vaimo jäi tien päälle?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
tapve
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 196
Liittynyt: Pe 30.09.2005 22:44
Paikkakunta: kempele

vaimo jäi tien päälle?

Viesti Kirjoittaja tapve »

Vaimo oli jäänyt mersulla m-tielle, kun oli auto sammunut, eikä ollut startannut enää. Olivat korjaamolla kertoneet, että laturin hihna poikki, huomenna korjaavat. Eikös sen dieselin pitäis kulkea ilman virtaakin?? :!:
BMW 520 D A touring
Ford Mondeo farmari 2.0i
Renault Laguna
MB w124 300 touring turbodiesel automatic
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: vaimo jäi tien päälle?

Viesti Kirjoittaja veskola »

tapve kirjoitti:Vaimo oli jäänyt mersulla m-tielle, kun oli auto sammunut, eikä ollut startannut enää. Olivat korjaamolla kertoneet, että laturin hihna poikki, huomenna korjaavat. Eikös sen dieselin pitäis kulkea ilman virtaakin?? :!:
Riippuu dieselistä, multa kun meni hihna poikki tai oikeastaan se rulla irtosi ja hihna lensi mäjelle, om601:stä niin syttyi kojelauta täyteen punaisia valoja, mutta kyllä sen käyntiin sai. Eihän siitä toki virta lopu vaikka hihna menee poikki...ei sillä kyllä oikein voinut ajaa vaan siirtää pois risteyksestä ja tilata hinuri...ja kuumeneekin sitten se kone aika nopeaan jos koittaa ajella.

Mikä moottori oli kyseessä ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
tapve
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 196
Liittynyt: Pe 30.09.2005 22:44
Paikkakunta: kempele

Re: vaimo jäi tien päälle?

Viesti Kirjoittaja tapve »

veskola kirjoitti:
tapve kirjoitti:Vaimo oli jäänyt mersulla m-tielle, kun oli auto sammunut, eikä ollut startannut enää. Olivat korjaamolla kertoneet, että laturin hihna poikki, huomenna korjaavat. Eikös sen dieselin pitäis kulkea ilman virtaakin?? :!:
Riippuu dieselistä, multa kun meni hihna poikki tai oikeastaan se rulla irtosi ja hihna lensi mäjelle, om601:stä niin syttyi kojelauta täyteen punaisia valoja, mutta kyllä sen käyntiin sai. Eihän siitä toki virta lopu vaikka hihna menee poikki...ei sillä kyllä oikein voinut ajaa vaan siirtää pois risteyksestä ja tilata hinuri...ja kuumeneekin sitten se kone aika nopeaan jos koittaa ajella.

Mikä moottori oli kyseessä ?
eikös se oo om606 tuossa 300 tdt -89vs ?
BMW 520 D A touring
Ford Mondeo farmari 2.0i
Renault Laguna
MB w124 300 touring turbodiesel automatic
Avatar
pyhimys
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 03.08.2004 13:55
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja pyhimys »

OM603 jos ei ole vaihdettu...
Käy tosiaann ilman hihnaakin, koetaulu vaan on kuin joulukuusi.
Sisälämppäri vaan täysille ja pieniä siirtymiä lämpötilaa seuraten... Kerran tultiin keskeltä mettää kun híhna katkes
Ei oppinut olutta ojaan kaada
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Kerrankin on ollut fiksu vaimo matkassa kun ei ole edes yrittänyt ajaa autolla jossa näkyy punasta kojelaudassa.

Meillä vaimo tarkasti öljyt autostaan, katsoin sitten parin viikon kuluttua itse ja ihmettelin, jotta miten on mahdollista, että näkyy vain tippa öljyä tikun alareunassa, merkin alapuolella.

No vaimo oli tarkastanut, jotta tikussa näkyy öljyä :shock: Pienellä koulutuksella minimi- ja maksimimerkkien tarkoituksesta sai tuostakin ihan hyvän vaimon. :roll:
Lisää tietoa: www.skg.fi
tapve
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 196
Liittynyt: Pe 30.09.2005 22:44
Paikkakunta: kempele

Viesti Kirjoittaja tapve »

veskola kirjoitti:Kerrankin on ollut fiksu vaimo matkassa kun ei ole edes yrittänyt ajaa autolla jossa näkyy punasta kojelaudassa.

Meillä vaimo tarkasti öljyt autostaan, katsoin sitten parin viikon kuluttua itse ja ihmettelin, jotta miten on mahdollista, että näkyy vain tippa öljyä tikun alareunassa, merkin alapuolella.

No vaimo oli tarkastanut, jotta tikussa näkyy öljyä :shock: Pienellä koulutuksella minimi- ja maksimimerkkien tarkoituksesta sai tuostakin ihan hyvän vaimon. :roll:
Auto on vielä korjaamolla, soittelin päivällä, niin kertoivat, että pitää joku kiristin?? hihnan lisäksi vielä vaihtaa ja osaa ootellessa mene huomiseen. Saas nähdä sitten, toivottavasti niillä selviäis. Se nuiden nyrkkipajojen kanssa aina vähän epäilyttää.
BMW 520 D A touring
Ford Mondeo farmari 2.0i
Renault Laguna
MB w124 300 touring turbodiesel automatic
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Se kiristin on varmaankin se vipu, joka tosiaan kannattaa vaihtaa, ettei jää vinoon. Semmonen mullekin vaihdettiin Veholla, onneksi oli hyllyssä osa ja matka jatkui 2 tunnin viivytyksen jälkeen.
Lisää tietoa: www.skg.fi
tapve
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 196
Liittynyt: Pe 30.09.2005 22:44
Paikkakunta: kempele

Viesti Kirjoittaja tapve »

veskola kirjoitti:Se kiristin on varmaankin se vipu, joka tosiaan kannattaa vaihtaa, ettei jää vinoon. Semmonen mullekin vaihdettiin Veholla, onneksi oli hyllyssä osa ja matka jatkui 2 tunnin viivytyksen jälkeen.
No joo, nyt auto kunnossa ja itse 200 + 70 euroa köyhempänä ( hinauskulut). Remmi+ työ+ vipu siis 200 euroa. KUinka usein ootte muuten ilmanpuhdistajan ruukanneet vaihtaa?
BMW 520 D A touring
Ford Mondeo farmari 2.0i
Renault Laguna
MB w124 300 touring turbodiesel automatic
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14032
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

tapve kirjoitti: KUinka usein ootte muuten ilmanpuhdistajan ruukanneet vaihtaa?
Kerran vuodessa, on tainnut sattua useimmin syksyyn.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Vastaa Viestiin