190 2.0 Ei ota jengaa kunnolla. Apua!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Tiltu
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: To 22.02.2007 22:14

190 2.0 Ei ota jengaa kunnolla. Apua!

Viesti Kirjoittaja Tiltu »

Juu ostin tossa joku aika sitten 88 190 2.0 kaasarin ja jotakin paskaa siinä on kun kovemmilla pakkasilla lähtee nippanappa käyntiin eikä kestä kaasua kun vasta muutaman minuutin tyhjäkäynnin jälkeen... Liittyy todennäköisesti sitten tähän toiseen vaivaa, joka on semmonein, että kun antaa kierroksia tuntuu kuin kone tukehtuisi ensin ja sitten vasta ottaa kierroksia (jos kylmänä yrittää niin sitten tukehtuu ja sammuu). Ylhäällä sit toimii ihan ok, mut onhan se helvetin nykyminen ja moomotus alakierroksilla aka ilkeetä. Oisko kellään tietoa missä vika vois olla?
mikko1981
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Ti 31.08.2004 13:02
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja mikko1981 »

Tervehdys

Mulla on samalainen romu(mutta pelaa tällä hetkellä ihan hyvin)

Ps:Millä kaasarilla auto on?
edesmennyt
W201
Tiltu
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: To 22.02.2007 22:14

Juu en osaa kyllä sanoa, että mikä kaasarin merkki on?

Viesti Kirjoittaja Tiltu »

Juu en osaa kyllä sanoa, että mikä kaasarin merkki on?
mikko1981
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Ti 31.08.2004 13:02
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja mikko1981 »

No toimiiko esim.imu?
edesmennyt
W201
Tiltu
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: To 22.02.2007 22:14

mielestäni kyllä

Viesti Kirjoittaja Tiltu »

mielestäni kyllä
AR500
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: La 22.07.2006 17:00

Viesti Kirjoittaja AR500 »

Käykö liian laihalla? Vuoto jossain mistä saa ekstra ilimaa koneeseen ja toimii vasta ku saa kunnolla pensaa... Minkäväriset tulppien kärjet on?
Tiltu
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: To 22.02.2007 22:14

En ole tulppia vielä ehtinyt vilaseen...

Viesti Kirjoittaja Tiltu »

Sitä mä itsekkin ajattelin, mutta mistä sitä alkais etsimään... Ja semmoinen vikas se munkin mielestä on et jostain ilmaa vetää
scherer
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Ti 23.08.2005 11:45

Viesti Kirjoittaja scherer »

Mulla(ruisku) tukehtui kovaa kiihdyttäessä,bensasuodattimen vaihto lopetti vian.
Avatar
Jyry
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 419
Liittynyt: Su 11.04.2004 12:49
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: 190 2.0 Ei ota jengaa kunnolla. Apua!

Viesti Kirjoittaja Jyry »

Tiltu kirjoitti:Juu ostin tossa joku aika sitten 88 190 2.0 kaasarin ja jotakin paskaa siinä on kun kovemmilla pakkasilla lähtee nippanappa käyntiin eikä kestä kaasua kun vasta muutaman minuutin tyhjäkäynnin jälkeen... Liittyy todennäköisesti sitten tähän toiseen vaivaa, joka on semmonein, että kun antaa kierroksia tuntuu kuin kone tukehtuisi ensin ja sitten vasta ottaa kierroksia (jos kylmänä yrittää niin sitten tukehtuu ja sammuu). Ylhäällä sit toimii ihan ok, mut onhan se helvetin nykyminen ja moomotus alakierroksilla aka ilkeetä. Oisko kellään tietoa missä vika vois olla?
Automaattiryyppy ei todennäköisesti toimi. Oli joskus sama ominaisuus itsellä W123 230:ssä. Ryypyn kun sai kuntoon, niin sai polkea heti käynnistyksen jälkeen eikä enää öhkötellyt.
W115 220D -73
W123 300D -82
mikko1981
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Ti 31.08.2004 13:02
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja mikko1981 »

Mulla vähän samaa ongelmaa.
Hankala vaan rueta arpomaan missä vika on!
edesmennyt
W201
Pietu71
Mersumies
Mersumies
Viestit: 602
Liittynyt: Ke 19.01.2005 21:51

Viesti Kirjoittaja Pietu71 »

Eiks noitten kaasareissa ole kalvo,katso että on ehjä :!:
aina vaan fixataan :) 230te -86
Avatar
Kalle
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: Ma 28.07.2003 18:47
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Kalle »

En tiiä onko sitte sillä ATF:llä jotain merkitystä tommosen kanssa...jos se kaasari on ihan kuiva. Olikohan se Pierburgin kaasari mihin sitä piti lisätä. Ainakin mulla alkaa meno tökkimään aika lailla jos ei oo ATF:ää lisänny vähään aikaan. Ja muutenki meno on epätasasta. Ja se ATF kuluu sieltä ihan perhanan nopeesti veks.

Mulle neuvottiin että kun on virrat päällä ni ennen ku starttaa ni painaa kaasun 3 kertaa pohjaan ja sitte vasta starttaa ni se ryyppi alkaa pelittää. Ja kannattaa se ryyppy käydä säädättämässä jossain.
W201 (2.0 kaasarin rotjake, jospa tässä sais joku päivä vähän tuota tekniikkapuolta päivitettyä, kun vain aika ja raha on niissä määrissä)
mikko1981
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Ti 31.08.2004 13:02
Paikkakunta: oulu

Molemmmat on oikeastaan pierburgeja

Viesti Kirjoittaja mikko1981 »

Molemmat on oikeastaan pierburgeja!

Tässä Stromberg/Pierburg 175CDT kaasarissa on se vaimennusöljy

ja tässä Pierburg 29/34-2EE (2-kurkkuinen) kaasarissa ei ole vaimennusöljyä.

En sitten tiedä mikä kaasutin tässä jutussa on sitten kyseessä?
edesmennyt
W201
Avatar
JYYRÄ
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 243
Liittynyt: To 29.01.2004 21:06
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JYYRÄ »

Jos on sellanen kaasari missä on ATF öljyä, niin oireet viittaa 100% varmuudella öljyn vähyyteen. Öljy toimii kaasuluistin aukeamisen vaimentajana, eli estää luistin nopean nousun, jolloin ei tarvita varsinaista kiihdytys rikastusta vaan kaasua tavallaan avataan hitaasti lisää......
W201 260E
W202 200kompressor
W116 350SE
W107 450SLC
Vastaa Viestiin