meneekö w201 alle vanteet..

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
tukeh
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Pe 08.01.2010 17:08
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja tukeh »

Jasen698 kirjoitti:kokeilin tuossa keväällä tuommosia pyöriä ja mahtuhan ne. vanne kokoa 20" ja renkaat 225/35 vanteissa ET35. Ajoin jopa pihassa lenkin, eikä ottanut mihinkään kiinni. Huom. pihassa ei monttuja :wink: . Ja autossa orkkis alusta. Alemassa kuvassa on auton kesä pyörä maassa, joka kokoa 205/65/16 näyttää aikas pieneltä...

[ http://i24.photobucket.com/albums/c25/jasen698/Kuva0024.jpg ]

[ http://i24.photobucket.com/albums/c25/jasen698/Kuva0026.jpg ]
pystytkö laittamaan mulle pari kuvaa aivan sivusta renkaan kohdalta että näkee minkä verran on tilaa renkaan etu ja taka puolella

itellä on tulossa kans 20" vanteet... kumit pitäis vielä ostaa ja käydä kaverin tykönä mankeloimassa reilusti kaaria sitten jos ei muuta niin lekaaaaa :P
Käyttis 190D -84
Projekti honda civic 1.6 -88
Ex. BMW 235td -92
Ex. BMW 525i -90
Ex. BMW 525tds -92
Ex. BMW 323i -86
WathPl0x
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Su 03.05.2009 19:43

Viesti Kirjoittaja WathPl0x »

Oon aatellu tässä hommata 18" kesävanteet 35et:llä. Mites tuo on et mahtuuko pyörimään jos hommaa kumit etee 205/40/18 ja taakse 215/40/18 tai 225/40/18? madallusta on -45mm. Ottaako kaariin käänettäessä?
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

riippuu hyvin pitkälti vanteen leveydestä?
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
WathPl0x
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Su 03.05.2009 19:43

Viesti Kirjoittaja WathPl0x »

nj^ kirjoitti:riippuu hyvin pitkälti vanteen leveydestä?
8" leveet
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

mä laittaisin pykälää pienemmällä profiililla eteen.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12597
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

35 profiili ympäriinsä.
WathPl0x
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Su 03.05.2009 19:43

Viesti Kirjoittaja WathPl0x »

Sergey kirjoitti:mä laittaisin pykälää pienemmällä profiililla eteen.
En tiiä siitä 35 profiilista että onko miten ajettava sillo? pelottaa vähä et menee liia ohueks ja sit menee vanteet paskaks, toki voin olla väärässäki.
Ja eikö 40 profiili ole sit niin hyvä muka? haluaisin vähä ajettavuuttakin et ei menis sit iha kikkailuks tuolla kylällä :D
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12597
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

WathPl0x kirjoitti:
Sergey kirjoitti:mä laittaisin pykälää pienemmällä profiililla eteen.
En tiiä siitä 35 profiilista että onko miten ajettava sillo? pelottaa vähä et menee liia ohueks ja sit menee vanteet paskaks, toki voin olla väärässäki.
Ja eikö 40 profiili ole sit niin hyvä muka? haluaisin vähä ajettavuuttakin et ei menis sit iha kikkailuks tuolla kylällä :D
ei sillä ole eroa onko 35 vai 40, mukavuuden kannalta (jos alusta on muuten mukava ajella) eikä se vaikuta mitenkään meneekö vanne helpommin paskaksi vai ei ( tai no vaikuttaa mutta aika olematon ero).

40 profiili 18":lla on 45mm madalluksellakin liian iso 201:seen. Jos haluat parhaan ulkonäkö/mukavuus yhdistelmän ostat 17" ja siihen 40 profiilin renkaat.
WathPl0x
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Su 03.05.2009 19:43

Viesti Kirjoittaja WathPl0x »

epk kirjoitti:
WathPl0x kirjoitti:
Sergey kirjoitti:mä laittaisin pykälää pienemmällä profiililla eteen.
En tiiä siitä 35 profiilista että onko miten ajettava sillo? pelottaa vähä et menee liia ohueks ja sit menee vanteet paskaks, toki voin olla väärässäki.
Ja eikö 40 profiili ole sit niin hyvä muka? haluaisin vähä ajettavuuttakin et ei menis sit iha kikkailuks tuolla kylällä :D
ei sillä ole eroa onko 35 vai 40, mukavuuden kannalta (jos alusta on muuten mukava ajella) eikä se vaikuta mitenkään meneekö vanne helpommin paskaksi vai ei ( tai no vaikuttaa mutta aika olematon ero).

40 profiili 18":lla on 45mm madalluksellakin liian iso 201:seen. Jos haluat parhaan ulkonäkö/mukavuus yhdistelmän ostat 17" ja siihen 40 profiilin renkaat.
Ok. eli 17" mennään, kun en todellakaa haluu ruveta ton madalluksen takia kaaria yms laittelemaan uudelleen :?
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12597
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

jep, 45mm madalluksella ja sopivat ~8" leveet vanteet ja renkaat 195-215 40 profiillilla, ei tarvitse mankeloida.
WathPl0x
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Su 03.05.2009 19:43

Viesti Kirjoittaja WathPl0x »

epk kirjoitti:jep, 45mm madalluksella ja sopivat ~8" leveet vanteet ja renkaat 195-215 40 profiillilla, ei tarvitse mankeloida.
ok, ku kattelin noita 17" ni nää olis tarkotus hommata:
http://www.vannetukku.fi/tendenza-black-p-13781.html

18" vanteista oisin hommannu tämmöset:
http://www.vannetukku.fi/competizione-b ... 13404.html
ilex
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Pe 10.07.2009 21:19
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja ilex »

WathPl0x kirjoitti:
epk kirjoitti:jep, 45mm madalluksella ja sopivat ~8" leveet vanteet ja renkaat 195-215 40 profiillilla, ei tarvitse mankeloida.
ok, ku kattelin noita 17" ni nää olis tarkotus hommata:
http://www.vannetukku.fi/tendenza-black-p-13781.html

18" vanteista oisin hommannu tämmöset:
http://www.vannetukku.fi/competizione-b ... 13404.html
Harmi ettei tuota competizionea löydy 17" kokosena. Itsekin sitä ihaillu...Ajattelin omaan mersuun ostaa tendenza tai tendenza-blackit, mut ku ei osaa päättää :lol:
Jasen698
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 262
Liittynyt: Ke 28.01.2004 17:46
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja Jasen698 »

tukehin pyynnöstä. 20" W201 alla pari lisä fotoa.

Kuva


Kuva
ex 190E 2,5-16 rulez
ex 190E 2.0 "thyyning"
ex 190E 2,0 perus käyttöpeli
ex 190E 2,6 laiton alla
ex 190E 1,8 paapan silmäterä
190E 2,6 > 3,0-24 Toimii
ilex
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Pe 10.07.2009 21:19
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja ilex »

Jasen698 kirjoitti:tukehin pyynnöstä. 20" W201 alla pari lisä fotoa.

[ http://i24.photobucket.com/albums/c25/jasen698/Kuva0028.jpg ]


[ http://i24.photobucket.com/albums/c25/jasen698/Kuva0025-1.jpg ]
Eihän tuo nyt niin hassumman näkönen oo, etenkään takana. Edessä näyttää aika suurelta :)
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12597
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

no eii, jos o tummempimies millä kilo kultaa roikkumassa päällä :D
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

epk kirjoitti:no eii, jos o tummempimies millä kilo kultaa roikkumassa päällä :D
hyvä huomata, että jopa sun mielestä liika on liikaa :D ja noi jarrutkin on saaneet mukavasti sen golf mk2 ilmiön :shock:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
WathPl0x
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Su 03.05.2009 19:43

Viesti Kirjoittaja WathPl0x »

ilex kirjoitti:
WathPl0x kirjoitti:
epk kirjoitti:jep, 45mm madalluksella ja sopivat ~8" leveet vanteet ja renkaat 195-215 40 profiillilla, ei tarvitse mankeloida.
ok, ku kattelin noita 17" ni nää olis tarkotus hommata:
http://www.vannetukku.fi/tendenza-black-p-13781.html

18" vanteista oisin hommannu tämmöset:
http://www.vannetukku.fi/competizione-b ... 13404.html
Harmi ettei tuota competizionea löydy 17" kokosena. Itsekin sitä ihaillu...Ajattelin omaan mersuun ostaa tendenza tai tendenza-blackit, mut ku ei osaa päättää :lol:
Ite hommaan nuo mustat, koska oma mekkeri on kokonaan punanen ni ajattelin että ei ne tavan tendeztat oikeen käy.
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Ite meinasin ostaa mustat, mutta tulin siihen tulokseen että se on sitten aivan yks hailee onko siellä mustat alut vai pellivanteet alla niin jätin ostamati kokonaan.. Joten päätin sitten ostaa Interaction Mesh Inox II:set, mielestäni hienommat kuin nuo barzetta playerit, mutta toki hieman kalliimmatkin.. Olisko ollut karvan vajaa 500e mitä noista köyhtyi?
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

mulla taas on tarkoitus maalata tuollaiset mesh kakkoset mattamustaksi :P minä kun olen jotenkin allerginen tuollaisille kiiltäville osille :roll: malli, koko ja hinta noissa mesh 2 vanteissa kyllä miellytti, mutta ulkonäölle pitää tehdä jotain...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
ilex
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Pe 10.07.2009 21:19
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja ilex »

nj^ kirjoitti:Ite meinasin ostaa mustat, mutta tulin siihen tulokseen että se on sitten aivan yks hailee onko siellä mustat alut vai pellivanteet alla niin jätin ostamati kokonaan.. Joten päätin sitten ostaa Interaction Mesh Inox II:set, mielestäni hienommat kuin nuo barzetta playerit, mutta toki hieman kalliimmatkin.. Olisko ollut karvan vajaa 500e mitä noista köyhtyi?
olipas hyvä että kerroit tollasistakin :D meinaan vaikeutu taas oma vanne valinta...mut hyvä että on vaihtoehtoja ja eikä tuu kaikille samanlaiset
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

itse tykkäisin enemmän tästä B9 mallista, mutta siinä ei oikein koot täsmää omiin suunnitelmiin :?

Kuva
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Ja B9:t tais olla jo taas parisataa euroa kalliimmat ja paria tuumaa isommat? Itekin kiinnostuin niistä, harmi vaan että isot :roll:

Huomasin sen että kannatti aina kysästä sähköpostilla vanteita, lähes jokapaikassa sai alennusta, vain luoja tietää kuinka halvalla irtoaa kun soittaa :lol:

Useammasta paikasta kysyin, useimmiten kyllä kokoja jotai ei oltu listattu, mutta tiesin että vanteista sellaiset löytyy. Tais ainoastaan yhdessä paikassa pysyä hinta samana mitä nettisivuilla oli 8)

ja heti edit:
Niin ja yksi syy miksei barzettoja tullut, oli se, että en oikein löytänyt netistä tietoa millaiseet vanteet ovat laadultaan.. Pelkäsin että ovat Rotan tyyppiset laatuvanteet :)
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
ilex
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Pe 10.07.2009 21:19
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja ilex »

niin,samaa itsekin miettinyt :shock: kokemuksia kellään barzettoista? onhan nuo aika edullisia...hyvää ja halpaa ei oo, vai onko?
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

ilex kirjoitti:niin,samaa itsekin miettinyt :shock: kokemuksia kellään barzettoista? onhan nuo aika edullisia...hyvää ja halpaa ei oo, vai onko?
ainakin muutamakuukausi sitten kun koitin googlettaa niin en löytänyt juurikaan pahaa sanaa, en tosin hyvääkään :D Googlesta tulee jonkin verran kysymyksiä, tyyliin "onko pahaa sanottavaa barzetoista, omaan silmään hyvän näköiset" ja tästä eteenpäin kiistellään et:stä, sopivista kumeista, lempi makkarasta ja naapurin lotasta, mutta vanteiden laadusta ei puhuta mitään..
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
NoGo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Su 10.01.2010 23:00
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NoGo »

jep, 45mm madalluksella ja sopivat ~8" leveet vanteet ja renkaat 195-215 40 profiillilla, ei tarvitse mankeloida.
45mm on niin vähän, eikö 60mm madalluksella mahdu mankeloimatta? Tai millä ET:llä sopii?
Whaeva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 566
Liittynyt: Pe 30.03.2007 10:23

Viesti Kirjoittaja Whaeva »

Se käyttö, missä nuo rotat on hajonnut, hajoaa 90% halpisvanteista.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

Whaeva kirjoitti:Se käyttö, missä nuo rotat on hajonnut, hajoaa 90% halpisvanteista.
ja onko mitään mieltä edes lähteä vertaamaan mitään halpiaista, johonkin magnesium vanteeseen :shock: yhden kunnon vanteen hinnalla saa 2-3 sarjaa halpiaisia...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Whaeva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 566
Liittynyt: Pe 30.03.2007 10:23

Viesti Kirjoittaja Whaeva »

napa kirjoitti:
Whaeva kirjoitti:Se käyttö, missä nuo rotat on hajonnut, hajoaa 90% halpisvanteista.
ja onko mitään mieltä edes lähteä vertaamaan mitään halpiaista, johonkin magnesium vanteeseen :shock: yhden kunnon vanteen hinnalla saa 2-3 sarjaa halpiaisia...
Nojoo no siis ei Rota muuten mikään supervanne ole. Halpa kopio sekin huippulaadukkaista japsivanteista(ne vasta maksaa :D ). Kalliimpi kylläkin, mitä tämän topicin vanteet.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

juu, en sitä tarkoittanutkaan, vaan laskin senkin ihan halpiaisten joukkoon... tuolla vain aikaisemmin puhuttiin siitä, että ei taida hyvää ja halpaa saada vieläkään ja niin se vain tahtoo olla...

niin, että jos täällä puhutaan niistä vanteista, jotka maksaa 500-1500 € sarja, niin hyvät vanteet maksaa sitten 1500 € ja siitä ylöspäin kappale, jos jostain 16-17" vanteesta puhutaan...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Whaeva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 566
Liittynyt: Pe 30.03.2007 10:23

Viesti Kirjoittaja Whaeva »

Näinhän se on. Mutta tosiaan joo, järki ja kohtuus kaikessa. Mitähän ihmettä hyötyy superkevyistä ja kalliista vanteista normaalissa katuautossa. No ei mitään. Replicat sunmuut halvat on ihan hyviä vaihtoehtoja. Jollei nyt kilpa-autoon olla vanteita hakemassa. :)
Vastaa Viestiin