Mihin turata 124sen puskuriin lohkolämmittimen pistoke?
Mihin turata 124sen puskuriin lohkolämmittimen pistoke?
Morjens kaikki!
- On jo tovin verran tympinyt konepellin aukominen aamuisin ja illoin kun lohkolämmitintä käyttelee. Kyseessähän on siis se vanhan mallinen lohkonjohto, joka käytön jälkeen kääritään rullalle jonnekin konetilan nurkkaan tai jätetään pistoke tyylikkäästi roikkumaan konepellin saumaan..
Kävin varaosaliikkeessä vilkuilemassa sika-kalliita ja ah niin näppäriä defan satseja ja päädyn hinnoista huolimatta ostopäätökseen..
Ennen kuin haalarit ja porat kaivelen kaapeista tarvitaan opastusta muutamaan kysymykseen, hyvät ihmiset: mihin kohtaan puskuria voi, kannattaa ja on helpointa turata reikä naaraspistokkeelle? Missäs pistoke on teidän vehkeissä (siis autoissa)? Onko koko puskurin takana joku yhtenäinen teräspalkki niin kuin olen ymmärtänyt ja onko ko. palkissa mahdollisesti läpivientireikää tai sellaiseksi sopivaa?
Kiitoksia jo etukäteen.
PKivireki
- On jo tovin verran tympinyt konepellin aukominen aamuisin ja illoin kun lohkolämmitintä käyttelee. Kyseessähän on siis se vanhan mallinen lohkonjohto, joka käytön jälkeen kääritään rullalle jonnekin konetilan nurkkaan tai jätetään pistoke tyylikkäästi roikkumaan konepellin saumaan..
Kävin varaosaliikkeessä vilkuilemassa sika-kalliita ja ah niin näppäriä defan satseja ja päädyn hinnoista huolimatta ostopäätökseen..
Ennen kuin haalarit ja porat kaivelen kaapeista tarvitaan opastusta muutamaan kysymykseen, hyvät ihmiset: mihin kohtaan puskuria voi, kannattaa ja on helpointa turata reikä naaraspistokkeelle? Missäs pistoke on teidän vehkeissä (siis autoissa)? Onko koko puskurin takana joku yhtenäinen teräspalkki niin kuin olen ymmärtänyt ja onko ko. palkissa mahdollisesti läpivientireikää tai sellaiseksi sopivaa?
Kiitoksia jo etukäteen.
PKivireki
Omaan coupeen laitoin pistokkeen(mini-pistoke)puskurin alla olevaan etuhelmaan,siihen muoviseen.Siellä se on aika huomaamaton ja helppo laittaa,ainoastaa joutuu kyykistymään syvään,kun piuhan kiinni tuikkaa,mutta vielä on notkeat polvet
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
Itse laitoin etupuskurin oikeaan päätyyn. Mielestäni siistein paikka ollut itse etupuskurissa, mutta juuri sen sopivan asennuskohdan takana oli vähän paksumpaa rautaa joka oli päälystetty paksulla kumilla. Sopivan kokoisella HSS reikäsahalla olisi ehkä reijän saanut tehtyä, mutta eipä ollut sellaista käsillä.
W124 E220T
- Ville Komulainen
- Asiantuntija
- Viestit: 651
- Liittynyt: Su 20.04.2003 22:05
- Paikkakunta: Mellilä
Joku oli laittanut maskiin siihen peitelevyn paikalle. Saa vaan vetää hieman pidemmän piuhan, jos mielii konepeltiä aukoa.
Tämä on tottakin todempi tosi!
Tämä on tottakin todempi tosi!
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Itellä tulee lämppärin minipistoke hinauslenkin aukosta, edellistä edellisessä puskurissa pistoke oli hanttimiehen puolella sen pintamuovin alapuolella. Demec-puskurissa (telakalla rusakon takia) pistoke tulee verkkoon kiinnitettynä hinausaukon vierestä.
S204 300CDI 4matic -11 FL "lumikki"
EX:
W906 315CDI 1+6 k-a Vanha invataksi
C203 200 Kompressor -01
W176 180cdi- 13
S204 220CDI- 09 "kaupparatsun ruoska"
S204 200CDI -11 Facelift 7G tronic "Tuikutettu"
S203 200CDI- 06 Mustiainen "Tuikutettu"
W211 200CDI- 03 Vanha taksi ***tana
S203 200CDI -04 Facelift "Kestosuosikki"
C203 180 -01 Sportcoupe
S202 220CDI Esprit Selection -00
S203 200CDI -01 Paku "Tuikutettu"
W124 230E -91
S202 200CDI -99
W124 300D "hubi"
W124 250D "aztu"
EX:
W906 315CDI 1+6 k-a Vanha invataksi
C203 200 Kompressor -01
W176 180cdi- 13
S204 220CDI- 09 "kaupparatsun ruoska"
S204 200CDI -11 Facelift 7G tronic "Tuikutettu"
S203 200CDI- 06 Mustiainen "Tuikutettu"
W211 200CDI- 03 Vanha taksi ***tana
S203 200CDI -04 Facelift "Kestosuosikki"
C203 180 -01 Sportcoupe
S202 220CDI Esprit Selection -00
S203 200CDI -01 Paku "Tuikutettu"
W124 230E -91
S202 200CDI -99
W124 300D "hubi"
W124 250D "aztu"
Minäkin laitoin hinauskoukun aukkoon...itseasiassa minipistoke on kiinniHubimersu kirjoitti:Itellä tulee lämppärin minipistoke hinauslenkin aukosta, pistoke tulee verkkoon kiinnitettynä hinausaukon vierestä.
aukon ritilässä. Ei tarvinnut jyystää eikä porata mitään...verkon sisäpuolella on vain sopivankokoisella ns. hiusneulasokalla varmistettu , ettei pistoke valu alas.
Vähän alhaallahan se on , muttei ainakaaan jäädy vettä täyteen, kun on niin alaviistossa . .... tuli vaan mieleen ( mistä lie ) mitä entinen poika sanoi eka kerran
saatuaan , että " noinko viistossa se onkin "
Omassa autossani entinen omistaja oli laittanut minipistokkeen vänkärin puolen puskurin nurkkaan.
Mielestäni ko. paikka on täysin haitarista, koska jokainen lämpötolppa on aina vasemmalla reunalla..
Itse olisin laittanut sen rekisterikilven jompaankumpaan laitaan, niin olisi sama että kummalle puolelle tolppaa auton ajaa.
Mielestäni ko. paikka on täysin haitarista, koska jokainen lämpötolppa on aina vasemmalla reunalla..
Itse olisin laittanut sen rekisterikilven jompaankumpaan laitaan, niin olisi sama että kummalle puolelle tolppaa auton ajaa.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Mulla pistokkeen pää tulee myös hinauslenkin aukosta.
Lämmityskauden jälkeen pistoke irti ja luukun taakse piiloon odottamaan seuraavaa talvea.
Lämmityskauden jälkeen pistoke irti ja luukun taakse piiloon odottamaan seuraavaa talvea.
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 45
- Liittynyt: La 07.02.2004 09:30
- Paikkakunta: Oulunseutu
Pistokkeen paikasta
124:ssa on kyllä houkutteleva paikka laittaa pistoke sinne puskurin päätyyn, mutta auta armias kun kerran unohdat ottaa töpselin irti tolpasta tai pistorasiasta... Puskurista on sen jälkeen pääty rikki. Helmassa olevaan pistokkeeseen taas on melko tympeä kyyristellä ja tahtoopa se kansikin hävitä kevyin penkkakosketuksen myötä. Rekkarin viereen jos viitsii alkaa työstään reikää niin olisi varmaan paikka parhaasta päästä.
Re: Mihin turata 124sen puskuriin lohkolämmittimen pistoke?
Eilen, kun tulin töistä kotiin niin naapurin isäntä siinä omituisesti kierteli autoaan ympäri ja syykin selvisi -> lohkolämppärin johto oli nyysittyPKivireki kirjoitti:- On jo tovin verran tympinyt konepellin aukominen aamuisin ja illoin kun lohkolämmitintä käyttelee. Kyseessähän on siis se vanhan mallinen lohkonjohto, joka käytön jälkeen kääritään rullalle jonnekin konetilan nurkkaan tai jätetään pistoke tyylikkäästi roikkumaan konepellin saumaan..
Tässä vain pieni muistutus, että se konepellin alle rullattava vaihtoehtokin on ihan hyvä
- W210 E230 T A -97
Ex - W210 E320T A -98
Ex - W210 E320T A -98