MarkkuV kirjoitti:Taas löytyi yksi pulju, joka "WSA-kopiota" myy:
http://www.schaetz-tuning.de
Paljonko pitää ottaa jakkaraa eteenpäin, jos tuollaisen täysleveän blockerin hommaisi? Itselläni kun tuo istuin on tällä hetkellä ihan takana, siten kun saa sopivan rennon ajoasennon.
Suomesta ei taida mistään noita blockereita saada? Onko joku Saksasta tilaillut?
Lisäksi kysyisin vielä yhtä asiaa...
Kuuluuko myös hansikaslokeron mennä lukkoon, kun avaimen napista ovet lukitsee? Keskikyynärnoja lukittuu kyllä, mutta tuo hansikaslokero ei, vika(?) vai ominaisuus?
Jokos muuten on katoton kausi avattu? Itse en ole vielä "ehtinyt", mutta eiköhän se tässä ihan näillä näppäimillä...

Suomesta ei kyllä löytynyt, vaikka kyselikin sähköpostilla. USA:sta tilasin siis omani, jälkeenpäin vasta huomasin, että Saksastakin olisi löytynyt. Tuossa tilauksessa hassua oli se, että tilaussivustolla tuli toimituskuluiksi Suomeen 22 dollaria. Ihmettelinpä itsekin tuota, mutta Visalla tilasin, kun kerran noin pienillä toimituskuluilla suostuivat laittamaan tulemaan. Eipä sitten muutamaan viikkoon kuulunut mitään. Ajattelin, etteipä tässä kiirettä (oli helmikuu ja -28 pakkasta), mutta sitten kysyin lopulta sähköpostitse että koskahan olisi windblocker tulossa. Seuraavana päivänä oli viestiin vastattu ja lupasi selvittää asian. Sitten seuraavana päivänä oli tullut sähköpostia, että windblocker on laitettu tulemaan, kuten eilen sovimme (!) Siis viikkoja siinä oli jo mennyt, mutta samapa tuo talvella. Sitten tavara saapui n. viikossa Dallasista Kuopioon tulliin ja maksoin ALV:n, tullia ei mennyt laisinkaan, jäi vähän alle sen, mitä olisi ollut pienin tullattava määrä. Sitten katsoin pakettia ja siinä oli useita liimattuja lappuja toimituksen varrelta. Kiinnitin vain huomiota siihen, että pelkkä toimitus lentopostina (!) Dallasista USA:n itärannikolle, josta blockeri oli lähtenyt laivan kyytiin oli maksanut 58 dollaria. No, itse sain blockerin vähän yli 200 eur + ALV Kuopioon ja säästin Saksasta tilaamiseen verrattuna 50-70 eur. Olisi ollut Saksan hinta vajaa 295 eur + enemmän toimituskuluja, toki ALV:n olisi Saksan hinta sisältänyt, mutta tullia olisi tainnut tulla. Liekö Amerikan firmalla tullut hätä kun asiakas kyselee windblockerinsa perään joka on maksettu 3 viikkoa sitten jo... kun lentopostina mennyt USA:n sisällä ja heti alkoi tapahtua kun asiasta alkoi huomautella ja kun kerran 58 dollaria oli pelkästään USA:n sisäiset postikulut, ja maksoin 22 dollaria toimituskuluja, jos vaikka pelänneet että vihainen suomalainen haastaa oikeuteen ja ajaa firman konkurssiin mielettömillä korvausvaatimuksillaan, kun ei tuulisuojaa kuulu Suomen talveen
No, tällä viikolla WSA-2000:n asensin ja olen ajanut koko viikon kaikki ajoni katto alhaalla. Oikeasti kyseinen muovin pala on aivan käsittämättömän hyvä, ihmettelin jo SLK:n alkuperäistä tuulisuojaakin että onpa sillä suuri vaikutus, mutta tuo WSA-2000 mahdollistaa ajelun kohtalaisilla nopeuksilla jopa 6 asteen lämpötilassa tuon mersun lämpömittarin mukaan, kun lämmitys puhaltaa vain kohtalaisella voimakkuudella täysillä ja vielä penkin lämmitin pienemmässä lämmitysasennossa. Taas kun tänään 13 astetta näytti mittari, niin mikäs siinä oli ajellessa, tosin tuntui että nyt maaliskuun lopulla talven jäljiltä auto kääntää jo vähän liikaakin päitä ja kerää huomiota ja katseita katto auki kruisaillessa, mutta mikäs siinä
Todella hyvä hankinta oli tuo kyllä, alunpitäen vain ulkonäkökysymyksenä lähdin sitä hankkimaan, mutta toimivuus on kerta kaikkiaan mainio. Malli oli muuten muuttunut sen verran, että nyt asennus tehtiin Mersun omilla vaatekoukuilla siihen keskelle ja ne samat nappulat olivat reunoilla. Blockerin mukana tuli 2 ruuvia vain ja puhdistusaine suihkepullossa. Ihmettelin jo että missäs nuo keskelle tulevat "käsiruuvit" ovat ja ne levyt sinne taakse, mutta ei niitä tarvittukaan: vaatekoukku irti avaamalla sen ruuvi, blockeri paikalleen, koukku blockerin läpi blockerin reiästä ja uusilla pidemmillä ruuveilla koukku kiinni takaisin ja blockeri sen vaatekoukun alla koukun ja kabiinin takaseinän välissä. Asennus kesti varmaan 2 minuuttia jos sitäkään. Eikä rämise, liiku, tai heilu piiruakaan blockeri edes moottoritienopeudessa. Ja tuulenvire on pieni ja äänimaailma melkoisen hiljainen myös siellä moottoritiellä ajaessa katto auki
Bilsteinin Sprintit on jo tuossa sängyn alla laatikossa ja Eibachin Pro Kit samaten, pitäisi nyt vielä asennuttaa ne alle vaikka ensi viikolla, sittenhän SLK onkin taas vähäksi aikaa siinä kunnossa kuin pitääkin, toki niitä kromikaaria voisi alkaa katselemaan...
Olisiko muuten suosittaa paikkaa asennuttaa alustasarja Kuopion seudulla? Ajattelin JP AutoTuningilta (Siilinjärvellä)kysyä, onko hyvä paikka ja osaavatko säätää pyöränkulmat "hyvin", varmaan tuon R170 AMG 32 mukaan kannattaisi säätää kulmat jos ohjearvoja aletaan katsoa?