eri vannevalmistajilla on erilaisia kartiota pulttien / mutterien kannoissa, eikä
ole itsestäänselvyys , että kaikki pultit ( vaikkakin alumiinivanteille tarkoitettu )
kävisi kaikkiin vanteisiin.
Jos vanteessa on pallokartiolla ( esim. mersun vakiopultit on tätä tyyppiä )
olevat reijät ei niihin käy Bilteman tms. yleispultit , joissa suora kartio.
Kiinnityksen kitkapinta on silloin vain ohut viiva , eikä kuten tarkoitettu koko kartiopinta ...ja PULTIT SAATTAA AJON AIKANA LÖYSTYÄ JA JOPA IRROTA !
Kannattaa olla tarkkana varsinkin kun ostaa käytettyjä vanteita.
Reijät on saatettu pilata em. syystä , käyttämällä vääriä pultteja.
Tuossa meidän pihassa seisoo parhaillaan veljen ylkän W126 (vastamaalattuna muuten) jossa onkin 225/55 R16-renkahat.karra kirjoitti:Taisi olla orkkis koko 185R14 sekä 195/70R14 ässässä. Feissi liftin jälkeen tuo retun ja tahvon 65-sarja. Nimim 205/70R15 ja soft ridin'
.
Sanottava on, että niissä on kyllä tuota ilmatilaa vielä mukavuuteen asti. Ei se profiililuku yksin, vaan se mistä ko. lukema lasketaan eli leveys.
Ja jos kuka ei tiedä, tämä liittyy perin vanhaan vitsiin jossa mies tiedustelee marketissa Datsun-merkkisiä varmuusvälineitä.karra kirjoitti:Niin ja pitkän päälle datsun.
Kassaneiti ihmettelee, että eihän sellaisia nyt toki ole olemassakaan.
Johon mies, että on on kun hän kuuli radiossa mainoksen missä kehaistiin että pitkän päälle Datsun...
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Ihan asiaakin, tuon edellisen sepustuksen jälkeen (typeriä juttuja tulee edelleen kirjoitettua kun on promilleja päässä, vaikka lupasin itselleni että näpit irti netistä kun on ottanu ):Aku P kirjoitti:Tuossa meidän pihassa seisoo parhaillaan veljen ylkän W126 (vastamaalattuna muuten) jossa onkin 225/55 R16-renkahat.
Sanottava on, että niissä on kyllä tuota ilmatilaa vielä mukavuuteen asti. Ei se profiililuku yksin, vaan se mistä ko. lukema lasketaan eli leveys.
Takaako se ilmatilan koko (eli koko tilavuus) sen mukavuuden, vaiko tienpinnan ja vanteen välinen etäisyys? Eli jos on 16-tuumaiset alla niin ilmatilan korkeus on pienempi, eli vaikuttaako joustoon? Kun sitä leveyttä on reippaammin niin toki ilmatilaakin on reippaammin - jopa enemmin kuin alkuperäisessä .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
'karra kirjoitti:Ihan asiaakin, tuon edellisen sepustuksen jälkeen (typeriä juttuja tulee edelleen kirjoitettua kun on promilleja päässä, vaikka lupasin itselleni että näpit irti netistä kun on ottanu ):
Takaako se ilmatilan koko (eli koko tilavuus) sen mukavuuden, vaiko tienpinnan ja vanteen välinen etäisyys? Eli jos on 16-tuumaiset alla niin ilmatilan korkeus on pienempi, eli vaikuttaako joustoon? Kun sitä leveyttä on reippaammin niin toki ilmatilaakin on reippaammin - jopa enemmin kuin alkuperäisessä .
No niin no, meikäläinen ajatteli ilmaisulla "Ilmatila" lähinnä pystysuuntaista sellaista, millä lienee juuri mukavuutta parantava vaikutus.
Mutta ihan yleisenä pohdintana mietin, että mitä enemmän ilmaa (so. ilmatilavuus), sen enemmän tietysti tilalla seinämäpintaa ja sen enemmän joustoa?!
(Eli sama suomeksi: minulla ei ole aavistustakaan mistä puhun).
Ajattelin lähinnä vaan sitä, että kun profiili on 55 mutta se on laskettu pirun leveästä renkaasta, niin rengas on silti "ei-tuningin" näköinen eli siinä on maalaisjärjellä ajatellen kumia ja ilmaakin sen verran että se joustaa. Puhumattakaan siitä, että 16-tuumainen rengas ei mene ihan joka kuoppaan ja tällä jos millä on vaikutusta mukavuuteen.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Eiköhän tässä ihan oikeilla jäljillä olla. Se vaan vielä tarkennuksena että jos alkuperäinen vierintäkehä ja siis renkaan ulkohalkaisija säilyy samana mutta vannekokoa on kasvatettu tuumalla niin väkisin "ilmatilan korkeudesta" tulee matala - siis "matalaprofiilirengas". Mutta, jos renkaan ulkohalkaisijakin kasvaa, kuten minä kasvatin sitä, tai pihallasi seisovan ässän omistaja, niin suuri rengas ei tosiaankaan putoa joka monttuun, sekä plusssa se jousto, jos siis ilmatilaa on . Ei taida ollakaan siis aivan yksinkertaista vai onko?Aku P kirjoitti:No niin no, meikäläinen ajatteli ilmaisulla "Ilmatila" lähinnä pystysuuntaista sellaista, millä lienee juuri mukavuutta parantava vaikutus.
Mutta ihan yleisenä pohdintana mietin, että mitä enemmän ilmaa (so. ilmatilavuus), sen enemmän tietysti tilalla seinämäpintaa ja sen enemmän joustoa?!
(Eli sama suomeksi: minulla ei ole aavistustakaan mistä puhun).
Ajattelin lähinnä vaan sitä, että kun profiili on 55 mutta se on laskettu pirun leveästä renkaasta, niin rengas on silti "ei-tuningin" näköinen eli siinä on maalaisjärjellä ajatellen kumia ja ilmaakin sen verran että se joustaa. Puhumattakaan siitä, että 16-tuumainen rengas ei mene ihan joka kuoppaan ja tällä jos millä on vaikutusta mukavuuteen.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Koskahan myö saarahan kuvia em. kulkupelistä ihailtavaksi?Aku P kirjoitti:Tuossa meidän pihassa seisoo parhaillaan veljen ylkän W126 (vastamaalattuna muuten) jossa onkin 225/55 R16-renkahat.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Google ehdottaa tuollaisia: NokiantyresMika_M kirjoitti:Voisko joku rengasguru pistää semmosen yleispätevän taulukon, että millä välillä minkäkin profiilin rengas paineet saa vaihdella??? Ainakin 75, 65, 55,50 ja 45 ?
Lonsin Kumi
Voisi kuvitella että pelkän profiilin lisäksi itse auton paino ja kantavuus vaikuttavat tuohon haarukkaan myös.
C180T (S202) -99
Hihhii noita ukkoja.Pasi M. kirjoitti:Koskahan myö saarahan kuvia em. kulkupelistä ihailtavaksi?Aku P kirjoitti:Tuossa meidän pihassa seisoo parhaillaan veljen ylkän W126 (vastamaalattuna muuten) jossa onkin 225/55 R16-renkahat.
Kuvia tulloo vaikka siinä vaiheessa kun autossa on taas puskurit ja ovenkahvat ja muut maalaamon jäljiltä irrotetut ns. välttämättömyydet takaisin paikoillaan...ja ehkä alla myös ne Marangoni Linea Zeta (vai mikä prkl) kesärenkaat.
Nii ei se sit oo kuin sinivihreä 300SE, tosin automaagilla ja nahkapenkeillä eli ei ihan "nahkavarusteltu..."
Tuohon karran ajatuskulkuun vastatakseni on kyllä pakko nukkua aamuun.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Maltettu on ja viikonvaihteen ajelujen jälkeen totta tosiaan jotain tapahtui. Rengasäänet katosivat asteittain takavasemmalle n. 300 km matkalla. Nyt on hiljaista kuin huopatussutehtaalla. Itse asiassa tuulen suhina on nyt suurin yksittäinen, eriteltävissä oleva äänilähde suuremmissa nopeuksissa. Tää on aina tätä, kun yksi asia saadaan ruotuun, niin uutta tulee tilalle. Vielä kun tuon ohjausiskarin ja ehkä takakelkan puslat saisi vaihdettua, niin alkaisi ajettavuus olla kohillaan.Pasi M. kirjoitti:Malta nyt hetken aikaa että nastojen rouhimat baanat tasoittuu ja renkaat asettuu.Kaapo kirjoitti:Sen sijaan melutaso on pienoinen pettymys, ....
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Ei ole yksinkertaista ei. Mutta juurikin tästä oli kysymys eli mielestäni mukavuus säilyy isommasta vanteesta huolimatta jos myös rengas muuten on "aikuismallinen", so siinä on kumiakin enemmän kuin on pakko.karra kirjoitti:Eiköhän tässä ihan oikeilla jäljillä olla. Se vaan vielä tarkennuksena että jos alkuperäinen vierintäkehä ja siis renkaan ulkohalkaisija säilyy samana mutta vannekokoa on kasvatettu tuumalla niin väkisin "ilmatilan korkeudesta" tulee matala - siis "matalaprofiilirengas". Mutta, jos renkaan ulkohalkaisijakin kasvaa, kuten minä kasvatin sitä, tai pihallasi seisovan ässän omistaja, niin suuri rengas ei tosiaankaan putoa joka monttuun, sekä plusssa se jousto, jos siis ilmatilaa on . Ei taida ollakaan siis aivan yksinkertaista vai onko?
Tästähän on yksi tie alaspäin esim se, että renkaan ulkohalkaisija pidetään tavoitteessa ja sitten lähdetään kasvattamaan vanteen halkaisijaa -- jolloin välimatka vanteen reunan ja kulutuspinnan välilllä tietty pienenee, tyyliiin 225/40-18...
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
..
Kyllä normaalijousituksen kanssa tuntuu menevän tuollaiset vähän matalemmatkin renkaat 225 ja 235/45x17, ei täristä mitenkään pahasti soratielläkään, paitsi jos tiessä on sellaisia reikiä, ettei niihin voi ajaa 40:ä lujempaa vakiorenkaillakaan..
Tässä parina päivänä on saanut tuijotella w201:stä 14" barokeilla. Yhdistelmästä tulee mieleen auttamatta pesussa kutistunut w126
Mutta ei silti, kyllä ne barokit ihan hyvin käyvät w201:eenkin..
Tässä parina päivänä on saanut tuijotella w201:stä 14" barokeilla. Yhdistelmästä tulee mieleen auttamatta pesussa kutistunut w126
Mutta ei silti, kyllä ne barokit ihan hyvin käyvät w201:eenkin..
w115,123,124,126,210 yms.
Renkaita Suomesta
:renkaitten hinnat + vanteet noin 800€ saa muistaakseni koko paketin
4x4,vannetta +renkaat,töineen .
225-45-17" renkeet oli 310 € töineen, omille vanteilla asennettuna ja alle laitettuna ja on uudet tasapainoitus koneet ja takuutyönä ,omat renkaani tuli heti kuntoo ensi laakista .
noita vanteita on sitten 400 € / reippaasti yli tonnin,mutta halvimmat 17" saanee,
noin 500 ...............e€ ,jos on hyvä tinkimään voi saada jopa 3% alennusta.
Niin ei mene paljon yli 700€
Kajaanissa on näin hyvä kummin laittaja,soitelkaa niin saatte sieltä tarjouksen!
050 400 8338 MOI !
4x4,vannetta +renkaat,töineen .
225-45-17" renkeet oli 310 € töineen, omille vanteilla asennettuna ja alle laitettuna ja on uudet tasapainoitus koneet ja takuutyönä ,omat renkaani tuli heti kuntoo ensi laakista .
noita vanteita on sitten 400 € / reippaasti yli tonnin,mutta halvimmat 17" saanee,
noin 500 ...............e€ ,jos on hyvä tinkimään voi saada jopa 3% alennusta.
Niin ei mene paljon yli 700€
Kajaanissa on näin hyvä kummin laittaja,soitelkaa niin saatte sieltä tarjouksen!
050 400 8338 MOI !
Välillä koto-Suomessa.... hain Päijät-Kumilta uudet kesäkumit alle, Nokian NRZi 235/55/17, hinta 690e uusille vanteille laitettuna ja alle vaihdettuna. Tosin meni melkein kuukausi tilauksesta ennen kuin renkaat saapuivat Säynätsaloon .
Ainakin nyt ensimmäisen 1000 km:n jälkeen vaikuttaa ihan hyvältä, on hiljaiset eikä edes kovin uraherkät.
Ainakin nyt ensimmäisen 1000 km:n jälkeen vaikuttaa ihan hyvältä, on hiljaiset eikä edes kovin uraherkät.