Eli jos tuossa uudemmassa väykyssä on pyäsköintitutkat edessä ja takana, niin miten tuo tutkahomma on hoidettu sisällä? Äänimerkillä, mittariston näytöllä tms?
Marko
W211 pysäköintitutkat
W211 pysäköintitutkat
Autoton mies oli huoleton mies..
___________________________
Mersukalusto:
Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR
ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
___________________________
Mersukalusto:
Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR
ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
Re: W211 pysäköintitutkat
Jos lataat netistä ohjekirjan niin näet tarkemmin mutta ainahan noissa on ollut näytöt ja äänimerkki tulee vasta kun näytön kaksi viimeisintä, punaista lediä syttyvät.MarkoV kirjoitti:Eli jos tuossa uudemmassa väykyssä on pyäsköintitutkat edessä ja takana, niin miten tuo tutkahomma on hoidettu sisällä? Äänimerkillä, mittariston näytöllä tms?
Marko
210:ssä ja 211:ssä takana näyttö on katon rajassa sisävalon yhteydessä ja edessä W210:ssä kojetaulun keskiosassa.
Edited: US manuaalien mukaan sekä 210:ssä 211:ssä etunäytöt on kojetaulun keskiosassa, eikö jossain mallissa ollut etunäytöt mittariston kummallakin sivulla?
Valossa on muistaakseni 6 pykälää, joista 4 on oranssia ja 2 viimeistä punaista. Tutka ääntää kun mennään punaiselle alueelle.
Itse tykkään enemmän Volvon ratkaisusta jossa tutka piippaa ja piippaus tihenee mitä lähempänä kohdetta ollaan. Ja S211:n tutkassa on turhan suuri viive, jos ajaa vaikka pensasaidan viereen normaalia pysäköintivauhtia, ehtii auto jo pysähtyä ennenkuin tutka rääkäisee -> aina pitää peruuttaa varovaisuudella, tutka on lähinnä apuna lähelle ajettaessa, eli se ei estä kolhuja ellei siirrä autoa todella hitaasti...
Itse tykkään enemmän Volvon ratkaisusta jossa tutka piippaa ja piippaus tihenee mitä lähempänä kohdetta ollaan. Ja S211:n tutkassa on turhan suuri viive, jos ajaa vaikka pensasaidan viereen normaalia pysäköintivauhtia, ehtii auto jo pysähtyä ennenkuin tutka rääkäisee -> aina pitää peruuttaa varovaisuudella, tutka on lähinnä apuna lähelle ajettaessa, eli se ei estä kolhuja ellei siirrä autoa todella hitaasti...
Jaa, W211:ssä taitaakin olla takapenkin valaisin siinä heti kattoluukun takana, myös lukuvalot. Käyttöohjekirjassa ei näyttänyt olevan kuvaa ollenkaan takimmaisista led-valoista eikä viitsi autotallilla asti käydä tarkistamassa.K70 kirjoitti:211:n takanäyttö on takalasin yläpuolella katossa (ei valon yhteydessä) ja etunäyttö keskellä kojelaudan päällä.
Uudessa Ford-Volvossa taitaa olla sekä äänimerkki että näyttö, ei jäänyt koeajosta mieleen toimiiko äänimerkki vielä koko alueella kun näyttö on lisätty. Se vanha Volvon peruutustutka joka toimi pelkällä näytöllä on ihan kehno siitä että sen perusteella ei tiedä mihin suuntaan pitäisi kääntää jos ajaa ahtaaseen väliin.