No ei ollut näin.Kaapo kirjoitti: Ja olikos peräti niin, että W108-korisarjan "oma" coupe oli W107
108 valmistettiin vuosina 65-72, ja 107 puolestaan 71-89. Minusta W111 Coupe on selvästi läheisempää sukua 108:lle kuin 107.
No ei ollut näin.Kaapo kirjoitti: Ja olikos peräti niin, että W108-korisarjan "oma" coupe oli W107
Eikös korisarja ole W109, koska on V8-moottori. Mutta, miten tuo maski näyttää korkelta, samoin kun konepellissä oleva muotokin viittaa "hochkuhleriin". Tuon vuotinenhan pitäisi olla matalamaskinen. Vaiko silmät harittaa näin perjantaina?Pasi M. kirjoitti:SE LIMOUSINE 3.5 V8 -72
Onkos tuo nyt sitten viralliselta mallimerkinnältään 280SE 3.5?
Mutta kun ei ole ilmajousia, niin se on W108. Moottorilla ei ole merkitystä.karra kirjoitti:Eikös korisarja ole W109, koska on V8-moottori. Mutta, miten tuo maski näyttää korkelta, samoin kun konepellissä oleva muotokin viittaa "hochkuhleriin". Tuon vuotinenhan pitäisi olla matalamaskinen. Vaiko silmät harittaa näin perjantaina?Pasi M. kirjoitti:SE LIMOUSINE 3.5 V8 -72
Onkos tuo nyt sitten viralliselta mallimerkinnältään 280SE 3.5?
Eikös 108/109 ole aina hochkuhler, ja flachkuhler oli vain coupessaja cabriossa?karra kirjoitti:Mutta, miten tuo maski näyttää korkelta, samoin kun konepellissä oleva muotokin viittaa "hochkuhleriin". Tuon vuotinenhan pitäisi olla matalamaskinen. Vaiko silmät harittaa näin perjantaina?
Ja oikein Beggerin soittimella...Ere866 kirjoitti:Nonii perkele ollappa rahaa. Nyt ois w126:sta.
Hinta oli muuten kaksi viikkoa sitten vielä 17000€, mutta tiputtanut 2tonnia
Kävin vilkaisemassa sisälle, uudenkarheat harmaat nahkapenkit. Autolla tosiaan ajettu vain rapia 100 000:tta. Ilmastoinnin kompura kuulemma vaihdettu. Paljoa enempää ei kehdannut udellakkaa, kun kuulin hinnan.
http://personal.inet.fi/yritys/pyyra/Autot/GAK930.htm
Juu, heittonahan tuo vaan, kun 107- ja 108-mallia tehtiin tuokio päällekkäin 107 on filosofisesti enemmänkin W116:n serkku. 107/108-malleilla on kuitenkin varmasti ollut enemmän yhteistä tekniikassa kuin ulkonäön puolesta.Matti R kirjoitti: No ei ollut näin.
108 valmistettiin vuosina 65-72, ja 107 puolestaan 71-89. Minusta W111 Coupe on selvästi läheisempää sukua 108:lle kuin 107.
Niin - avoautona kyllä, mutta coupehan tippui jo 1980-81 pois, jolloin C126 sen korvasi.Kaapo kirjoitti:Niinpä 107-korikin sinnitteli 108:n viimeisen vuoden, koko W116:n valtakauden ja vielä W126:n jakson loppuun asti.
Juu, taitaa tosiaan olla R/C107 MB:n pitkäikäisin mallisarja. Viimeisimmätkin yksilöt tosin ovat aika sopusuhtaisia, sikäli mielenkiintoisia; uudemmat värit korvanneet 70-luvun värit, koria ehtosteltu varovasti sieltä täältä, kojelauta on edelleen vanha, mittariston krominuppeineen... vaihdekulissi ja valokatkaisija on jo vaihdettu myös uudempaan mutta sijoitus on edelleen "väärinpäin"... Silti voidaan todeta, ettei auto ollut hirveästi muuttunut, saati että se olisi mitään haitannut?Kaapo kirjoitti:Niinpä on, vaan eikö silti ole melkoinen temppu pitää yksi mallisarja - olkoonkin katoton - kuranttina 18 vuotta. Mahtaako tälle 107:n elinkaarelle löytyä voittajaa edes Mersun omista malleista*?
Mutta niinpä ovat harppauksetkin olleet kerralla melkomoisia, kun ajattelee kehitystä W111 Cabrio -> R107 -> R129. Hurjat 40 vuotta kolmella mallisarjalla
Sen verran piti vielä tonkia joutessaan, että mistä nuo häntäluuhun jääneet muistumat oikein olivat peräisin. Siis se, että 111/112-sarjalla olisi jonkinlaista sukulaissuhdetta 107:een. Näin asiaa eräällä Ollin nettisivustolla on tulkittu:raul kirjoitti:
Mutta Kaapo, älähän nyt enempää soppaa sekoita, A111-R107-R129 ei ole mikään jatkumo, kertoohan jo etuliitekin (tosin jälkeenpäin käyttöönotettu) sen...
SL on aina SL, 107:n edeltäjähän oli "Pagoda" R113, sitä ennen puolestaan ponttooni-SL, R121 kaukaisine serkkuineen, W198.
Ja kyllä, A111/112:n jälkeen seuraava ison/keskiluokan avo oli A124.
Timo L. kirjoitti:Taitaa kuitenkin G-sarja (W460-461-463) viedä voiton Pitkäikäisin mallisarja -taistossa (1979-).
Mietin ihan samaa, mutta eikö valmistus loppunut 1953? (vai viimeistään -54?)adenauer300 kirjoitti:Timo L. kirjoitti:Taitaa kuitenkin G-sarja (W460-461-463) viedä voiton Pitkäikäisin mallisarja -taistossa (1979-).
Timo
Miten olisi W136 mallisarja. Tuotannossa SAMALLA malli numerolla vuosina 1936 - 1955 . G-sarjaa on kuitenkin tehty jo 3 malli numerolla
Minusta 170 V:tä valmistettiin 1936-42 sekä sodan jälkeen 1946-1953. Se tekisi yhteensä 13 vuotta, kuten raulkin sanoi.adenauer300 kirjoitti:Timo L. kirjoitti:Taitaa kuitenkin G-sarja (W460-461-463) viedä voiton Pitkäikäisin mallisarja -taistossa (1979-).
Timo
Miten olisi W136 mallisarja. Tuotannossa SAMALLA malli numerolla vuosina 1936 - 1955 . G-sarjaa on kuitenkin tehty jo 3 malli numerolla
Valmistus alkoi 1936 w136 170V mallilla ja päättyi 1955 w 136 170S-V tai S-D malliin.raul kirjoitti:Mietin ihan samaa, mutta eikö valmistus loppunut 1953? (vai viimeistään -54?)adenauer300 kirjoitti:Timo L. kirjoitti:Taitaa kuitenkin G-sarja (W460-461-463) viedä voiton Pitkäikäisin mallisarja -taistossa (1979-).
Timo
Miten olisi W136 mallisarja. Tuotannossa SAMALLA malli numerolla vuosina 1936 - 1955 . G-sarjaa on kuitenkin tehty jo 3 malli numerolla
Sekin tekisi "vain" 16 vuotta, eikä siten pärjäisi 107:lle.
Säästän vaivasi.adenauer300 kirjoitti:Valmistus alkoi 1936 w136 170V mallilla ja päättyi 1955 w 136 170S-V tai S-D malliin.
Tarkalle menee, kun en tähän hätään löydä MB 170 kirjaa, josta löytyisi valmistuksen aloitus ja lopetus kuukaudetkin.
Erittäin huonot kuvat autoliikkeellä . Onkohan tarkoituksella Itse autosta... Siipi on mauton.Pasi M. kirjoitti:Mitäs sanotte tästä?
Ko. autossa näyttää olevan jopa hydropneumaattinen jousituskin! Hinta kyllä on pahasti yläkanttiin, mutta josko autokin olisi sitten sitä vastaava... tai no, hinta tuntuu normaalille, kun otetaan huomioon autoa myyvä liike. Turkkulaiset kiireellä tsekkaamaan .Pasi M. kirjoitti:Harvinaisen kauniin värinen 560SEL.
Hassut pyörät, muuten kuvissa siisti.Pasi M. kirjoitti:Harvinaisen kauniin värinen 560SEL.
Ihan kun toi etukaari näyttäis normaalia leveemmältä...