W124 maalattu, tekniikan turbotus aloitettu
W124 maalattu, tekniikan turbotus aloitettu
Eli muutaman viikon kuluttua on menossa satalankku maalaukseen, ja tähän mennessä on poistettu jo ruostepaikat, ja hiukan pullistettu lokasuojia suurempien renkaiden toivossa.
Nyt olisi se aika, kun pitää miettiä olisiko jotain muita pikkumuutoksia koriin mahdollista tehdä ennen maalausta? ideoita saa heittää vapaasti, mutta oma ajatus lopputuloksesta on enemmänkin sellainen reilusti madallettu "clean-looker" ilman lasikuituvirityksiä.
levikkeet ja puskurien muokkaukset unohdetaan jo tässä vaiheessa, koska niiden aika oli jo 6 vuotta sitten ensimmäisen corollani kanssa.
kuvia en nyt vielä saa teille näkyville, mutta hiukan pohjatietoja:
- vuosimalli 1990 (muovikyljet)
- väri 199
- alusta vaihdettu reilusti matalampaan aiemman omistajan toimesta (tästä syystä lokasuojia on jo pullistettu, ettei kanttareiden yli ajaessa raavi renkaat kaariin)
- crystal valot hankittu
Nyt olisi se aika, kun pitää miettiä olisiko jotain muita pikkumuutoksia koriin mahdollista tehdä ennen maalausta? ideoita saa heittää vapaasti, mutta oma ajatus lopputuloksesta on enemmänkin sellainen reilusti madallettu "clean-looker" ilman lasikuituvirityksiä.
levikkeet ja puskurien muokkaukset unohdetaan jo tässä vaiheessa, koska niiden aika oli jo 6 vuotta sitten ensimmäisen corollani kanssa.
kuvia en nyt vielä saa teille näkyville, mutta hiukan pohjatietoja:
- vuosimalli 1990 (muovikyljet)
- väri 199
- alusta vaihdettu reilusti matalampaan aiemman omistajan toimesta (tästä syystä lokasuojia on jo pullistettu, ettei kanttareiden yli ajaessa raavi renkaat kaariin)
- crystal valot hankittu
Viimeksi muokannut mr_aspen, To 05.06.2008 00:08. Yhteensä muokattu 10 kertaa.
Takakaaria ei oo mitenkään erityisen paljon pullistettu,
ainoastaan reunan kantti ajettu sisään, ja venytetty peltiä hiukan ulospäin tasoittaen reuna tasaisesti muun kaaren kanssa. eli se kulma ns. poistettu.
koitan saada ensi viikolla kuviakin jottei epäselvästä selityksestäni tarvitse arvailla.
tyhmyyteni osoittaen: C-pilari?
ainoastaan reunan kantti ajettu sisään, ja venytetty peltiä hiukan ulospäin tasoittaen reuna tasaisesti muun kaaren kanssa. eli se kulma ns. poistettu.
koitan saada ensi viikolla kuviakin jottei epäselvästä selityksestäni tarvitse arvailla.
tyhmyyteni osoittaen: C-pilari?
Siis viimeinen kattopilari takaoven takapuolella, jossa alareunassa on se muovinen lista.mr_aspen kirjoitti: tyhmyyteni osoittaen: C-pilari?
Edestä lukien siis A (tuulilasin), B (etu/takaovenvälinen) ja C (takaoven takapuolella) -pilarit.
Yksi pieni ja helppo "cleanaus" olisi takavalojen ja puskurin välissä olevassa pellinkaistaleessa molemmissa reunoissa olevien pystysaumojen silotus.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Solenoidilla ton vois saada toimiin aika hyvin..esim biltemasta vois löytyä tohon tarkotukseen hyvä solenoidi. eikös esimerkiks väyryses o solenoidi takalootan avaus kans? siis napin lisäks. Sitten ku ostaa sitä solenoidia ni kannattaa olla varma et se on sit tarpeeks vahva et jaksaa vetää sen lukon auki.
homma meni täysin uusiksi... vanhat takakaaret meni vaihtoon uusien alkuperäismallisten tieltä, ja samalla luovuttiin niiden suuremmasta levityksestä. ainoastaan sisäkanttia pienennettiin vajaalla sentillä. Aiempi maalausfirma meni myös puihin, kun auto oli seisonut pihalla jo 2 vko eikä muutosta tapahtunut lupauksista ja soittelusta huolimatta. Ei ollut kuulemma aikaa (lue: kiinnostusta) tehdä autoa.... tiedä sitten... rahaakin tarjosin enemmän, muttei silti alkanut tapahtumaan...
Joten ensi viikolla siirretään mersu uudelle yrittäjälle, ja samalla vedetään myös kylkimuovit ja puskurit korin väriin... väriksi on suunniteltu edelleen mersun alkuperäistä omaa 199:ä.
Joten ensi viikolla siirretään mersu uudelle yrittäjälle, ja samalla vedetään myös kylkimuovit ja puskurit korin väriin... väriksi on suunniteltu edelleen mersun alkuperäistä omaa 199:ä.
homma etenee hiljalleen...
nyt on auto ollut pari päivää uudella yrittäjällä, ja homma on edennyt enemmän kuin olin ehtinyt toivoakaan. paklaukset on melkein valmiit, vaikka äijä lupasi aloitella vasta loppuviikosta.
Eilen tuli myös hankittua hieman uutta valaistusta, haussa oli japilta crystalia ympäri auton mutta koska vanhaa crystal etuvaloa ei ole enää saatavilla (ja sanojensa mukaan ei edes tule enää) niin päädyin sitten kromisiin projektori etuvaloihin, taakse ja sivuille kirkkaat crystalit.
saa nähdä meneekö ulkonäkö jo vähän liikaakin tuningin puolelle, kun autoa muuten ei ole mitenkään överituunattu...
vielä kun löytäisi jostain 17" tai 18" monoblokit kesäksi alle...
nyt on auto ollut pari päivää uudella yrittäjällä, ja homma on edennyt enemmän kuin olin ehtinyt toivoakaan. paklaukset on melkein valmiit, vaikka äijä lupasi aloitella vasta loppuviikosta.
Eilen tuli myös hankittua hieman uutta valaistusta, haussa oli japilta crystalia ympäri auton mutta koska vanhaa crystal etuvaloa ei ole enää saatavilla (ja sanojensa mukaan ei edes tule enää) niin päädyin sitten kromisiin projektori etuvaloihin, taakse ja sivuille kirkkaat crystalit.
saa nähdä meneekö ulkonäkö jo vähän liikaakin tuningin puolelle, kun autoa muuten ei ole mitenkään överituunattu...
vielä kun löytäisi jostain 17" tai 18" monoblokit kesäksi alle...
jos vielä niitä takakulmien silotuksia meinasit niin tuossa yks kuva omasta romusta jossa silotettiin ne syksyllä. voi olla kyllä että oon myöhässä ku sulla vissin jo maalarilla tuo pirssi
http://img114.imageshack.us/my.php?imag ... 214kl3.jpg
http://img114.imageshack.us/my.php?imag ... 214kl3.jpg
S210 320cdi Avantgarde -01
ex. W124 250D -86
ex. W124 250D -86
- MasaMbW124
- Mersumies
- Viestit: 1703
- Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
- Paikkakunta: Tampere [Kangasala]
ota ny selvää eka että voiko sen vahan varmasti laittaa noin tuoreen maalin päälle..mr_aspen kirjoitti:joo takakulmat tuli silotettua, ja auto on jo maalarilla tänään tuli tieto, että ensi viikolla saan kärryn ajoon. tai ainakin maalarilta pois. Tuli tilattua myös kiillotus ja kovavahaus parin viikon päähän maalauksesta.
W124: 200e '88 tuning/hifi ikuisuusprojekti
W204: 220cdi '07
W204: 220cdi '07
ensimmäinen ilta vanteiden kanssa vietetty... pari tuntia meni, ja miltei kaikki maalit poissa vanteista. Nitro morssi ja teollisuuspesuri on perkuleen hyvä yhdistelmä. Maalarilta tuli tänään myös iloisia uutisia, että pohjamaalit on vedetty ja viimeistään ylihuomenna maalataan varsinainen pinta
tällä mennään, ja yritetään parin päivän sisällä saada myös hiukan projektikuvia näkyville...
tällä mennään, ja yritetään parin päivän sisällä saada myös hiukan projektikuvia näkyville...
noniin... tässä niitä kauan kaivattuja kuvia... järjestys on sekava, muttei varmaan kenellekään epäselvä missä järjestyksessä otettu... huomenna asennetaan uusi tuulilasi, ja saan maalarilta kaikki muoviosat joten vkoloppuna olis tarkoitus kasailla autoa valmiimmaksi.
kuvat http://www.fotopankki.fi/mr_aspen/kuvat
kuvat http://www.fotopankki.fi/mr_aspen/kuvat
tuostahan tulee hyvämr_aspen kirjoitti:noniin... tässä niitä kauan kaivattuja kuvia... järjestys on sekava, muttei varmaan kenellekään epäselvä missä järjestyksessä otettu... huomenna asennetaan uusi tuulilasi, ja saan maalarilta kaikki muoviosat joten vkoloppuna olis tarkoitus kasailla autoa valmiimmaksi.
kuvat http://www.fotopankki.fi/mr_aspen/kuvat
-MB W124 500E- CBZ
Eksit:
MB E55 -03 Kleemann K4
S124 E280 -96
C32 AMG 2004
500E -92 ja nykyinen
C36 AMG -95
1 TUSINA w124
4kpl w123 (Paras malli)
Eksit:
MB E55 -03 Kleemann K4
S124 E280 -96
C32 AMG 2004
500E -92 ja nykyinen
C36 AMG -95
1 TUSINA w124
4kpl w123 (Paras malli)
nyt on tuulilasi paikallaan, ja kokoaminen voi alkaa vauhdilla... ensi viikolla olisi tarkoitus ottaa oikein vakituiseen ajoon ja ensi kuuhun mennessä pitäis saada vanteetkin kiilloteltua ja kumit ympärille.
Yritän ottaa eri kokoamisvaiheista kuvia, ja päivitellä niitä aina iltaisin tuonne samaiseen hakemistoon. http://www.fotopankki.fi/mr_aspen/kuvat
ainut itseä harmittava asia on nuo etuvalot... ei oikein istu omaan silmään ne projektorit, kun olisin halunnut ne kristallivalot... mutta saa nähdä jos niihin silmäkin tottuisi, ettei menis ihan hukkaan koko hankinta.
Yritän ottaa eri kokoamisvaiheista kuvia, ja päivitellä niitä aina iltaisin tuonne samaiseen hakemistoon. http://www.fotopankki.fi/mr_aspen/kuvat
ainut itseä harmittava asia on nuo etuvalot... ei oikein istu omaan silmään ne projektorit, kun olisin halunnut ne kristallivalot... mutta saa nähdä jos niihin silmäkin tottuisi, ettei menis ihan hukkaan koko hankinta.
nyt olis kuvia projektoreista tutussa osoitteessa http://www.fotopankki.fi/mr_aspen/kuvat
olis muuten myynnissä nuo projektorit... ei oikein istu omaan silmään...
olis muuten myynnissä nuo projektorit... ei oikein istu omaan silmään...
Projektorit keulalla
Eipä nuo oikein hyvältä näytä, jos rehellisiä ollaan!mr_aspen kirjoitti:ei oikein istu omaan silmään...
-Katja -
W110 -62, R107 -81, S124 -89, W203 -02,
nyt olis auto loppusilausta vaille valmis... kuvassa vielä kämyiset talvivanteet, ja etuvalot on vielä vakiot... uudet on jo rakenteilla autotallissa
http://www.fotopankki.fi/mr_aspen/kuva/2385746788627449
parin viikon päästä menee auto puleeraukseen, ja vahaukseen niin päästään eroon tuosta sameasta pinnasta
http://www.fotopankki.fi/mr_aspen/kuva/2385746788627449
parin viikon päästä menee auto puleeraukseen, ja vahaukseen niin päästään eroon tuosta sameasta pinnasta