Sivu 1/1
Teholastutustusta kirkkonummella
Lähetetty: Ke 10.12.2008 11:35
Kirjoittaja TIMO T T
Tälläinen löytyy pääkaupunkiseudulta. Ei kokemusta
http://www.itsfun.fi/
Lähetetty: Pe 09.01.2009 04:14
Kirjoittaja Oloffi
Pirun paljon lupaavat ainaki saaha irti 200cdi: 115hv -> 163hv
tiä sitte...
Lähetetty: Ke 21.01.2009 21:21
Kirjoittaja JohannesM
Tähän edelliseen voisi ainakin mainita että
www.voimaa.com seinäjoen toimipisteeltä laitteli juuri samanlaisen ohjelman omaan autooni tänään 21.1.2009. Ja täytyy muuten sanoa että ilme meni tästä

tähän

... voin vähän kertoilla kuulumisia jatkossa mikäli muistan..
Ja autoni on siis E200 CDI automaatti vuodelta 2001. Ja alunperin se 115hv ja nyt siis tuo 163hv ja 360nm. Eron kyllä jo huomaa.
Lähetetty: Ke 21.01.2009 22:49
Kirjoittaja jartuo
Paljonko maksoi? Katsoin weppisivuilta ja hinta oli 4900sek tai reilut 600€ ???
Taisi pojilla olla ihan oma valuutta laskin.
Saisikohan päivityksen maksaa kruunuina?
Lähetetty: To 22.01.2009 01:43
Kirjoittaja JeremyH
JohannesM kirjoitti:Tähän edelliseen voisi ainakin mainita että
www.voimaa.com seinäjoen toimipisteeltä laitteli juuri samanlaisen ohjelman omaan autooni tänään 21.1.2009. Ja täytyy muuten sanoa että ilme meni tästä

tähän

... voin vähän kertoilla kuulumisia jatkossa mikäli muistan..
Ja autoni on siis E200 CDI automaatti vuodelta 2001. Ja alunperin se 115hv ja nyt siis tuo 163hv ja 360nm. Eron kyllä jo huomaa.
Missä mitattu kasvanut teho?
Re: Teholastutustusta kirkkonummella
Lähetetty: To 22.01.2009 01:51
Kirjoittaja JeremyH
Eihän ne edes tiedä että W210:aa on 3,2 litrasella suoralla kutosella bensana. (W124 puolelta löytyy)
saati sitten valuutat. saako siellä päättää kummalla valuutalla maksaa?
2900kr vai 395€
2900kr on n.270€ ja 395€ on n.4250kr
Ei oikein vakuuta...
Taitaa mennä samaan kastiin kuin ne teflon lisäaineet mitä lisätään koneeseen vähentämään kulumista.

Lähetetty: To 22.01.2009 10:28
Kirjoittaja JohannesM
Selvennykseksi: En siis tiedä että onko tuo voimaa.comin käyttämä softa sama kuin tuon ensimmäisenä mainitun yrityksen käyttämä, mutta tehot ilmoittavat samaksi. Samat teholuvut ilmoittavat muistaakseni myös upsolute lastut?
Jartuo:
Nyt ollaan pohjanmaalla ja täällä toimitaan euroilla

kyllähän se aika lailla kirpaisi, voimaa.com mainostaa hintaa 549€
Jeremy:
No tehoahan ei siis mitattu erikseen vaan tuloksen kerroin ihan tuolta pohjalta mitä tuolta sivuilta ilmoittavat. Ja kasvoi teho eli ei, niin joka tapauksessa auto liikkuu nyt ihan toiseen tapaan kuin aiemmin.
Ja teholisäyksestä kertoo se, että kokeilin kiihtyvyyden 90-120km/h ennen ja jälkeen, ja tuloksessa on noin 4-5 sekunnin ero lastutuksen hyväksi. Tarkemmin en ole sitä mitannut, mutta kuvasin kännykällä molemmat kiihdytykset, ja siitä arvioin aikaeron.
Lähetetty: To 22.01.2009 17:33
Kirjoittaja JeremyH
Jeremy:
No tehoahan ei siis mitattu erikseen vaan tuloksen kerroin ihan tuolta pohjalta mitä tuolta sivuilta ilmoittavat. Ja kasvoi teho eli ei, niin joka tapauksessa auto liikkuu nyt ihan toiseen tapaan kuin aiemmin.
Ja teholisäyksestä kertoo se, että kokeilin kiihtyvyyden 90-120km/h ennen ja jälkeen, ja tuloksessa on noin 4-5 sekunnin ero lastutuksen hyväksi. Tarkemmin en ole sitä mitannut, mutta kuvasin kännykällä molemmat kiihdytykset, ja siitä arvioin aikaeron.
Jep jep, eli yläkierroksille lisää potkua ja alakierroksilta väännöt pois... on näitä ennekin nähty.
"Apinaa koijataan"
Laitappa asuntovaunu perään niin vakio menee vaunun kanssa sinusta ohi jotta heilahtaa...
Usein saman tehon saa aikaiseksi kun ottaa imuilman äänenvaimenninosan pois. Huomattavasti halvempaa.
Lähetetty: Pe 23.01.2009 08:52
Kirjoittaja JP74
JeremyH kirjoitti:
Jeremy:
No tehoahan ei siis mitattu erikseen vaan tuloksen kerroin ihan tuolta pohjalta mitä tuolta sivuilta ilmoittavat. Ja kasvoi teho eli ei, niin joka tapauksessa auto liikkuu nyt ihan toiseen tapaan kuin aiemmin.
Ja teholisäyksestä kertoo se, että kokeilin kiihtyvyyden 90-120km/h ennen ja jälkeen, ja tuloksessa on noin 4-5 sekunnin ero lastutuksen hyväksi. Tarkemmin en ole sitä mitannut, mutta kuvasin kännykällä molemmat kiihdytykset, ja siitä arvioin aikaeron.
Jep jep, eli yläkierroksille lisää potkua ja alakierroksilta väännöt pois... on näitä ennekin nähty.
"Apinaa koijataan"
Laitappa asuntovaunu perään niin vakio menee vaunun kanssa sinusta ohi jotta heilahtaa...
Usein saman tehon saa aikaiseksi kun ottaa imuilman äänenvaimenninosan pois. Huomattavasti halvempaa.
Nyt lienee Jeremyllä hiukan tiedonpuutetta. Bensavaparin lastutus on aivan turhaa, siinä pääsee samoihin juurikin ottamalla vaikka äänenvaimentajan pois

Turbovehkeissä on saatavissa merkittäviä tehonlisäyksiä vain ohjelmaa muokkaamalla, koskee sekä bensa, että dieselmoottoreita.
200 cdi:stä tulee kuitenkin aivan eri peli ohjelmaa muokkaamalla, kuten mistä tahansa cdi/tdi autosta. Turbodieseleissä veto lisääntyy koko kierrosalueella, myös alakierroksilla, kun ohjelmaa muokataan. Omakohtaista kokemusta on useasta lastutetusta autosta, vakio ei pärjää suorituskyvyssä missään olosuhteessa, varsinkaan asuntovaunu tai hevoskoppi perässä

Lähetetty: Pe 23.01.2009 09:16
Kirjoittaja jartuo
JohannesM: Oletko ehtinyt huomaamaan mitään eroa polttoaineen kulutuksessa?
Suunnitteilla on myös softata oma 200CDI keväällä.
Lähetetty: Pe 23.01.2009 13:44
Kirjoittaja JohannesM
Noin 400 kilometrin kokemuksella ja ajotietokoneen (huom. ei tieteellistä näyttöä!

) antaman kulutuslukeman mukaan muutos on noin 0,6l/100km vähemmän kuin ennen lastua.
Jeremy:
ensinnäkin: Kyllä mä uskoisin että lähes 50 000 vuodessa ajavana huomaisin jonkinmoisen eron tehossa ja väännössä verrattuna vakioon.
Ja toiseksi: mulla ei ole koukkua autossa, enkä ole karavaanari, joten mun mesenaatti ei mitään kusikoppia perässään kisko.

Ja tämä oli myös huumorilla vastattu, kuten uskon että myös sinun oli
