Automaattilaatikko historiasta

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
ksvs
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 67
Liittynyt: Ma 12.05.2008 16:02

Automaattilaatikko historiasta

Viesti Kirjoittaja ksvs »

Onko väyrysmallissa vanhaa alipaineohjattua laatikkoa vai siirryttiinkö heti sähköohjattuun?, miten lienee laita c-mallin kohdalla?
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: Automaattilaatikko historiasta

Viesti Kirjoittaja AK47 »

ksvs kirjoitti:Onko väyrysmallissa vanhaa alipaineohjattua laatikkoa vai siirryttiinkö heti sähköohjattuun?, miten lienee laita c-mallin kohdalla?
Väyrysestä ei tietoa eikä juuri kiinnostakkaan ;) Mutta c-mallissa ainakin 202 on ihan perinteinen alipaineohjattu automaattilaatikko -95 c36:ssa ja joskus -96 tai-97 tuli sähköohjattuja vissiin. Onko tuolla suurta merkitystä milloin? Itse nimenomaan halusin perinteisen kun kuulemma kestäis paremmin.

Pienemmällä koneella varmaan laatikot voi olla c-mallissa muuttuneet eri aikaan sähkövehkeiksi.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Alkupään 200 (myös 220?)bensa ja 220Diesel väykyissä on vanha alipaine ohjattu 722.4 laatikko.

Ite hommasin juurikin 220D väykyn osia kun laitoii omaan 290väykkyyn manuaalinlaatikon tilalle W124 300TurboD:n 722.3 laatikon.
ksvs
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 67
Liittynyt: Ma 12.05.2008 16:02

Viesti Kirjoittaja ksvs »

edit
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13254
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Automaattilaatikko historiasta

Viesti Kirjoittaja DBFI »

AK47 kirjoitti:
ksvs kirjoitti:Itse nimenomaan halusin perinteisen kun kuulemma kestäis paremmin.
Millä perusteella sähköohjattu laatikko ei olisi yhtä kestävä kuin alipaineilla ohjattu (verrataan vastaavia laatikoita keskenään)? Ohjauksistahan eroissa vain on kyse, itse mekaniikka ja vielä hydraulinen kytkentäkin toimii samalla periaatteella kummassakin.

Olisko muuten 210:ssä laatikko muuttunut sähköohjatuksi face liftin myötä, face liftissä ainakin oli "tiptronic" jota alipaineohjatusta ei varmaan löydy.
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Riippuu hieman mallista milloin muuttuu. Esim. 290:ssä aina ollut sähköloota, eli 3/96 alkaen, kun taas esim. 300 vaparitiisseli on vanhalla laatikolla loppuun asti eli 3/97.

Kestävyydestä en tiedä, mutta toiminnaltaan tuo uudempi sähköohjattu on huomattavasti mukavampi.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

AM kirjoitti: Kestävyydestä en tiedä, mutta toiminnaltaan tuo uudempi sähköohjattu on huomattavasti mukavampi.
Jep. Vaihdoissa luistaa enemmän niin vaihtaa mukavammin. :D
Vastaa Viestiin