meneekö w201 alle vanteet..
Autona -92 2.3 190 Sportline. Auto on tällä hetkellä perus Sportlinen alustalla. Madallus tulee olemaan H&R joko 45 tai 60/40.
Meneekö -97 Eemelin 16" ET42 7,5" leveä peltivanne autoni alle?
Tarkoitus olisi leventää tuollaiset (tai sitten 7" ET41 vanteet) --> 8,5-9,5" mittoihin.
Mahtuuko 16x8,5" ET21 eteen? (Rengas joko 205/40 tai 195/40)
Mahtuuko 16x9" ET22 taakse? Tai sitten 16x9,5" ET17? (Rengas joko 215/40 tai 215/35)
Meneekö -97 Eemelin 16" ET42 7,5" leveä peltivanne autoni alle?
Tarkoitus olisi leventää tuollaiset (tai sitten 7" ET41 vanteet) --> 8,5-9,5" mittoihin.
Mahtuuko 16x8,5" ET21 eteen? (Rengas joko 205/40 tai 195/40)
Mahtuuko 16x9" ET22 taakse? Tai sitten 16x9,5" ET17? (Rengas joko 215/40 tai 215/35)
Mulla on tollaset levitetyt väykyn pellit 190 alla, noita on muistaakseni levitetty 47mm ulospäin. Mahtuu suht hyvin pyörimään 215/40 kumeilla ainakin noilla cossun levikkeillä.NoGo kirjoitti:Autona -92 2.3 190 Sportline. Auto on tällä hetkellä perus Sportlinen alustalla. Madallus tulee olemaan H&R joko 45 tai 60/40.
Meneekö -97 Eemelin 16" ET42 7,5" leveä peltivanne autoni alle?
Tarkoitus olisi leventää tuollaiset (tai sitten 7" ET41 vanteet) --> 8,5-9,5" mittoihin.
Mahtuuko 16x8,5" ET21 eteen? (Rengas joko 205/40 tai 195/40)
Mahtuuko 16x9" ET22 taakse? Tai sitten 16x9,5" ET17? (Rengas joko 215/40 tai 215/35)
^ OK! Kiitti tiedosta.
Eli sulla on reilu 9" leveä ja ET alle 20 luokkaa... Taitaa Cossuun mennä hieman leveämmät kuin näihin mopomalleihin, joten tuollainen ~9" leveä ja yli ET20 vanne pitäisi pysyä ainakin takana kaaren sisällä. Toki saahan sen kuvion pysymään kaaren sisällä jos laittaa 205 tai 195 renkaan.
Eli sulla on reilu 9" leveä ja ET alle 20 luokkaa... Taitaa Cossuun mennä hieman leveämmät kuin näihin mopomalleihin, joten tuollainen ~9" leveä ja yli ET20 vanne pitäisi pysyä ainakin takana kaaren sisällä. Toki saahan sen kuvion pysymään kaaren sisällä jos laittaa 205 tai 195 renkaan.
Kyllähän nämä vissiin pyörivät, mutta kysytään
Eli ostin 7.5x17 et 37 vanteet, taakse tarkoitus ostaa 5mm spacerit eli et olisi 32(?). Kumeiksi ajattelin 205/40/17 ja alustaksi H&R -60/40. Mahtuuko pyörimään joka nurkassa? Auton virkaa toimittaa w201 2.5D turbo.
Eli ostin 7.5x17 et 37 vanteet, taakse tarkoitus ostaa 5mm spacerit eli et olisi 32(?). Kumeiksi ajattelin 205/40/17 ja alustaksi H&R -60/40. Mahtuuko pyörimään joka nurkassa? Auton virkaa toimittaa w201 2.5D turbo.
W211
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
mä sain hirveän muiston tästä teidän "mahtuuko pyörimään" kyselystä
luokkakaveri rupes kerran kesken tunnin ajattelemaan ääneen sanoilla " en tiä, mahtuuko pyörimään" ja koko muu luokka räjähti samalla nauramaan aivan hervottomasti... ainakin tiedettiin, mitä sillä liikkui päässä sillä äidinkielen tunnilla...
luokkakaveri rupes kerran kesken tunnin ajattelemaan ääneen sanoilla " en tiä, mahtuuko pyörimään" ja koko muu luokka räjähti samalla nauramaan aivan hervottomasti... ainakin tiedettiin, mitä sillä liikkui päässä sillä äidinkielen tunnilla...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
joo pitäs sopia ilman raapimisia.nj^ kirjoitti:Kyllähän nämä vissiin pyörivät, mutta kysytään
Eli ostin 7.5x17 et 37 vanteet, taakse tarkoitus ostaa 5mm spacerit eli et olisi 32(?). Kumeiksi ajattelin 205/40/17 ja alustaksi H&R -60/40. Mahtuuko pyörimään joka nurkassa? Auton virkaa toimittaa w201 2.5D turbo.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
kokeilin tuossa keväällä tuommosia pyöriä ja mahtuhan ne. vanne kokoa 20" ja renkaat 225/35 vanteissa ET35. Ajoin jopa pihassa lenkin, eikä ottanut mihinkään kiinni. Huom. pihassa ei monttuja . Ja autossa orkkis alusta. Alemassa kuvassa on auton kesä pyörä maassa, joka kokoa 205/65/16 näyttää aikas pieneltä...
ex 190E 2,5-16 rulez
ex 190E 2.0 "thyyning"
ex 190E 2,0 perus käyttöpeli
ex 190E 2,6 laiton alla
ex 190E 1,8 paapan silmäterä
190E 2,6 > 3,0-24 Toimii
ex 190E 2.0 "thyyning"
ex 190E 2,0 perus käyttöpeli
ex 190E 2,6 laiton alla
ex 190E 1,8 paapan silmäterä
190E 2,6 > 3,0-24 Toimii
Noniin vannegurut,
tulipa hommattua tuollaiset 8x16 vanteet mersun alle ensi kesäksi.
Renkaitten kokoa tässä pähkäilen. 205/55R16 taitaa jäädä vähän kapeaksi vai kuinka? Olisiko 215/50R16 parempi? Mielellään alle 50-profiilin en kumeissa mene, jotta jonkunlainen mukavuuskin säilyy. Jostain vain jäänyt päähän että muokkaamattomilla kaarilla 215 leveä gummi alkaa olla jo aika limiitillä.
Alustana on 40mm madaltava weitec ja kaaret koskemattomat.
tulipa hommattua tuollaiset 8x16 vanteet mersun alle ensi kesäksi.
Renkaitten kokoa tässä pähkäilen. 205/55R16 taitaa jäädä vähän kapeaksi vai kuinka? Olisiko 215/50R16 parempi? Mielellään alle 50-profiilin en kumeissa mene, jotta jonkunlainen mukavuuskin säilyy. Jostain vain jäänyt päähän että muokkaamattomilla kaarilla 215 leveä gummi alkaa olla jo aika limiitillä.
Alustana on 40mm madaltava weitec ja kaaret koskemattomat.
Nichts auf dieser Welt ist für die Ewigkeit bestimmt, erst recht keine Autos. Aber manche leben länger. Und fahren weiter.
W218 CLS 350CDI 2011
W460 300GD 1981
W218 CLS 350CDI 2011
W460 300GD 1981
meillä on rellussa 205/50 16 kumit 7.5" leveällä vanteella ja ne vois vielä kuvitella 8" leveälle vanteelle asennettavaksi eli ei tule sitä goatse ilmiötä... mutta on kyllä viimeiset 50 profiilin renkaat myös, jotka tuohon laitoin... mukavuus on aika kyseenalainen käsitys, joten ne 205/55 16 oli kyllä paremmat, jotka siinä ennen oli...Timo T. kirjoitti:Noniin vannegurut,
tulipa hommattua tuollaiset 8x16 vanteet mersun alle ensi kesäksi.
Renkaitten kokoa tässä pähkäilen. 205/55R16 taitaa jäädä vähän kapeaksi vai kuinka? Olisiko 215/50R16 parempi? Mielellään alle 50-profiilin en kumeissa mene, jotta jonkunlainen mukavuuskin säilyy. Jostain vain jäänyt päähän että muokkaamattomilla kaarilla 215 leveä gummi alkaa olla jo aika limiitillä.
Alustana on 40mm madaltava weitec ja kaaret koskemattomat.
215/50 16 on mukavuudessa sitten taas jotain noiden väliltä, mutta jos ne ei mahdu pyörimään, niin sitten ne on pois laskuista toki tuo 215 voi jo taas vedellä enemmän jne.
kyllä mullakin olis tarkoitus tukkia oman w124 alle 45 profiilin 18" kesärenkaat, mutta niissä onkin leveyttä 245 edessä ja 255 takana, että ei ne mitkään nahkat enää ole, vaan kumia on vanteen ja tien välissä ihan mukavasti... eli on ainakin tuota 205/55 rengasta vastaavat siitä vanteen ja tien väliltä, ellei jopa "paksummat"...
tuossa kuva 255/45 18" kumista vanteella, eli ei mitkään nahkat ole enää kyseessä... 255/45 18
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Nojoo, sulla kasvaa renkaan halkasija takarenkaissa melkeen 7cm. Mittarivirhe kasvaa entisestä 10km/h. Tuoko sitten on se hyvä rengastus? Ei sillä, eihän se lankkuun kyllä menekkään.napa kirjoitti:
kyllä mullakin olis tarkoitus tukkia oman w124 alle 45 profiilin 18" kesärenkaat, mutta niissä onkin leveyttä 245 edessä ja 255 takana, että ei ne mitkään nahkat enää ole, vaan kumia on vanteen ja tien välissä ihan mukavasti... eli on ainakin tuota 205/55 rengasta vastaavat siitä vanteen ja tien väliltä, ellei jopa "paksummat"...
tuossa kuva 255/45 18" kumista vanteella, eli ei mitkään nahkat ole enää kyseessä... 255/45 18
Timo T: Ei voi sanoa mahtuvuudesta yhtään mitään, jollei tiedetä vanteen offsettia.
katos perkele, no tuos ainakin on 255/45 18 rengas, kun on kerran oma, niin tietää kuinka kuvansa nimeää...
takarengas
te ei vain pojat osaa, jos te ei saa 255 leveää 18" rengasta sopimaan lankkuun
takarengas
te ei vain pojat osaa, jos te ei saa 255 leveää 18" rengasta sopimaan lankkuun
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
No, herra laittaa sitten kuvan omasta toteutuksesta. Tosin sullehan ei auton ulkonäkö ole missään vaiheessa ollut tärkeä, joten homma ei taida olla temppu eikä mikään; Puolet takakyljistä ja pyöränkoteloista vaan rälläkällä pois, reiät umpeen sikafleksillä ja vaikka jäätelöpurkin pohjalla.napa kirjoitti:katos perkele, no tuos ainakin on 255/45 18 rengas, kun on kerran oma, niin tietää kuinka kuvansa nimeää...
takarengas
te ei vain pojat osaa, jos te ei saa 255 leveää 18" rengasta sopimaan lankkuun
ei, kyllä tarkoitus olis tehdä ihan siistit levitykset w124 etulokasuojien kaarien avulla tuonne taakseWhaeva kirjoitti:No, herra laittaa sitten kuvan omasta toteutuksesta. Tosin sullehan ei auton ulkonäkö ole missään vaiheessa ollut tärkeä, joten homma ei taida olla temppu eikä mikään; Puolet takakyljistä ja pyöränkoteloista vaan rälläkällä pois, reiät umpeen sikafleksillä ja vaikka jäätelöpurkin pohjalla.napa kirjoitti:katos perkele, no tuos ainakin on 255/45 18 rengas, kun on kerran oma, niin tietää kuinka kuvansa nimeää...
takarengas
te ei vain pojat osaa, jos te ei saa 255 leveää 18" rengasta sopimaan lankkuun
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Muista tehdä myös pyöränkoteloihin korotukset, helmojen päät uudestaan, takapuskurista kunnolla pois...napa kirjoitti:ei, kyllä tarkoitus olis tehdä ihan siistit levitykset w124 etulokasuojien kaarien avulla tuonne taakseWhaeva kirjoitti:No, herra laittaa sitten kuvan omasta toteutuksesta. Tosin sullehan ei auton ulkonäkö ole missään vaiheessa ollut tärkeä, joten homma ei taida olla temppu eikä mikään; Puolet takakyljistä ja pyöränkoteloista vaan rälläkällä pois, reiät umpeen sikafleksillä ja vaikka jäätelöpurkin pohjalla.napa kirjoitti:katos perkele, no tuos ainakin on 255/45 18 rengas, kun on kerran oma, niin tietää kuinka kuvansa nimeää...
takarengas
te ei vain pojat osaa, jos te ei saa 255 leveää 18" rengasta sopimaan lankkuun
muista, että mulla on korotettu alusta sopii ne nytkin muuten, mutta konttorilla ei tykätä, kun ne tulee 3 cm ulos korista... ja älkää murehtiko, kyllä minä ne sinne sopimaan saan, nuo 255 kumit on kuitenkin vain hieman mallina muutoksia varten, niille 275 kumeille mitkä sinne olis lopullisesti tarkoitus sovittaa
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Nuo mun vanteet on ihan perus RH Topline AA 8x16 ET 35.Whaeva kirjoitti: Timo T: Ei voi sanoa mahtuvuudesta yhtään mitään, jollei tiedetä vanteen offsettia.
Jotain näitä w201 vannetopikkeja luettuani olen tullut siihen käsitykseen, että tuon 215 leveys alkaa olla viimeinen leveys järkevällä profiililla, joka menee heittämällä alle. Kyllähän sinne voisi leveämpääkin vielä laittaa, mutta profiilia pitäisi pudottaa jo sitten alle 50.
Nichts auf dieser Welt ist für die Ewigkeit bestimmt, erst recht keine Autos. Aber manche leben länger. Und fahren weiter.
W218 CLS 350CDI 2011
W460 300GD 1981
W218 CLS 350CDI 2011
W460 300GD 1981
kyl se sinne sitten sopii jos ET35. Jää viel monta milliä edessä pelivaraa. Takana sentin, kaksi. Laita 205/45/16 se o hyvä rengas.
Tässä kuvassa takana 8x16et11 225/45/16 ja edessä 7x16et24 215/45/16 ja madalluksena H&R -40mm
tossa siis 8x16et24 205/45/16 lankun alla sportline (-20mm) jousilla edessä ja takana sama vanne/rengas.
Tässä kuvassa takana 8x16et11 225/45/16 ja edessä 7x16et24 215/45/16 ja madalluksena H&R -40mm
tossa siis 8x16et24 205/45/16 lankun alla sportline (-20mm) jousilla edessä ja takana sama vanne/rengas.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
mistä muuten vetäisit tuon 7 cm mun laskujen mukaan tuo 255/45 18" rengas on vain n. 5 cm suurempi halkaisijaltaan, eli 2.5 cm lisää sädettä, kuin 195/65 15" joka kai on lankun vakiokokoWhaeva kirjoitti:
Nojoo, sulla kasvaa renkaan halkasija takarenkaissa melkeen 7cm.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Lankun vakiokoko on 185/65-15.
http://www.autosound.fi/rl/index.htm
EDIT: 4- sylinterisissä 185/65, isommissa tuo 195/65. Eli kyllä, oikeassa olet.
http://www.autosound.fi/rl/index.htm
EDIT: 4- sylinterisissä 185/65, isommissa tuo 195/65. Eli kyllä, oikeassa olet.
Viimeksi muokannut Whaeva, Pe 19.02.2010 23:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
niin, ehkä jossakin 200D "kansan mallissa", tuo mun on sentään 300E siinä vakiokoko on ainakin manuaalin mukaan 195/65 15
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
vaikka eihän sillä mitään käytännön merkitystä ole, sama pyöräntuenta ja pyöräkotelo siellä kaikissa normaali lankuissa on, olis vakiokoko sitten vaikka 165/70 14
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
niin ja nuo sportlinet tosiaan on vielä yleensä yhtä kokoa suuremmilla renkailla, kuten sergey totesikin jo...
mutta en minä mitään ongelmaa näe tuon 255/45 18" (9" leveä vanne) ET30 tunkemisessa taakse, kun vain tekee pientä pullistusta... eteen pitäis mennä sentään 245/45 18" (8" leveällä vanteella) ja ET 35 ilman mitään kikkailuja, liikaa sinne ei sitä tilaa jää, mutta pitäis mennä ilman suurempia operaatioita, ehkä pientä kaarien mankelointia ja sellaista, mutta ei niin kovatöistä, kuin tuo takakaarien uudiksi muotoilu vaatii...
eteen kun kokeilin tuota 9" ET 30 pakettia sillä 255 renkalla, niin siinä vaiheessa piti nostaa kädet pystyyn, se ei sinne mene ilman massiivisia muutostöitä...
mutta en minä mitään ongelmaa näe tuon 255/45 18" (9" leveä vanne) ET30 tunkemisessa taakse, kun vain tekee pientä pullistusta... eteen pitäis mennä sentään 245/45 18" (8" leveällä vanteella) ja ET 35 ilman mitään kikkailuja, liikaa sinne ei sitä tilaa jää, mutta pitäis mennä ilman suurempia operaatioita, ehkä pientä kaarien mankelointia ja sellaista, mutta ei niin kovatöistä, kuin tuo takakaarien uudiksi muotoilu vaatii...
eteen kun kokeilin tuota 9" ET 30 pakettia sillä 255 renkalla, niin siinä vaiheessa piti nostaa kädet pystyyn, se ei sinne mene ilman massiivisia muutostöitä...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."