hessut32 kirjoitti:aika tarkalleen turbossa 120:ssä sama kuin vaparissa 100:ssa. satasen vauhdissa turbossa 2250 kierrosta.
Oliko tuo kierrosluku lukema todellisessa 100km/h nopeudessa? Siis GPS näyttämä vai auton oman mittarin näyttämä? Jos todellinen nopeus niin sitten 300TD:ssä on pieniä eroja joko kiekkamittarin näyttämässä tai jossain muualla. Jos omassa 300td:ssä kiekkoja 2250 ni nopeusmittari näyttää 93 kun tasaisella mennään. Viisaammat kertokoon mistä nuo erot johtuu.
Ainakin vielä toistaiseksi olen siinä uskossa että laatikko toimii luistelematta. laatikon luistaminen tietty selittäisi asiaa. Mites mahtaa olla tuon mittarivirheen laita? Ymmärtääksen se on mahdollista että vaikka kardaani pyörisi kahdessa eri autosassa samaa nopeutta (samoilla renkailla todellinen nopeus olisi sama) niin mittarinäyttämä voi olla eri? Tämä ymmärtääkseni selittäisi pienet erot? Perävälityksethän 300TD:ssä oli ymmärtääkseni samat vai onko?
Minulla menee niin että mittari valehtelee 80 enemmän kuin 120:ssä. 80 alueella saa ajella noin 85. Todellinen silloin noin 79 mutta motarilla ei sit kannata vetää silmät ummessa. 120:ssä virhe on enää 2 kmh. Renkaat on uudet 195/65/15
Onko ollut mahdollisuutta valita turboon harvempaa perää kuin tuo 2,65?
Eiköhän se kone jaksaisi viedä vielä vähemmillä kierroksilla. Varsinkin jos säädättää pumppua. Onko kenelläkään havaintoja?
Jos en väärin muista, omassa taisi näyttämä olla jotakuinkin 2600 +/- 100 r/min.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi