W202 C280 M104, Kipinä hukassa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
b39
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: La 02.04.2005 21:24

W202 C280 M104, Kipinä hukassa

Viesti Kirjoittaja b39 »

Kaverin auto, MB C280 -94 manuaali.

Tarina on seuraavanlainen:
-Auto tuli pihaan, ideana oli teipata sähköteipillä ilmamäärämittarin piuhat jotta ne ei ota toisiinsa kiinni, ilmamäärämittarissa omia johtovirityksiä ja eristeettömiä piuhoja.
-Samalla juteltiin ja kaveri valitteli esim valoista lähdettäessä tapahtuvaa pätkintää ja muutenkin moottorin omituista käytöstä. Välillä kuulemma alakierroksilla polttaa ja paukuttaa bensaa putkessa/pakosarjassa. Asia kokoajan pahentunut. Yläkierroksilla käynti OK.
-Otettiin tulpat irti (5000km ajetut), tulpat aivan mustat ja elektrodi ruvennut sulamaan. Männän pää taskulampulla katsottuna täysin musta. Autoa on tasaisin väliajoin "ajettu" korkeilla kierroksilla, eli ei oo normaalia kaupunkiajossa syntyvää karstaa. Tulpiksi paljastui läheisen varaosaliikkeen myymät täysin VÄÄRÄT tulpat, NGK BCP6ES.

-Hankittiin ja asennettiin uudet Boschin sopivat tulpat, kävi kahdella tai kolmella.
-Kaveri meni sitten katsomaan kipinän maadoittamalla ykköspytyn tulppaa runkoon (myöhemmin selvisi korjausoppaasta että tuo kikka ehkä rikkoo moottorinohjausboxin).
-Nyt kokeiltu toimivasta samanlaisesta autosta lainattuja (vajaakuntoisia) puolia, tulpanjohdot purettu ja putsattu jarrukliinerillä, mitattu niiden ohmiluku.
-Kaveri kertoi huuhtoneensa tulpanjohdot CRC-öljyllä tulppien vaihdon aikaan ja nyttekin ne sai saman käsittelyn, rikkooko tuo öljy johdot? Joku osasi kertoa, että ne lyö öljyn takia läpi, en tiedä..

Nyt siis startti pyörii, tulpat kastuu mutta ei edes käy yhdelläkään. Meniköhän puolat rikki vai tuo moottorinohjaus? Huomenna olis tarkoitus hinata auto testeriin tutkittavaksi.. Oisko mitään ideoita tai neuvoja? Paikallisessa merkkiliikkeessä ei edes osattu kertoa, että missäpäin ois moottorinohjauksen rele taikka sulake.. sulakkeet katsottu läpi, päällisin puolin kaikki ok. Vähän aikaa sitten oli myös tehty moottoritilan pesu, jonka seurauksena ilmastoinnin molemmat sähköflektit pyörivät jatkuvasti täysiä. Piuha napattu irti toistaiseksi. Vähän aikaa ne toimi ok tarpeen mukaan, mutta kun akku ladattiin täyteen niin vika palautui.

Kotkan/pyhtään suunnalla ei taida olla kotitestereillä varustettuja vikakoodin lukijoita... ?
:roll:
Avatar
Noname
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 372
Liittynyt: Ke 21.02.2007 20:49
Paikkakunta: Espoo

Houston, we have a problem..

Viesti Kirjoittaja Noname »

Yleensä tiedän mitä sanoa, mutta nyt veti hiljaiseksi. Muutenkin murheellinen kaapelisatsi saanut viimeisen voitelunsa. Vesipesu on ollut varmaankin se viimeinen naula arkussa yhdistetynä tulppien vaihtoon.

Älkää nyt ainakaan enää missään nimessä edes yrittäkö käynnistää konetta. Todennäköisesti moottorin kaapelisarja on totaalisen oikosulussa ainakin puolien piuhoituksen osalta.

Seuraava liike on mennä vehoon ja tilata auton sarjanumerolla uusi kaapelisarja moottoriin ja jostakin uudet puolat sekä syttypiuhat esim. varaosa liikkeestä. Näiden jälkeen kannattaa vasta alkaa kysymään uudestaan että löytyykö kipinää.

Jos oikein hyvä tuuri kävi niin ohjausyksiköt saattaa olla ehjät. :wink:

Onnea matkaan. Ei ole halpaa. Kerran se vaan kirpasee. Kannattaa käydä tuolille istumaan varaosatiskillä jos vaikka alkaa heikottamaan.

Kertokoot ihmiset joilla on omakohtaisia kokemuksia aiheesta enempi. Itse olen saanut pidettyä taudin lääkinnällä kurissa.
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
Nyt ajossa: MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
b39
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: La 02.04.2005 21:24

Viesti Kirjoittaja b39 »

Niin ja kysytääs vielä sitä, että tarviiko samanlaisesta autosta lainattua moottorinohjausboksia koodata tuohon autoon? Toimiiko automaatin boksi manuaaliversiossa? Tuleeko mahdollisia ongelmia ajoneston kanssa tjsp?

Riskiä on tietty myös siinä, että se lainaboksikin menee rikki jos joku paikka on esim. jatkuvasti oikosulussa.
Roisto
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1314
Liittynyt: To 08.07.2004 17:04
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Roisto »

b39 kirjoitti:Riskiä on tietty myös siinä, että se lainaboksikin menee rikki jos joku paikka on esim. jatkuvasti oikosulussa.
Jos boksi on mennyt rikki, niin siihen on syy. Ennenkuin se syy on korjattu (johdot), niin mielestäni ei kannata mennä toista boksia kytkemään.

t.
Risto
E500 – 211.070
Vastaa Viestiin