W211 peruutustutkan ohjaus = peruutusvalon jännite
W211 peruutustutkan ohjaus = peruutusvalon jännite
Morjens
Tuli hankittua alempana mainittu MB-farmari suht kattavalla varustuksella, mutta valitettavasti parktronic on puutelistalla . Noh, asentelin jälkiasennustutkan takapuskuriin, mutta ongelmana on peruutusvalon jännitteen löytäminen tutkan ohjaamiseen. Suoraan peruutusvalolta ryöstäminen on hankalaa, koska peruutusvalo sijaitsee takaluukussa ja johdotus menee luukun yläreunasta kattoverhoilun alle - ei kiinnostaisi purkaa koko kattoa ja takaluukkua. Parktronikin sulake (yhteinen navin kanssa) kyllä löytyy peräkontista, mutta se ei auta = jännite aina päällä. Autossa on myös 13-napainen vetokoukun pistoke, jonka nastasta 8 löytyy peruutusvalon jännite (mitattu), mutta kun kun kytken siihen tutkan + piuhan, niin jännite putoaa nollaan -> ei toimi . APUVA ! Löytyisikö jostain peräkontin kätköistä peruutusvalon johto taikka alkuperäisen parktronicin heräte, josta ohjauksen saisi purkamatta puolta autoa ? Nyt jännite tilapäisesti peräkontin 12V pistokkeesta = aina päällä = piipittää liikaa = ei hyvä.
Tuli hankittua alempana mainittu MB-farmari suht kattavalla varustuksella, mutta valitettavasti parktronic on puutelistalla . Noh, asentelin jälkiasennustutkan takapuskuriin, mutta ongelmana on peruutusvalon jännitteen löytäminen tutkan ohjaamiseen. Suoraan peruutusvalolta ryöstäminen on hankalaa, koska peruutusvalo sijaitsee takaluukussa ja johdotus menee luukun yläreunasta kattoverhoilun alle - ei kiinnostaisi purkaa koko kattoa ja takaluukkua. Parktronikin sulake (yhteinen navin kanssa) kyllä löytyy peräkontista, mutta se ei auta = jännite aina päällä. Autossa on myös 13-napainen vetokoukun pistoke, jonka nastasta 8 löytyy peruutusvalon jännite (mitattu), mutta kun kun kytken siihen tutkan + piuhan, niin jännite putoaa nollaan -> ei toimi . APUVA ! Löytyisikö jostain peräkontin kätköistä peruutusvalon johto taikka alkuperäisen parktronicin heräte, josta ohjauksen saisi purkamatta puolta autoa ? Nyt jännite tilapäisesti peräkontin 12V pistokkeesta = aina päällä = piipittää liikaa = ei hyvä.
Hannu
S211 E320 T CDI A -03
S211 E320 T CDI A -03
- Lakulaku
- Vakiokalustoa
- Viestit: 133
- Liittynyt: Ke 09.04.2008 08:10
- Paikkakunta: Costa del Sol
- Viesti:
Re: W211 peruutustutkan ohjaus = peruutusvalon jännite
Samasta syystä asensin kakkosautoon pelkästään piipittävän taakse niin jännitteen sai helposti suoraan polttimolta. Ääni riittää, ei siinä näyttöjä tarvita.
Tuo on väylä ohjattu ja ei olisi kovinkaan järkevää alkaa ryöstelee ainakaan valoilta. Ohjaus pitää löytää Samilta ja se on sitten taas toinen stroori, sen liitin tiedon voi saada Veholta, mutta omalla vastuulla saat varmaankin mennä ronkkimaan sitä boksia.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Mitenkähän tuossa mallissa tieto peruutusvaihteen päälläolosta kulkeutuu järjestelmään? Jos kepin juuresta löytyy katkaisija, tiedon voisi ottaa sieltä (ennenkuin sitä siirrellään nollina ja ykkösinä väylää pitkin). Diodilla tai releellä pitänee varmistaa, ettei ohjausjärjestelmä häiriinny...
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
No kylläpä kehitys kehittyy. Valoille ja vetokoukun pistokkeeseenkin menee vain ykkösiä ja nollia. Näistä älysi vielä jotain ennen kun siellä oli vanha kunnon 12V. Ihmettelen vaan mitä sen mun vanha lahonnut kärry ymmärtää niistä biteistä. Joo sen vetokoukun johtosarja tosiaankin päättyy sellaiseen ohjausboksiin, jonka sisällä oli niin pientä pintaliitos-satiaista, että sieltä ei kovin mojovaa ohjausjännitettä tule. Eikö tässä tosiaan muu auta kun ottaa parkkitutkan virta tavaratilan 12V töpselistä. Rasittaa vaan se piipitys jokakerta kun starttaa taikka on lähtee parkista.
Eikö kukaan oo asentanut tämmöiseen parkkitutkaa ?
Eikö kukaan oo asentanut tämmöiseen parkkitutkaa ?
Hannu
S211 E320 T CDI A -03
S211 E320 T CDI A -03
Kyllähän se näin on, että tekniikka kehittyy ja ei aina ihan loppuunasti ole noita ajatuksia viety. Mulla on tuossa Sprintterissä tehtaanlainen vetokoukku ja se ilmoittaa esim ajotietokoneeseen palaneista polttimoista perävaunussa. Mutta sitten se ei taas ymmärrä noita uusia ledilamppuja ja vaikka ne olisi kärryssä kaikki kunnossa, tulee tietokone täyteen virhe ilmoituksia.
Mutta kyllä sieltä samilta löytyy jostain se +12 V pakkivaloille, josta sen virran voi ottaa. Itsekkin noita lisäpitkiä laittaessa menin lakki kauniissa kourassa kysymään Veholta ja kyllä sieltä se johto mulle kerrottiin.
Noihin hyötyajoneuvoihin löytyy kyllä aika hyvin teknistä tietoa jopa Vehon nettisivuilta, mutta henkilöautoihin ei taida niin löytyäkkään, joten ainoaksi vaihtoehdoksi tulee joko kysyminen, tai antaa huollon kytkeä se yksi johto.
Mutta kyllä sieltä samilta löytyy jostain se +12 V pakkivaloille, josta sen virran voi ottaa. Itsekkin noita lisäpitkiä laittaessa menin lakki kauniissa kourassa kysymään Veholta ja kyllä sieltä se johto mulle kerrottiin.
Noihin hyötyajoneuvoihin löytyy kyllä aika hyvin teknistä tietoa jopa Vehon nettisivuilta, mutta henkilöautoihin ei taida niin löytyäkkään, joten ainoaksi vaihtoehdoksi tulee joko kysyminen, tai antaa huollon kytkeä se yksi johto.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Re: W211 peruutustutkan ohjaus = peruutusvalon jännite
Kyllä usein on tarpeen ellei välttämätöntä tietää kummalta puolelta (tai edestä/takaa) se hälytys tulee.Lakulaku kirjoitti:Samasta syystä asensin kakkosautoon pelkästään piipittävän taakse niin jännitteen sai helposti suoraan polttimolta. Ääni riittää, ei siinä näyttöjä tarvita.
Itse en kyllä kyseessä olevaan autoon asentaisi mitään muuta kuin OEM-sarjan. Jos haluaa päästä vähän vähemmällä niin laittaa vain takapään anturit ja takimmaisen näytön (tämä on ihan tehtaan tukema vaihtoehto vaikka ainakaan Suomeen ei lisävarustelistoilta löydy kuin täysi Parktronic).
Noo, ajattelin päästä helpommalla / halvemmalla tuon jälkiasennushärpäkkeen kanssa ja minulle se olisi riittävä ratkaisu (joo siinä on myös näyttö, jossa palkit kummallekkin puolelle. Näytön ajattelin jemmata huomaamattomaan paikkaan, niin että näkyy katsomalla peruutuspeilistä. Ja kyllä, ajattelin vielä vierailla veholla lakki kourassa sähkö-miehen juttusilla siitä peruutusvalon herätejännitteestä, mutta ei se mersun alkuperäinen parktronic ole myöskään poissuljettu vaihtoehto. Tuo OEM ilmeisesti viittaa siihen ? Se tarvinnee anturit, ohjainboksin, kaapelisarjan, takanäytön + auton elektroniikan ohjelmoinnin ? Elikkä siis hankittava Veholta vai onko jotain kontakteja esim Saksan suuntaan mistä voisi tiedustella ? Jos auton vain peruutaa Vehon halliin ja pyytää 1kpl parktronikki, niin siitä tuskin tonnilla selviää ?
Hannu
S211 E320 T CDI A -03
S211 E320 T CDI A -03
Nyt olisi Saksan maalla muutaman päivän 5.9.08, c-srjaan tutka härpäke myynnissä
http://cgi.ebay.de/Mercedes-Benz-PTS-pa ... 286.c0.m14
http://cgi.ebay.de/Mercedes-Benz-PTS-pa ... 286.c0.m14
Tarviiko tuon takia Veholle mennä, jos siis ottaisit peruutuslampun sähköjohdosta virran niin löytyyhän se johto takavaloista selvittelemällä.Hannu H kirjoitti:Ja kyllä, ajattelin vielä vierailla veholla lakki kourassa sähkö-miehen juttusilla siitä peruutusvalon herätejännitteestä
Esim. vasen peruutusvalo on keltainen/punainen johto joka tulee rear door control ohjausyksiköltä.