ksvs kirjoitti:Onko väyrysmallissa vanhaa alipaineohjattua laatikkoa vai siirryttiinkö heti sähköohjattuun?, miten lienee laita c-mallin kohdalla?
Väyrysestä ei tietoa eikä juuri kiinnostakkaan Mutta c-mallissa ainakin 202 on ihan perinteinen alipaineohjattu automaattilaatikko -95 c36:ssa ja joskus -96 tai-97 tuli sähköohjattuja vissiin. Onko tuolla suurta merkitystä milloin? Itse nimenomaan halusin perinteisen kun kuulemma kestäis paremmin.
Pienemmällä koneella varmaan laatikot voi olla c-mallissa muuttuneet eri aikaan sähkövehkeiksi.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
ksvs kirjoitti:Itse nimenomaan halusin perinteisen kun kuulemma kestäis paremmin.
Millä perusteella sähköohjattu laatikko ei olisi yhtä kestävä kuin alipaineilla ohjattu (verrataan vastaavia laatikoita keskenään)? Ohjauksistahan eroissa vain on kyse, itse mekaniikka ja vielä hydraulinen kytkentäkin toimii samalla periaatteella kummassakin.
Olisko muuten 210:ssä laatikko muuttunut sähköohjatuksi face liftin myötä, face liftissä ainakin oli "tiptronic" jota alipaineohjatusta ei varmaan löydy.
Riippuu hieman mallista milloin muuttuu. Esim. 290:ssä aina ollut sähköloota, eli 3/96 alkaen, kun taas esim. 300 vaparitiisseli on vanhalla laatikolla loppuun asti eli 3/97.
Kestävyydestä en tiedä, mutta toiminnaltaan tuo uudempi sähköohjattu on huomattavasti mukavampi.