C280 -98 Voima kateissa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
lonkero
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Ke 18.07.2007 21:28

C280 -98 Voima kateissa

Viesti Kirjoittaja lonkero »

olisiko ilmamäärämittari tai lambda-anturi viallinen? todella nuhanen peli. ilmansuodatin ja pakoputkisto on tsekattu,ja bensaa ei vie tavallista enempää. tietäiskö joku mikä v6 konetta pänniii? auto on ollut mulla n. 2 vuotta ja aluks kulki todella hyvin ,eikä ole tottumisesta kyse, nyt vaan on voima kateissa.
190E 2.3 -89
C 280T -98
E 200 -07
Avatar
jopi62
Mersumies
Mersumies
Viestit: 797
Liittynyt: Pe 10.08.2007 21:02

Viesti Kirjoittaja jopi62 »

immun katsoisin ensin.
Partanen.net
lonkero
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Ke 18.07.2007 21:28

eli ostaa uus ilmamäärä,

Viesti Kirjoittaja lonkero »

milläs muuten katot?
190E 2.3 -89
C 280T -98
E 200 -07
Avatar
jopi62
Mersumies
Mersumies
Viestit: 797
Liittynyt: Pe 10.08.2007 21:02

Re: eli ostaa uus ilmamäärä,

Viesti Kirjoittaja jopi62 »

lonkero kirjoitti:milläs muuten katot?
heh :D silmillä ja mittarilla. voi olla persiillee lautanen. no en varma oo. viisaammat vastaa.
Partanen.net
lonkero
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Ke 18.07.2007 21:28

Viesti Kirjoittaja lonkero »

koitan katsoa. hukkaako rikkinäinen ilmamäärä tehot, vaikka muuten auto toimii hyvin. laiskasti.
190E 2.3 -89
C 280T -98
E 200 -07
Avatar
jopi62
Mersumies
Mersumies
Viestit: 797
Liittynyt: Pe 10.08.2007 21:02

Viesti Kirjoittaja jopi62 »

hyvinniinki aika tärkeä osa kuitenkin. ei sitä sinne ole huvikseen laitettu. voi se takerrella.
Partanen.net
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: C280 -98 Voima kateissa

Viesti Kirjoittaja AK47 »

lonkero kirjoitti:olisiko ilmamäärämittari tai lambda-anturi viallinen? todella nuhanen peli. ilmansuodatin ja pakoputkisto on tsekattu,ja bensaa ei vie tavallista enempää. tietäiskö joku mikä v6 konetta pänniii? auto on ollut mulla n. 2 vuotta ja aluks kulki todella hyvin ,eikä ole tottumisesta kyse, nyt vaan on voima kateissa.
Lambdanhan saat mitattua itsekkin yleismittarilla. Onko ilmamäärämittari tai lambda vaivannut ennen, vaikkapa aiheuttamalla tyhjäkäynnillä huojuntaa käyntiin?

Sytyttääkö kaikilla pytyillä? Onko puristuspaineita mitattu?

Sanooko ASR tai tuossahan on jo varmaan ESP tai vastaava mitään? Vilkuttaako sutimista (siis luulee sutivansa vaikkei oikeastu sudi ja rajoittaa tehoa)? Siis jos ois jonkun pyörän ABS anturi kaput. Toimiiko vakionopeudensäädin?

Onko EFP, vaimikäsenytoli (elektrooninen kaasupoljin) kunnossa? Onko vikakoodia tästä. Onko muita vikakoodeja?

Jos mikään muu ei auta niin tätä ja toistakin asiaan liittyvää foorumia lukemalla on havaittu jarruvalokatkaisimen aiheuttavan joskus kaikenlaista.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
lonkero
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Ke 18.07.2007 21:28

Viesti Kirjoittaja lonkero »

ei ole valoja , ja vikakoodit on nähty jo viime kesänä. pikkuhiljaa on voima paennut. ite veikkaisin ilmamäärämittaria. on vaan kallista arvailla, olis mukava jos joku oikeasti tietäis mikä mättää.autolla ajettu 220000 mittarin mukaan.
190E 2.3 -89
C 280T -98
E 200 -07
Brokkis
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ke 07.03.2007 09:08

Re: C280 -98 Voima kateissa

Viesti Kirjoittaja Brokkis »

lonkero kirjoitti:olisiko ilmamäärämittari tai lambda-anturi viallinen? todella nuhanen peli. ilmansuodatin ja pakoputkisto on tsekattu,ja bensaa ei vie tavallista enempää. tietäiskö joku mikä v6 konetta pänniii? auto on ollut mulla n. 2 vuotta ja aluks kulki todella hyvin ,eikä ole tottumisesta kyse, nyt vaan on voima kateissa.
Sama vika Rahikaisella c280 -94 :?
Avatar
TaunusTomi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: Ti 11.01.2005 18:48
Paikkakunta: Pori&Noormarkku-city
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TaunusTomi »

omassa 280 v6:ssa tyhjäkäynti jäi humppaamaan tyhjäkäyntiä kun kone oli lämmin,ja muutenkin meno oli tukkoista..ilmamäärämittari oli paskainen.
jos laitteet hajoo, se on niiden heikkoutta...
[url=http://www.taunusfinland.com/galleria/displayimage.php?pos=-7644]Meisseli[/url]
[url=http://www.taunusfinland.com/galleria/displayimage.php?pos=-10233]TAUNUS 2,9 COSWORTH BOA[/url]
lonkero
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Ke 18.07.2007 21:28

ilmamassatunnistin

Viesti Kirjoittaja lonkero »

ei auttanut, vien sen huoltoon, ottakoon vikakoodit ja laittakoon kuntoon.epäilen etteivät osaa kirjottaa ku laskun mutta kokeillaan.
190E 2.3 -89
C 280T -98
E 200 -07
Brokkis
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ke 07.03.2007 09:08

Viesti Kirjoittaja Brokkis »

TaunusTomi kirjoitti:omassa 280 v6:ssa tyhjäkäynti jäi humppaamaan tyhjäkäyntiä kun kone oli lämmin,ja muutenkin meno oli tukkoista..ilmamäärämittari oli paskainen.
Missä kohtaa tuo ilmamäärämittari siellä pellin alla lymyää?
Avatar
TaunusTomi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: Ti 11.01.2005 18:48
Paikkakunta: Pori&Noormarkku-city
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TaunusTomi »

Siinä se pötköttää suodatinkotelon jälkeen.Siihen tuli jotain johtoja :roll:
jos laitteet hajoo, se on niiden heikkoutta...
[url=http://www.taunusfinland.com/galleria/displayimage.php?pos=-7644]Meisseli[/url]
[url=http://www.taunusfinland.com/galleria/displayimage.php?pos=-10233]TAUNUS 2,9 COSWORTH BOA[/url]
Avatar
jopi62
Mersumies
Mersumies
Viestit: 797
Liittynyt: Pe 10.08.2007 21:02

Viesti Kirjoittaja jopi62 »

TaunusTomi kirjoitti:Siinä se pötköttää suodatinkotelon jälkeen.Siihen tuli jotain johtoja :roll:
siinäkin juuri :D niinkuin raunus tomi sanoi.
Partanen.net
MKC280
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Su 21.08.2005 14:51

Viesti Kirjoittaja MKC280 »

Kyllä vahvasti merkit viittaisi ilmamassamittarin vaihtoon. Älä sitten luota siihen, että korjaamolla kokeillaan jotakin 180:n ilmamassamittaria ja ilmoitetaan, että ei ole vika siinä.

Jos muuta vikaa ei näytä löytyvän niin silloin lääkkeenä on uusi 280:n ilmamassamittari paikalleen ja voimat palaavaat ruotuun.

Tarvikkeena varmasti halvempi, mutta jos pistää 200-300 e tarvikkeeseen, joka ei auta tilannetta niin hintaa tulee kyllä siitäkin... Mutta kyllä kai boschin tarvike osallakin ne pollet löytyy takaisin.
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

MKC280 kirjoitti:Kyllä vahvasti merkit viittaisi ilmamassamittarin vaihtoon. Älä sitten luota siihen, että korjaamolla kokeillaan jotakin 180:n ilmamassamittaria ja ilmoitetaan, että ei ole vika siinä.

Jos muuta vikaa ei näytä löytyvän niin silloin lääkkeenä on uusi 280:n ilmamassamittari paikalleen ja voimat palaavaat ruotuun.

Tarvikkeena varmasti halvempi, mutta jos pistää 200-300 e tarvikkeeseen, joka ei auta tilannetta niin hintaa tulee kyllä siitäkin... Mutta kyllä kai boschin tarvike osallakin ne pollet löytyy takaisin.
Periaatteessa sen ilmamassamittarin "sydämmen" saa vaihettua ja on silloin puolet halvempi. Näin on essolla puhuneet äijät.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Brokkis
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ke 07.03.2007 09:08

Re: C280 -98 Voima kateissa

Viesti Kirjoittaja Brokkis »

Brokkis kirjoitti:
lonkero kirjoitti:olisiko ilmamäärämittari tai lambda-anturi viallinen? todella nuhanen peli. ilmansuodatin ja pakoputkisto on tsekattu,ja bensaa ei vie tavallista enempää. tietäiskö joku mikä v6 konetta pänniii? auto on ollut mulla n. 2 vuotta ja aluks kulki todella hyvin ,eikä ole tottumisesta kyse, nyt vaan on voima kateissa.
Sama vika Rahikaisella c280 -94 :?
Nii juu..täällä ei ollut kuin metrin kärkiväli tulpassa..nyt toimii...
väykky97
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 80
Liittynyt: Su 06.11.2005 01:10
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja väykky97 »

Paikallinen mersu korjaaja puhui täällä Porissa että vois koittaa ko mulla oli kans pientä kipuu täs lähiaikoina 280 E (suorakuutonen) mersussa että jos laittais vaikka 320 E ilmamassa mittarin niin tulis lisää vääntöö ja tehoja muutenkin lisää mut enpä osaa sit sanoo et auttaako mut sillai se sano ainakin mulle!!! Onkohan kukaan koittanut????
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

väykky97 kirjoitti:Paikallinen mersu korjaaja puhui täällä Porissa että vois koittaa ko mulla oli kans pientä kipuu täs lähiaikoina 280 E (suorakuutonen) mersussa että jos laittais vaikka 320 E ilmamassa mittarin niin tulis lisää vääntöö ja tehoja muutenkin lisää mut enpä osaa sit sanoo et auttaako mut sillai se sano ainakin mulle!!! Onkohan kukaan koittanut????
Koittaa voi aina mutta vaikutus lienee vain psykologinen, sillä 280/320:ssä on sama MAF. Tietty jos siihen liimaa AMG:n kromitarran kylkeen... :mrgreen:
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

AK47 kirjoitti:Periaatteessa sen ilmamassamittarin "sydämmen" saa vaihettua ja on silloin puolet halvempi. Näin on essolla puhuneet äijät.
Kertoisko samat äijät, millä kannattaa puhdistaa ilmamassamittari? :wink:
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

Esa H. kirjoitti:
AK47 kirjoitti:Periaatteessa sen ilmamassamittarin "sydämmen" saa vaihettua ja on silloin puolet halvempi. Näin on essolla puhuneet äijät.
Kertoisko samat äijät, millä kannattaa puhdistaa ilmamassamittari? :wink:
jarrujen puhdistus sprei sillä voi kokeilla
japperi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 271
Liittynyt: Su 20.04.2008 15:23
Paikkakunta: kainuu

Viesti Kirjoittaja japperi »

Kertoisko samat äijät, millä kannattaa puhdistaa ilmamassamittari? :wink:[/quote]

Ompi olemassa aivan ilmamassamittarin puhdistukseen tarkoitettua sprayta,olikohan Wurthin tuote.
Avatar
Miika H.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 438
Liittynyt: To 20.11.2003 12:47
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Miika H. »

CRC:ltä löytyy puhdistussuihke.
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Esa H. kirjoitti:
AK47 kirjoitti:Periaatteessa sen ilmamassamittarin "sydämmen" saa vaihettua ja on silloin puolet halvempi. Näin on essolla puhuneet äijät.
Kertoisko samat äijät, millä kannattaa puhdistaa ilmamassamittari? :wink:
Ei oo kertoneet :) Tosin itsellä rupesi vastaikään hieman nykimään kiihdytyksessä ja tulpan vaihto auttoi siihen. Samalla kuitenkin tulppia odotellessa suihkin imuputkessa olevan massamittarin ja liekö sen jälkeen se toinen mittari lämpötilamittari, ihan Wurthin HD puhistusreillä. Arvelin ettei ainakaan hyvä mene pilalle.... Ei ollut juurikaan vaikutusta parempaan suuntaan, mutta ei ainakaan huonompaankaan. Se lämpömittari oli tosi tervassa ja se varmaan mittaakin tarkemmin nyt, mutta ilmamassamittari näytti aika puhtoiselta jo ennestäänkin, kunnosta ei aavistustakaan, auto on siitä hetkestä asti kun sen sain humppaillut tyhjäkäynnillä ja tuota mittaria huollossa myös epäilivät.

Se puhdistusaine pitäis olla sellaista että liuottaa paskat pois ilman että liuottaa muuta. Samoin puhdistusrein ominaisuus jäähdyttää ei ole toivottava (nopea jäähtyminen ja kohtuunopea lämpeneminen aiheuttaa etenkin muovissa suuria mittamuutoksia=>joku paikka saattaa rapsahtaa) joten muitakin aineita kannattais miettiä. Muoviahan siellä on tyrkyllä joka saattaa joistakin aineista ottaa nokkiinsa pehmenemällä tai kovettumalla tai mitä tahansa. Asetonia nyt ei ainakaan kannata kokeilla. K&N:n sivuilta löytyi maininta että mittarin itsensä sisältämä silikoni saattaisi joskus contaminoida mittaavan elementin.... Milläs poistat silikonin jos sitä siellä on?
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

Mitenkäs auton kanssa kävi?
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Vastaa Viestiin