Omassa -90 mallisessa autossa tuo tarra on punainen,ja -92 se on vihreä,eli onko tuolla kompurassa eri aineet kylmäaineena,vai onko noi tarrat muuten vaan eriväriset?
Tarkennus:tarra sijaitsee konehuoneen etuosassa kuskin umpion kohdalla,suunnilleen.
Nykyisinhän freonit on kielletty,mitä lie nykyään laittavat?Meinasin ens kesänä nuo litkut tuonne uusittaa jossain kylmälaitehuollossa.
ilmastointilaitteen tarra
ilmastointilaitteen tarra
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
Re: ilmastointilaitteen tarra
Vihreä tarra meinaa sitä uutta litkua, punainen freonia. Freonille tarkoitutussa ei kai pysy ne toiset litkut.Make kirjoitti:Omassa -90 mallisessa autossa tuo tarra on punainen,ja -92 se on vihreä,eli onko tuolla kompurassa eri aineet kylmäaineena,vai onko noi tarrat muuten vaan eriväriset?
Tarkennus:tarra sijaitsee konehuoneen etuosassa kuskin umpion kohdalla,suunnilleen.
Nykyisinhän freonit on kielletty,mitä lie nykyään laittavat?Meinasin ens kesänä nuo litkut tuonne uusittaa jossain kylmälaitehuollossa.
Ainakin paikallinen ilmastointiasentaja tuumasi täyttäessään oman w126:ni ilmastointia, että samalla tavalla se uusikin, olikohan se R134 pysyy, siellä. Yleinen käsitys siitä että uusi aine vuotaa pois tulee vain siitä, että järjestelmä vuotaa muutenkin, eikä siellä pysyisi se vanhakaan aine sen paremmin. Epäilin nimittäin myös itse ettei uusi viherpöperö pysyisi järjestelmässä. Käytännössä havaittua on, että joka kevät kannattaa käydä hakemassa täydennystä, silloin ilmastointinnissa on varmasti täysi teho käytössä kesällä. Tuon aineen määrä vaikuttaa aika voimakkaasti järjestelmän tehoon.
Kun itse kävin täyttämässä tuon R12:sen järjestelmän vielä vanhalla oikealla aineella, niin asennusmies sanoi, että se korvausaine ei jäähdytä yhtä tehokkaasti kun R12. Itselläni ei ole mitään kokemuksia niistä uusista aineista, mutta kai nekin viileätä saa aikaan.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.