600 AMG W124

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2152
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

kauheen negatiivista suhtautumista asiaan :D saahan sitä ihminen iloinen olla jos annetaan laskurilla tuommonen aika. Ootko käyny ajaa varttia sit väykällä?

169.4km/h antaa loppunopeudeks tuo noilla arvoilla 1800kg/345.

pitänee tässä käydä joskus oikeesti kokeilee ja siitä sit lähtee lisäämään löylyä myllyyn ;)
X253 glc350e

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi

www.alvastonauto.fi
Kameleontti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 164
Liittynyt: La 20.05.2006 11:03

Viesti Kirjoittaja Kameleontti »

tovayryn kirjoitti:Ootko käyny ajaa varttia sit väykällä?
En ole. Ihan päästäni olen ladellut näitä käytännön mahdottomuuksia varttimaileille.

Edit: www.exoticcarsite.com/0-60-quarter-mile-times.htm . Näyttää olevan autolehtien mittauksia, ei siis kyseessä mitään remmiahdin kiteillä varustettuja tuningeja. Siitä voi jokainen katsella ja ihmetellä.
eeviiskyt
jpk
Mersumies
Mersumies
Viestit: 720
Liittynyt: Ma 21.07.2003 15:39

Viesti Kirjoittaja jpk »

Kameleontti kirjoitti:
tovayryn kirjoitti:Ootko käyny ajaa varttia sit väykällä?
En ole. Ihan päästäni olen ladellut näitä käytännön mahdottomuuksia varttimaileille.

Edit: www.exoticcarsite.com/0-60-quarter-mile-times.htm . Näyttää olevan autolehtien mittauksia, ei siis kyseessä mitään remmiahdin kiteillä varustettuja tuningeja. Siitä voi jokainen katsella ja ihmetellä.
Tuossa hieman selvemmin luettava taulukkohttp://www.ssmoparmuscle.com/speedcomp.htm .
E55 Rykäisee 12.5 sekuntiin mutta uudemmalla laatikolla ja enemmän voimaa...
Kameleontti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 164
Liittynyt: La 20.05.2006 11:03

Viesti Kirjoittaja Kameleontti »

jpk kirjoitti:Tuossa hieman selvemmin luettava taulukkohttp://www.ssmoparmuscle.com/speedcomp.htm .
E55 Rykäisee 12.5 sekuntiin mutta uudemmalla laatikolla ja enemmän voimaa...
2003 vuosimalli ei varmaankaan liity W210 korisiin millään tavalla? Noi on vielä kaiken lisäksi remmiahdettuja, eikö?
eeviiskyt
Hemingway
Mersumies
Mersumies
Viestit: 759
Liittynyt: To 15.05.2003 12:31

Viesti Kirjoittaja Hemingway »

Eihän nuo näytä pärjäävän millään vanhalle vihreälle dieselmoottoriselle 123:lle :shock:

Siinä on sitä ilmanvastustakin ja kaikkea..
124.023
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2152
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

Hemingway kirjoitti:Eihän nuo näytä pärjäävän millään vanhalle vihreälle dieselmoottoriselle 123:lle :shock:

Siinä on sitä ilmanvastustakin ja kaikkea..

kun ahdetaan nuo bensakoneetki niin eiköhän ne ;) ja taitaapa tuossa väyrysessäki olla vähän tuota ilmanvastusta
X253 glc350e

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi

www.alvastonauto.fi
Kameleontti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 164
Liittynyt: La 20.05.2006 11:03

Viesti Kirjoittaja Kameleontti »

tovayryn kirjoitti:kun ahdetaan nuo bensakoneetki niin eiköhän ne ;) ja taitaapa tuossa väyrysessäki olla vähän tuota ilmanvastusta
Eiköhän nuo W211 AMG:t ala liikkumaan kun hihnapyörää vähän pienentää. Taitaa vaan olla aika harvassa ne omistajat joita kiinnostaa alkaa sellaista virittelemään. Tuskin muutenkaan mitkään varttimailiajat jaksaa napata.

Tuli mieleen kun muutama vuosi sitten eräs 2 kilon ahdoilla varustettu japsi oli Modenaa nopeampi jossain katukisassa. Ferkkukuski kisan jälkeen vaan totesi että "Ripeä turbo, mutta kyllä mä silti ennemmin Ferrarilla ajan." :wink:
eeviiskyt
jpk
Mersumies
Mersumies
Viestit: 720
Liittynyt: Ma 21.07.2003 15:39

Viesti Kirjoittaja jpk »

Kameleontti kirjoitti:
jpk kirjoitti:Tuossa hieman selvemmin luettava taulukkohttp://www.ssmoparmuscle.com/speedcomp.htm .
E55 Rykäisee 12.5 sekuntiin mutta uudemmalla laatikolla ja enemmän voimaa...
2003 vuosimalli ei varmaankaan liity W210 korisiin millään tavalla? Noi on vielä kaiken lisäksi remmiahdettuja, eikö?
Ei niin,reilu 120heppaa enemmän ja parempi laatikko. Noilla arvoilla pääsee käytännössä hiukan tuota laskettua E50 aikaa parempaan,eli aika metsään menee tuo yo. 12.76s. Vaikka hieno peli onkin,ei sentään fysiikan lakeja kumoa :) Sillä ahtamisellahan ei sinänsä mitään merkitystä jos teho pysyy samana ja kaasupohjassa ajetaan,vetoalueella kummankinlainen kone.

Loppunopeudesta tehon laskeminen sitävastoin osuu mainiosti kohdalleen kuten tässäkin topicissa todisteltu.
Vastaa Viestiin