Helmasarja SLK R170:aan (vm. 1998)

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
JayM
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ti 20.03.2007 20:43
Paikkakunta: Espoo

Helmasarja SLK R170:aan (vm. 1998)

Viesti Kirjoittaja JayM »

Millaisia helmasarjoja olette SLK R170-sarjalaisiin asentaneet?

Itselläni on siis sitä vanhempaa mallia oleva SLK 230K (R170), jossa mustat alahelmat ovat ruvenneet hiukan häiritsemään.. Ajatuksena olisi siis etsiä jokin toimiva ja hyvänäköinen helmasarja eteen, taakse ja sivuile ulkonäköä parantamaan.

Eli kaikki vinkit hyvin istuvista helmasarjoista (mahdollisine kuvineen/linkkeineen), sekä niitä toimittavista ja asentavista yrityksistä (miel. pääkaupunkiseudulla) ovat erittäin tervetulleita

Nöyrästi kiittäen,
JayM
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2998
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Minulla on AMG:n sarja (Click). Pre-facelift-mallin R170:lle ihan hyvä ratkaisu on myös ihan vain maalauttaa ne mustat helmat.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
JayM
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ti 20.03.2007 20:43
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja JayM »

eerola kirjoitti: Pre-facelift-mallin R170:lle ihan hyvä ratkaisu on myös ihan vain maalauttaa ne mustat helmat.
Jossain (olisikohan ollut Vehon maalauspuolella) minulle väitettiin, että ne mustat helmat olisivat sen verran pehmeätä muovia ettei siinä maali pysyisi.. Itse olin helmojen maalausta kyllä ennen tuota väittämää ajatellutkin..

Onko kokemuksia helmojen maalauksesta - onko maali pysynyt?
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2998
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

JayM kirjoitti:...Onko kokemuksia helmojen maalauksesta - onko maali pysynyt?
Olen nähnyt W208-korin faceliftiä edeltävän kauden CLK-yksilöitä, joissa helmat on maalattu. Joten luulisi että R170:n helmatkin maalata voi. Sinuna heittäisin haasteen jollekin muullekin maalarille kuin Veholle ja vertaisin kommentteja. Jos moni sanoo, että ei voi maalata, niin ehkä se sitten niin on. Mutta ihmettelisinpä hiukan jos tuo tosiaan totta on...
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
rollierz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: To 17.11.2005 20:55

Viesti Kirjoittaja rollierz »

Kaiken voi maalata, mutta vaatii pohjatöitä paljon noiden osien laittaminen hyvään maalauskuntoon.

Itse skippaisin ton ja ostasin jotkut erilaiset helmat jne ja maalauttaisin ne, mutta minä olenkin minä :wink:
200D oli ja meni
C32 oli ja meni
300D on ja pysyy
E55 on ja menossa
JoMa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Su 06.05.2007 15:40

Viesti Kirjoittaja JoMa »

eerola kirjoitti:Minulla on AMG:n sarja (Click). Pre-facelift-mallin R170:lle ihan hyvä ratkaisu on myös ihan vain maalauttaa ne mustat helmat.
Olisiko kellään tietoa et mistäköhän tuollaisen korisarjan voisi hommata?
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

JoMa kirjoitti:Olisiko kellään tietoa et mistäköhän tuollaisen korisarjan voisi hommata?
Veholta voisi kysyä, sitä kautta saattaisi löytyä edelleen..tosin on varmasti kallis sitä kautta.
Veikkaisin että Ebay:n kautta voisi löytyä edullisimmin..
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
JoMa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Su 06.05.2007 15:40

Viesti Kirjoittaja JoMa »

Ajattelin että jos sattuis vaikka saksanmaalta löytyis joku paikka josta noita saisi halvalla ku olis kuitenkin tarkoitus käydä siellä kesällä..
Ruotsista löytyi tuollainen paikka mutta jos tietäisi oikean paikan niin hinta varmaan olisi saksasta edullisempi kuin tuolta http://www.mercedesshopen.com/Shop/Inde ... tId=slkkit

Tuossa olis jo asennetta mutta hinta on suolainen, jos tuollaisen joku sattuis paikantamaan halvemmalla jostain niin olisin kiitollinen http://www.mercedesshopen.com/Shop/Inde ... tId=ckmslk
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

JoMa kirjoitti:Tuossa olis jo asennetta mutta hinta on suolainen, jos tuollaisen joku sattuis paikantamaan halvemmalla jostain niin olisin kiitollinen http://www.mercedesshopen.com/Shop/Inde ... tId=ckmslk
Tuo on minusta ihan ok-näköinen R171 AMG-look puskuri. Sopii ihan hyvin R170:iin, varsinkin kun samalla vaihtaa R170:n "säköpartakoneenterämaskin" tuohon SL-tyyliseen maskiin.

Omaan SLK:hon aikanaan vaihdoin tuon maskin ja ulkonäkö koheni aikalailla jo senkin ansiosta, joten maskin vaihtoa kannattanee harkita myös.

Joo..ja sen ajatuksen tuo linkin takaa löytyvä kuva herätti myös että voi voi minkä näköinen se R171 voisikaan olla jos siihen ei olisi menty väkisin tunkemaan sitä SLR-tyylistä keulaa..se vaan ei istu siihen!!
pari päivää sitten kävin yhtä SLK:ta liikkeessä katsomassa ja ei se keula vaan vieläkään minun silmääni istu, ei sitten millään.

No, sanottakoon nyt sekin että EN OLE vaihtamassa (vielä) BMW:tä Mersuun vaikka SLK:ta kävinkin katsomassa :)
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
Vastaa Viestiin